Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#45
Quote from: sebba on January 21, 2014, 05:44:47 PM
n-au avut nimic! doar le-a pasat! si asta e cel mai mare lucru!

Au ajuns primii padurarii districtului silvic. Care, printre altele, au in responsabilitati masurile de cautare-si-salvare, si cunosteau cel mai bine zona - si au putut folosi descrierile pentru a ajunge acolo. Dupa care au fost chemate in locul precis echipajele de urgenta, care au dus ranitii la spital.

Quote
n-a putut elicopterul smurd sa aterizeze ca era ceata? mai las-o-ncolo de treaba! nici nu avea de ce sa aterizeze! daca nici elicopterul smurd nu e echipat full-IFR atunci cine mai e? ala ar trebui sa zboare si cu geamurile vopsite in negru!

IFR nu inseamna zbor in conditii de vizibilitate 0/0 si in conditii severe de givraj. IFR nu inseamna ca poti naviga printre "pietricele" fara sa vezi nimic. Ar fi frumos sa fie asa, dar nu prea e cazul.

Elicopterele nu sunt minune. Si ele sunt afectate de givraj in mod destul de asemanator cu avioanele cu aripa fixa. Unele din ele au elicea incalzita, insa nu pot opera decat in conditii de givraj mic-mediu. In momentul in care suspiciunea este ca un avion a cazut din cauza de givraj, e nebunie curata sa trimiti elicoptere in zona. Ca sa ce, sa ai doua situatii asemanatoare?

Quote from: sebba on January 21, 2014, 05:44:47 PM
CDZ-ul a vazut clar unde a disparut de pe radar, stia clar care era ultima pozitie cunoscuta! aceasta informatie trebuia speculata la maxim inca din primele minute!

2 minute @ 90 nm/h = 96.9 km patrati. Informatia asta a fost disponibila din prima clipa.

Quote from: sebba on January 21, 2014, 05:44:47 PM
STS-ul se lauda ca poate localiza un telefon in 15 secunde! sau e si asta termen d-ala dat "doar in conditii de laborator" si de fapt e vrajeala?
daca da, de ce-i platim?? ca sa fie in stare niste oameni simpli, fara nici un fel de pregatire, sa ajung la ei inaintea "profesionistilor"?

Daca si numai daca ai 5 turnuri disponibile. Intamplator, zona are UN singur turn disponibil shared de multipli operatori, daca nu ma insel undeva langa Horea. Ceea ce-ti permite sa localizezi un mare cerc si-atat.

E practic cea mai izolata regiune din Romania - nu exista nici macar drumuri asfaltate in zona - DN1R e unul din ultimele DN-uri de pamant din Romania!

Quote from: sebba on January 21, 2014, 05:44:47 PM
oamenii aia traiau dupa impact! oamenii aia nu au murit in accident aviatic! oamenii aia au fost omorati de un sistem de c***t, indiferent si iresponsabil!!!
dar, sa fim moderati ca n-au murit decat doi, nu-i asa? :(
moderat pe dracu! VREAU SA CADA CAPETE!

Eu iti pot da exemple in situatii asemanatoare in care patrulele S/R au ajuns la locul accidentului dupa >10-12h, in unele cazuri >24h. In tari cu dotari mult mai bune ca in Romania. Nu cazut capete trebuie sa facem, ci sa vedem DACA se poate imbunatati ceva si daca da CUM. Asa functioneaza sistemele de prevenire a dezastrelor, nu pe cazut capete.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

nu exista chiar nici o modalitate de a receptiona automat coordonatele de la GPS-ul telefonului de pe care vorbeau?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

In semn de respect pentru cele doua victime (sper sa fie doar doua pana la urma), avem un "doodle" trist:


RIP.

ciprebbe

#48
Quote from: dr4qul4 on January 21, 2014, 07:22:08 PM
nu exista chiar nici o modalitate de a receptiona automat coordonatele de la GPS-ul telefonului de pe care vorbeau?

Ba da dar idiotii, ca altfel nu le pot zice , care ii sunau pe doctori nu siau nimic legat de telefoane.
Au avut semnal 3G. Celula de GSM care i-a preluat era la Giurcura, atat Orange cat si Vodafone si Cosmote foloseau releele de acolo.
RETINETI !!!
Maps-ul are pin-ul de localizare exacta.
Daca dai pe el(oriunde pe harta) si ti apasat 2 - 3 sec poti da share(apare de jos) sau trimite SMS cuiva din agenda cu LOCATIA EXACTA.
Cel care primeste sms-ul vede un link si iti deschide maps-ul cu acea locatie.
E greu nu? Incercati si voi.

Restul povestii ca nu au echipamente si tehnologie sa ii gaseasca sunt aberatii.
NU au murit in accident i-a omorat sistemul.

Azi au ajuns in 40 min din sat la locatie.
Daca tot ne urmareste STS-ul forumul poate fac si ei un raport si aduc la cunostinta sefilor de aceasta simpla metoda de localizare.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

@frunzaverde

zici 90nm/h in 2 min? pai nu prea e asa... ca avionul ala nu mai zbura la orizontala ci in jos, era cam in cadere... asa ca nu s-a mai dus mai mult de 5km
mai zici ca era o singura celula de telefonie? care localizezi un cerc mare si atat? iarasi, perfect adevarat!
dar de ce nu mergi mai departe si de ce nu intersectezi traiectoria cu cercul ca sa reduci astfel drastic zona de cautare?

zici ca IFR-ul nu inseamna zbor in conditii 0/0! ok! nu inseamna, am exagerat eu putin in exprimare dar acolo nu au fost conditii 0/0, acolo a zburat un elicopter smurd, cel putin asa zic ei, care nu a putut ateriza din cauza de ceata! trebuia sa aterizeze ptr ca acei oameni sa primeasca primul ajutor in timp util? am zis mai devreme de ce nu era obligatoriu necesar sa aterizeze! e ceva gresit? pe asta de ce nu ai comentat-o?

indiferent cate explicatii mi-ai da si indiferent cate circumstante atenuante ai gasi, puse cap la cap, nu se leaga astfel incat sistemul sa iasa basma curata
sistemul e putred si murdar si eu inca cer acele capete

Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

ei de fapt i-au cautat intai pe la Fantanele, care e la 10 km de locul accidentului.

in era cand toata lumea are GPS noi "il punem sa ne descrie zona pe maps"si "mergem prin padure si tragem focuri de arma sa ne auda".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

#51
Quotesistemul e putred si murdar si eu inca cer acele capete

+ invechit si incompetent.
Doamne fereste de un cutremur mare la noi.
Au fost 4 smartphonuri functionale din 5.
Daca ai legatura prin tel cu supravietuitorii sa nu ii intrebi ce fel de telefon au ? Sa vezi cum poti folosi in avantajul tau acest lucru?
Echipele din teren s-au chinuit efectiv sa ii gaseasca, nu ai ce sa le reprosezi.
Daca aveau un coordonator tanar care sa stie pe cine sa sune si de unde sa afle informatie utila ii scoteau repede. Pana ajungeau in zona echipajele de interventie putea afla coordonatele si dirija la fix.
Nu ma mai leg de dotarile avionului, de sistemele care ba au functionat ba nu au functionat ci ma leg de incompetenta celor care in caz de situatie de urgenta TREBUIE sa ne salveze vietile si nu sunt in stare.

@dr4qul4  -  un baiat de la salvamont a cerut sa deschida maps-ul si sa zica ce vede, insa nu a stiut ca poate scoate din maps link-ul cu locatia exacta.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

^ x100 ciprebbe, (plus-ul nu era suficient la cat de bine m-ai completat)
Sailing away! S/Y Haimana

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

dorum

Imi spun si eu punctul de vedere:

1. Localizarea dupa semnalul GSM in zona s-a facut pe o treime de cerc = 1 sector...operatorii nu mai au demult antene omnidirectionale pe 360 grade , ci sunt 3 sectoare pe fiecare statie cu antene directionale, cu beam-ul cuprins intre aprox 60 gr si 120 gr...normal ca sunt si lobi laterali, mai slabi in amplitudine. Deci avem o treime de cerc cu raza cam de 32km. Aici intervine un parametru care spune retelei la ce distanta esti de statia de baza, parametru care se numeste TIMING ADVANCE, socotit din 500 in 500 de metri...este folosit in GSM pt a putea trata atat apeluri care vin de aproape cat si apeluri care vin de departe cu aceeasi calitate, in cele 2 cazuri existand o diferenta temporala de propagare....Daca ar fi fost necesara o localizare in oras unde sunt o multitudine de statii cu 3 sectoare fiecare, localizarea ar fi fost cu atat mai exacta cu cat in punctul in care se afla mobilul ar fi acoperit de mai multe statii (BTS-uri)

Deci ca si o concluzie, tehnic era imposibila o localizare foarte exacta...ceea ce am expus e valabil strict in cazul 2G, in cazul 3G (WCDMA) lucrurile devenind mult mai complicate pt ca nu mai discutam de separare in timp si in frecventa, ci vorbim de separare in cod...


2. Localizarea dupa instrumentele aeronautice de la bordul aparatului n-o tratez pt ca sunt pe langa subiect total...

3. Localizarea prin GPS

Aici eu imi permit sa acuz operatorii 112 care nu sunt instruiti catusi de putin...Ma uit la operatorii 911, care analizeaza situatia si dau multe sfaturi bune pe moment celor implicati in tragedii, accidente, etc... De fapt unde vreau sa ajung... Un smartphone are receptor GPS integrat (majoritatea)... Exista softuri de 300k-400k pe playstore gen "GPS Location" care-ti spune EXACT locatia in coordonate cu eroare in camp deschis de maxim 10m...OPERATORUL 112 TREBUIA SA II CEARA MEDICULUI CARE A SUNAT COORDONATELE GPS, IAR DACA ACESTA NU STIA SA LE CITEASCA, SA-I EXPLICE SCURT SI SUCCINT CUM POATE FACE ASTA... PROBLEMA DE FAPT E CA LA NOI OPERATOARELE 112 SUNT NISTE TELEFONISTE SI ATAT!!


PS: Scuzati prea multi termeni tehnici....

PPS: am avut nevoie asta vara de smurd...m-au muscat 2 caini, sangeram tare si simteam ca lesin...am stat 10 min la telefon cu operatoarea care imi tot repeta ca nu gaseste adresa in computer si nu stie unde sa trimita echipajul (stau intr-o zona rezidentiala noua de langa TM)....singura solutie a fost sa ma duca un vecin cu masina pana la strada principala, de unde m-a preluat SMURDUL...iar strada mea, numarul casei, totul e inregistrat dar 112 inca nu avea update la harti... :(

Ionut

^ Doru, nu le faci un training gratuit celor de la ISU/SMURD/112 si altor institutii din zona de interventie & salvare? Vorbesc serios. Poate se implica operatorii de telefonie mobila cu niste banuti macar pentru deplasari si cazare. Si ii inveti pe oamenii astia cateva chestii... ideea e macar sa iasa ceva bun din moartea unei fete de 23 de ani cu toata viata inainte si a unui pilot respectat. Daca nu sunt in stare sa foloseasca tehnica asta moderna, sa ii invete cineva!

Harry

Eu un lucru nu pot sa inteleg. De ce astia de la ministerul sanatatii/IGSU  imediat dupa ce a aterizat fortat avionul nu au solicitat activarea elicopterului SAR de la Constanta in 4-5 ore cred ca ajungea in zona si ii recupera pe toti 7.
E singurul elicopter din Romania care poate opera in orice conditii.

QuoteElicopterul achiziţionat de CJC este un EC 135. Elicopterul este special dotat pentru misiuni SAR (search and rescue), EMA (emergency medical assitance în zone greu accesibile), intervenţii în caz de calimităţi şi catastrofe naturale (cutremure, inundaţii, incendii).
Elicopterul a costat 4.221.524 de euro şi ca dotări enumerăm: sanie pentru aterizare pe zăpadă, sistem de flotabilitate pentru aterizări/decolări de pe apă, terminal de radiocomunicaţii, proiector de noapte de mare intensitate, căşti de protecţie compatibile pentru ochelari de vedere pe timp de noapte, echipament de salvare pentru echipaj şi pasageri pentru zborul deasupra apei, troliu cu minim de 50 metri, căşti de protecţie pentru operatorul de troliu, cască de protecţie salvator cu sistem de comunicaţie integrat, microfon cu protecţie la vânt pentru comunicare între salvator şi echipajul elicopterului, mănuşi de protecţie pentru operatorul troliului, harnaşament pentru persoana salvată şi salvator, scaun de salvare sub formă de triunghi, targă specială dotată cu saltea vacuum pentru pacient, nacelă cu element de flotabilitate pentru evacuarea a minim patru persoane din locuri greu accesibile, echipament de resuscitare pentru adulţi şi copii, sistem de alimentare cu oxigen medical, defibrilator, monitor EKG, pompe de perfuzie, ventilator portabil şi tuburi de oxigen portabile.

ciprebbe

#57
Iti spun eu.
Au crezut ca ii gaseste in 1 max 2 ore.
Si ii gasea daca cineva din ISU stia sa foloseasca maps-ul de la google sau busola ce vine instalata pe majoritatea smarturilor.
Metoda de mai sus, descrisa de mine , functioneaza si fara 3G ( sau net pe telefon).
Trebuie doar activat gps-ul si sa ai semnal la tel.
Tot ce s-a scris pe aici, si nu numai, e de luat in calcul cand nu ai legatura cu supravietuitorii care au un smart la ei.
Cand ai acest avantaj trebuie sa profiti de el.
Nu am stiut de functia asta de la maps pana azi pt ca daca stiam aveti cuvantul meu ca ajungea la ISU imediat.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorum

CIP...cineva trebuia sa le spuna ce sa faca...erau rupti de realitate, nu cred ca erau coerenti.... trebuiau ajutati, insa nu au fost...erau mai multe metode 99% exacte de gasire a locatiei...ei au folosit-o pe cea mai inexacta!!!

savagedanyro

Acum sunt aplicatii care iti spun orice despre un smartphone , majoritatea PREINSTALATE !!

Dar trebuie ca cineva sa fie destul de istet sau de implicat care sa stie despre ce vorba la un smartphone.

Imi vine greu sa cred ca toti cei care erau in contact cu ranitii erau ATEHNICI, Romania are un grad de penetrare al smartphone-urilor mai mult decat decent.

TIMISOARA 2021 !