News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

[CT] Constanta istorica

Started by Harry, December 18, 2013, 01:59:12 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Noutati de prin centrul vechi:
-certificate de urbanism emise pentru rebailitarea Casei cu Lei si a Casei Manicatide.
-CNI: licitatie de urgenta pentru ultima sinagoga ramasa in picioare in oras

-cerificat de urbanism pentru un bloc itnerbelic, unde din pacate av fi desfiintata terasa-pergola:


Harry

Desi discutam de o cladire cu o valoare istorica si arhitecturala deosebita, primaria Constanta elibereaza pe banda rulanta autorizatii si certificate de urbanism pentru demolare. Ordinul Arhitectilor se complace in indiferenta, iar papagalii de la USR dorm in ghete.

Cel mai recent certificat de urbanism arata in felul urmator:

DESFIINȚARE CORPURI CONSTRUCȚII C1 (fost C2-grup 1 spalatorie), C2 (fost C4-magazie materiale), C3 (fost C9-corp de legatura subpr), C9 (fost C83-fabrica conserve), C10 (fost C31-sopron vite grup), C15 (fost C66-laborator), C16 (fost C28- magazie grup), C17 (fost C88-sectie subproduse mate), C18 (fost C96-centrala frig post trafo), C19 (fost 98-centrala termica), C20 (fost C100-stație pompare apa), C21 (fost C101-punct termic), C22 (fost C159-anexa) conform numerotării din extras de carte funciară nr.206474.   

in anul 1933, la initiativa primarului Grigorescu, si dupa planurile arhitectului Nicolae Nenciulescu, se punea piatra de temelie a celui mai mare edificiu industrial constantean - Abatorul de Export. Acesta este cel mai mare complex industrial in stil art deco din Romania care a reusit sa supravietuiasca buldozerelor comuniste.
Impresionantul complex a fost finalizat in 1936, la inaugurare fiind prezent si Regele Carol al 2-lea.
In comunism este nationalizat dar din fericire scapa de demolare. Cu toate acestea castelul de apa este partial daramat.




Harry

Contestatia depusa de catre Rotary Constructii a fost respinsa, prin urmare proiectul de reabilitare a Sinagogii merge mai departe.

Harry

COMPANIA NATIONALA DE INVESTITII a anulat licitatia pentru ,,Executarea lucrarilor de prima urgenta- reabilitare generala- Templul israelit Constanta'' strada C.A.Rossetti, municipiul Constanta, judetul Constanta, motivand ca Au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme.

In etapa finala, de evaluare a ofertelor financiare, s-au calificat doar doua oferte, Rotary Constructii SRL, respectiv Actaeon Invest SA, insa ambele au fost respinse. Actaeon a avut oferta de pret cea mai mica si ar fi putut avea castig de cauza daca indeplinea cerintele.

Harry


Din pacate CNI nu a mai reluat procedura de licitatie.


Harry

In perioada interbelica institutia  Casei Corpului Didactic s-a remarcat prin grija deosebita purtata atat dascalilor cat si celor care studiau pentru a ajunge sa faca parte din sistemul de invatamant. De-a lungul timpului CCD-ul a construit camine pentru studentii si studentele ce se pregateau pentru a deveni dascali, locuinte cu chirie si credit pe termen lung destinate profesorilor si incepand cu mijlocul anilor '30 o serie de hoteluri la munte si la mare.



Dintre acestea se remarca hotelul-sanatoriu balnear construit in Eforie Nord, la mica distanta de tarmul marii. Arhitectii C. Iotzu si E. Botez au proiectat o superba cladire art deco desfasurata pe subsol, parter, doua etaje si terasa circulabila. Zona de tratament, barul si bucataria precum si alte anexe se aflau la subsol, in timp ce la parter se afla un restaurant cu bar si salon, iar etajele erau destinate cazarii.








kitsune

Singurele șine rămase în Constanța (care nu aparțin CFR)

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cris_ct

Da, fosta linie de agrement de lângă lacul Siutghiol, in zona Satului de Vacanță,  Casa Tulceană. Ai făcut și la podeț? In  spatele tău, la momentul fotografierii. Încă mai are șină pe el.

kitsune

#428
Nu mai sunt pe podeț, le-au betonat


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Și așa arăta pe vremuri:











Sursa și altă sursă
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Un proiect pentru care fac lobby de vreo 6 ani s-a bugetat pentru acest an si in sfarsit devine realitate.

Intreaga piateta din fata Muzeului de Arta Constanta va fi remodelata. Conform proiectului se va reconstrui fosta piateta Regina Maria din Balcic: soclul, treptele, zidul curbat, mobilierul urban. De asemenea se va reface balustrada existenta la muzeu si pe soclu, evident, va fi repus bustul Reginei Maria.

Bustul a fost realizat de marele Oscar Han in anul 1930 si a fost amplasat in Balcic intr-o cocheta piateta. In 1940, odata cu inceperea celui de al doilea razboi mondial bustul este adus la Constanta. Dupa instaurarea regimului comunist, pentru a nu fi topit este listat la muzeul de arta ca bust de femeie si este ascuns in subsolul Casei Pariano (actualul Muzeu Ion Jalea).


TibiV

Quote from: Harry on February 18, 2020, 03:57:13 PM
Dupa instaurarea regimului comunist, pentru a nu fi topit este listat la muzeul de arta ca bust de femeie si este ascuns in subsolul Casei Pariano (actualul Muzeu Ion Jalea).

Pe bune?!?!
Bine, stiu ca pe vremea aia (anii 50) au fost (din fericire) multi patrioti anonimi...

PS
Nici nu am stiut ca aveti si acolo muzeu Jalea... Le cunosc bine pe doua dintre stranepoatele lui Jalea, nu de alta dar sotia mea, in facultate, a fost colega de grupa cu una dintre ele...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Harry

La fel s-a procedat si cu statuia Reginei Carmen Sylva. A fost trecuta ca statuie de femeie si ascunsa in subsol. Nu stiam ca mai exista alt muzeu Jalea in Romania. Unde e?

Harry

Gheorghe Poppa, brasovean la origine (fiind nascut in Sacele), si-a parasit de tanar plaiurile natale pentru a ajunge in Constanta si a urma o cariera in marina. Cum in perioada respectiva, in Constanta in particular si in Dobrogea in general prezenta britanica era una masiva, Poppa ajunge sa faca parte din marina engleza, devenind comandant de vas in cadrul Lloyd Branch Trieste.

Dupa ce supravietuieste atat Razboiului Burilor cat si Primului Razboi Mondial, Gheorghe Poppa se retrage la Constanta unde incepe diverse afaceri in zona exporturilor de cherestea si grane, dar isi deschide si o fabrica de caramida.

In 1921 cumpara hanul Pericilia de pe strada Stefan cel Mare (Mangaliei de atunci) si dupa cativa ani il demoleaza si incepe lucrarile la un bloc ce avea sa-i poarte numele. Lucrarile sunt finalziate in 1936. Imobilul proiectat de arhitectul Harry Goldstein imbina elemente art deco cu elemente mediterranean revival. Parterul avea destinatie comerciala (cel mai probabil show-room auto), iar etajele gazduiau locuinte. Un aspect aparte este dat de garajul cu 30 de locuri, desfasurat pe mai multe niveluri, practic prima parcare etajata din oras. Aceasta era operata de celebra companie petroliera Unirea, sub denumirea de Garajele Unirea.

Din fericire imobilul scapa de demolarile din perioada comunista, demolari ce au mutilat intersectia dintre Stefan cel Mare si bulevardul Tomis.




kitsune

#433
Întotdeauna m-am întrebat ce caută parcarea aia etajată acolo. Era Agenția Tarom în blocul ăla, care văd că este reabilitat. Și bineînțeles, cu AC pe fațadă :bash:

Apropo, @Harry, un articol mic despre casa cu iederă de vis-a-vis de Fantasio? Am ceva amintiri legate de casa aceea.

LE, am luat topicul la rând și prin primele pagini dau de

Quote from: Ionut on December 30, 2013, 01:52:19 PM
^ Hm, pe ultima cladire nu vad aparate de aer conditionat. Sa inteleg ca le-au eliminat, nu? Imi vine greu sa cred ca acea cladire nu are aer conditionat fiind la mare si fiind cladire de birouri. Deci... se poate si fara acele aparate pe fatada!!!

fiind vorba de aceeași clădire. Ai avut o premoniție @Ionut
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Agentia Tarom nu era la blocul din stanga? Artmark-ul a scos cladirea la vanzare cu 2.5 mil de euro. Despre casa cu iedere nu am detalii.