Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Allex

VIDEO. Un avion de pasageri, aproape să cadă în Marea Neagră

QuoteUn avion de pasageri a ieşit de pe pistă şi a rămas blocat în noroi, sâmbătă noaptea, după aterizarea pe aeroportul internaţional din oraşul Trabzon, situat în nordul Turciei, relatează Agerpres.

Imaginile publicate de Anadolu arată eforturile autorităţilor turce de a salva aeronava, blocată în noroi la numai câţiva metri de apele Mării Negre.

Avionul, care aparţinea companiei aeriene private Pegasus, efectuase un zbor Ankara-Trabzon.

Toţi cei 162 de pasageri aflaţi la bordul avionului şi membrii echipajului au fost evacuaţi în siguranţă, a declarat guvernatorul provinciei Trabzon, Yucel Yavuz.

Zborurile au fost reluate duminică dimineaţă la aeroportul internaţional din Trabzon, după ce au fost întrerupte câteva ore în urma incidentului.



Digi24
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Allex



Hotnews - Un avion de pasageri rus s-a prabusit in apropiere de Moscova. Toate cele 71 de persoane aflate la bord si-ar fi pierdut viata

QuoteUn avion de linie rus, la bordul caruia se aflau 71 de persoane, s-a prabusit duminica in apropiere de Moscova, la scurt timp dupa decolarea de pe aeroportul Domodedovo din capitala rusa, au anuntat agentiile de presa ruse, citate de AFP si Reuters.

Avionul Antonov An-148 al companiei ruse Saratov Airlines decolase in directia Orsk, un ora din Urali.

Agentia RIA a precizat ca la bordul aeronavei se aflau 65 de pasageri si 6 membri ai echipajului.

Aparatul s-a fi prabusit in districtul Ramenskoye din regiunea Moscovei, toate persoanele de la bord pierzandu-i probabil viata, a scris si agentia Interfax, citand o sursa din cadrul serviciilor de urgenta.

Cei de la bord "n-au avut nicio sansa" de supravietuire, a dat asigurari aceasta sursa din cadrul Ministerului rus pentru Situatii de urgenta.

Potrivit presei locale, martori au povestit ca au vazut aparatul in flacari, prabusindu-se in localitatea Argunovo, la sud-est de Moscova.

Resturile aparatului au fost imprastiate pe o larga suprafata din jurul locului prabusirii, a precizat Interfax.

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

#407
Tocmai am vazut o dramatizare a acestui accident din 1997, Airbus A300, aeroportul Medan, Indozenia
https://en.wikipedia.org/wiki/Garuda_Indonesia_Flight_152

Foarte interesant lantul de eroarea umana.
- in aceeasi zi, cu ceva timp inainte, un alt zbor cu numarul 152 a unei alte companii (Merpati) a fost indrumat de acelasi controlor de trafic
- in timpul comunicarii cu Garuda 152, controlorul spune o data, din greseala, "Merpati 152" deci pilotii nu urmeaza comanda, crezand ca nu li se adreseaza
- cand contrlorul de trafic se corecteaza, desi da vectorul si altitudinea corecte, nu mentioneaza o informatie redundanta: ca apropierea de pista se face spre dreapta (dinspre sud), nu spre stanga ca de obicei (pentru ca tocmai decola un avion care urma sa ocupe spatiul din nordul pistei)
- echipajul confirma dar capitanul face doua greseli: vireaza stanga in loc sa vireze dreapta (din obisnuinta probabil, sau uitandu-se la planul standard de aterizare)
- ... si introduce in pilotul automat  altitudinea 1500 ft in loc de 2000 ft (probabil pur si simplu a rotit prea mult butonul respectiv)
- secundul nu observa erorile pe instrumente pentru ca il rugase comandantul sa se uite ce e cu aerul conditionat, si si-a mutat privirea in sus spre controalele respective
- controlorul de trafic nu stie timp de 12 secunde traiectoria avionului, pentru ca atata era timpul de rotatie al radarului (foarte vechi)
- cand secundul observa virajul gresit, capitanul cere controlorului de zbor confirmarea virajului. "viram stanga"... "continuati sa virati dreapta" ... "ce, dreapta, nu stanga???"
- in timpul discutiei, nici capitanul nici secundul nu observa pe instrumente altitudinea sub cea indicata (scazuse din cauza introducerii gresite de catre capitan)
- totul se desfasoara intr-un nor urias de fum care acoperea Asia de sud-est in acel an (focuri de padure) asa ca echipajul nu observa ca a coborat prea mult
- dintr-un motiv sau altul, avertizarea de altitudine joasa nu a sunat in cabina. Din cauza virajului gresit, avionul se indrepta spre munti, si altitudinea prea mica a fost fatala.

Majoritatea accidentelor se intampla din cauza unor erori si alte evenimente neprevazute care au loc simultan. Dar aici parca sunt prea multe...


Se vad aici cele doua tipuri majore de erori umane
- slips: gandeste bine dar face prost: controlorul cu indicativ gresit, capitanul cu altitudinea
- mistakes: gandeste prost (model mental gresit) : capitanul credea ca pista e in stanga lui, dar era in dreapta

Recomandarea a fost sa nu mai fie doua zboruri cu acelasi numar pe acelasi aeroport. Cum de obicei companiile renunta la indicavul unui zbor prabusit, problema s-a rezolvat

Alta recomandare a fost imbunatatirea comunicarii in cockpit. Capitanul il trata pe secund (fost operator radio, instruit ulterior) ca pe un servitor responsabil cu temperatura din cabina... Probabil si cultura ierarhica...

Sper ca au schimbat si radarul...

AdrianB1

Un Cessna 172 a avut ceva probleme la decolare la Cisnadie si a fost serios avariat. E cel putin al doilea accident la Cisnadie pe decolare de care stiu, iar Cessna 172 era un avion bun acum vreo 70 de ani, cand a fost  proiectat, dar care nu imi place: e foarte greu si submotorizat pentru zilele noastre, fix ce nu se impaca cu o pista relativ scurta (600m).

TibiV

Hai ca nu arata chiar asa de rau....   :lol: :lol: :lol:

(Poza este facuta la vreo ora dupa accedent...)

La fel ca in 90% dintre cazuri, aeriene sau rutiere: "Ce naiba l-a mancat in "3 litere" sa incerce decolarea de pe o pista inca mustind a apa?!...."
Nici de pe "betonata" de la Baneasa nu as fi avut curaj sa decolez, daca destinatia ar fi fost o "inierbata".

Astia merg pe principiul "Aici nu am TWR, atunci eu sunt TWR-ul meu ?!?!?!"...
In astfel de situatii chiar nu ma da "compasiunea" peste cap...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Depinde de avion, se poate decola de pe asa ceva. Anul trecut in februarie zburam pe zapada in nord, vara pe Clinceni am vazut AN-2 care la decolare a uscat pista (adica a aruncat cu apa in toate partile) si a si stricat-o (a lasat in urma doua santuri), aia prin Alaska zboara in orice conditii, dar cu avioane cu raport putere-greutate mult mai favorabil. Stiu ce inseamna sa vezi capatul pistei cum se apropie, sa ai mansa trasa si sa astepti sa se ridice si trenul principal, daca s-ar zbura doar in conditii perfecte atunci aviatia generala aproape ar disparea cu totul si oamenii nu ar iesi din casa ca sa nu le cada proverbiala caramida in cap. De fapt in pestera, ca nimeni nu ar constui case ca e prea riscant sa te urci pe schele.

Dar Cessna 172 nu e STOL si se vede.

cavver

Oau ce expert aviator esti. Mai ales avand posibilitatea de a privi retrospectiv.
Sa asteptam ca CIAS sa termine raportul de investigatie pentru ca sa putem comenta.

Quote from: TibiV on March 25, 2018, 02:28:45 AM
La fel ca in 90% dintre cazuri, aeriene sau rutiere: "Ce naiba l-a mancat in "3 litere" sa incerce decolarea de pe o pista inca mustind a apa?!...."
Nici de pe "betonata" de la Baneasa nu as fi avut curaj sa decolez, daca destinatia ar fi fost o "inierbata".

Astia merg pe principiul "Aici nu am TWR, atunci eu sunt TWR-ul meu ?!?!?!"...
In astfel de situatii chiar nu ma da "compasiunea" peste cap...

TibiV

De la Blue Air:

Quote
Bucuresti, 2 Aprilie 2018

COMUNICAT DE PRESĂ


Situația în care a fost implicată o aeronavă Blue Air, aseară, pe Aeroportul Internațional Cluj – Napoca a fost cauzată de ingestia unui FOD (foreign object debris), cel mai probabil – o pasăre sau un animal de mari dimensiuni.

Aeronava Blue Air 0B3101, aflată în perfectă stare de funcționare, a decolat, conform programului de zbor de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca duminică, 1 aprilie, la ora 21.41, cu destinația Aeroportul Henri Coandă. La scurt timp după decolare aeronava s-a reîntors in siguranta pe Aeroportul Cluj și a aterizat la ora 22.25.

În urma inspecției realizată de echipa noastră tehnică s-a concluzionat faptul că motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal sau o pasăre, chiar la ridicarea aparatului de la sol. După cum se observă și din imaginile atașate prezentului comunicat de presă, motorul prezintă semnele clare ale ingestiei ingestia unui corp extern (FOD) la decolare.

Comandantul a decis, pe baza procedurilor si a compententelor sale, revenirea pe aeroportul Cluj-Napoca. Echipajul nostru nu a solicitat asistență la aterizare, revenirea pe pistă s-a realizat normal și, în niciun moment al zborului, siguranța pasagerilor Blue Air nu a fost pusă în pericol.

Dorim să mulțumim echipajului nostru pentru modul impecabil în care au gestionat întreaga situație.

O altă aeronavă Blue Air a decolat de pe Aeroportul Otopeni cu destinația Aeroportul Internațional Cluj pentru preluarea pasagerilor și s-a reîntors la București la ora 02.35.

Motorul:





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dragos76

Sunt curios de ce avionul a aterizat după 40 de min? E drept că durează un pic procedurile în caz de "engine failure", dar pare un pic cam mult.

Neufunk

Era la telefon cu bossu' sa vada daca o duc asa pana la Bucuresti sau totusi anuleaza. Pana ce s-au hotarat a trecut timpul.

Nu m-ar mira.

TibiV

Greutatea maxima la aterizare a oricarui avion este mai mica decat cea de decolare.
A zburat 40 de minute ca sa arda combustibil si sa usureze avionul cu cateva tone.

Altfel, risca sa rupa/avarieze jambele (trenul de aterizare).
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Chiar așa de mult combustibil avea la bord? E vorba de un zbor de 40 de min (plus chestiile cu combustibilul pt pt zbor la aerport de rezervă, rezerva de siguranță etc). Iar pentru un zbor intern nici încărcătură nu prea cred că avea; marea majoritate nu merg cu baga de cală.

Adică și eu mă gândesc că asta ar fi o explicație, cu arderea de combustibil, dar îmi dă cu virgulă (nu că aș avea dreptate!; pur și simplu e dilema mea) dacă mă gândesc la datele concrete ale acestui zbor.

rizzuh


dumbravaandrei

@dragos76 in functie de traseul pe care il face aeronava in acea zi este posibil sa fi plecat chiar cu "plinul" facut direct de la Cluj.
Daca a fost YR-BAF/YR-BAP stiu ca de la Bucuresti continua spre Dublin.
Din cate stiu, e mai convenabil sa faci alimentare cu kerosen din RO decat de pe alte aeroporturi, asa ca e posibil ca din Cluj sa fi decolat cu suficient combustibil cat sa ajunga la Dublin.