Author Topic: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte  (Read 778978 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexandru_m

  • Junior
  • **
  • Posts: 87
  • Karma: +59/-21
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4200 on: April 24, 2017, 09:31:15 PM »
@elphax:

Autostrada A2 - Hemus (aflata in constructie) din Bulgaria urmeaza sa aiba traseul: Sofia - Botevgrad - Pleven - Lovech - Veliko Tarnovo - Targovishte - Shumen - Varna.

Mai este o autostrada planuita si care inca nu are oficial vreun numar / nume, autostrada Veliko-Tarnovo - Ruse. Aceasta din urma va face parte din E85 (Coridor IX Pan-European) si va asigura, alaturi de A2-Hemus, legatura intre Bucuresti si Sofia.

Avand in vedere ca momentan nici macar nume nu are, probabil ca va fi facuta ca si A5-ul nostru, adica la anul si la multi ani. Dar teoretic acestea sunt planurile.

horatiu.cosma

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.222
  • Karma: +1210/-623
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4201 on: April 25, 2017, 12:57:23 PM »
Distinsul director general Ștefan Ioniță, care a precizat la DCNews azi faptul că dacă nici acum, cu el la cârma drumurilor României nu ne facem bine, nu o să ne mai facem niciodată  :D. Trecând peste asta, se pare că reciclarea maculaturilor ieftine din anii 2005-2010 numite "studii de fezabilitate" e ideea lui, că doar ele nu "expiră ca mâncarea", ministrul fiind doar un mesager docil. Domnul Ioniță încă nu a înțeles sau se face că nu înțelege problema ridicată de noi printre alții, și anume că nu vechimea documentației e problema principală, ci valoarea ei. Problemele pe care le-am avut în ultimii ani la implementare pe Orăștie-Sibiu, Lugoj-Deva izvorăsc din studiile de fezabilitate din aceeași perioadă.

Principial, sunt de acord cu faptul că Masterplanul a decis necesitatea, direcțiile de urmat, culoarele europene prioritare și că tipul drumului (autostradă/DX etc) se poate stabili la faza de detaliere (SF și PT), iar exemplul Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău e elocvent. Însă dacă Masterplanul spune în 2015 că e nevoie de autostradă pe Craiova-Pitești și CNAIR decide că maculatura ieftină din 2009 ce prevede DX e cea de urmat, atunci... Pe aceeași idee, nu avem nevoie de autostradă pe Sibiu-Pitești, cică ar fi un studiu din 1920 care prevede drum de poștalioane pe acest traseu.

Lăsând gluma la o parte, e foarte grav dacă un individ care a fost în companie în ultimii ani și a văzut de aproape ce probleme pot apărea de pe urma studiilor necorespunzătoare (întârzieri, rezilieri, claim-uri), decide să meargă pe aceeași cale extrem de riscantă, încercând să vândă gogoși ieftine cu "actualizarea/retușarea" acelor studii, atunci e grav. CNAIR NU ARE CAPACITATE SĂ TRANSFORME MACULATURĂ IEFTINĂ FĂCUTĂ DIN BIROU ÎN STUDII CORESPUNZĂTOARE (foraje geotehnice, analiza probelor în laborator etc).

Explicațiile lui sunt puerile. Dacă drumul e proiectat la 120 de km/oră, dacă are un acostament extins de 1.5 metri față de 2.5 cât are banda de urgență, hai să lăsăm prostiile cu extindere viitoare și să facem din prima autostradă, ca la carte. Un DX nu e autostradă și asta o simt pe pielea mea de fiecare dată pe Cluj-București, după ce mă dau jos de pe autostradă la Sibiu. De la o conduită lejeră, sigură, confortabilă pe autostradă, trec la un DX 2X2 până la Veștem stresant, cu curbe mai strânse, cu benzi mai înguste, cu emoții la trecerea în curbe pe lângă TIR-uri etc.

Bani sunt, proiectul e în Masterplan, UE așteaptă să ne dea banii pentru un proiect bine făcut, fie el DX, autostradă de 2-3-x benzi pe sens, doar să vrem să facem asta. Dar se pare că e mai important pentru unii PR-ul, chiar dacă asta înseamnă pornirea unor proiecte sub orice formă, cu orice risc, că doar noi o să plătim oalele sparte peste câțiva ani...

NGC20

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.971
  • Karma: +1472/-67
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4202 on: April 25, 2017, 01:14:56 PM »
Declaratiile din ultima vreme (fara tuneluri pe LD2, DX12 in loc de A12) par mai degraba tatonarea terenului (pentru ca nu avem act aditional pentru proiectare pentru tunelurile pentru LD2) sau distragerea atentiei de la alte probleme (cum ar fi tunelurile de pe LD2 si tunelul Meses, plus Sibiu - Pitesti).
National Geographic Channel / Discovery Channel

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.756
  • Karma: +754/-505
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4203 on: April 25, 2017, 02:12:20 PM »
@horatiu: Sibiu - Vestem nu a fost totusi niciodata DX 2*2. A fost un amarat de DN 1+1 transformat tretat in prostia care e acum. Singura chestie cat de cat apropiata de DX, asa cum scrie la normative, a devenit DN1 intre Ploiesti si Campina. Nu e grozav, dar asta mai ales datorita celebrelor tampite intersecti de la Baicoi si Floresti.

Nu zis asta ca sa apar DX-urile, eu raman la convingerea ca daca vor reduceri de costuri atunci mai degraba fac un half-profile cinstit si il amenajeaza 2+1 alternativ. Si ulterior vedem cum il facem autostrada. Asa, construind DX, imi e frica ca nu va mai fi autostrada niciodata (iar in cazul Pitesti - Craiova cred ca asta si e scopul, urmand ca intr-un ipotetic viitor traficul principal intre capaitala si Banie sa fie facut pe o autostrada construita pe langa Alexandria).

elphax

  • Junior
  • **
  • Posts: 68
  • Karma: +15/-19
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4204 on: April 25, 2017, 04:32:12 PM »
poate asta nu inteleg unii si se tot refera la DN actuale care sunt gatuite
diferenta intre
- a largi un DN actual la 2+1 sau 2+2 benzi pe sens ca un DX - nu rezolva  mare lucru
- a construi un drum NOU, chiar si el DX in loc de autostrada daca nu putem intinde cureaua. Normal ca e preferabil sa faci direct autostrada, dar si ca DX in paralel cu drumurile vechi se castiga extraordinar de mult  - atat capacitate de transport, viteza cat si siguranta
mii de hectare de padure taiate ilegal dar nu putem amenaja cateva partii de ski pentru ca nu putem taia cativa copaci?

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.639
  • Karma: +2106/-1126
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4205 on: April 25, 2017, 05:44:04 PM »
Nu poti face DX pe distante lungi. La depasiri, diferenta intre masini va fi cu 0,75 m mai mica decat acum. Cel de pe prima banda va merge mai p stanga, pentru ca nu mai are banda de urgenta si nu va risca sa iasa pe acostament, iar benzile de circulatie sunt cu 0,25 mai inguste.
Daca 0,75 ti se pare putin, te invit sa depasesti un tir pe ploaie. Poti incerca p DN7, Chitila-Baldana (eventual in curba de la ferma chitila)

Si in orice caz, nu poti face DX pe un SF facut in birou, fara foraje, intr-o zona cu alunecari frecvente de teren. SF-ul acela putea fi considerat un pre-SF, sau, chiar daca s-ar fi facut DX, acel SF trebuia completat (sau actualizat)
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.127
  • Karma: +1995/-619
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4206 on: April 25, 2017, 06:10:24 PM »
Parca aici se potriveste cel mai bine...

De pe www.gov.ro, programul lui Grindeanu de maine...

Quote
26 Aprilie, Ora 09.30

Întâlnire cu ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, și conducerea ANAF și ANAP.

Interesanta lista invitatilor... ;)

tudor

  • Youngster
  • *
  • Posts: 28
  • Karma: +20/-12
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4207 on: April 26, 2017, 02:09:22 AM »
Cum threadul asta a devenit asa cam off-topic ( ca discutam despre ce o sa se faca in loc de A12) as zice ca e mai util si mai safe sa fie cheltuiti acceasi bani pentru A6 pana la Aexandria/Rosiori decat sa fie facut "Drum expres" intre Craiova si Pitesti.  :p
Diferenta de timp intre traseul prin Pitesti si cel prin Rosiori de de doar 7 minute. O data cu injumatatirea traficului intre Craiova si Pitesti creste mai mult siguranta decat siguranta oferita de un Drum express.

rizzuh

  • Youngster
  • *
  • Posts: 36
  • Karma: +10/-1
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4208 on: April 26, 2017, 08:28:48 AM »
tudor, A6 ajuta doar traficul catre/dinspre Bucuresti. Cel de pe Valea Oltului sau dinspre Brasov nu are nimic de castigat. Daca se face A6 pana la Rosiori in loc de A12, atunci este egal cu 0.

stefanudrea

  • Officer
  • ***
  • Posts: 193
  • Karma: +100/-233
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4209 on: April 26, 2017, 08:43:45 AM »
Toata tara are de castigat de pe urma A6 si A12! Valea Oltului se descongestioneaza de traficul greu, iar Brasovul are 2 variante spre Vest sau un A1 mai liber!

Trimis de pe al meu Lenovo K33a48 folosind Tapatalk


TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 6.127
  • Karma: +1995/-619
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4210 on: April 26, 2017, 12:59:24 PM »
http://gov.ro/ro/media/comunicate/premierul-a-cerut-task-force-la-anap-pentru-analizarea-cu-prioritate-a-proiectelor-de-infrastructura&page=1

Quote
GUVERNUL ROMÂNIEI
26.04.2017
 
COMUNICAT DE PRESĂ
 
Premierul a cerut task force la ANAP pentru analizarea cu prioritate a proiectelor de infrastructură
 
Premierul Sorin Grindeanu a cerut președintelui Agenției Naționale pentru Achiziții Publice, Bogdan Pușcaș, să constituie un task force dedicat proiectelor de infrastructură incluse în Masterplan-ul de Transport, astfel încât, în colaborare cu Ministerul Transporturilor, termenele pentru finalizarea documentațiilor de licitație să fie cât mai scurte.
“Este foarte clar că nu avem timp de pierdut. Trebuie să urgentăm finalizarea documentațiilor, procesul de licitație și implementarea proiectelor de infrastructură. Țin foarte mult la respectarea criteriilor de transparență, de eficiență și corectitudine în folosirea banului public, iar scurtarea termenelor nu înseamnă să facem rabat de la aceste principii“, a subliniat șeful Executivului.
Întâlnirea de lucru cu ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc,  și președintele ANAP, Bogdan Pușcaș, a avut loc în condițiile în care se află în pregătire documentaţiile de atribuire pentru demararea/lansarea următoarelor proceduri de achiziţie publică:
                                     
-        Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, inclusiv drumuri de legatură  (25 km). Documentația de atribuire a fost trimisă pentru verificare la ANAP, urmând ca în perioada următoare să fie publicat anunțul în SEAP. Valoarea estimată a proiectului este de aproximativ 500 de milioane euro, cea mai mare din ultimii 27 de ani, execuția lucrărilor urmând să fie finanțată din fonduri nerambursabile, proiectul fiind cuprins în portofoliul POIM 2014-2020.

-        Drum expres Craiova Piteşti (121 km)- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie 2017.

-        Centura de Sud a municipiului Bucureşti - Inelul 0 (50 km)- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iulie - august 2017.

-         Autostrada Sibiu - Piteşti - Secţiunea 1 - Sibiu – Boiţa (14,1 km) - lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie-iulie 2017.

-        Autostrada Sibiu - Piteşti - Secţiunea 5 - Curtea de Argeş - Piteşti (30,3 km) - lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iunie-iulie 2017.

-         Autostrada Braşov – Tg. Mures – Cluj – Oradea Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş (km 4+200 – km 64+450) 60,2 km- lansarea procedurii de achiziţie publică este estimată pentru iulie - august 2017.

De asemenea, în data de 22 aprilie 2017 a fost publicat în SEAP contractul pentru proiectarea și execuția Proiectului Varianta de Ocolire Timișoara Sud, care prevede execuția a 25,690 km de drum național la standarde europene. Termenul limită de evaluare a ofertelor este iulie 2017. Pe lângă beneficiile locale, varianta de ocolire Timișoara Sud are ca principal scop fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița.
 
Totodată, premierul a analizat împreună cu ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan, și cu președintele ANAF, Bogdan Stan, creșterea gradului de colectare a veniturilor la bugetul de stat, prin măsuri de combatere a evaziunii fiscale și de îmbunătățire a conformării la plată a contribuabililor. Premierul a cerut ANAF să continue aplicarea celor 14 măsuri care au scopul să îmbunătățească gradul de colectare a veniturilor la bugetul de stat și a subliniat că va continua să urmărească personal activitatea ANAF.
« Last Edit: April 26, 2017, 11:29:12 PM by TibiV »

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.639
  • Karma: +2106/-1126
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4211 on: April 26, 2017, 01:13:16 PM »
 Mai bine postai pe topicul cu promisiuni nerespectate. O:-)
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

Dan027

  • Senior
  • ****
  • Posts: 298
  • Karma: +244/-243
Re: Autostrazi in Romania: discutii diverse si proiecte
« Reply #4212 on: April 26, 2017, 03:48:52 PM »
Toata tara are de castigat de pe urma A6 si A12! Valea Oltului se descongestioneaza de traficul greu, iar Brasovul are 2 variante spre Vest sau un A1 mai liber!
1. In principiu toata lumea are de castigat din existenta unei retele de drumuri mai de doamne-ajuta.
2. Brasovul ar avea cu adevarat de castigat daca ar avea niste drumuri rapide care sa il lege de Sibiu/Bucuresti/Bacau.