News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[B] Discuții, lucrări şi proiecte diverse în Bucureṣti

Started by Ionut, September 20, 2011, 07:56:58 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Ce economiseşti acolo dai la suplimentarea efectivelor de jandarmi.
Pentru protestele care vor urma.... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Beowulf

Mai oameni buni, hadeti sa vedem care este situatia juridica a acelor terenuri.

Lotul 1 - intre Barbu Vacarescu si Floreasca exista deja str Fabrica de Glucoza iar in sudul ei terenul apartine primariei, fara sa existe vreo constructie pe acel teren (cred ca e un parc), deci este loc destul pentru largire;

Lotul 2 - SOS - Satele copiilor, terenul apartine primariei si este dat in folosinta unei asociatii. Aici vreo 3 casute ar trebui mutate iar terenul ar fi impartit in doua (de exemplu, Satele copiilor sud si Satele copiilor Nord, legatura dintre ele s-ar putea face printr-un pasaj pietonal subteran);

Lotul 3 - baza sportivă Vointa este concesionata unei persoane private, dar apartine tot statului, fie primariei, fie Ministerului Tineretului si Sportului, aici ar fi afectat cel mult un teren de tenis;

Lotul 4 - pseudo-parcul de la baza sportiva pina la bd Beijing apartine primariei, aici trebuie vazut daca drumul existent poate fi latit pina la malul lacului (prin amenajarea acestuia) sau trebuie expropriate cele doua case, cu un teren de maxim 1000m2, care chiar si la pretul de 2000euro/m2 ar fi o suma mica. Deja exista o strada pe mal, str Tarmului, care ar putea fi latita, e destul loc.

In concluzie, toate terenurile de pe acest traseu apartin statului, cele doua case putind fi ocolite prin amenajarea malului lacului, iar daca SF-ul va arata ca trebuie expropriate terenurile din fata celor doua case, eu cred ca suma va fi mica in raport cu utilitatea acestei strapungeri.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

panzer

Foarte bune idea. Descarcarea A3 in Beijing este cea mai indicata. Desi valorile de trafic pe directia Piata Victoriei sunt deja mari pe Beijing.

Buna si vestea cu exproprierile. Se pare ca vor sa termine Ciurel si Sudului anul acesta.

A vazut cineva proiectul tehnic pentru largire? Stim ca la A3 - Petricani este o minunata intersectie in T semaforizata. S-ar putea sa regleze initial fluxul de acolo de la semafor. Pentru ca nici largita FdG nu va putea prelua prelua traficul de pe A3 (pe 3 benzi atentie).

Petricani e depasit de trafic, Barbu Vacarescu la fel. Unde sa mai duci traficul acolo? Creem un nou Militari.

dr4qul4

in primul rand : Parc ramane Parc. Nu distrugem spatiul verde ca sa facem drum. Nici nu e legal.
Uitati ce s-a intamplat in Herastrau cu tunelul care trebuia facut intre Charles de Gaulle si Arcul de Triumf? acolo trebuiau taiati niste copaci si apoi replantati.

apoi:

Lotul 1 - nu e parc. e baza sportiva. Nu-si poate schimba destinatia. Dar acolo este destul loc pentru 2+2 (se poate expropria in dreapta)
Lotul 2- tu vrei sa treci cu Bulevardul printre casele sociale? misto.
Lotul 3 - concesionata pe 99 de ani. Din nou, destinatia unei baze sportive nu poate fi schimbata.
Lotul 4 - terenul acela este mlastinos. Este de fapt pamant pus artificial peste o conducta de apa si peste metrou (langa Beijing e o gura de aerisire).

Peste lac ar arata bine, dar pe acolo tocmai s-au luat bani europeni pentru circuit de vaporas (s-a refacut si ecluza) si nu ar da bine pentru securitatea locatarilor din Vila Lac XX :)

Si chiar nu vad rostul unei asemenea investitii care ar necesita si 3 pasaje: peste Petricani, Barbu Vacarescu si Floreasca. Putin mai la nord ai nodul de la Popasului de unde se ajunge direct la giratoriul din Pipera si mai apoi pe un bulevard lat pana cu supratraversare CF, Barbu Vacarescu si Calea Floreasca, pana in Beijing.
Practic, ai doar giratoriul din Pipera (unde mi-as fi dorit sa se termine si Racovita) si intersectia in T de la Caranfil.

Popasului si Racovita au doar 1 banda pe sens, dar parca sunt mai ieftine exproprierile acolo decat 2000 e m2 si distrugerea unui parc si a 2 bze sportive.

Popasului- Beijing

Propunerea mea implica doar bucatica dintre Beijing si Zagazului (care este o strada foarte lata) si amenajarea a 2 benzi cu sens unic ca sa iesi repede catre Pipera.

O alta varianta, ar fi, ca din FdG sa faci dreapta pe B Vacarescu si apoi stanga pe sub pod pe Pipera.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

aditd

Quote from: dr4qul4 on May 10, 2016, 10:41:34 AM

O alta varianta, ar fi, ca din FdG sa faci dreapta pe B Vacarescu si apoi stanga pe sub pod pe Pipera.

Ar fi, dar din A3 mai bine si mai rapid (cred) ca ar fi sa iesi prin strada Popasului - Pipera.

La demolarea parcului vei avea proteste mari si nici ceva suspendat nu va fi acceptat prea usor. Pe sub ... zic ca ar putea fi o varianta.
Strada Zagazului  e cam de 3 masini: 2 parcate, dreapta - stanga, si 1 sa treaca, dar sa ajungi la ea ai putea evita parcul. As vedea asta ca solutie gen sens unic pe Zagazului din Beijing, 1 banda pe Nicolae Caranfil si 2 la venit spre Beijing din intersectie cu Pipera.

Strada Taranului e destul de mare si exista, dar ajuns la capatul ei chiar pana langa lac ... tot dai de parc si de fondurile abia luate pentru lac.

Parerea mea: nu o sa se faca nimic acolo, pentru ca ar scurta drumul, dar nu cu mult si la cat de complicat este ... cred ca vorbim de ani pana se face ceva acolo.

Beowulf

@ dr4qul4
Nu vad nicio problema daca un bulevard trece printre locuintele sociale. Daca poate trece printre locuintele private, de ce nu ar putea trece si printre cele sociale? Oricum, terenul este al primariei si este dat in folosinta unei asociatii. Partea dinspre nord chiar nu prea e deloc amenajata.

Apoi, tu spui ca se poate trece prin parc intre bd Beijning si zagazului; eu sint de acord cu tine, doar ca ar mai trebui prelungita acea strapungere si ar trebui sa fie mai lata.

Referitor la bazele sportive si de agrement stiu ca exista o prevedere legala care poate schimba destinatia sin situatii exceptionale, dar implica destul de multa birocratie (transferul de la Mt la primarie etc.).
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

Sunt de acord cu tine ca e mai simplu prin Popasului  si ca Zagazului tb 2 benzi sens unic (din Beijing se trece pe langa parc, sunt 2 terenuri de expropriat).
Acum, lasa google maps-ul. Vreo 25 de ani am pus zilnic piciorul pe "Zagazului". Cunosc zona aceea (din FdG pana la Beijing) mai bine ca oricine de pe forum.
Parcul acela are o situatie juridica "neclara". Oficial este parc doar dupa pod (Bordei). pana acolo este "zona de protectie a apei". Intre timp au aparut si 2 case in "parc".

Zagazului e de 4 masini. Are undeva la 13-14 m latime (cu tot cu trotuare). Dar nu e nevoie decat de 2 + parcari + trotuare late. E si pacat ca odata amenajat lacul pentru agrement sa nu fie posibila si plimbarea pe malul lui.
Tarmului NU exista. de fapt exista doar pana la Navigatorilor (care duce Apa Nova) si de curand au facut o mini-strada pana la Gaia. Mai departe nu e nimic. E doar o alee pietonala pavata cu placi de ciment.

Recunosc ca nu am mai fost de vreo 5-6 ani pe acolo. Daca e frumos in weekend dau o fuga si vin cu poze.

Amenajarea lacului Floreasca

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

aditd

Am trecut eu azi pe acolo si:
1. De la intersectie cu Pipera spre Beijing sunt 2 benzi pe ambele sensuri.
2. Zagazului este intradevar putin mai mare decat estimarea mea initiala. As zice 4 in paralele, dar cam la mm.
Daca drumul ar iesi prin parcarea asta sau cea de la Mega Image practic ai 1 singura casa de expropiat - drumul poate fi 1 banda cu 1 de stationare (nu trebuie mai mult)
3. Taranului este deja 2+2 (desi e marcata ca 1+1), dar fara trotuar. Acolo e cam viran, s-ar putea largi usor si cu trotuar, inclusiv sa duca pana in lac la nivel 2+2.
Si dupa?

dr4qul4

Strada din Prelungirea Ghencea-Bragadiru (e in sectorul 5) ( de fapt e breteaua din viitorul Bulevard Ghidigeni care acum ocoleste zona de protectie ApaNova)


Cam asa se circula in Bragadiru pe Cristalului, spre DN6, la ora 19:30!!!!! Nu vreau sa ma gandesc cum e dimineata.


Pe IC Bratianu s-au apucat de refacut trotuarul. Se pare ca il si maresc la colt la Baratia ca sa nu mai parcheze nimeni acolo:

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

panzer

http://www.b365.ro/sens-giratoriu-in-intersectia-calea-grivitei-bucurestii-noi-soseaua-chitilei-anuntat-de-primarie_250485.html#n

QuotePrimaria Municipiului Bucuresti anunta ca va demara procedurile necesare pentru contractarea unor lucrari in zona "Podul Constanta", pentru care sunt aprobati si indicatorii tehnico-economici.

"Constatand dificultatile de trafic in zona de incidenta a Caii Grivitei cu Bd. Bucurestii Noi si sos. Chitilei, s-au identificat surse de finantare pentru executarea giratiei si racordarea acesteia cu lucrarile de reabilitare prevazute in zona, ca urmare a finalizarii lucrarilor la metrou linia M4.

In acest sens, s-a solicitat si sprijinul Ministerului Transportului in vederea reabilitarii si restructurarii infrastructurii de cale ferata Podul Constanta, aflat in stare avansata de degradare si subdimensionat pentru necesitatile actuale.", transmite Primaria Capitalei.

Primaria a aprobat studiul de fezabilitate pentru proiectul "inchidere Inel Median de Circulatie la zona de nord/Autostrada urbana/ Tronsonul Lacul Morii - sos. Colentina" inca din 2014.

Proiectul a fost inclus in Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Bucuresti - Ilfov, aflat in procedura de aprobare.

In cadrul acestui proiect, unul dintre obiective este zona "Podul Constanta".

Am pus tot textul aici pentru ca l-au scos de pe site. Nu mai poate fi vizualizat decat daca stii exact cum a fost scrisa stirea ieri.

Stie cineva mai multe? Cum arata giratoriul asta cu 2 tramvaie prin el? Semaforizat banuiesc.



aditd

Nu stiu la ce te referi cand zici ca "l-au scos", dar eu am citit stirea dand click pe link.

Daca in 6 luni fac giratoriu de pe centura la Tunari, asta, cu 2 linii de tramvaie ... cred ca va fi greu (greu=va dura ceva).

Oricum bine ca se mai misca din lucruri.

TibiV

http://www.agerpres.ro/social/2016/05/26/cele-14-poduri-si-pasaje-din-bucuresti-revin-la-administratia-strazilor-18-59-06

Quote
Cele 14 poduri și pasaje din Capitală vor reveni la Administrația Străzilor, deoarece Municipalitatea nu are o structură care să se ocupe de întreținerea lor, iar licitația pentru atribuirea acestor lucrări nu a putut fi finalizată.

Astfel, consilierii generali ai Capitalei au adoptat, joi, o hotărâre în baza căreia se abrogă hotărârea CGMB nr. 56/27.03.2014 privind efectuarea operațiunilor de salubrizare și întreținere a unor poduri și pasaje pe raza Municipiului București.

"La propunerea fostului primar general, noi am aprobat ca toate cele 14 pasaje și poduri din București să fie luate de la Administrația Străzilor, trecute la Municipalitate, urmând să aibă loc o licitație publică privind salubrizarea și întreținerea acestor pasaje. A existat o licitație publică la care nu s-a reușit adjudecarea. Deci, în acest moment, cele 12 pasaje nu sunt administrate de nimeni, pentru că Municipalitatea nu are o structură care să facă acest lucru. Orice eveniment care poate apărea poate crea probleme pentru traficul din București", a explicat consilierul general Mircea Raicu în cadrul ședinței.

Din expunerea de motive a proiectului reiese că, între anii 2014-2015, Direcția Utilități Publice a derulat procedura de licitație publică deschisă privind atribuirea unui acord-cadru pentru Servicii de curățare și întreținere pentru pasaje și poduri rutiere din Municipiul București, care nu a putut fi finalizată. Singurul ofertant, SC Compania Romprest Service SA, nu a îndeplinit condițiile pentru adjudecarea licitației. Pe de altă parte, conform OG 21/2002, consiliile locale au obligația să asigure: repararea și întreținerea străzilor, a drumurilor comunale, podurilor, modernizarea drumurilor existente.

"Ținând cont că, până în prezent, în cadrul Direcției Utilități Publice nu a fost creată o structură cu atribuții specifice și nici nu a fost identificat personal de specialitate, care să primească sarcini suplimentare, nu au fost duse la îndeplinire prevederile HCGMB 56/2014 privind efectuarea operațiunilor de salubrizare și întreținere a unor poduri și pasaje pe raza Municipiului București, iar operațiunile pentru salubrizarea, întreținerea podurilor și a pasajelor rutiere se regăsesc în Regulamentul de organizare și funcționare al Administrației Străzilor, considerăm că este necesar, față de cele mai sus, abrogarea acestei hotărâri", se arată în expunerea de motive.

Potrivit raportului de specialitate, Administrația Străzilor, conform regulamentului de organizare și funcționare și prin personalul de care dispune, poate duce la îndeplinire obligațiile din OG 21/2002, nemaifiind necesară HCGMB 56/2014.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panzer

Quote from: aditd on May 26, 2016, 10:27:35 AM
Nu stiu la ce te referi cand zici ca "l-au scos", dar eu am citit stirea dand click pe link.

Daca in 6 luni fac giratoriu de pe centura la Tunari, asta, cu 2 linii de tramvaie ... cred ca va fi greu (greu=va dura ceva).

Oricum bine ca se mai misca din lucruri.
Cand am spus l-au scos ma refeream ca nu se poate gasi articolul intrand pe pagina principala. Cu linkul exact se poate citi.

Eu unul am rascolit net-ul si n-am gasit nici o plansa nimic care sa faca referire la ce vor sa faca cu Podul Constanta. Dimineata de dimineata imi duc copilul la scoala pe acolo. Este o intersectie imposibila. 2 bulevarde mari Chitila si Bucurestii noi (2+2) incearca sa intre pe sub Podul Constanta pe 2 benzi. Ambele benzi prin pasaj sunt praf atat ca linie de tramvai unde mi-am lasat deja 2 anvelope, cat mai ales ca si capace de canalizare pe care toata lumea incearca sa le evite si intra in aia din stanga. La iesire e si mai grav: 2 semafoare, amble in 3 timpi, unul inutil, al doilea. In fata Grivita ramane la 1 banda pe sens in zona spitalului Life Memorial, unde si troleul se blocheaza.

Eram foarte curios ce solutie au gasit, daca are cineva vreo poza ceva.

Altfel stim cu totii ca orice inlocuire de linie de tramvai la Bucuresti dureaza 3-4 ani chit ca numai 1 km. Problema este ca nu exista alternativa, decat pe la Piata Presei, iar Jiului spre piata Presei este blocat dimineata din cauza ca semaforul de pe Poligrafiei nu are prioritate in rondul de la Piata Presei.

Later Edit:
L-am gasit planul chiar la PMB pe site.
http://pmb.ro/servicii/urbanism/proiecte/files/15/pd/Inelul%20median%20teritoriu%20de%20referinta%20tronson%206.pdf

Sunt 2 giratorii: unul inainte de pod si unul dupa pod.

aditd

Acum e haos mare aici ca se lucreaza la DN1: https://www.google.ro/maps/@44.4972282,26.0795343,3a,75y,21.15h,71.4t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUVHeKXqB9j9CqWspmI5FVg!2e0!7i13312!8i6656
Nu se deranjeaza cineva sa mai traga o banda pana la iesirea spre mall Baneasa, sa nu se mai incurce traficul pe acolo? Ies si autobuze de la statie Baneasa ... Vorbim de 500 de m.

TibiV

http://www.fonduri-ue.ro/presa/comunicate/1910-comunicat-2-01-06-2016

Quote
01 Iunie 2016

APEL LA ACȚIUNE IMEDIATĂ CĂTRE VIITORII ADMINISTRATORI AI CAPITALEI

STIMAȚI CANDIDAȚI,

Dat fiind faptul că fondurile europene pentru rețeaua de termoficare au fost un subiect vehiculat în cursa electorală pentru Primăria Municipiului București (PMB),
Dată fiind importanța strategică a utilizării banilor europeni pentru dezvoltarea României,

MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE LANSEAZĂ URMĂTORUL APEL LA ACȚIUNE IMEDIATĂ CĂTRE VIITORII ADMINISTRATORI AI CAPITALEI ROMÂNIEI:

Bucureștiul va pierde 187 de milioane euro, bani de la Uniunea Europeană, dacă până în iunie 2017, viitorul Primar General și echipa acestuia nu demarează de urgență un proiect de investiții pentru reabilitarea rețelelor de transport și de distribuție a agentului termic.

Discursurile publice din campania electorală au atras atenția alegătorilor asupra unor soluții de management la nivelul producătorului și furnizorului de căldură, însă noi atragem atenția asupra altor două probleme ale infrastructurii de termoficare din Capitală. Prima: pierderile pe rețea, care se ridică la aproape o treime din energia produsă (27,55% in 2014 conform ANRSC). A doua: efortul financiar pe care PMB îl face an de an, din banii contribuabililor, pentru a acoperi aceste pierderi.

În 2014, Uniunea Europeană a dat verde unei sume de 187 de milioane de euro pentru București, cu destinație precisă: reducerea pierderilor de agent termic, respectiv un cost mai redus al Gigacaloriei.

În această săptămână fierbinte dinaintea alegerilor locale, vă atragem atenția că avem mai puțin de un an la dispoziție pentru a obține cele 187 de milioane de euro. O echipă de profesioniști și de experți din Ministerul Fondurilor Europene (MFE) este deschisă să asiste viitoarea echipă administrativă a Bucureștiului în a pune pe roate și a duce la capăt acest proiect major. În caz contrar, MFE este nevoit să redistribuie acești bani către alte proiecte, din afara Bucureștiului.

Tot în această săptămână fierbinte pentru bucureștenii atenți la inițiativele propuse de candidați pentru orașul lor, mai punem pe agenda publică un subiect important pentru viața lor de zi cu zi – dar și a dumneavoastră, în calitate de viitori decidenți.

Este vorba de un proiect de reabilitare a cuvei râului Dâmbovița, în valoare de 120 milioane de euro, care are ca obiectiv reducerea infiltrațiilor în subsolurile Capitalei și a metroului – o sursă de risc pentru inundații. Acest proiect, inițiat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și finanțat din fonduri europene, are potențialul să producă și un altfel de impact în spațiul bucureștean, prin crearea de spații verzi, piste de biciclete și console pietonale peste Dâmbovița.

Intenția există, sprijin din partea MFE pentru a o duce la capăt există, însă acest proiect nu este fezabil fără implicarea Primăriei Capitalei. În consecință, ne arătăm deschiderea pentru a elabora împreună o strategie integrată.
Ne dorim ca, peste cinci ani, pe harta Bucureștiului să apară un culoar verde, de-a lungul Dâmboviței, născut dintr-un parteneriat comun și co-finanțat din fonduri europene.

Cu respect și deschidere,

Cristian Ghinea,
Ministru al Fondurilor Europene

SCURT ISTORIC ȘI INFORMAȚII UTILE:
• Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 este al doilea program ca mărime din UE, cu o alocare de aproximativ 12 miliarde de euro pentru sectoarele detransport, mediu și energie.
•MFE a lansat ghiduri pentru proiecte în valoare de 5,8 miliarde de euro pentru transport şi 3,5 miliarde euro pentru mediu.
Portofoliul POIM pentru Primăria București include:
o sumele pe termoficare - redimensionarea rețelei de transport - în valoare de 187 milioane euro
o incineratorul de deșeuri - aproximativ 200 milioane euro
o proiectul de modernizare a canalizării: 325 milioane de euro
În total, vorbim de 700 de milioane de euro fără TVA, pentru investiții în București, la care se adaugă și proiectul de Reabilitare a cuvei Dâmboviței.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)