Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Normal...
Pista 26R-08L este aia cu probleme, o treime nefunctionala... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

__dir


frunzaverde

Quote from: __dir on July 26, 2017, 01:56:29 PM
Ce le lipseste aici? Bani, proiecte?

Nici una, nici alta.
Capacitate de management a conducerii AIHCB. Bani sunt (exista fonduri proprii, aeroportul are profit), aeroportul e bancabil (atat privat cat si public) si exista si fonduri europene (doar ca si aici e o buba: AM-POIM nu e in stare sa inteleaga ca investitiile in aeroporturile hub TEN-T nu sunt ajutoare de stat si sunt acceptabile pentru CE).

Problema e ca s-a impotmolit un contract de reasfaltare a pistei "2" (8L/26R) printre altele pentru ca fundatia e ca si inexistenta si managerii aeroportului nu au fost capabili sa ia o decizie de "cum sa continuam" in aproape 3 ani.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

@__dir,

Hai sa simplific raspunul eleborat (ca de obicei) pe care ti l-a dat frunzaverde...

Quote from: __dir on July 26, 2017, 01:56:29 PM
Ce le lipseste aici? Bani, proiecte?
Competenta si capacitatea manageriala.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Are cineva idee de ce totusi pista apare in AIP ca fiind complet functionala? Pana la urma pilotii de acolo isi iau informatiile, nu citesc forumuri.

frunzaverde

Quote from: AdrianB1 on July 31, 2017, 11:43:31 PM
Are cineva idee de ce totusi pista apare in AIP ca fiind complet functionala? Pana la urma pilotii de acolo isi iau informatiile, nu citesc forumuri.

Nu e descrisa ca complet functionala. Exista un AIP SUP (03/22 JUN 2017) care descrie starea pistei (pragul decalat, lipsa IFR pe 8L si 1250 m inchisi). Si cred ca e si un NOTAM.

E o situatie "temporara" (devenita permanenta, dar ma rog) datorita lucrarilor, asa ca nu se updateaza.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Dragi colegi aviatori...

Daca aveti dubii, nu mai pierdeti timpul cu ROMATSA (sau, Doamne 'feri, cu AAR...)
Poate inecrcati cu NOTAM...

Dar mai sigur este sa apelati cu incredere la frunzaverde DOT EVERYTHING

Aveti grija doar ca nu este disponibil 24/24, deh, omenii normali mai si dorm, desi dorm mai putin decat "institutiile abilitate" din Romania... ;)

:cheers:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

__dir

@TibiV, frunzaverde,
mi-ati confirmat ce banuiam, multumesc


dumbravaandrei

Pierdere mare pentru aviatia ieseana. Nu credeam ca e Traian la mansa. Dumnezeu sa-l ierte!!!

ciprebbe

Ieri, 29 august, Airbus-ul A320 (HA-LWT, varsta 4,4 ani) care opera zborul W6 3303 Cluj - Luton a aterizat la Budapesta cu probleme la motorul stang. La vreo 15 minute dupa decolarea de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, in timpul unui viraj s-a auzit un zgomot puternic, dupa care pasagerii au fost anuntati de piloti ca sunt probleme la motorul nr. 1 si ca vor ateriza la Budapest Airport. Aici, A320-ul Wizz Air a fost asteptat de masini de pompieri si ambulante, iar pasagerii si-au continuat zborul cu un alt avion.
Aeronews
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


Ionut

2017, cel mai sigur an din istoria aviatiei comerciale

Potrivit Aviation Safety Network (organizatie din Olanda fondata in 1996), anul trecut au avut loc doar 10 accidente aviatice, facand din 2017 cel mai sigur an din istoria aviatiei comerciale atat ca numar de accidente, cat si ca persoane decedate. Cele 10 accidente aviatice s-au soldat cu 44 de pasageri decedati si 35 de persoane care au murit la sol. Comparativ, in 2016 Aviation Safety Network a inregistrat 16 accidente si 303 de vieti pierdute. Cinci dintre cele 10 accidente au implicat avioane cargo si 5, avioane de pasageri. Daca ne raportam la traficul aerian global, 36.800.000 de zboruri, avem un avion de pasageri pierdut intr-un accident cu victime la 7.360.000 de zboruri.



Aeronews.ro

Deci ai o sansa cam de 1 la 7 milioane ca sa mori cand te urci in avion. :D

dorum

1 la 7mil e probabilitatea sa ai un accident... dar, in anumite conditii, poate scapi :)

Ionut

Blue Air: Cursa aeriană Bacău-Catania
s-a întrerupt din cauza vântului puternic cu fenomenul de forfecare


Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, zborul Blue Air 0B2945 care a decolat de la Bacău cu destinaţia Catania a fost nevoit să realizeze o oprire pe aeroportul de rezervă Palermo, unde cei 126 de pasageri şi cei 6 membri ai echipajului au aterizat în siguranţă, a anunţat joi compania aeriană. ,,Cauza exactă în urma căreia aeronava Boeing 737 a fost nevoită să-şi întrerupă cursa a fost, în principal, vântul puternic în rafale cu fenomenul de forfecare, cât şi turbulenţele severe în apropierea aeroportului", se arată într-un comunicat al Blue Air.

Imediat după încheierea acestor fenomene meteo, aeronava şi-a continuat zborul cu destinaţia Catania, unde a preluat pasagerii zborului de retur Catania-Bacău. ,,Dorim să subliniem angajamentul companiei Blue Air care, în astfel de situaţii, reuşeşte să-şi păstreze promisiunea în faţa pasagerilor şi să-i transporte în siguranţă la destinaţie", precizează compania.

Mediafax