Author Topic: Discutii despre concesiune si PPP  (Read 9884 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Neufunk

  • Officer
  • ***
  • Posts: 183
  • Karma: +54/-86
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #15 on: June 19, 2017, 04:47:35 PM »
Nu iti face nimeni PPP pe Pitesti - Craiova, never.

PPP se face pe rute care sunt extrem de circulate, ca investitorul sa-si scoata investitia. A0 este o idee proasta pentru PPP, deoarece sunt suficienti cei care vor evita sa platesca taxa si sa o ia pe DNCB sau prin oras.

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.250
  • Karma: +1254/-539
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #16 on: June 19, 2017, 05:21:03 PM »
Ai o logica senzationala - deci pe A0 nu s-ar baga nimeni daca ar trebui sa plateasca ca e DNCB, dar pe CoBra s-ar fi bagat multi pentru ca DN1A va fi fost dinamitat pana atunci, nu?


Si e interesant ca invoci pe turci. Senzatia mea (de departe caci nu am vizitat tara aia) e ca deficitul de infrastructura era atat de mare (din diverse motive ce tin de istoria mai apropiata sau mai recenta) incat e firesc ca aceste proiecte gigantice sa prinda. Probabil ca si in Romania se va ajunge la un moment dat la un deficit similar.

Neufunk

  • Officer
  • ***
  • Posts: 183
  • Karma: +54/-86
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #17 on: June 19, 2017, 05:48:34 PM »
CoBra este autostrada de tranzit. Centura nu. Pe CoBra mergi odata in weekend, pe A0 ar trebui sa poti face naveta zilnic. CoBra iti ofera oarecum posibilitati de extindere si de crestere a traficului, A0 nu.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #18 on: June 19, 2017, 07:43:31 PM »
Nu as zice ceva 100% sigur, dar regula foarte generala e ca centurile nu se taxeaza. Nici in Italia, care e foarte scumpa la taxe autostrazi.

Poate cu un shadowtoll sau un sistem german, sau o rovigneta diferentiata...dar direct e o prostie crunta.

mario antonio

  • Youngster
  • *
  • Posts: 12
  • Karma: +7/-0
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #19 on: June 20, 2017, 02:49:25 PM »
Ciao Alecu,

In ceea ce priveste taxeara centurilor in Italia, ea exista, de fapt. In taxarea pe care o platesti la momentul iesirii de pe un segment de autostrada parcurs, ai si partea relativa la centura, daca este cazul. Nu numai, cand se vorbeste de centurile unor orase mari, ai chiar statii de taxare specifice pentru centura, ca exemplu vezi Torino, Napoli. Ca exemplu pentru ceea ce spuneam mai devreme, in momentul in care parcurgi A4, si treci pe centura de nord de la Milano, vei plati la intrarea pe centura un tichet de autostrada care include si parcurgerea acelei centuri.

Plata in sine nu este o problema, atata timp cat ai un drum care sa merite acea suma.

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 254
  • Karma: +45/-6
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #20 on: August 09, 2017, 12:58:26 PM »
http://www.economica.net/prea-saraci-sau-zgarciti-de-ce-nu-pot-fi-construite-autostrazi-in-parteneriat-public-privat-in-romania_141835.html

Quote
Guvernul reia ideea parteneriatului public-privat pentru construcţia de autostrăzi, pentru că nu le poate realiza pe toate cu banii de la buget şi de la UE. Unii specialişti apreciază că este o idee bine-venită şi că românii ar plăti 3-5 euro taxă pentru o autostradă montană. Alţii spun că România nu are capacitate administrativă pentru a gestiona astfel de proiecte şi, din cauză că şoferii se vor îngrămădi tot pe drum naţional doar să nu platească taxă, investitorii nu-şi vor putea recupera banii.

Este citat si Ionut in articol.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #21 on: November 10, 2017, 06:59:44 AM »
Sursa citată precizează că, în ceea ce priveşte proiectul legii Parteneriatului Public Privat, care se află în prezent la Ministerul Finanţelor, Ciolacu a precizat că la sfârşitul săptămânii viitoare va fi definitivată forma finală şi va fi transmisă spre consultare partenerilor internaţionali.

Capital
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.008
  • Karma: +2950/-588
Re: Discutii despre concesiune si PPP
« Reply #22 on: December 15, 2017, 07:28:39 AM »
Legea parteneriatului public-privat, modificată de Guvern

Pe lângă o serie de clarificări cu privire la sfera de aplicare şi diferenţierea contractelor de parteneriat public privat faţă de alte tipuri de contracte, precum cele de achiziţii publice, actul normativ aduce mai multe modificări:

- Conform Guvernului, în scopul protejării interesului public, se reglementează etapele/competenţele de aprobare în evaluarea proiectului, din punct de vedere al clasificării acestuia în sectorul administraţiei publice (on budget).

-  Se introduce conceptul Value for Money, conform bunelor practici de la nivel internaţional, şi care reflectă diferenţierea în estimarea costurilor pe întreaga durată a proiectului, ajustată cu valoarea riscurilor, în scenariile realizării prin metoda tradiţională (achiziţie publică) şi prin parteneriat public-privat. Astfel, prin promovarea de proiecte de infrastructură în regim de parteneriat public-privat, nu facem referire neapărat la necesitatea de a clasifica un proiect off budget sau de a promova vreun anumit mecanism contabil, ci la transferul de riscuri şi costul mai scăzut, pe termen lung, pentru statul român în comparaţie cu achiziţia publică tradiţională, precizează Guvernul.

- Se creează posibilitatea pentru partenerul public de a contribui la finanţarea realizării investiţiilor cu resurse financiare publice pentru a reduce ulterior impactul financiar al obligaţiilor de plată pe parcursul perioadei de operare a proiectului.

- Pentru o abordare prudenţială referitoare la sustenabilitatea proiectelor din punct de vedere a impactului bugetar şi evaluarea capacităţii partenerului public-privat de a gestiona riscurile aferente implementarii proiectului, se stabilesc mecanismele de evaluare a proiectelor pentru evitarea situaţiilor de abatere de la ţintele de deficit şi datorie publică asumate de România prin Strategia fiscal-bugetară.

- Au fost introduse şi măsuri pentru includerea în regim PPP exclusiv a proiectelor bine pregătite, care prezintă eficienţă economică şi o prioritate la nivel central/local: costul net actualizat al realizării proiectului prin metoda tradiţională (achiziţie publică) urmează a fi utilizat ca punct de referinţă („affordability threshold”) în comparaţie cu costul net actualizat al realizării proiectului în regim de parteneriat public privat; se prevede elaborarea unui Program strategic asumat la nivelul Guvernului şi care va prevedea categorii de proiecte care pot fi dezvoltate în regim de PPP.

News.ro
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție când o vrea șefu' ăl mare) | A10 lot 4 (poate în aprilie)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX