[GR] Centura Giurgiu

Started by NGC, May 09, 2018, 11:04:36 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

@RaduC: ordinul acela de ministru se referă doar la autostrăzi.

Acestea sunt dimensiunile drumului:

Lăţimea totală a drumului este 22,10 m, lăţimea platformei este de 19,50 m, din care:

- parte carosabilă: 2 x 7,00 m;

- banda incadrare: 2 x 0,75 m;

- acostamente: 2 x 0,75 m;

- fâşie parapet marginal W4: 2 x 1,30 m;

- spaţiu median pentru separator de sensuri: 2,50 m.

horatiu.cosma

Da, am avut discuții anul ăsta cu majoritatea constructorilor pentru implementarea acelei retrageri de parapete median. Singurii receptivi la modul concret (adică prima reacție diferită de "o să vă coste în plus o grămadă") au fost cei de la UMB cu care am continuat o serie de discuții tehnice. Până la urmă a rămas că vor face cu parapeți retrași pe T3 și T3 din CraPi, pe T2 era deja asfaltat și nu se mai putea adăuga asfalt de bază și binder pe zona mediană, iar dacă ar fi bătut parapetele unde e doar uzură și sub balast, s-ar fi crăpat uzura. Am mai discutat și despre posibilitatea de a translata tot marcajul mai spre lateral, dar în prezent sunt cam 2 metri (pe DX) între marcajul lateral și lisa parapetelui, deci la limită poate funcționa ca spațiu de oprire de urgență fără să intre mașina pe B1. Dacă se reducea acest spațiu scădea siguranța în cazul opririlor de urgență (că ciupeau mașinile din B1).

dr4qul4

parapetele asta e cel mai bun la noi. Intretinere minima, si beneficii maxime.
Pe DX12 nu mergeau puse 2 din astea, fara/cu spatiu de doar 0,5-1m intre ele? 
Daca e problema de inzapezire...alt tip de parapete de beton nu exista? Unul care sa fie mai lat dar sa aiba gauri de 10cm  in partea de jos?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Pe DX12 au facut o struto-camila. In normativul de drum expres mediana e prevăzută cu new-jersey. Insa in clarificarile la licitatie CNAIR a cerut spatiu median ca pe autostrada, adica metalic dublu.

mirceaeliade

scuze anticipat daca s-a mai raspuns, dar ce indicativ va primi acest 2+2?  DN cat?

razvan96

Alocare bugetara propusa: 20,8 milioane RON.

Duta C

........daca am fi avut asa DN-uri.........

stangabriel

Aveti ceva vesti despre deschidere ?

mirceaVRo

Alex Lancuzov spunea ca se deschide dupa-amiaza ...

Xander

Azi se deschide, confirmat de Catalin Drula si CNAIR acum cateva minute pe Facebook.

survola

Acum e și Vitalie in live de acolo.

shift2rail

problema la Giurgiu va ramane (podul Prieteniei este doar 1x1...) deci "dopul" se va muta langa Dunare.

survola

Quote from: mirceaeliade on December 15, 2021, 01:39:28 PM
scuze anticipat daca s-a mai raspuns, dar ce indicativ va primi acest 2+2?  DN cat?

DN5D.

RaduG

#133
FB CNAIR Dare în trafic, drum de legătură DN 5 - Vama Giurgiu.

Video: https://fb.watch/a0fprj0ENr/

QuoteAstăzi a fost dat în trafic drumul ce face legătura între DN 5 și Vama Giurgiu.
Imagini surprinse imediat după deschiderea circulației.
































Powered by API/PUM imgur uploader

FB Cătălin Drulă:

QuoteCătălin Drulă

PROMISIUNE ÎNDEPLINITĂ: DE AZI, INTRAREA ÎN ȚARĂ, DE LA GIURGIU, ESTE LA STANDARD EUROPEAN
Azi se deschide drumul de legătură de la Giurgiu, o conexiune rutieră civilizată de 5,7km cu 4 benzi separate fizic ce leagă DN5 București - Giurgiu de podul peste Dunăre, respectiv frontiera cu Bulgaria.
Este unul dintre proiectele în care m-am implicat direct anul acesta, pentru a se finaliza rapid și fără blocaje.
O monitorizare profesionistă înseamnă totul, de la discuții cu avizatorii de rețele de gaz și până la urmărit cantitățile de lucrări puse în operă zilnic.
Proiectul este construit cu o tehnologie nouă: betonul rutier. Este asemănător cu pistele de avioane, mult mai durabil decât asfaltul în cazul traficului greu.
Mai departe voi urmări și cere ca CNAIR să întrețină cum trebuie acest drum, pentru a nu repeta experiența negativă de pe A2 București - Fundulea.

Am și eu o întrebare apropo de ultima frază: Ce înseamnă să întrețină cum trebuie? Să nu dea cu sare? Să astupe crăpăturile imediat cu bitum? Să-l curețe de zăpadă și gheață doar cu lama? Ar fi drăguț un ,,ghid de întreținere a drumurilor de beton", dar tare mă tem că va fi iar un trial-and-error.




elphax

asta a fost momeala
acum se vor trimite intrebari de sus in jos, de la ministri la directori si pana la functionari sa verifice ce si cum
si de jos in sus se vor bajbai si se vor stresa de mama focului ...
:)