Accidente si incidente aviatice in Romania si in lume

Started by Ionut, January 20, 2014, 08:40:25 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radutm

Va dati seama ce se intampla daca era un zbor de linie si sa zicem ca supravietuia impactului un numar insemnat de oameni...
cont inchis

get

Da, aveau un smartphone, din ce scriu ziarele un HTC cu Android, iar doctorul a folosit Google Maps încercând să dea celor de la 112 locația unde se află.
Problema e că Google Maps nu afișează coordonatele GPS în clar și el n-a reușit decât să le descrie verbal ce vedea pe Maps, dar a fost insuficient.
Da, poți pune un pin, da share, să copiezi url-ul și să vezi coordonatele de acolo, dar pentru o persoană aflată într-o situație de urgență, în stare de șoc sau de ce nu pur și simplu atehnică este pur și simplu prea complicat.

iPhone afișează coordonatele GPS în aplicația stock Compass (Busolă), probabil sunt și pe Android aplicații care fac asta.
Ideea e că ar fi extrem de util ca în ecranul de apel de urgență către 112 să ai afișate mare și clar coordonatele GPS. Nu-ți trebuie nici conexiune de date ca să vezi fondul de hartă.

linucsu

Stie cineva daca acest avion avea sistem de degivrare sau nu? Poate ne poate spune Eurocopter fiind in domeniu.
Din cate am citit pana acum acumularea de gheata pe aripi pare a fi cauza principala a accidentului.  :(

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

anacronox

#34
de pe Gandul.info

Secretarul de stat Raed Arafat a declarat, pentru stirileprotv.ro, că România deţine o aeronavă medicală americană de ultimă generaţie, care a costat 1 milion de euro, dar care este ţinută în hangar.

Este vorba despre o aeronavă Piper Cheyenne de generaţia a III-a, aflată în folosinţă din iulie 2013, utilizată de SMURD în sute de cazuri, cel mai cunoscut fiind cel al solistului Şuie Paparude, Mihai (Michi) Câmpineanu.

''În acest moment, este în revizie la Aerostar Bacău, pentru că îi lipseşte o piesă'', a declarat Raed Arafat.

concluzii, poate subiective din partea mea:
- aeronava folosita pentru parada de 1 dec sa aratam ce avem
- folosita la urgente sau la personalitati, oamenii de rand nu au nevoie, iar transplantul nu pare sa fie pe lista de urgente....
- tot timpul apar scuze cu revizie sau indisponibilitate

era discutia sa mai fie si al doilea avion cumparat. pentru redundanta.

ciprebbe

"Avea statie ce emite pe 121.5 ca o baliza, cu precizie de 1m. "  - spusele unui pilot pe un astfel de avion.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

iuli

Eu zic ca va pripiti cu concluziile. Aeronova care a zburat ieri nu e o aeronova proasta. Daca e adevarata problema cu gheata pe aripi, acelasi lucru se putea intampla si cu Piper si cu Cesna si cu orice alt avion din cauza incarcarii aerodinamice. Au fost o serie de factori nefericiti care au dus la incident, cum de asemenea au fost o serie de factori care au dus la supravietuirea a 5 persoane.

Asa, avea, majoritatea avioanelor au asa ceva. Problema e daca mai functiona in urma impactului. Repet, sa asteptam lunile urmatoare si sa vedem concluziile Autoritatii Aeronatice si apoi sa discutam.

Eu zic ca moderatia in acest caz e mai buna.

Daca e sa cautam vinovati atunci hai sa desfiintam ISU, SMURD, Pompieri, Salvamont, Jandarmi, STS, etc. E mai simplu, nu?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

sebba

iuli, nu zice nimeni sa-i desfiintam dar nici nu-i putem lasa sa fie atat de indolenti, indiferenti si nepasatori
ah... si sa nu uit... iresposabili

nu conteaza acum de ce a cazut avionul, asta e alta discutie, conteaza ca cei ce trebuiau sa actioneze prompt si la obiect nu au facut-o
si dimpotriva, moderatia nu aduce nimic bun in cazurile astea!
a fost un accident relativ usor daca e sa ne gandim ca a cazut un avion si dupa impact toti pasagerii erau inca in viata! mai rar asa ceva!
se cer capete! si ar trebui sa fie multe si "grase"! altfel, la urmatorul incident se va ajunge tot aici, la nepasare!

sper ca peste o sapatamana, dupa ce presa va epuiza "senzationalul" asta si va gasi altul sa fie cazute acele capete si pedepsiti toti ce ce ar fi trebuit sa intervina si nu au facut-o
altfel va fi ca si cu teroristii din '89, de care am si uitat sa mai intrebam cine au fost, ca deh... istoria e scrisa de invingatori, nu-i asa?
Sailing away! S/Y Haimana

dr4qul4

Quote from: get on January 21, 2014, 12:05:41 PM
Da, aveau un smartphone, din ce scriu ziarele un HTC cu Android, iar doctorul a folosit Google Maps încercând să dea celor de la 112 locația unde se află.

tu chair crezi ca atatia oameni aveau doar 1 telefon? asta pe langa faptul ca avionul trebuia sa aibe un sistem de localizare si chiar rachete de semnalizare. In plus, daca au deschis google maps atunci aveau net, deci puteau descarca orice aplicatie gps care arata coordonatele.
Probabil cei care i-au indrumat nu au stiut ca pot folosi tehnologia curenta si au inceput sa-i caute ca pe timpuri.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

sebba

dar nu le trebuia nici un smartfone si nici un alt device "civil"
avionul avea tot ce este necesar in astfel de cazuri
e aproape imposibil ca avionul sa nu fi fost dotat conform cerintelor in vigoare
nu e conform cu "cartea" nu zboara! punct!

existenta altor variante care sa ajute in cazuri d-astea nu fac decat sa amplifice si mai mult vina celor (ne)implicati
Sailing away! S/Y Haimana

frunzaverde

#40
Quote from: ciprebbe on January 21, 2014, 01:09:57 PM
"Avea statie ce emite pe 121.5 ca o baliza, cu precizie de 1m. "  - spusele unui pilot pe un astfel de avion.

Daca avea ELT 121.5, mod analogic poate dura pana la 4-12 ore doar identificarea semnalului si detectarea locatiei. Cospas-Sarsat nu mai identifica si proceseaza 121.5 de aproape 3 ani, semnalele trebuind procesate de statii terestre (asta daca vreo statie terestra receptioneaza respectivul semnal) sau, eventual, de vreun avion comercial trecand pe deasupra.

Un metru? Pe 121.5 ai acuratete de 12-15 mile nautice - aveau acuratete mai buna prin ce-a spus tipul ca a vazut pe Google Maps: http://www.sarsat.noaa.gov/406vs121.pdf. 121.5 trimite doar un semnal analogic (se aude in difuzor exact ca o sirena, gen uuuUUUuuuUUUuuuUUUuuu...). Pentru localizare folosesti efectul Doppler.

ELT 121.5 e tehnologie depasita, modelul modern, digital pe 406 Mhz fiind introdus acum cativa ani. Doar ca dotarea cu 406 e optionala, si putini o fac. Sunt destule avioane care zboara FARA ELT. Inclusiv (mai ales) Boeing si Airbus (practic au o exceptie globala de la dotarea cu ELT cat timp sunt certificate ca avioane de pasageri).

Quote from: sebba on January 21, 2014, 04:51:17 PM
avionul avea tot ce este necesar in astfel de cazuri
e aproape imposibil ca avionul sa nu fi fost dotat conform cerintelor in vigoare

Vei fi socat cat de putine cerinte exista pentru "localizare". Mai sus s-a scris ca avea ELT 121.5, caz in care poti localiza pe o raza de 12 mile nautice. Adica 1550 km patrati. Flare-uri poate avea la bord, nu stiu sa fie necesare, dar trebuia sa fie si accesibile, si sa stie cineva sa le opereze (sa stie macar ce sunt). Si sa le mai si vada careva.

Quote from: anacronox on January 21, 2014, 12:57:37 PM
''În acest moment, este în revizie la Aerostar Bacău, pentru că îi lipseşte o piesă'', a declarat Raed Arafat.

concluzii, poate subiective din partea mea:
- aeronava folosita pentru parada de 1 dec sa aratam ce avem
- folosita la urgente sau la personalitati, oamenii de rand nu au nevoie, iar transplantul nu pare sa fie pe lista de urgente....
- tot timpul apar scuze cu revizie sau indisponibilitate

Pai daca e defect avionul nu poate sa zboare - cat e in revizie, se foloseste alt avion. BN-ul nu era un avion arhaic, nici un model depasit - de altfel inca le mai fac noi. In aviatia generala, nici macar nu era un avion prea vechi - in toata lumea mai sunt gramada de Cessne vechi de 45+ de ani care zboara, ca sa nu mai vorbim de AN2-uri, DC-3-uri si alte asemenea, unele din ele au prins si razboiul.

Oricum, nici daca avionul SMURD era disponibil nu ar fi fost folosit - transportul era gestionat de Ambulanta Bucuresti, care subcontractase zborurile de ambulanta catre SSAvC. Care are destule avioane perfect apte de zbor. Daca transportul era gestionat de SMURD, s-ar fi facut cu avionul SMURD (daca era disponibil).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ciprebbe

Emitea si pe 406 avionul asta.
Pe 121.5 se asteapta dupa Moscova (conform Romatsa)
Unii se plang ca Romania nu a implementat 406 si nu se receptioneaza.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

#42
NO COMMENT !











Foto: Hetea Marius
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

frunzaverde

Quote from: ciprebbe on January 21, 2014, 05:24:25 PM
Emitea si pe 406 avionul asta.
Pe 121.5 se asteapta dupa Moscova (conform Romatsa)
Unii se plang ca Romania nu a implementat 406 si nu se receptioneaza.

Exact ce asteptau dupa Moscova? 121.5 nu transmite nimic criptat - emite DOAR o sirena care suna exact asa: https://www.youtube.com/watch?v=EeMA4HmW-Rw&noredirect=1. Daca asteptau o pozitionare - pa si la revedere, Cospas-Sarsat nu mai asculta de ceva vreme pe 121.5, asa ca nu aveau ce sa dea...

Romania nu are ce implementa decat directivele EASA/JAA, si bineinteles ca a facut asta - altfel ar fi fost de mult scandal mare. Nu e nimic efectiv de implementat - doar ca statiile sa asculte pe 406 si sa decodeze (poti decoda chiar tu mesajul online aici: http://www.cospas-sarsat.org/index.php?option=com_beacondecode&task=showBeacon&Itemid=85&lang=en). Orice emite beacon-ul pe 406 este primit de Cospas-Sarsat via sateliti.

Daca primesc ceva din Romania pe loc se alerteaza ROMATSA si AACR-ul fara ca Romania sa fie nevoie sa faca ceva.

Cert e ca nu s-a transmis NIMIC pe 406, Moscova a confirmat chestia asta.

Singurul lucru pe care nu l-a implementat Romania e nevoia ca avioanele sa aiba baliza de 406. Insa nu stiu nici o tara din lume care sa fi facut obligatorie instalarea de balize pe 406 (EASA a facut asta, dar doar pentru avioanele nou-intrate in serviciu; in SUA si Canada este inca legala instalarea de dispozitive pe 121.5 NOI).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

sebba

Nu stiu cum faceti voi ca pana la urma tot pe aia amarati ii lasati cu pisica moarta in curte
Bine ca pe aia de-i platim sa ne faca un serviciu/lucrare trebuie sa-i intelegem, sa-i iertam, sa-i lasam, sa le gasim mereu circumstante atenuante ba sa-i mai si ajutam sa-si faca treaba sau chiar sa o facem in locul lor ca ei au alte probleme si se ascund mereu dupa cate o virgula din lege (cand le convine)
Nu vorbesc aici de angajati, de executanti, vorbesc de cei de sus, cei care trebuie sa coordoneze, sa dispuna si care trebuie sa si raspunda ptr ce fac sau nu fac!

ok, n-a avut avionul ELT, sau a fost vechi si imprecis sau chiar s-a srticat la impact... oamenii aia de au ajuns la locul accidentului ce au avut? GPS? satelit? au avut targi din crengi echipate "medvac"? n-au avut nimic! doar le-a pasat! si asta e cel mai mare lucru!

n-a putut elicopterul smurd sa aterizeze ca era ceata? mai las-o-ncolo de treaba! nici nu avea de ce sa aterizeze! daca nici elicopterul smurd nu e echipat full-IFR atunci cine mai e? ala ar trebui sa zboare si cu geamurile vopsite in negru!
sa aterizeze??? de ce?? daca era pe mare cum facea? cum se duc alea pe mare si coboara targa cu inca doi medici sau ce sunt aia si urca victima pe targa???

CDZ-ul a vazut clar unde a disparut de pe radar, stia clar care era ultima pozitie cunoscuta! aceasta informatie trebuia speculata la maxim inca din primele minute!

STS-ul se lauda ca poate localiza un telefon in 15 secunde! sau e si asta termen d-ala dat "doar in conditii de laborator" si de fapt e vrajeala?
daca da, de ce-i platim?? ca sa fie in stare niste oameni simpli, fara nici un fel de pregatire, sa ajung la ei inaintea "profesionistilor"?


oamenii aia traiau dupa impact! oamenii aia nu au murit in accident aviatic! oamenii aia au fost omorati de un sistem de c***t, indiferent si iresponsabil!!!
dar, sa fim moderati ca n-au murit decat doi, nu-i asa? :(

moderat pe dracu! VREAU SA CADA CAPETE!
Sailing away! S/Y Haimana