Poduri, pasaje si viaducte de cale ferata

Started by Harry, January 05, 2014, 06:03:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

M-am gandit sa avem si un topic dedicat acestor lucrari de arta.

Incep cu acest mic viaduct din zona Mihai Viteazu (jud. Constanta)
Cel mai probabil realizat de Saligny.


Harry

Pur si simplu geniul lui Saligny. Sa traversez podul Regele Carol la pas a fost o experienta unica.

















marcelbanu

#2
Podul CFR peste Mureș, fosta M209 Mintia - Brad, folosit acum ca transport marfă de la fabrica de ciment Chișcădaga.








Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

bogdymol

AM POST și CFR au semnat, în data de 25.02.2014, contractul de finanțare pentru proiectul "Lucrări de reabilitare pentru poduri, podețe și tuneluri de cale ferată – Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj".

Prin acest contract se are în vedere executarea lucrărilor de infrastructură si suprastructură necesare pentru reabilitarea/reconstrucţia a 17 poduri, podețe și tuneluri de cale ferată amplasate în judeţele Bihor (un pod, un tunel, un podeţ), Bistriţa-Năsăud (două poduri şi două podeţe), Cluj (două poduri şi un podeţ), Maramureş (un tunel) şi Salaj (un pod şi cinci podeţe).

Proiectul are un buget total de 142.179.444 de lei, din care 93.685.620 lei constituie finanțare nerambursabilă acordată de CE din FEDR prin POST, restul sumei fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Implementarea acestui proiect se va realiza prin contracte de lucrări și servicii licitate de către CFR în calitate de beneficiar al proiectului.

Lucrările vor fi demarate la începutul anului 2014, și potrivit calendarului de implementare, ar urma să fie finalizate în 2016.

sursa: AM POST Transport
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

alin_simeriaveche

^^parerea mea e ca ar trebui sa reabiliteze tot traseul Cluj Sighet, la ce degradate sunt podurile, tunelurile si terasamentul....

marcelbanu

#5
Podurile CFR de la Brănişca, magistrala 200 Braşov - Sibiu - Vinţu de Jos - Arad - Curtici

http://www.youtube.com/v/boAPyACG9kY&edit=vd

P.S. Fotografii făcute în timpul documentării pentru A1...
Orice aparat foto prost scoate fotografii excelente dacă prin vizor privește un ochi de artist !

Harry

Podul Saligny este singurul pod din Romania prezentat pe celebrul site de turism Look.Bridges! - site ce prezinta turistilor cele mai frumoase poduri din lume.


http://lookbridges.com/anghel-saligny-bridge

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

#8
Nu pot să spun decât că pe acest forum am fost primit cu o relogare după prima logare, timp în care m-am chinuit să redactez o postare la care să încarc poze, pentru ca la primul "preview"  SĂ-MI CEARĂ "SIGN IN" din nou, tot ce am făcut, ducându-se pe râpă...... MULŢUMESC !!!! Cum s-ar spune am fost întâmpinat cu 21 de salve de tun, dar bine că nu m-a nimerit niciuna...... :) :) :) :) :) :) :) :)
Deci, dragi cititori, am "intrat" aici, pentru a aduce "dovezi" legate de reparaţiile la "Podurile Dunărene-Saligny" pentru repunerea lor sub trafic feroviar ( felicitări lui Saligny, pentru moştenirea lăsată şi care ne scoate acum din impas), pe durata reparaţiilor capitale ale "Podurilor Noi-Ceauşiste"..... Acum fie vorba-ntre noi, privind şi imaginile din avion, avem ce arăta......"Podurile Dunărene" (toate) SUNT CEVA CE NU POATE FI IGNORAT !!!!!
  Fiindcă serviciul mă poartă pe unde nu pot prevedea, pe cuprinsul ţării (Heimat-ului), am ocazii nesperate, comparativ cu omul ce are job-ul "static" sau care nu lucrează în domeniu...... Am avut astfel ocazia de-a imortaliza pe "retina" cardului imagini de la lucrările la poduri, la începutul acestei luni.... datele sunt imprimate pe poze!





















.... Se lucrează; găsim compactoare pe terasament, găsim mumcitori, macarale, stive de traverse din lemn noi-nouţe..... Cine priveşte şi pe imaginea satelitară "Google" şi apoi şi pe filmarea din avion (filmare de pe acest forum) poate vedea clar care este situaţia la poduri! În decursul timpului "bătânele" poduri au fost "deconectate" complet de la reţeaua de cale ferată, cu ridicarea şinelor (şine ce au rămas numai pe poduri, efectiv, de la pilonul de intrare, la ieşire) şi prin scoaterea catenarei la partea de tracţiune electrică! Asta este! Bine că n-au fost "concesionate cuiva" că poate ne uitam la ele numai în poze, aşa cum s-a întâmplat la reţeaua de cale ferată îngustă de la Târgu Mureş, unde au mai rămas pe teren numai 35 de km. de linie pe Rîciu-Teaca şi 12 km pe Eremitu-Sovata !!!!!
P.S. Dacă, pozele sunt prea mari, rog pe careva  priceput să ma ajute sau chiar el să le micşoreze.....; încă nu m-am "prins" cum "lucrează"  forumul la ataşare de poze şi nu vreau să deranjez sau să supăr pe careva. Ar mai rămâne scrierea corectă a numelui lui "Saligny" cu "y" sau cum este scris pe bolta de intrare pe pod "Salicni".
Cu respect şi "vizionare" plăcută, tuturor!




alecu26

multumim...si bine ai venit pe forum. Speram sa fi o sursa nesperata de informatii si poze din zone in care nu sunt foarte prezenti membrii forumului....si care sunt in atentie la toata lumea.

Chiar am avea nevoie de poze de la lucrari si centuri putin mai obscure...(Carei...la care acum am aflat ce dezastru e, Targu Jiu care nu incepe odata, Stei, Alesd, Sacueni...si sigur mai putem adauga).
Drumurile noastre POATE;

adiarc

multumim de poze si bine ai venit
si totusi...traverse de lemn ?se mai folosesc din astea ?...parca numai de beton am vazut de ceva ani buni la orice reabilitare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

pe poduri, la macaze, la contrasine si in alte situatii...cam astea sunt solutiile. Plus ca alea par a fi traversele de pe podurile vechi???
Drumurile noastre POATE;

stangabriel

Traversele negre grupate cate 16 sunt noi,cele mai gri si rasfirate sunt cele vechi. Anul trecut am fost la fabrica de traverse de la Manastiur,Timis si am vazut procedeul de fabricare. Mi s-a zis ca pleaca spre Egipt in mare parte,ca ei doar lemn de stejar folosesc. Mentionez ca am discutat cu un necalificat,nu am putut afla multe.

alecu26

pai ce sa facem noi valoare adaugata....ii dam drumul asa...aproape cherestea.
Drumurile noastre POATE;

Quest

Pe thread-ul de autostrazi (A1) alecu26 recomanda vizionarea un documentar foarte interesant despre constructia pe permafrost in Tibet a unei cai ferate. L-am urmarit astazi (multumita unui link pus de nenea_hartia). Mi s-a parut deosebit de interesant. Le multumesc amindurora.

A fost un regal de informatie specifica. Pina la urma permafrostul de suprafata (cel putin cel tibetan) vad ca e destul de 'alunecos'. Printre multe altele, sa fii obligat sa nu arunci pe calea ferata apa din toaletele vagoanelor ptr ca asta poate creste temperatura solului, care duce la deteriorarea caracteristicilor permafrostului, e un aspect edificator in privinta fragilitatii tipului de sol pe care s-a construit. Sau nisipul din portiunea de desert, care batut de vint ajunge sa umple golurile dintre bucatile de roca ale terasamentului, goluri care prin ventilatie asigura mentinerea unei temperaturi cit mai scazute a permafrostului, adica loveste in chiar menirea rocii. Sau extragerea caldurii din sol fara utilizare de energie, prin piloni cu amoniac adus la stare gazoasa apoi recondensat (seamana cu pompele de caldura geotermala).

Ptr toti colegii, cei ptr care engleza nu reprezinta o problema si va intereseaza un asemenea subiect, filmul e un must see ! Multumiri inca o data.
Common sense will get you far !