News:

.

Main Menu

Quick Wins

Started by cristi5, January 20, 2023, 10:31:14 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#60
@Xenos @DorinS s-a lamurit si misterul cu SFul de Quick Wins.

Nu exista un SF propriu-zis dar exista o analiza multi-criteriala (AMC) facuta in colaborare cu Jaspers. Asa cum am banuit, AMC prioritizeaza diferite QW propuse functie de beneficiile aduse. Am cerut documentul dar am dubii ca-l vom primi. In document inteleg ca sunt definite niste "pachete".

S-au contractat 3 pachete de QW si vor sa finanteze pachetul 4, care sunt QWuri mai "avansate", gen reinnoire, adica se reface si substratul caii.

Deocamdata incearca PNRR, apoi vor cauta alte surse.

GIV

@Konter nu e o asociere de constructori?

DorinS

@cristi5 asa cum am si banuit.

Aceste proiecte sunt analizate de un departament de strategie pe partea de dezvoltare a infrastructurii.

Banuiala mea este ca atunci cand faci o reinoire de suprastructura, evident din puctul meu de vedere ca ar trebui sa intrii putin si in "substratul" sau fundamentul suprastructurii. Sau oare la ce fac ei mai exact referire la pachetul 4 cand zic despre "avansat"?
 
O fii oare un fel de QW pentru poduri/tuneluri?

cristi5

#63
@DorinS "Avansat" e exprimarea mea. Vreau sa zic ca pachetul 4 e mai "temeinic" decat 1-3, pt ca umbla la substrat, atata stim. Daca vom primi documentul vom afla mai multe. La fel cu 4 se face si reinnoirea Bucuresti-Pitesti

Pentru poduri exista dinainte de PNRR proiecte separate de reparatii pe fonduri EU. Un astfel de pod este cel peste Olt la Slatina, langa Dx12

Sunt 67 de poduri in stadiul proiectelor pe fonduri UE

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/__stadiu_proiecte__/

DorinS

@cristi5 mersi mult de link. Eu tot mai dau de el si o perioada este dat uitarii.

Avem oare undeva un raport/grafic sau un plan cu kilometrii restanti la intretinere in Romania?
As fi curios sa vedem cam cat procent acopera aceste QW si celalalte investitii venite prin celalalte exercitii bugetare si finantari europene.l

Sper totusi ca aceste QWsuri sa faca transportul feroviar putin mai frecventat pe liniile unde se lucreaza, desi mai avem mult de lucru sa ajungem la un stadiu decent.

cristi5

@DorinS

Exista la CFR pe site "declaratia retelei" si alte documente, sigur unul din ele zice de nr de km de cale si nr de structuri scadente la RK.

Toate QW sunt in stadiul proiectelor, poti face totalul.

Totalul de km care mai au trenuri de calagori il gasesti la Valter Patrick pe youtybe, el a fost pe toate liniile de calatori. Undeva sub 9000 km.

AlexxC

DorinS in mod normal ar trebui sa vedem o frecventa mai ridicat pe liniile reparate/reabilitate urmare a disponibilitatii mai mari de material rulant.
Spre exemplu Craiova-Bucuresti actual are 15 perechi de trenuri/zi cu durata de parcurs intre 3:20 si 5:00 ore.
Dupra QW fiecare tren va avea un timp de mers redus in medie cu o ora; asta inseamna 15 ore castigate in care poti sa formezi cu acelasi material rulant inca 5-6 perechi de trenuri; Rezulta o crestere a frecventei cu 33-40%.

Konter

#67
@GIV ba da, dar rotary nu i-am vazut, scrie proiect consult pe vesta lucratorilor. Plus ca rotary mai au si alte lucrari CF si sunt la primele lucrari feroviare. De euroconstruct 98 cred ca n-are rost nici sa vorbim, sunt doar cu numele acolo 100%.