News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

[CT] Constanta istorica

Started by Harry, December 18, 2013, 01:59:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

In centrul istoric lucrarile de reabilitare integrata a strazilor se apropie de final. In proportie de 90% strazile sunt pavate cu granit si au sistemul de iluminat inlocuit. Deja se monteaza si noile indicatoare stradale.
Singura exceptie este bulevardul Regina Elisabeta unde s-au pavat doar trotuarele, carosabilul fiind realizat din covor asfaltic.
Aceasta prima etapa de reabiliare va fi finalizata in primavara, urmand ca restul de strazi sa fie reabilitate tot cu fonduri europene in exercitiul financiar 2014 - 2020.











Restul de 83 de poze pot fi vazute aici.

Harry

In Constanta in proportie de peste 90% cladirile au fost retrocedate mostenitorilor de drept sau celor care au cumparat drepturile de mostenitor.
Chiriasii care stateau fara acte au fost mutati in campusul social Henri Coanda.
Dupa ce acestia au fost mutati, o parte din proprietari au demarat lucrari de reabilitare a cladirilor.
Ramane insa problema chiriasilor ce stau legal. Aici proprietarii de cladiri nu pot demara lucrari de reabilitare pana nu evacueaza chiriasii. Insa dupa ce tribunalul a dispus ordinul de evacuare a aparut o alta problema. Unde locuiesc cei evacuati.
Astazi primarul Radu Mazare a anuntat cum va rezolva problema.
Guvernul va oferi 65% din suma necesara construirii a 3 blocuri. Restul de 35% va fi acoperit din bugetul local.
Cele 3 blocuri vor fi ridicate in cartierul Henri Coanda.

Harry


Harry

Numarul cladirilior art nouveau din Constanta se pot numara pe degetele de la o mana. Nu a fost un stil preferat in orasul de la malul marii, aici modernismul in toate formele sale si-a gasit locul de exprimare.
Printre putinele cladiri art nouveau din oras, la intersectia strazii Sulmona cu bulevardul Tomis se afla un imobil cu parter, doua etaje si mansarda. Este vorba de Casa Zambaccian.
Anii de neglijenta au facut ca acest imobil sa ajunga intr-o avansata stare de degradare.
Insa acest fapt urmeaza sa se schimbe.
Noul proptietar urmeaza sa restaureze cladirea, o va supraetaja si o va transforma in hotel.
Celebrul colecţionar de artă are o puternică legătură cu oraşul de la Marea Neagră. Mai exact acesta s-a născut la Constanţa în anul 1889 într-o familie de armeni stabiliţi în oraş. Un adevărat Mecena al artiştilor acesta nu s-a rezumat doar la a-i spriini. Zambaccian a  scris monografiile lui Nicolae Grigorescu, Gheorghe Petrașcu, Nicolae Tonitza, precum și volumele de eseuri ,,Pagini de artă", ,,Însemnările unui amator de artă", etc.
De asemenea el este cel care a pus bazele ROMARTA, imediat după primul război mondial. Primul magazin fiind deschis în Bucureşti pe Calea Victoriei.
Krikor Zambaccian a decedat în data de  18 septembrie 1962 la Bucureşti.
Familia Zambaccian a deţinut în Constanţa un imobil, operă în stil art nuveau a arhitectului francez E.P. Goué (arhitect care şi-a pus semnătura şi pe hotelul Palace - în acelasi stil art nuveau).

Deşi Krikor Zambaccian a lăsat prin testament ca bogata s-a colecţie de obiecte de artă, numismatică etc. să rămână Constanţei, autorităţile de atunci au decis ca muzeul să fie realizat la Bucureşti aşa că întreaga colecţie a luat drumul capitalei.




Harry

Vila sau Palatul Sutu cum mai este cunoscut superbul imobil maur ce imbraca faleza Portului Tomis va fi reabilitata de catre noul proprietar.
Anuntul a fost facut astazi de catre viceprimarul Decebal Fagadau.
Palatul Sutu a fost ridicat in anul 1899 dupa planurile arhitectului Grigore Cerchez si a servit ca locuinta de vacanta pentru cunoscutul om de cultura Mihail Sutu.
Dupa nationalizare cladirea a avut destinatia de casa de cultura, apoi consulat al Cehoslovaciei, iar pana la retrocedare a avut destinatia de curte de apel.
Dupa retrocedare, urmasii lui Sutu proaspat repusi in posesie au scos vila la vanzare. Aceasta si-a gasit destul de rapid cumparator si noul proprietar urmeaza sa demareze lucrarile de restaurare.
Exista posibilitatea ca noua destinatie sa fie cea de hotel.



Harry


Harry


Harry


Harry


Harry

In perioada interbelica, la intrarea strazii Traian in Piata Ovidiu se ridica un frumos hotel neoclasic. Acesta avea sa poarte numele de hotelul Marea Neagra.
Din lipsa ingrijirii in perioada comunista si mai ales in anii '90 cladirea se degradeaza puternic, din ea ramanand doar zidurile exterioare.
Acum noul proprietar s-a pus serios pe treaba. A fost la Muzeul de Istorie pentru a cauta imagini de epoca cu imobilul, pentru a-l putea restaura.
In paralel s-a igienizat cladirea. Din ea s-au scos cateva camioane de gunoi si moloz.
De asemenea s-au efectuat si sapaturile pentru studiul geo.
Asa ca din primavara vom asista la renasterea acestei frumoase cladiri.








dr4qul4

@ Harry, ști cumva ce ajutor primesc proprietarii de la stat pentru restaurarea clădirilor istorice?
Nu cred ca o fac din banii lor. Si in Bucuresti sunt foarte multe si cred ca toți ar prefera sa le dărâme si sa facă turnuri.

Vorbeam acum vreo 2 ani cu un proprietar de clădire din asta. Mi-a spus clar ca a lasat-o in paragina cu acoperișul praf ca sa se dărâme sa facă alta cu 4 etaje (asta are 2 etaje si se afla intre 2 clădiri de 4 etaje deținute de același proprietar, una refăcută exact cum a fost, cealaltă cu etaje superioare). Dar anul trecut a restaurat-o subit si acum arata impecabil. Nu a adăugat etaje insa intre timp a si închiriat buna parte din ea
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Harry

Proprietarii cladirilor vechi din oras sunt in proportie de peste 80% oameni cu foarte multi bani
Reabilitarile se fac pe banii lor.
Aici regulamentul de urbanism permite supratejari cu conditia ca etajele sa fie retrase.
De asemenea se permite doat pastrarea fatadei si prinderea acesteia pe cladirea noua. Sunt doua chestii care au ajutat mult la demararea investitiilor.

Harry


Harry

In zona peninsulara se apropie de finalizare lucrarile de reabilitare integrata a strazilor - etapa 1.
In prezent se paveaza ultimele 3 strazi din proiect: Revolutiei, Callatis si Marc Aureliu.




Harry