Author Topic: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)  (Read 29322 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #15 on: April 16, 2014, 01:29:13 PM »
De la 1 iunie biletele CTP vor putea fi achiziționate prin SMS!


Începand din vara acestui an clujenii și vizitatorii care aleg să circule cu transportul în comun în municipiul nostru vor putea cumpara biletele și prin SMS.
Compania de Trasport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC) a demarat procedurile în vederea implementării sistemului de plată prin SMS, astfel încât să facem încă un pas spre ceea ce numim "Cluj-Napoca - Smart City" - utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea serviciilor destinate cetățenilor și în general, a vieții de zi cu zi a clujenilor.

Au inceput sa monteze in statii si automatele de bilete.
Sunt curios cum vor evolua controlorii (la faza cu SMS ul).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

doryan93

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 696
  • Karma: +127/-7
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #16 on: June 18, 2014, 03:22:46 PM »
^^^^Persoanele care călătoresc în municipiul Cluj-Napoca folosind mijloacele de transport în comun pot incepand de astazi să își cumpere bilete trimițând un simplu SMS. Numărul către care se trimite SMS-ul este 7478.
Ce opțiuni au cei care doresc să își plătească biletul prin SMS:
- o călătorie pe o linie urbană costă 0,5 euro pentru 45 minute
- pe toate liniile urbane 60 minute costă 0,9 euro
- pe toate liniile urbane 24 de ore costă 2,6 euro
- pentru accesarea în zona metropolitană şi urbană toate liniile călătorii vor plăti 0,9 euro pentru 45 de minute
- pe toate liniile metropolitane şi urbane 60 de minute costă 1,35 euro
- un abonament valabil timp de 24 de ore pe toate liniile metropolitane şi urbane costă 4 euro
La toate aceste tarife se adaugă TVA.

Sursa CityNews
« Last Edit: June 18, 2014, 03:29:39 PM by doryan93 »

spy_flo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 117
  • Karma: +36/-12

doryan93

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 696
  • Karma: +127/-7
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #18 on: January 09, 2015, 06:07:53 PM »
Municipalitatea clujeană a prezentat oficial primele autobuze moderne, care au intrat în circulație de vineri, 9 ianuarie 2015.





Sursa

doryan93

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 696
  • Karma: +127/-7
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #19 on: January 09, 2015, 06:11:24 PM »

Municipalitatea a prezentat pe platoul Sălii Sporturilor ”Horia Demian” șase dintre autovehiculele comandate din Polonia, care au intrat în circulație chiar de vineri. Acestea vor deservi, pentru moment, liniile 43b, 24, 30, 9, 35, 48.



<a href="https://www.youtube.com/v/OMrXT8z0h74" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/OMrXT8z0h74</a>


Sursa

Harry

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.230
  • Karma: +431/-155
    • URBAN CONSTANTA
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #20 on: January 09, 2015, 08:34:21 PM »
Sunt noi sau SH?

doryan93

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 696
  • Karma: +127/-7
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #21 on: January 09, 2015, 09:11:22 PM »
Sunt noi si fac parte dintr-un plan mai mare de achizitii:
Reamintim că Primăria Cluj-Napoca a încheiat un contract cu firma poloneză Solaris Bus&Coach, din Poznan, în baza căruia aceasta va livra 40 de autobuze echipate conform celor mai noi standarde, incluzând aer condiționat, camere video, rampă de acces pentru cărucioare și persoane cu dizabilități sau sistem de numărare a călătorilor. De asemenea, autobuzele, care au costat municipalitatea aproape 50 de milioane de lei, fără TVA, respectă norma de poluare Euro 6, iar călătorii vor introduce biletele în validatoare, iar pe tichet va apărea imediat data, ora, numărul autobuzului, precum şi numărul de călătorii efectuate, una sau două. Durata de funcționare este de 15 ani, iar garanția oferită de producător este de 3 ani/180.000 km.
« Last Edit: January 09, 2015, 09:16:25 PM by doryan93 »

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #22 on: January 11, 2015, 12:52:27 PM »
L-am vazut vineri live pe cel de pe linia 24. (iti sare in ochi culoarea , la fel ca tram-urile de la PESA)
E mult mai lung decat ma asteptam si foarte spatios. ( sunt curios cum se va comporta pe linia 35 la urcarea pe Calea Turzii)
Acum am inteles de ce au schimbat si biletele (aparitia benzii albe pe capete).
« Last Edit: January 11, 2015, 12:57:38 PM by ciprebbe »
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #23 on: June 03, 2015, 10:39:17 PM »
Începând de mâine și până duminică, 7 iunie 2015, toți cei care citesc o carte în mijloacele de transport în comun din Cluj-Napoca beneficiază de călătorie gratuită!

Federația SHARE Cluj-Napoca în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță un proiect special dedicat încurajării lecturii. În perioada 4-7 iunie 2015, toți cetățenii care circulă cu mijloacele de transport în comun din municipiu beneficiază de gratuitate la călătorii dacă citesc o carte în autobuz, troleibuz sau tramvai.
Proiectul face parte din seria acțiunilor desfășurate sub egida Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeană a Tineretului și dedicate comunității clujene.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.602
  • Karma: +2556/-581
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #24 on: June 04, 2015, 07:00:07 AM »
^ Sper sa fie vorba de cei care citesc O CARTE, nu Libertatea, Cancan sau Click. Respect pentru initiativa si cititori! :cheers:
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (nov 2017?) | A10 lot 4 (dec 2017?)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,794 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

StefanCelMare

  • Officer
  • ***
  • Posts: 157
  • Karma: +106/-51
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #25 on: December 23, 2015, 05:29:14 PM »
http://www.primariaclujnapoca.ro/use...j%20Napoca.pdf
Postez și aici linkul spre Planul de Mobilitate Urbană, pentru că are foarte multe prevederi legate de transportul public.
- extinderea tramvaiului spre Florești - propusă în toate scenariile până în 2020.
* extinderea nu se face pe aliniamentul DN, și ar trebui să fie sens dedicat Transportului Public (este și o opțiune de a lăsa și autobuzele pe acea linie, se poate asfalta)
- extinderea tramvaiului pe zona centrală a Clujului - propusă în toate scenariile pe 2020-2030 (cu mențiunea că la planificare apare chiar pe primii ani după 2020)
* aici sunt 2 variante:
- extindere lungă Barițiu - Emil Isac - P.Maior/Șincai - Napoca - P. Unirii - Eroilor - P. Avram Iancu - Cuza Vodă - Piața M. Viteazu
- extindere scurtă Barițiu - E. Isac - Memo - Ferdinand - P. M. Viteazu
* această buclă uni-direcțională ar fi folosită ca retur de către ambele capete de linie (Iris / Mănăștur), deci ar avea frecvențe bune. (ar fi și ruta directă Mănăștur - Iris, pe lângă cele două cu retur pe centru)
* părerea mea personală, ar fi excelent să fie bucla lungă (pag. 89 din plan)... centrul Clujului nu este deservit deloc de transportul public. S-ar mai rezolva unele belele cum ar fi str. Napoca, ce este prea îngustă pentru 3 benzi, dar ar fi ideală pentru 2 benzi auto + tramvai (care este mai îngust); În P. Unirii trotuarul de la Universitate ar permite o ușoară strâmtorare, sau în cazul teoretic și optim al pietonalizării ambelor laterale ale P. Unirii, ar fi redus necesarul de benzi pe latura sudică și ar fi loc... apoi pe Eroilor, se poate gândi spațiu dedicat tramvaiului (este o stradă lată; eu l-aș pune chiar pe pista de biciclete, cu asfaltare între șine, deci posibilitatea de folosire de către bicicliști ca pistă).... interesant este chiar și ce se propune în P. Avram Iancu, unde ar trebui să fie bandă dedicată pe latura vestică (genial, pentru că sunt 4 benzi + parcare acolo). Apoi traseul ar coti prin str. Cuza Vodă, pe pietonala teoretică de pe latura sudică a P. Mihai Viteazu (zona Agenție CFR - propusă ca pietonală în PUG), din nou, foarte bine gândit, pentru că ar avea bandă dedicată, și ar crea stație la piața agroalimentară dar și stația opusă celei de pe Barițiu, care lipsește mult pentru logica tramvaiului în CJ (nu are stație în centru dinspre gară!).
* mențiunea este că acest plan de a face bucla este decalat pe 2020-2030 exact pentru că prioritatea zero este centura sud... fără acea centură, nu se poate pietonaliza centrul cf. planulurilor

Alte prevederi f. interesante pentru transportul în comun:
* extindere rețea troleu pe ambele sensuri spre Zorilor
* extindere tramvai spre Piața Mărăști
* modernizare completă a rețelei de contact (troleu / tramvai) - necesară datorită variațiilor mari de temperatură, dar și a optimizării vitezei de parcurgere a macazurilor
* optimizarea rutelor (aici nu se intră f. mult în detaliu)
* crearea unei identități vizuale a CTP, pentru a spori vizibilitatea publică
* regândirea locațiilor unor stații CTP din prisma punctelor de atracție locale, dar și al distanței dintre stații
* modernizarea parcului auto al CTP, a stațiilor (fiind multe sub standard, fără acoperiș, afișaj, etc.), dar și al panourilor informative (sunt exact aceleași panouri ca în comunism).

Cred că numărul mare de sugestii reflectă un eșec destul de mare al conducerii actuale a CTP, și mai mult decât atât, impune schimbarea completă a conducerii, care în 25 de ani s-a dovedit incapabilă să vină măcar cu o parte din aceste idei absolut necesare (bănuiesc că știați că avem același conducător suprem al CTP de peste 2 decenii). Cel mai bun exemplu împotriva lor a fost schimbarea numelui din Ratuc în CTP. În loc să profite să facă o re-gândire de brand profesională, au schimbat un rău vechi cu un rău nou (siglă făcută de bunica, lipsă de interes și viziune față de ce ar putea câștiga din o identitate vizuală modernă).

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #26 on: December 23, 2015, 05:37:17 PM »
A fost schimbat "conducatorul suprem"...cu altul cam la fel :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

yetiman

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.095
  • Karma: +859/-54
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #27 on: December 23, 2015, 07:13:33 PM »
@StefanCelMare - verifica, te rog, linkul postat. Eu nu gasesc pagina respectiva (Mesaj - pagina lipsa 404)
„Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice.” — Esop
„Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei.” — Mihai Eminescu

ciprebbe

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.278
  • Karma: +3115/-78
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

Anonymity

  • Youngster
  • *
  • Posts: 13
  • Karma: +1/-0
Re: [CJ] Compania de Transport Public Cluj-Napoca (fosta RATUC)
« Reply #29 on: January 03, 2016, 05:54:55 PM »
Stiti vreunul dintre voi mai multe detalii despre aparatele de marcat bilete din autobuze? De ce merg ocazional sau chiar niciodata? Nu ar fi trebuit sa fie in garantie? Mereu trebuie incercate 2-3 aparate pana sa functioneze unul din ele. Mi se pare o solutie foarte ciudata sa ajunga iar la compostoare mecanice. Mersi