[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alexbb

Nu stiu daca a mai fost aici aceasta idee, dar pentru descarcarea A3 in Popasului, ma gandeam la o solutie pentru fluidizarea traficului la giratoriul de la OMV. Devierea traficului pe strada Toma Caragiu.
S-ar interzice tranzitul pe strada Emil Racovita intre intersectia cu Toma Caragiu si Soseaua Buc Nord (continuarea Bd Petricani). Ar mai fi nevoie de un semafor la intersectia dintre Toma Caragiu si Bd Pipera. Pe bd. Pipera sensul Buc - Pipera ar avea verde intermitent pt dreapta, iar sensul opus ar avea interzis la stanga pe T. Caragiu (ar trebui sa mearga pana la giratoriul OMV si sa intoarca). Relatia Buc - A3 s-ar face prin giratoriul OMV apoi dreapta pe T. Caragiu. La configuratia actuala, oricum intreg traficul care ajunge pe Emil Racovita se descarca obligatoriu in acelasi giratoriu de la OMV, blocand deja ambele sensuri de pe Bd Pipera . In timp T. Caragiu s-ar putea lati la macar 3 benzi (2 benzi pt sensul A3-Buc) pentru a avea o capacitate mai mare. Deocamdata pe o parte a strazii T. Caragiu nu este nicio constructie.
Pareri?

ps: daca nu e topicul potrivit, ne putem muta


vancouver

Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Eu propun alta solutie care - cred eu - ar ajuta la descongestionarea in zona Popasului. In sine, este clar ca problemele de pe Popasului nu sunt generate de drum in zona intersectiei cu A3, doar cozile se intind pana acolo. Deci problema este in alta parte. De aici si ideea:



- sens unic pe Emil Racovita spre Popasului
- sens unic pe Nita Pintea spre Sos. Pipera, cu un nou semafor la intersectia Nita Pintea cu Pipera

Pentru a nu se abuza trebuie si sens unic si pe Str. Ion Serban dinspre Pipera spre Nita Pintea (pentru a nu exista soferi care sa foloseasca Ion Serban pt. a iesi in Pipera, ceea ce ar face traficul impredictibil, haotic si greu de controlat). Ion Serban este strada care se desprinde din Nita Pintea si merge spre Sos. Pipera aproape de balta Pipera.

Nu sunt convins 100% ca va fi o solutie grozava, dar macar merita incercat, zic eu. Nu presupune decat un semafor nou si niste panouri de directionare, eventual o refacere a marcajelor, ca sa fie lucrurile clare. In orice caz fluxul de masini spre sensul giratoriu de la Toyota / OMV de pe Sos. Piepera va fi mult modificat, in sensul ca vor veni mai putine masini dinspre sud, de pe Sos. Petricani (vor lipsi masinile care vin de pe Popasului / Emil Racovita), in schimb vor veni mai multe masini de pe Bd. Pipera, ceea ce este excelent, pentru ca acestia nu deranjeaza alte fluxuri de trafic.

Poate chiar sa fie nevoie de o solutie mai radicala, anume desfiintarea sensului giratoriu (care oricum este o prostie la asa un aflux de trafic si nu are cum sa faca fata - asta nu inteleg cei care trantesc sensuri giratorii peste tot, dar asta e alta discutie). Iar pe Sos. Petricani (=Sos. Bucuresti Nord) pe ciotul dintre sensul giratoriu si intersectia cu Emil Racovita sa se instituie de asemenea sens unic de la sens spre Emil Racovita. Toti cei care vin de pe Sos. Petricani, obligati astfel sa faca dreapta pe Racovita, apoi asfaltat Toma Caragiu si semafor la iesirea T. Caragiu in Pipera. Care este avantajul solutiei? Traficul dinspre Sos. Pipera spre Bucuresti prin actualul sens giratoriu nu va mai fi intrerupt, decat cel mult pentru secvente scurte de trecere a pietonilor (semafor cu buton). Astfel dispare ambuteiajul de pe Sos. Pipera spre sensul giratoriu si inclusiv cei care vin de pe autostrada vor avea cale mai libera de intrare spre Bucuresti, prin Nitu Pintea, asa cum am mai spus.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Pe termen lung vad o singura rezolvare a aglomeratiei de pe Str. Popasului: crearea unei noi artere de legatura intre Pipera sí Voluntari, adica dublarea Str. Popasului cu inca un drum. Acesta ar putea fi lipit de calea ferata CF800, pornind de sub pasajul Pipera peste CF (actuala strada Campul Pipera), apoi pe langa CF, trecerea Sos. Petricani peste CF denivelata si acest nou drum ramâne la sol, mai departe spre est ajungand pana la Sos. Andronache (care de asemenea trebuie denivelata cu pasaj peste CF), si chiar pana sub pasajul Sos. Colentina peste CF.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alexbb

Quote from: vancouver on November 11, 2016, 11:27:16 AM
Numai ca Toma Caragiu pare a nu fi asfaltata.

Este asfaltata, nu e 'la zi' harta din gmaps.  :)

Quote from: vancouver on November 11, 2016, 11:27:16 AM
- sens unic pe Nita Pintea spre Sos. Pipera, cu un nou semafor la intersectia Nita Pintea cu Pipera

Nita Pintea trece printr-o zona rezidentiala foarte inghesuita, cu scoli, magazine, foarte multe strazi laterale extrem de inguste. Pe acolo s-a deviat traficul cand s-a lucrat la Bd Pipera si a fost un chin imens atat pentru soferi, cat si pentru locuitorii din zona. In plus sens unic acolo ar insemna sa pui toata zona sa ocoleasca destul de mult sa ajunga la cartierul Azur sau in zona respectiva (care s-a dezvoltat binisor fata de campul care se vede acum pe gmaps).

vancouver

^^ Imi imaginez ca Nita Pintea a fost ingrozitor ca deviere. In conditii de trafic in ambele sensuri. Orice viraj la stanga prin coada de asteptare, un chin. Dar un sens unic ar fi cu totul alta viata. Cu cateva masuri minime de protectie la scoli / gradinite (gard intre trotuar si carosabil). De asemenea se pot face niste smecherii inteligente: nu este nevoie de 2 benzi decat pe ultimii 60-80m la iesirea in Sos. Pipera, pentru ca fluxul care iese in bulevard sa fie dublu per ciclu de semafor. In rest este suficienta 1 banda. Asta ar ajuta f. mult si ar permite fara probleme parcarea pe ambele parti ale strazii pentru locuitori.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Sorin62

Quote from: alexbb on November 11, 2016, 11:09:47 AM
Nu stiu daca a mai fost aici aceasta idee, dar pentru descarcarea A3 in Popasului, ma gandeam la o solutie pentru fluidizarea traficului la giratoriul de la OMV. Devierea traficului pe strada Toma Caragiu.
S-ar interzice tranzitul pe strada Emil Racovita intre intersectia cu Toma Caragiu si Soseaua Buc Nord (continuarea Bd Petricani). Ar mai fi nevoie de un semafor la intersectia dintre Toma Caragiu si Bd Pipera. Pe bd. Pipera sensul Buc - Pipera ar avea verde intermitent pt dreapta, iar sensul opus ar avea interzis la stanga pe T. Caragiu (ar trebui sa mearga pana la giratoriul OMV si sa intoarca). [...]

Nu sunt ei în stare să pună un semafor la intersecția Bdul Pipera cu Iancu Nicolae...

Sorin62

Quote from: vancouver on November 11, 2016, 12:08:53 PM
Pe termen lung vad o singura rezolvare a aglomeratiei de pe Str. Popasului: crearea unei noi artere de legatura intre Pipera sí Voluntari, adica dublarea Str. Popasului cu inca un drum. Acesta ar putea fi lipit de calea ferata CF800, pornind de sub pasajul Pipera peste CF (actuala strada Campul Pipera), apoi pe langa CF, trecerea Sos. Petricani peste CF denivelata si acest nou drum ramâne la sol, mai departe spre est ajungand pana la Sos. Andronache (care de asemenea trebuie denivelata cu pasaj peste CF), si chiar pana sub pasajul Sos. Colentina peste CF.

Corect. Traseul face parte din Inelul median (? a lu' Oprescu). Și cred că are și PUZ.

panzer

Quote from: nirolf on November 08, 2016, 02:03:44 PM
Din câte știu Administrația Străzilor a refuzat(!) să implementeze cerința primăriei cu sensurile unice motivând că riveranii nu au unde să-și parcheze mașinile.
:rofl: Super tare! Pai administratia strazilor nu tine de Consiliul General al Capitalei? Adica au refuzat ce le-a spus seful lor?
Doar pe Tei? Sau peste tot in Bucuresti?

PS: am trecut zilele trecute pe niste stradute de langa Hilton in spate la Ateneu. Au pus stalpisori. Ce frumos arata Bucurestiul acolo. Parca esti la Paris, doar luminatul un pic cam slab.

@vancouver, si Sorin62: nici o solutie acolo nu va prelua traficul lui A3. Doar toate combinate au o sansa de reusita. Impreuna cu Petricani (plus pasajul de la D-na Ghica) si cu FdG largita. Si in nici un caz cu semafor la Petricani.

Si daca iei traficul direct de langa A3 nu ai unde sa il versi:
- Petricani spre Bucuresti se opreste la Tei (acum, fara A3) si la CF in partea cealalta.
- Rondul de la OMW se blocheaza din cauza celor care vor sa intre pe Popasului. E politie acolo mai mereu. Solutia cu Popasului direct in rond a fost blocata de benzinaria MOL nou construita acolo. Sigur era nevoie si de a 3-a benzinarie in rondul ala!
- FdG e si ea complet oprita. Si cand va incepe (desi am dubii ca va incepe vreodata) imaginati-va 2 ani fara ea. 1 an doar devierile de utilitati ca peste tot.  Un pasaj la FdG/Gara Herastrau cu Barbu Vacarescu similar celui de la Pipera inca 2-3 ani optimist.

A3 pana in Petricani insa va folosi foarte bine ca si ruta de iesire.

Am discutat indelung subiectul cu Ionut si Medicul de Garda la intalnirea de Miercuri. Am cam ajuns la concluzia ca traficul se va duce in continuare (cel destept) pe directia A3 - DNCB - Stefanesti. Si in cealalta parte evident A3 - DNCB - DN1.

Deja largirea FdG, pasaj la d-na Ghica, pasaj peste Petricani, pasaj peste Barbu Vacarescu, largirea FdG de la Chaboo pana la Calea Floreasca si am ajuns la 300 mil euro minim. La PMB se va termina ce este acum (in pasi de melc) si apoi un sublim NIMIC. O sa vedeti. Cum sa poata ceva cand nu au gasit 9 mil lei pentru Elcen.

Asta este motivul principal pentru care insist pe DNCB/A0. La MT cu bani de la UE mai putem spera la ceva. De la PMB nici macar cel mai mare carnat din Europa n-o sa il mai vedem. Asta pt ca bugetul PMB depinde f mult de incasarile de TVA si de cele de pe salarii. TVAul a scazut si incasarile la fel, ca salariatii Bucurestiul nu mai are unde sa ajunga somaj sub 3% real. Iar toate maririle de salarii votate de Dragnea se aplica si la fondul de salarii al CMB + PMB. Sigur s-ar mai putea opri panselutele de 150 mil euro/an, dar acolo nu se umbla. Contracte multi anuale. A stiut Oprescu ce semneaza.

alexbb

Quote from: vancouver on November 11, 2016, 02:11:16 PM
^^ Imi imaginez ca Nita Pintea a fost ingrozitor ca deviere. In conditii de trafic in ambele sensuri. Orice viraj la stanga prin coada de asteptare, un chin. Dar un sens unic ar fi cu totul alta viata. Cu cateva masuri minime de protectie la scoli / gradinite (gard intre trotuar si carosabil). De asemenea se pot face niste smecherii inteligente: nu este nevoie de 2 benzi decat pe ultimii 60-80m la iesirea in Sos. Pipera, pentru ca fluxul care iese in bulevard sa fie dublu per ciclu de semafor. In rest este suficienta 1 banda. Asta ar ajuta f. mult si ar permite fara probleme parcarea pe ambele parti ale strazii pentru locuitori.

Cu dublarea strazii Popasului sunt foarte de acord, dar cred ca ar dura ceva timp.
Iar varianta Nita Pintea cred ca ar fi prea complicata. Doar arunca un ochi pe Street view sa vezi cum arata acum. Trotuarele au 50cm, masinile sunt parcate pe trotuar, singura varianta de ocolire pt pietoni este pe carosabil, iesirea din stradutele adiacente are vizibilitate extrem de redusa... In plus, varianta asta nu rezolva conflictul de trafic de la intersectia Petricani - Popasului. Cei care vin dinspre Floreasca si vor sa faca stanga spre A3 pe Popasului, blocheaza practic giratoriul, sau cel putin incurca traficul destul de mult pentru cei care vor sa intre pe Petricani din giratoriu.

alexbb

Quote from: panzer on November 11, 2016, 07:00:19 PM
@vancouver, si Sorin62: nici o solutie acolo nu va prelua traficul lui A3. Doar toate combinate au o sansa de reusita. Impreuna cu Petricani (plus pasajul de la D-na Ghica) si cu FdG largita. Si in nici un caz cu semafor la Petricani.

Departe de mine vise umede cu preluarea traficului de pe A3. Gandeste-te ca DN1 care este totusi mult mai fluid fata de zona Colentina, Andronache, Pipera si e coada pana la Otopeni. Nu ai unde fizic sa duci atatea masini inspre centrul Bucurestiului intr-un timp atat de scurt. Nici cu toate pasajele denivelate care sunt necesare in zona si tot nu se vor putea evita coloanele. Eu ma gandeam doar la o fluidizare ieftina si rapida in acea zona, care sa mai taie din conflictele de trafic.

TibiV

Fratilor,
este laudabil efortul vostru de a gasi solutii...

Dar a baga traficul unei autostrazi pe niste stradute intortocheate din Pipera NU este o solutie. (A calatori acolo pe GM este una, a circula acolo efectiv este alta. Eu am circulat pe acolo mult mai des decat mi-as fi dorit...)
Este un "dead-end"... :(
Un fel de "bagam mizeria sub presul altuia"...

Minimul suportabil este largirea strazii Fabrica de Glucoza, proiect care taman' a ramas fara bani... :(
Pasaj la Doamna Ghica si eliminarea mizeriei de la Delfinului (la pachet astea doua) ar fi minimul acceptabil.
Iar inca un pasaj "la avion" (Colentina-Fundeni-Andronache-Gherghitei) ar fi minimul decent...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu este traficul unei autostrazi, Tibi. Am tot zis-o, am repetat obsesiv.
Nu toata lumea se va infige in Popasului, intelegeti odata!

Chiar nu mai repet ce-am zis si la intalnire. Mi s-a luat.

TibiV

Quote from: Ionut on November 11, 2016, 10:27:35 PM
Nu toata lumea se va infige in Popasului, intelegeti odata!

Colegii cauta solutii pentru situatia din momentul (anul asta ?) in care A3 va avea doar doua iesiri: DNCB sau Popasului.
Nu va fi traficul unei autostrazi... Doar 20% din trafic. Dar este deja mult prea mult pentru reteaua rutiera de acolo.

Bine, eu am sarit mai departe, la momentul in care va fi pana in Petricani...
Pentru ca ala va fi "ziua Z", in care vei putea veni pe autostrada pana la intrarea in Bucuresti. Si vei muri acolo...
Va fi mult mai rau decat este acum pe Vacaresti-Nitu Vasile la Piata Sudului.
Si mi-a teama ca vedea efectiv acest "mult mai rau" pana la finalul lui 2017

Ai incercat vreodata sa folosesti Petricani intre Dimitrie Pompeiu si Colentina undeva in intervalul 16-18 ?...
Este "nerecomandat minorilor si celor cu probleme medicale".... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

TibiV, A3 nu va avea trafic decat in weekend. Si atunci nu e nimeni in Pipera!

Zona aia va fi aglomerata in timpul saptamanii, dar s-ar putea sa ne trezim ca se elibereaza Petricani-ul. Vor fi destui care vor intra pe la Gherghitei si vor iesi prin Popasului in loc sa mearga pe D-na Ghica-Petricani.

Largirea FdG trebuia facuta...dar mai mult pentru traficul local. Oricum nu va ajuta prea mult A3.
Ce trebuie neaparat in zona aia sunt 3 pasaje: D-na Ghica si Delfinului + la Voluntari peste CF.

Eu as fi facut altceva acolo: inelul median intre Sos Pipera si Gherghitei  Are si PUZ si sigur podul A3 peste CF va avea deschiderea destul de mare cat sa lase loc si pentru inelul asta. Si nu e nimic de daramat acolo!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024