Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


iuli

Aterizare forțată în județul Cluj. Toate cele șapte persoane aflate la bordul avionului sunt în viață

QuoteUn avion pilotat de Adrian Iovan, care transporta o echipă medicală ce trebuia să participe la o prelevare de organe la Oradea, a aterizat forțat luni după-amiază în județul Cluj într-o zonă cu acces dificil. Primele informații vorbeau despre un avion care s-a prăbușit. La bord se aflau șapte persoane.  Cel puțin patru dintre ele au fost rănite. Din fericire, nu există niciun decedat.

[...]

Detalii Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


ciprebbe

Accident aviatic in Apuseni la limita dintre jud Cluj si Alba.
7 Raniti dupa o aterizare fortata.
Suntem la aproape 5 ore de la eveniment si inca avionul nu a fost localizat.
Se cunoaste doar zona acoperita de celula GSM care a preluat apelul de pe 112.
Este o suprafata de peste 10 km patrati.
12 echipe de interventie + peste 100 de localnici inca ii cauta.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Acum pe bune. Unde au aterizat oamenii astia, in padure?! Mi se pare fenomenal ca au scapat cu viata.
Poate specialistii (si/sau pasionatii) ne pot spune cum poti ateriza in copaci si sa scapi cu viata. Probabil ca exista Dumnezeu (sau ceva echivalent).

ciprebbe

Anul 2014 ,
sa ai coordonatele GPS ale locului date de un medic de pe telefonul lui mobil si tu in 5 ore sa nu fi in stare sa ajungi acolo :o mai ai ce spune?
Scapi din accident si doamne fereste sa moara careva asteptand.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Avioanele acestea usoare, de exemplu Cesna sau BN pot zbura cu o viteza foarte mica. Sa fie pe intelesul tuturor, sunt un fel de parapante, desi pentru cunoscatori termenul e prea vulgar. Daca avionul vine spre pamant cu o viteza de cam 60 de noduri, ceea ce nu e imposibil chiar si cu motoarele oprite, poti face lejer o aterizare intr-o poienita, daca nu dai de santuri sau alte gropi. In plus, daca ai sansa sa nimeresti si niste pomi, preferabil conifere (sunt foarte elastici la varf) atunci poti folosi pomii drept frana. Bineinteles, aripile se rup, fuselajul se sfasie dar ajungi pe pamant cu o viteza foarte mica si sansele de supravietuire cresc.

O recomandare pentru aterizarile fortate e ca pilotii sa caute zone impadurite.

ciprebbe, nu avem de unde sa stim unele detalii. Nu stim cum e de usor sau de greu de accesat zona. Avionul nu e chiar cazut fix, cu siguranta a mai rulat pe pamant. Cu elicopterul nu ai cum sa ajungi la ora asta, poate doar daca am fi avut la Politie niste elicoptere ceva mai moderne, dar asta e alta discutie. In plus, celula e destul de mare, nu iti da coordonatele fixe, dorum iti poate explica mai tehnic si mai precis.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Dar nu au oamenii astia si GPS pe acel telefon, nu au smartphone? Pot fi localizati. Sunt si aplicatii speciale pentru astfel de situatii de urgenta. Poate nu au smartphone... Unde sunt baietii de la STS/SRI cand ai nevoie de ei...

Quote from: iuli on January 20, 2014, 08:58:38 PM
O recomandare pentru aterizarile fortate e ca pilotii sa caute zone impadurite.

Exact contra-intuitiv. :o Dar am inteles explicatia, are logica. Numai ca pe bune ca n-as vrea sa aterizez in padure.

iuli

Decat sa dai cu toata forta de pamant, mai bine te zgarai prin crengi, daca ai noroc poate si ramai agatat prin pomi. In plus, desi pare ciudat, cel mai nasol e sa amerizezi. Sansele de supravietuire sunt si mai mici.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

radutm

Exista proceduri de urgenta, responsabili pana la nivelul cel mai de sus. Caderea unui avion, indiferent de marimea lui, este un eveniment extrem de GRAV. Exista proceduri clare si foarte riguroase,se formeaza comandamente de urgenta si se mobilizeaza toate resursele, pe verticala, pornind de la ministru si mergand pana la nivelul de mai de jos. Este scandalos ca dupa 6 ore sa nu vedem un prefect sau un ministru care sa dea explicatii si sa spuna ce a facut pana acum, pentru ca nu au facut nimic. Putea fi si o bomba atomica scapata din greseala pe la Belis si baietii astia dormeau in papuci...doamne in ce situatie se afla oamenii aia din avion, este strigator la cer!
cont inchis

ciprebbe

Primul Ministru a confirmat la B1 ca au coordonatele GPS de pe telefonul medicului.
S-a zburat cu elicopterul SMURD Tg Mures dar nu s-au putut apropia din cauza cond meteo.
STS-ul doarme, MAPN ul la fel.
Zona e dificila , o stiu pe timp de vara, nu stiu cat de mare e zapada acum insa totusi sunt niste medici acolo care au scapat din accident si au nevoie de ajutor iar de 5 ore nu ajunge nimeni la ei .
Doamne.
Daca erau teroristi acolo tot asa greu se ajunge?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Cipri, te citez:

QuoteAi la Campia Turzii elicoptere cu tot ce iti trebe si in 45 min erau acolo.

Din pacate Puma de la Campia Turzii nu sunt Medvac, doar la Timisoara ai asa ceva. Sincer, dureaza cam 3 ore sa ajunga de la Timisoara, cu tot cu pregatire, plan de zbor, etc. pana in zona. Depinde daca au fost solicitati si cand.

Vorbesc de aceste elicoptere:



Acum, sincer, nu stiu daca sunt echipate pentru operatiuni pe timp de noapte si nici nu cunosc vremea in acea zona asa ca nu trag concluzii pripite.

LE: daca spui ca zona e dificila si vremea proasta, atunci nu ramane decat sa ne rugam sa supravietuiasca cat mai multi pana dimineata. E situatie asemanatoare cu turistii picati prin prapastii pe munte unde dureaza zile, si acolo sunt salvamontisi. Din pacate nu avem salvamontisti in Apuseni.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Cine sunt medicii care se aflau în aeronavă

Cel mai important din articol:

QuoteAvionul era pilotat de Adrian Iovan. Exista și un copilot. Ambii ar fi fost răniți, dar viața niciunuia dintre cei aflați la bordul aeronavei nu este pusă în pericol.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ciprebbe

Iuli luai 4-5 jandarmi, ii coborai in rapel si le duceai ajutoare.
La ora 16 e inca lumina si ii poti cauta vizual.
Sef salvamont Vladeasa: s-a identificat epava.
Sunt la aprox 1 km. Estimeaza inca 30 min pana ajung la ei.
Hai ca e bine pana la urma, insa procedura e aiurea si greoaie.
Sa vedem in cate ore ii coboara pe cei cu fracturi de pe munte.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Nu poți coborî în rapel noaptea pe vreme nefavorabilă într-o zonă împădurită
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog