Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 12 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Eu pot să pariez că resursele deja sunt în teren.
Nu văd cum ar face o diferență militar A8.
Infrastructura existentă este suficientă pentru ce spui, iar dacă adaugi și A7, nu cred că se justifică militar A8.

A8 este pasiune și nu are o logică neapărat.
Iar România în general nu are o logică neapărat, adică mai face și chestii logice, dar avem și destule proiecte ilogice.
Nu ar fi primul sau singurul astfel de proiect A8, deci da, eu cred că va debuta inclusiv partea montană undeva după 2030.

naivu

^A8 Iași-Pașcani intră în logica conectării capitalei cu principalele regiuni; pt a conecta Moldova de București, A7 până la Pașcani și A8 în continuare până lângă Iași ar fi un minim-minimorum!
A8.montan intră în logica conectării principalelor regiuni; între Transilvania și Țara Românească avem A1 în construcție (și poate se vor face și A3 și A6), trebuie o trecere și între Transilvania și Moldova!
Pt Occident, A8 intră în logica unui coridor care să continue, prin Chișinău, până la Odesa. (indiferent că scopul ar fi economic, militar sau ambele)

Vlad94

Se pare că CNAIR va prelua drumurile județene ce duc la podul Ungheni:
https://apix.ro/in-judet-apare-un-nou-dn-ministerul-transporturilor-preia-20-km-de-drumuri-judetene-si-comunale/
QuoteÎn județ apare un nou DN: Ministerul Transporturilor preia 20 km de drumuri județene și comunale
Ministerul Transporturilor (MT) va prelua circa 20 km de drum de la Consiliul Județean (CJ) și de la două primării comunale (Golăiești și Ungheni), cu scopul de a asigura descărcarea traficului de la viitorul pod de la Ungheni, și în contextul construirii autostrăzii spre Târgu Mureș (A8).
Sectoarele de drum trebuie preluate de MT pentru a putea fi făcută conexiunea directă cu punctul de trecere a frontierei Ungheni. Finanțarea modernizării tronsoanelor este cuprinsă în proiectul de construire a Podului de la Ungheni. Pentru preluarea drumurilor este necesară o hotărâre de guvern. Sectoarele de drum vor fi transformate în drum național cu denumirea DN28G.

O parte din drumul care va fi preluat de MTTRAFICÎn județ apare un nou DN: Ministerul Transporturilor preia 20 km de drumuri județene și comunale
Scris deGeorge MATEIPublicat în 20/03/2024SHARETWEET
Ministerul Transporturilor (MT) va prelua circa 20 km de drum de la Consiliul Județean (CJ) și de la două primării comunale (Golăiești și Ungheni), cu scopul de a asigura descărcarea traficului de la viitorul pod de la Ungheni, și în contextul construirii autostrăzii spre Târgu Mureș (A8).

Sectoarele de drum trebuie preluate de MT pentru a putea fi făcută conexiunea directă cu punctul de trecere a frontierei Ungheni. Finanțarea modernizării tronsoanelor este cuprinsă în proiectul de construire a Podului de la Ungheni. Pentru preluarea drumurilor este necesară o hotărâre de guvern. Sectoarele de drum vor fi transformate în drum național cu denumirea DN28G.

Citește și FOTO Cum ar putea arăta podul peste râul Prut de la Ungheni: investiția este de 40 mil. euro
Lista celor patru sectoare de drum care vor fi preluate:

un sector de 2,1 km din DJ 248D preluat de la CJ, cu o suprafață de teren aferentă de aproape 10 ha, terenuri amplasate pe raza comunei Tomești
un sector de 11,5 km din DJ 249A preluat de la CJ, cu o suprafață de teren aferentă de 8 ha de pe raza comunelor Holboca și Ungheni
un sector de 2 km din DC 8B preluat de la comuna Golăiești, cu o suprafață de teren aferentă de 2,1 ha
un sector de 4 km din DC 8B preluat de la comuna Ungheni, cu o suprafață de teren aferentă de 4 ha
,,Prin prezentul proiect de act normativ se urmărește preluarea sectoarelor de drum județean DJ 248D și DJ 249A, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al județului Iași precum și preluarea sectoarele de drum comunal DC 8B, inclusiv terenul aferent acestora, din domeniul public al comunei Golăiești și din domeniul public al comunei Ungheni, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și încadrarea acestora în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional, potrivit datelor de identificare prevăzute în anexă", se arată într-un proiect de act normativ consultat de APIX.ro.

În prezent, licitația pentru construirea noului pod de la Ungheni este în faza de evaluare a ofertelor, iar un rezultat al procedurii ar putea fi făcut public spre finalul lunii aprilie. La licitație participă Ness Proiect Europe, asocierea Automagistral Pivden SRL – Perfect Consult Europe SRL și Comsales Grup

Drumul preluat ar fi cam acesta:
https://www.google.com/maps/dir/47.1310156,27.6974241/47.2515901,27.7122062/@47.1887956,27.7033237,16068m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d27.7585105!2d47.2266011!3s0x40cb01c266e78cbd:0xe661fa5ac73f3571!1m0!3e0?entry=ttu
Capătul nordic este exact unde va fi sensul giratoriu al nodului cu A8.

Feri

QuoteVineri 21 martie a fost trimis la achiziții -pentru completarea caietului de sarcini- documentația pentru lotul 1b Miercurea Nirajului -Sărățeni . Săptămâna aceasta, miercuri sau joi, documentația va fi trimisa la ANAP.

În această săptămână ,miercuri 27 martie, va avea loc ședința CAT pentru Tronsonul Tg-Neamt -Iasi-Ungheni.

În următoarele 3(trei) săptămâni va fi pregătită și documentația pentru lotul 2b Leghin -Pipirig .
FB Ionel Apostol

bim14

Chiar daca sunt din zona Iasi, cred ca in conditiile actuale poate ar fi mai buna continuarea autostrazii cu lotul Sarateni- Joseni(care te scapa de pasul Bucin) decat constructia lotului Targu Neamt - Ungheni. Astfel, am avea autostrada de la Joseni pana la Nadlac si poate ar atrage trafic si din partea de sud a Moldovei, adica ar ajuta toata regiunea. 
Sigur ca Ungheni-Tg. Neamt este un segment care ar salva multe vieti si de asta sunt minti mai luminate care pot prioritiza executia tronsoanelor.     
Quote from: bim14 on January 09, 2024, 10:42:40 AMEu tocmai am virat 100 de lei si mai pun 500 in contul API daca la final de 2024 avem minim 50 de km de A7.

P3trut

@bim14 pai daca tot ne concentram pe zona respectiva, merge tot pana la Ditrau si atunci, da, ar face mult pentru zona respectiva, pentru ca ajunge autostrada din vest pana langa Moldova iar A7-le aduna traficul la ea. Se scurteaza clar traficul cu vreo ora, poate si mai mult, pe directia respectiva. Desigur, exista si contra-argumente. Pana la urma, vedem ce e dispusa CNAIR sa scoata la licitatie.

tom_sawyer

Anunț public privind decizia etapei de încadrare
28 Mar 2024

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA, titular al proiectului Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare cu efectuarea evaluării impactului asupra mediului și a evaluării adecvate, fără evaluarea impactului asupra corpurilor de apă de către APM Iași, pentru proiectul Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, propus a fi amplasat pe raza județului Iași.

            1. Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Iași din Calea Chișinăului nr. 43, în zilele de luni-joi, între orele 9-12, precum și la următoarea adresă de internet apmis.anpm.ro.

            Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Iași.

            2. Publicul interesat poate depune propuneri în ceea ce privește conținutul raportului privind impactul asupra mediului și a studiului de evaluare adecvată la sediul APM Iași, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a APM Iași.

CNAIR