Author Topic: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)  (Read 27684 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.211
  • Karma: +2953/-77
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #30 on: January 03, 2016, 10:29:49 PM »
Cam asta e calitatea aparatelor. Stie si conducerea companiei aceasta problema si sa vedem cu ce solutie vine.
La fel sunt mari probleme si la aparatele automate de bilete....... prea multe bube pt prea multi bani.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.354
  • Karma: +550/-50
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #31 on: January 22, 2016, 11:18:47 AM »
Apropo de PMUD si extinderea tramvaiului, cred ca marea problema a tramvaiului e viteza redusa cauzata de interferenta cu trafic rutier.

Bazat pe ce-am vazut la Viena (U4 pe valea Vienei si pe langa Dunare), dat fiind ca axa Est-Vest e problema la Cluj, cred ca ar fi mult mai buna o legatura de transport feroviar/suspendat (vezi Wuppertal) Gilau-Floresti-Someseni/Apahida pe aliniamentul Somesului, pe sub sau peste poduri, cu statii putine (Grigorescu, Centru, Gara, zona industriala Est, aeroport). Cred ca daca s-ar putea ajunge de la Floresti la Someseni in 15-20 min, multi din cei din comunele-dormitor ar lasa masina acasa. E drept ca multi au acum copii care trebuie lasati la gradinita si scoala in oras, dar copiii vor creste, plus ca trebuie un efort ca gradinita si scoala sa aiba program prelungit si sa fie langa casa. Chiar si daca i-ar duce in Cluj, un motiv pt folosirea masinii (si nu a transportului public) e ca... sunt multe masini si cei mici sunt in pericol... The tragedy of the commons.

Se plang in PMUD ca aeroportul nu e bine legat de vestul orasului... Cu un Park&Ride la statia Grigorescu, Floresti sau Gilau s-ar rezolva si asta.

Asa, cu tramvaiul prin trafic in Manastur, pe Independentei, Baritiu, Horea, Muncii, cred ca e greu, chiar daca masinile nu au (sau nu vor avea) acces pe linii, tot sunt intersectii, semafoare, etc.

Tot de la Viena as lua si interzicerea parcarii in centru, iar de la Stockholm "congestion charges", care incep sa atarne la buzunar si care acum au ajuns si pe autostrada care traverseaza orasul. De-aceea nici nu m-as grabi cu autostrazi urbane (apropo de discutia de la Centuri Rutiere), ar incuraja si mai mult folosirea zilnica  a masinii pt 5-6 km de drum.

Clujul e de fapt un oras mic ca intidere. 6x6 km e nimic pt un biciclist (pentru urcarea din centru spre Zorilor sau Gruia, bicicletele electrice vor rezolva problema). Si mersul pe jos in centru (dupa reducerea gazelor de esapament) trebuie incurajat, 1-2 km poate merge orice om sanatos, si-i face foarte bine. Toate orasele europene moderne isi elibereaza centrul vechi de trafic, si reduc pe cat posibil autobuze cu motoare cu ardere interna.

Problema de baza e de fapt descentralizarea. Clujul ar trebui sa-si poata retine mare parte din impozite (inclusiv pe venit, cum e in Suedia) si sa se poata dezvolta (de la infrastructura la gradinite si scoli) fara sa astepte alocari bugetare de la centru.

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 154
  • Karma: +106/-51
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #32 on: January 25, 2016, 01:44:30 PM »
De acord, la Cluj lumea nu prea înțelege nevoia de tramvai, pentru că este un oraș unde traseul acestuia este 100% comun cu traficul auto.
Asta nu scuză administrația locală și compania de transport public pentru că nu caută soluții.
PMUD-ul este o palmă la adresa lor, pentru că vine cu ideea excelentă zic eu a unei bucle centrale, care se poate face dedicată (distinctă de traficul auto) pe mare parte din traseu.
Ar fi absolut necesară acea buclă ca să convingi lumea să lase mașina acasă.
Majorarea abonamentului pentru parcare în centru este foarte bună, dar amânată pentru că e an electoral (cel mai probabil de prin 2017 va fi aplicată).
Compania de transport public este oricum depășită de situație după părerea mea.
Au reușit să aibă o frecvență f. bună pe axa est-vest, dar per total, când îi compari cu ceea ce este pe-afară (tarife orare, bilete electronice, estimări de timpi în timp real pe aplicații de telefon, benzi dedicate, rute mai scurte cu schimb în noduri de transport, migrare spre transport electric (poluare redusă), rețea de contact super-învechită, tot ceea ce ține de imagine (siglă, stații, afișe), promovare și reclamă, puterea redusă a sindicatelor șoferilor), dau cu minus rău.
Trebuie multe schimbate acolo la CTP, dar au același manager de peste 20 de ani, iar primarul îl ține în brațe.
Nu se întrevăd schimbări degrabă, din nefericire.
« Last Edit: January 25, 2016, 01:48:47 PM by StefanCelMare »

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.354
  • Karma: +550/-50
[CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #33 on: January 25, 2016, 05:54:57 PM »
M-am uitat de curiozitate la CTP cat face tramvaiul acum dintr-un capat in altul (Manastur-CUG) si n-am reusit sa gasesc nicicum. Se da numai orarul plecarilor din capat, nu si in statii internediare, etc.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.211
  • Karma: +2953/-77
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #34 on: January 25, 2016, 06:52:59 PM »
^60 min

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.072
  • Karma: +2425/-535
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #35 on: January 25, 2016, 09:59:40 PM »
60 minute ?!?!... :o

Deci Clujul este mare cât Bucureştiul !... :)

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.945
  • Karma: +2375/-1073
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #36 on: January 25, 2016, 11:08:41 PM »
Nu. E vb de tramvai. Ai idee cat face 1 de la cap la cap? Sau 5? Undeva la 2 ore. Poate si mai bine.

Partea buna e ca elimini toate pietrele de la rinichi :))
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.072
  • Karma: +2425/-535
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #37 on: January 25, 2016, 11:53:25 PM »
5 nu sare de 35-40 minute...
Dar devenim off...
Dacă vrei, pe B-If....

neobluenet

  • Officer
  • ***
  • Posts: 143
  • Karma: +46/-5
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #38 on: January 26, 2016, 07:15:12 AM »
Deci Clujul este mare cât Bucureştiul !... :)
Cluj-Napoca si Floresti au o suprafata mai mare decat Bucurestiul. Problema e felul in care acest oras este desfasurat, mai exact pe axa E-V, zonele de N si S fiind deluroase si nu permit o usoara dezvoltare radial concentrica.

S-a vrut face o zona cu tramvai separat de trafic, dar s-ar fi luat un petec de zona verde de langa Somes. Au inceput sa spumege activistii de mediu si protestatari de serviciu ca nu le convine si Boc avand nevoie de capital electoral a cedat.

Ideea cu tramvai pana in centru nu e rea, insa ar trebui facuta centura sudica, iar daca se vrea tramvai pe traseul trolebuzelor, atunci ar fi bine sa fie facut si tunelul pe sub centru ("Operatiunea Viermele :lol:).

dragos76

  • Senior
  • ****
  • Posts: 202
  • Karma: +46/-19
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #39 on: January 26, 2016, 10:07:14 AM »
Da, fix acea bandă suplimentară ar fi rezolvat problema eficienței deplasării tramvaiului.

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.354
  • Karma: +550/-50
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #40 on: January 28, 2016, 06:33:16 PM »
Tocmai am aflat ca Somesul are debitul maxim setat (prin barajele din amonte) la 60mc/s. Ar putea fi si mai mare dar nu e amenajat in aval de Cluj, asa ca nu se uzineaza mai mult.

Pentru comparatie, raul Viena are intre 0,2 mc/s si ... 450 mc/s. Si prin albia lui curge, de prin 1900...Stadtbahn (actualmente U4)



Daca la 450 mc/s s-a putut amenaja asa ceva, cred ca se poate si la 60 mc/s. Din moment ce terenul de sub Somes nu trebuie expropriat, ceea ce la CJ scade costurile enorm, cred ca o idee de luat in seama.

Se poate face o varianta mini, cu linie ferata Floresti-M300 pe aliniamentul Somesului, cu un nod la est de gara, pe malul drept (zona fabricii Clujana). Ar fi cam 10 km de cale ferata noua dar pt transport usor (ceea ce banui ca ar fi mai ieftin). In plus, constructia nu ar afecta traficul actual decat eventual la poduri (desi cred ca se poate sapa putin in albie)

Ar fi vreo 15-20 minute Floresti-aeroport, cu posibilitate de continuare pana in Apahida. Cred ca ar fi ceva pt care omul chiar si-ar lasa masina acasa. Odata ce exista o asemenea alternativa se poate reduce traficul in centru si facut loc pt biciclete, etc.

Spre vest se poate extinde pana in Gilau (pe Somes) si chiar mai departe pe valea Capusului.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.211
  • Karma: +2953/-77
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #41 on: January 28, 2016, 07:34:29 PM »
Se discuta foarte mult (in primarie si la CTP)varianta tram-ului pe digul Somesului atat in aval cat si in amonte.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.354
  • Karma: +550/-50
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #42 on: January 28, 2016, 08:16:59 PM »
In aval si in amonte de ce? De oras? Merci

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.211
  • Karma: +2953/-77
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #43 on: January 28, 2016, 09:39:59 PM »
Da, scuze ca nu am mentionat.
Cel mai rapid "plan" de extindere pe termen scurt este prelungirea liniei de trloeibuz pana in Apahida.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

cristi5

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.354
  • Karma: +550/-50
[CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #44 on: January 29, 2016, 06:25:54 AM »
Ca alternativa la troleu, ar fi viabil un tren urban de la Jucu/Apahida pe CF existenta?

Personalul face 20 min din gara Apahida (care nu-i bine plasata, dar exista si halta), acum sunt 24 de trenuri pe zi... Ar putea merge cu pana la 4 frecvente pe ora, eventual mai bine conectat cu transportul din oras (la Cluj Est/Aeroport si Clujana). Poate continua de ex. pana la Baciu (electric!)

Un operator cf care sa plimbe doua rame s-ar gasi... Trecerea pe celalalt fir nu e posibila acum in halta Apahida sau Juc, dar astea se rezolva...

Ca timp cred c-ar face max jumatate din cat face troleul, plus ca ar asigura o legatura ideala aeroport-gara (8 minute fata de 30 min cu troleul). Trebuie "doar" amenajata o statie si un acces...