News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumul Expres DEx4 Turda-Dej

Started by danpandrea, August 26, 2019, 11:47:19 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

http://www.cdep.ro/pls/parlam/interpelari2015.detalii?idi=57893&idl=1

Găsiți aici întrebarea lui cutter și răspunsul MT. Nu sunt noutăți. Singura chestiune amuzantă e la final, unde se discută despre facturile neachitate. S-ar plăti dacă Maxidesign ar obține avizele, deci altfel spus, se poate merge înainte cu contractul ăla de amorul artei, în paralel cu licitația pentru DX. Oare cine plătește pentru răzgândeala asta continuă, pentru prestatorii care fac o muncă aruncată apoi la gunoi și chiar neplătită fiindcă s-au sucit unii de la MT și vor altceva. În cazul de față e ok că facem ceva mai profi, însă avem n exemple unde s-a întâmplat fix invers (CraPi, centura Timișoara etc).

bugybuu

Am stat si am citit toate comentariile de pe acest thread si sunt cam dezamagit de cei care zic ca nu este nevoie de el si ca nu acum. Eu stau in satul Sasar care se afla exact intre caile ferate de pe centura.
Zilnic numarul de masini care traverseaza aceasta centura se inmulteste. Sotia mea mergea pana in luna mai la servici prin Recea pentru ca era traseul mai scurt. Din luna mai s-a hotarat sa isi schimbe traseul si sa iasa pe centura si sa mearga inspre bulevardul Bucuresti pentru ca ajunge mai repede asa in oras. Daca merge prin Recea la orele de varf face cam o ora pana in oras (coada de la sensul giratoriul de la Clubul Vacarilor pana la scoala in Recea). daca merge prin sat face cam 40 de minute. pentru o distanta de vreo 5 kilometri. Drumul asta e necesar daca nu in totalitate macar sa inceapa ca si centuri la toate localitatile mai mari. Este mult trafic international pe zona mea. Vad multe TIR-uri din Ucraina sau Polonia sau chiar Slovacia. Nu mai zic de TIR-uri cu numere de SV BT IS sau numere de Moldova. Prinzi un tren la calea ferata catre Cluj se blocheaza traficul cam o juma de ora pana ce isi revine cat de cat la normal. Daca prinzi un tren catre Satu Mare acolo trebuie o ora sa se mai elibereze traficul. Primarul de Tauti-Magheraus se plange de trafic in localitate si cere in mai multe articole aflate pe internet constructia unei centuri care sa iasa dincolo de zona lui administrativa. Doamne fereste de un accident ca nu mai ai nici o solutie sa scapi.

Trebuie  constructia acestui drum cel putin in punctele aglomerate care ar fi dupa mine: Seini, Zona Tauti Magheraus, Zona Baia Mare, Somcuta Mare. Dej cu satele limitrofe Urisor si Caseiu si cel mai probabil construit in totalitate Dej-Cluj Napoca-Turda.

miahi

#32
^^
Vad ca se inmultesc postarile in care lumea se vaita de aglomeratie mai peste tot.

Ce credeati ca se intampla cu cel putin 1 mil de masini SH importate de cand s-a anulat taxa auto. Bunicii mei stau intr-o localitate uitata de lume cu 15.000 locuitori. Pana acum 2-3 ani trafic inexistent si locuri de parcare absolut peste tot, chiar daca sunt 2 DN-uri care trec prin zona limitrofa.

Surprize, surprize de cand cu avalansa de masini, un drum prin localitate care inainte dura 5 minute s-a transformat intr-unul de 15 - 20 (in unele parti ale zilei), plus criza de locuri de parcare la ore de varf.

Peste tot in tara e la fel, in unele locuri mai grav in altele mai putin, depinzand de starea economica a regiunii si de particularitatile navetei la munca.

Peste tot in tara e nevoie de solutii imediate la puncte "negre" de aglomeratie (pasaje, strapungeri, largiri, giratorii si reconfigurari de intersectii) pe termen scurt si drumuri noi pe termen mediu si lung. Dar cu cine sa le implementezi, cu o ceata de cercopiteci de la CNAIR ?


qionescu1

@alexV   Traseul tronsonului din DX Turda Satu Mare, tronsonul Turda-Cluj in varianta cea mai buna:

1. Trebuie sa asigure Clujului un acces rapid la A3. Asta ar presupune varianta directa Tureni, Valcele, Feleacu- Cluj. Costuri mai mici si implementare rapida insa ar avea ca minus faptul ca merge in paralel cu actualul drum cu 4 benzi Turda-Cluj si ca nu rezolva problema Feleacului si dificultatii centurii de est sau de dezvoltarea orasului in partea de sud a acestuia

2. Trebuie sa asigure tututor care vor sa ocoleasca si care nu au nicio treba cu Clujul cea mai scurta varianta. Aici traseul optim in varianta propusa ar fi Tureni-Aiton-Pata-Centura de est-Apahida

Grea geografia Clujului. Va trebui intr-o zi sa strapungem cu tunel Feleacul si sa ne conectam la viitoarea centura metropolitana din sudul orasului. Solutia ideala.

dr4qul4

poate nu ar strica sa mai scadem standardul pt DX si sa includem aici posibilitatea de a folosi anumite segmente de DN
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alin2pas

Să luăm noi exemplu de la bulgari? Nooo... chiar și în zonele unde situația din teren permite, nu permite nivelul de gândire din C***R. La noi nu se poate nici măcar să aibă traseu separat sensurile de mers, după cum se întâlnește în Grecia și SUA. La noi nu se poate face o autostradă sau un drum expres decât dacă sensurile de mers au platformă comună. În Grecia și SUA, unde sensurile de mers sunt alăturate, au de obicei între ele rând dublu de parapeți din beton, cu umplutură de pământ, încât nici tancul nu trece (în SUA a rămas suspendat pe parapeți un tanc Abrams acum câțiva ani când a încercat să treacă peste parapet).

SergiuSerj

Deci chiar nu pot sa inteleg cum un primar ca cel din Turda, poate sa stea asa de linistit si sa nu faca nici un demers pentru acest drum. Sau daca nu el, atunci  DRDP Cluj.

Un oras destul de mare precum Turda, este tranzitat zilnic de sute de masini inutil, pentru ca nu exista o conexiune la autostrada(intre Turda si Cluj) care ar deservii ca si centura.
Toate drumurile din oras s-au deteriorat foarte mult de cand cu acest tranzit. Ce sa mai vorbim de podul de peste Aries care sta sa cada... Se pierde minim 20-30 de min pentru a iesi de pe Autostrada si a tranzita orasul...

Un proiect atat de important, care bate pasul pe loc de o perioada buna de timp din cauza unor incapabili si miserupisti....PACAT!  :bash:

qionescu1

#37
Quote from: alexV on August 29, 2019, 03:18:48 PM
Scrie sau da telefon la ADR si la DRDP Cluj, spune ca vrei informatii despre proiect, si zi-ne si noua. Ce deduc eu e ca CNAIR central intr-adevar au lasat la coada prioritatii unele proiecte, insa directiile regionale vor/ar vrea sa se implice pentru acelerare, macar cu un SF.

Le-am trimis un email. Poate il vor citi. Mai am o propunere pt DRDP Cluj. La nodul rutier de langa aeroportul din Cluj unde exista pasajul suprateran peste calea ferata s-ar putea face o banda separata in sensul giratoriu de sub pod/pasaj pentru cei care merg in directia Apahida. Loc este suficient in dreapta iar banda nou creata ar permite celor care merg spre Apahida sa nu se mai opreasca in sensul giratoriu asteptandu-i pe cei care intra in sensul giratoriu doar pentru a urca pe DN1C. Mergem la DRDP cu propunerea?

alexV

zici aici la Varianta de Ocolire Cluj est?
O sa intreb si eu. Mia intai sa vad de cine tine, drdp Cluj sau primaria Cluj


elphax

alexV tu ai trasat o bretea noua oarecum pe langa giratoriu , qionescu1 zice de inca o banda pe drum prin giratoriu, cumva o supergiratie

alexV

am inteles.
curios ca fix inainte de giratie drumul se ingusteaza de la 2 benzi pe sens, la una. pare facut intentionat asa... daca am dreptate, oare de ce ?!

SergiuSerj

Dupa cum puteti vedea si in numarul de la cadastru a drumului, parcela nu pare sa se termine in marginea drumului, ci continua si pe spatiu verde inca cativa metri.

Trec in fiecare zi prin aceasta zona si intradevar, o banda dedicata care sa permita deplasarea doar in fata ar fi ideala. Mai ales in zilele de vineri cand tot Clujul incearca sa se strecoare pe aceasta banda.
Sa nu mai vorbim de participantii la trafic care efectiv ignora marcajul rutier, si isi creaza ei propria lor banda (Pentru ca si in momentul actual, este suficient spatiu)



In plus, s-ar putea face acelasi lucru si pe cealalta parte de sens giratoriu, pentru cei care vin dinspre Apahida catre Cluj. Si acolo este sufiecint loc pentru asa ceva



Efectiv nu inteleg de ce inainte de sensul giratoriu se face o singura banda pe sens. Avand in vedere ca sensul este destul de larg incat sa permita 2 benzi.

qionescu1

#42
@sergiuSerj  Ai dreptate ar fi ideal si dinspre Apahida spre Cluj sa existe o banda dedicata insa e greu de realizat datorita celor care vin dinspre Cluj si urca spre centura. N-ar fi imposibil daca mijlocul giratoriului ar fi mai mic. In a doua ta poza se vede la coborarea de pe centura inspre aeroport din directia Jucu se formeaza coada. Si aici la coborare la virajul spre dreapta, chiar la coborare, se poate largi la doua benzi cu descarcare in drumul largit tot la 2 benzi si nu ai mai astepta in sensul giratoriu. S-ar putea crea si banda dedicata dinspre Apahida spre Cluj asa.

yetiman

@SergiuSerj -

Pe directia Cluj->Apahida ar fi perfecta (nu ar mai trebui sa dea prioritate nimanui daca ar fi banda directa.

Pe directia Apahida -> Cluj, nu stiu cat ar ajuta, pentru ca oricum trebuie sa dea prioritate la cei din giratoriu care urca pe centura. Doar prin faptul ca s-ar putea face 2 benzi in giratoriu, doar ca atunci benzile trebuie definite altfel. Banda 1 cu presemnalizare pentru centura, iar banda 2 pentru Cluj.

Mai este insa o problema acolo - Daca vii dinspre Apahida si vrei sa urci pe centura spre Dej (dar e valabil si daca vrei sa mergi spre Oradea pentru camioane), nu se poate face direct dreapta pe breteaua de urcare, ci trebuie sa faci in giratoriu cam 330 grade (aproape tot cercul.... )
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

qionescu1

#44

S-ar putea face linistit daca:
1. Drumul care trece pe sub pasaj s-ar largi la 4 benzi cu doar 50 de metri inainte si dupa pod/pasaj.
2. Largirea pe o portiune mica la 2 benzi a coborarii dinspre Jucu spre aeroport (unde se formeaza cozi pt ca intri pe o singura banda in sensul giratoriu cu o singura banda). Descarcarea s-ar face astfel direct pe banda intai (1) a drumului spre Cluj fara a afecta banda 2 dedicata directiei Apahida-Cluj.
3. Daca vii dinspre Apahida si vrei sa urci pe centura spre Dej...banda 1 cu presemnalizare pentru centura, iar banda 2 pentru Cluj. (cum spui)