[CT] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Constanta

Started by Harry, December 18, 2013, 04:27:46 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Pe 27 noiembrie consilierii locali sunt convocati in sedinta ordinara. Pe ordinea de zi sunt mai multe proiecte privitoare la restructurarea. Printre acestea se numara si transformarea regiei in societate comerciala conform legii 31/1990 actualizata in 2017.


Harry

In cursul lunii viitoare ar trebui sa aflam care oferta a fost declarata eligibila si astfel sa vedem ce companie va lvira cele 100 de noi autobuze care vor intregi parcul RATC. Cele 4 firme sunt :


Karsan (Turcia)
Isuzu (Turcia)
MAN (Germania)
Mercerdes (Germania)

Sorinus


Sorinus

De fapt m-am uitat la ei pe site, nu sunt chiar praf, si au vandut 20 autobuze la Braila deja.

Harry


Harry

Primaria Municipiului Constanta a atribuit catre SC F.I.P. Consulting SRL din Onesti, judetul Bacau, pentru suma de 69.000 lei + TVA, contractul pentru:

-lotul 1 - Elaborare documentatie tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii ,,Imbunatatirea mobilitatii în municipiul Constanta, între Gara CFR si statiunea Mamaia" (expertiza tehnica, studii de teren – studiu topografic, studiu geotehnic)

-lotul 2 – elaborare documentatie tehnico-economica aferenta obiectivului de investitii ,,Imbunatatirea mobilitatii în municipiul Constanta, zona Bd. 1 Mai -Soseaua Mangaliei" (expertiza tehnica, studii de teren – studiu topografic, studiu geotehnic)

Harry

Primarul Decebal Fagadau a anuntat ca primaria renunta definitiv la proiectul soselei de coasta care ar fi urmat sa lege centrul istoric de statiunea Mamaia.

Motivatia primarului Fagadau se refera la existenta unor litigii diverse printre care si un proces cu Apele Romane.

Ei bine aceasta motivatie nu are nicio baza reala. Cel putin pe tronsonul 1 lucrarile se pot efectua fara nicio problema. Tronsonul 1 din soseaua ce coasta urma sa lege Portul Tomis (din zona Amiralitatii) cu strada Eminescu (in zona palariei lui Neagoe).

Pentru acest tronson nu numai ca toate actele sunt in regula, dar inainte de a-si inainta demisia, fostul primar Radu Mazare a lasat acest proiect intr-un stadiu avansat. Exista finanatarea europeana de 10 milioane de euro obtinuta, exista si constructor - firma TECTE din Cluj-Napoca si cel mai important, nu existau contestatii. Tot ce trebuia sa faca noul primar era sa semneze ordinul de incepere a lucrarilor. Lucru care nu s-a petrecut, primarul Fagadau motivand ca nu exista timp fizic ca lucrarea sa se incadreze in termenele impuse de UE si ca fondurile se vor pierde oricum. Si aceasta afirmatie nu are baze solide, intrucat toata lumea care lucreaza in zona fondurilor UE si a licitatiilor stia ca termenele pentru lucrarile in curs sau cu demarare iminenta urmau sa fie prelungite.

Prin urmare am pierdut o finanatare europeana de 10 milioane de euro, am pierdut un proiect care decongestiona traficul in centrul vechi si care reabilita Esplana de la Modern si in acelasi timp consolida faleza. In plus proiectul avea si o latura turistica, pe faleza urmand a se amenaja un funicular dupa modelul Barcelonei.

Realizarea soselei de coasta nu este un moft ci o necesitate. Dincolo de partea ce tine de decongestionarea traficului, si intoarcerea orasului cu fata spre mare, dealungul soselei urmau sa se realizeze importante lucrari de consolidare a falezelor. Sunt portiuni intregi deja surpate si portiuni care risca sa se surpe, punand in pericol vile si blocuri.

Sorinus

Dar ce fel de proiecte are primaria Constanta? Nu stiu sa se construiasca niciun pasaj/artera noua/spital/parc/obiectiv de interes public de orice fel.

Pe bune, Harry, stii de vreun proiect in derulare?

Harry

Se pun ceva borduri pe Aurel Vlaicu si cam atat....

Harry

Compania bucuresteana Urban Scope Romania a castigat alte 4 licitatii pt proiectarea modernizarii bulevardelor din oras:

~Cumpenei-Dezrobirii-Soveja
~1 mai - Soseaua Mangaliei
~zona Gara CFR
~bulevardul Mamaia in statiunea Mamaia
~strazile din zona centrala

Proiectele prevad amenajarea de piste de biciclisti, amenajarea de benzi speciale pentru autobuze, modernizarea sistemului de iluminat, amenajarea trotuarelor, dotarea cu mobilier urban a zonelor pietonale si realizarea marcajelor rutiere.

KenyaSong

Am descoperit intamplator proiectul european Portis (http://civitas.eu/portis) si Constanta e unul dintre orasele implicate.
E si o brosura frumoasa: http://civitas.eu/sites/default/files/d8.2_portis_flyers_constanta_en.pdf

Se intampla ceva vizibil pe-acolo in legatura cu asta?

Sorinus

Ce dracu` sa mai faca la bulevardele alea? Sunt absolut decente, iar pistele de biciclete poate sa le faca si primaria punand niste borduri la 1 metru de actualele borduri.

Luam ceva ok, sa-l facem mai ok. Cand sunt multe alte lucruri ne-ok. Super.

Harry

Pistele alea pt biciclete si benzile pt autobuze nu sunt necesare, vor distruge traficul asa cum s a intamplat pe bd tomis  >:( >:(

Harry

Cat despre Civitas? Nada. E o porcarie birocratica.

Harry

In vederea fluidizării circulației rutiere și pietonale, dar și a îmbunătățirii aspectului urbanistic din zona accesului Poarta 1 și zona intersectiei str. Termele Romane cu str. Traian, U.A.T. Municipiul Constanța, prin S.C. CONFORT URBAN S.R.L., propune realizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a tramei stradale.

Terenul ce face obiectul amenajărilor propuse are o suprafață totală de 18 800 mp și  aparține domeniului public al Municipiului Constanța.

Principale sectoare în care se vor realiza lucrările sunt:
- Str. Termele Romane - de la intersectia acces Post Control Poarta 1 Port Constanta și acces către Peninsulă (zona ,,Vraja Mării") către str. Traian, pe o lungime de cca. 325 m;
- Varianta Valea Portului - de la intersecția acces Post Control Poarta 1 Port Constanta  către Prelungirea Traian, pe o lungime de cca. 270 m;
-  Str. Termele Romane zona stației BUS Poarta 2 – Tribunal până  la intersecția cu str. Traian , pe  o lungime de cca. 119 m;
- Str. Traian de la ieșirea din intersecția cu str. Mihai Viteazu până la intersecția cu Bd. Tomis și str. Negru Voda , pe o lungime de cca. 287 m.

Strada Termele Romane este principala arteră de acces către Portul Constanța prin Postul de control Poarta 1 și către zona Peninsulă și Portul turistic Tomis, prezentând o serie de disfuncționalități ale traficului rutier și pietonal, cum ar fi:

- staționări și coloane de autovehicule cu blocaje și conflicte de trafic, atât pe Str. Termele Romane, cât și la intersecția cu Str. Traian;
- condiții neadecvate de acces și manevre ale autocarelor cu turiști dinspre/către  Terminalul de pasageri din Portul Constanța;
- traficul pietonal de la/spre stația BUS  Poarta 1 nu este reglementat corespunzător pentru pietonii care intră sau ies din incinta portuară, siguranța circulației fiind deficitară;
- la intersecția Str. Traian cu B-dul Tomis și Str. Negru Vodă , insula de reglementare a circulației rutiere este realizată din elemente mobile provizorii.

Prin amenajările propuse se urmărește realizarea următoarelor obiective:

●  Racordarea lucrărilor și reglementărilor la prevederile proiectului C.N. A.P.M. Constanța de modernizare a accesului prin postul de control Poarta 1;
●  Creșterea capacității de intrare/ieșire a autovehiculelor și a pietonilor prin postul de control acces Poarta 1 și reducerea timpurilor de așteptare, prin reorganizarea și fluidizarea traficului;
● Fluidizarea circulației rutiere către/dinspre Peninsulă și portul Tomis, la intersecția Str. Termele Romane cu Str. Traian și la intersecția Str. Traian cu B-dul Tomis și Str. Negru Vodă;
● Îmbunătățirea condițiilor de circulație, întoarcere și staționare a autobuzelor pentru transportul public din zona stațiilor BUS Poarta 1 și Poarta 2;
● Refacerea sistemului de reglementări a circulației rutiere prin marcaje și indicatoare pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație, sporirea gradului de confort și a siguranței rutiere;
● Îmbunătățirea iluminatului public în vederea creșterii vizibilității și aspectului urbanistic al zonelor de acces la Poarta 1 și în Peninsulă, precum și la intersecția Străzii Traian cu Str. Termele Roman.

       Principalele  lucrări propuse prin prezentul proiect constau în:

- Reamenajarea a două căi de acces rutiere (la Poarta 1 si zona Peninsulă) -  varianta Valea Portului și  str. Termele Romane ;
- Reamenajarea intersecției Str. Termele Romane cu Str. Traian prin realizarea unui sens giratoriu, cu insulă circulară cu spațiu verde;
- Reamenajarea stației BUS Poarta 2 prin lucrări de îmbunătățire a circulaței autobuzelor, de  ranforsare și refacere a carosabilului și a trotuarelor pietonale;
- Refacerea insulei de dirijare cu spatiu verde interior de la intersectia Bd. Tomis cu str. Negru Voda.
- Amenajarea de noi căi pietonale pentru asigurarea circulației în condiții de creștere a siguranței pietonale ; 
- Refacere sistemului iluminat public și amenajarea de noi spații verzi;
- Asigurarea ne noi facilități pentru circulația autobuzelor (benzi cu destinație proprie de circulație, semafoare cu telecomandă, dupa caz);
- Reamenajarea spațiilor de parcare adiacente trotuarelor