News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Stiri si discutii diverse din aviatie in lume

Started by iuli, June 10, 2016, 11:00:25 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul


Io

China isi vede de-ale ei si cumpara: tocmai ce a devenit actionar semnificativ (12.67%) la Norwegian Air (low cost, low cost dar cifra de afaceri de Euro 3.6 miliarde in 2018, jumatate cit Ryanair) prin Bank of China Aviation Singapore (vehicul financiar al Bank of China deci al Guvernului chinez).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

tom_sawyer

The world's 'largest all electric commercial aircraft' completes its first flight



The Cessna 208B Grand Caravan took off from an airport in Moses Lake, Washington, on Thursday and used a 750-horsepower all-electric motor developed by a Redmond-headquartered company called magniX. Work to convert the aircraft was undertaken by magniX and another firm called AeroTEC.

Thursday's flight represents another step forward for electric aircraft, albeit a small one. In December 2019, the world's first fully-electric aircraft for commercial flight completed a test in Canada. The DHC-2 de Havilland Beaver seaplane used in that flight was also fitted with a motor from magniX.

cnbc.com

Io

 :lol: Azi au reinceput zborurile de pe Seremetevo. Asa ca dimineata a intrat unu' cu o cisterna de aprovizionare intr-un A-321 de i-a spart nasul. Avionului.
https://www.rt.com/russia/496839-russia-airport-truck-plane-crash/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

kitsune

Păi de la atâta "tratament" cu vodcă, era și normal. Șoferul săracu' ce să se uite în sus când el abia vedea înainte? Mama lui de samagon.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Avionul cu șase aripi, viitorul transportului aerian?



Un start-up american a elaborat planurile unui avion inovator, mult mai puțin poluant decât cele utilizate în prezent. Ce este special la această aeronavă? Are trei perechi de aripi, ceea ce l-ar face foarte eficient.

Industria aeronautică este foarte poluantă și are o contribuție majoră la arderea combustibililor fosili și la emisiile de gaze cu efect de seră care contribuie la încălzirea globală. În ciuda acestei amprente de carbon dezastruoase, transportul aerian, chiar dacă a fost afectat de criza din 2020, a înregistrat o creștere puternică timp de câteva decenii, iar tendința este de așteptat să continue. Așa se face că inginerii din domeniu lucrează la soluții tehnologice pentru a încerca să facă aeronavele mai ,,curate".

Un proiect de aeronavă super-eficientă
Start-up-ul american SE Aeronautics, din Alabama, a lansat un nou concept: un avion cu șase aripi, numit SE200. SE este acronimul de la ,,super-eficient".

Acest avion cu trei perechi de aripi ar putea transporta până la 264 de pasageri pe o distanță de 17 000 km, fără escală. În prezent, un zbor obișnuit pe distanțe lungi poate atinge 13.000 km.

Prima soluție propusă constă în reducerea greutății aeronavei, în condițiile în care transportă un număr mare de pasageri. Folosind un procedeu de turnare dintr-o singură bucată, inginerii preconizează ca fuselajul să fie un ,,compozit monococă", după modelul ambarcațiunilor monococă de astăzi, ceea l-ar face să fie mult mai ușor decât cel al avioanelor tradiționale.

Dispar, de asemenea motoarele clasice cu reacție plasate pe aripi. Propulsia, asigurată de un motor cu reacție, se va afla în partea din spate a aeronavei. Asta va împiedica, totodată, incidentele cu păsări ,,aspirate" de motoare. Iar rezervorul cu combustibil va fi amplasat deasupra fuselajului.

În ceea ce privește capacitatea de a zbura pe distanțe lungi, aici intervine rolul celor șase aripi. Ele vor permite un raport îmbunătățit între portanță și rezistență.  Astfel, aeronava ar avea o capacitate mai mare de a pluti în aer, grație suprafeței mai mari a aripilor. Acestea vor fi, de asemenea, mai subțiri decât cele din prezent, cu extremitățile întoarse, astfel încât vor penetra mai bine aerul, iar frecarea va fi mai redusă.

În interior, avionul va avea propriul sistem de ventilație și reciclare a aerului, pentru a se asigura că boli precum Covid-19 nu se răspândesc în cabină.

Consum de combustibil cu 70% mai mic
SE Aeronautics consideră că metoda sa de fabricație îi va permite să producă avioanele mult mai repede decât metoda actuală de producție. Taylor Mathews, președinte și director executiv, susține că inovațiile aduse prototipului SE200 vor reduce consumul de combustibil cu 70%. Optimist, el se vede deja revoluționând industria din domeniu.

SE Aeronautics se află în curs de brevetare a conceptului său. Start-up-ul estimează că traficul aerian va ajunge la 16 miliarde de pasageri și 400 de milioane de tone de marfă până în 2050.

Potrivit Organizației Internaționale a Aviației Civile (OACI), emisiile de gaze cu efect de seră în sectorul aviației ar putea crește cu 300 până la 700% până în 2050, dacă nu se iau măsuri. Start-up-ul american are toate motivele să spere că avionul său cu șase aripi va primi brevetul și va vedea în curând lumina zilei.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/avionul-cu-sase-aripi-viitorul-transportului-aerian-video-1628283

RaduG

92.000 EUR, 20 min autonomie, parașută balistică, 8 motoare. Welcome to Jetson:


TibiV

Eh, doar o dronă un pic mai mare, și de 100 de ori mai scumpă...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

RaduG

Un DJI Agras T30, dronă agricolă de pulverizat, care poate ridica 30kg sarcină utilă, cu doar 6 motoare, se vinde cu prețuri în gama 17.000-20.000 EUR.

Nu mi se pare că au sărit calul cu 92.000. E acolo, ca gamă de preț.

b1

#39
Cascadorul italian Dario Costa decolând în tunelul Çatalca-2 cu un Zivko Edge 540 V2 și zburând prin tunelul Çatalca-1 cu 250 km/h (Autostrada O7, Turcia):




QuoteItalian air-race competitor and stunt pilot Dario Costa made it to the Guinness Book of World Records by flying an aeroplane through two tunnels in Istanbul, Turkey. Mr Costa's world record is for the longest aeroplane flight taken through a tunnel for a distance of 1,730m. The video of this flight was released by Austrian company Red Bull on Facebook on September 4, 2021. The video has already received 1.4 lakh reactions and has been shared 62k times. Mr Costa's flight is seen taking off inside one of the Çatalca Tunnels outside Istanbul. As the flight propels forward, it is airborne before exiting the first tunnel.

The second tunnel is a long one but Mr Costa blasts through it with ease. Soon after coming out of the second tunnel, a camera inside the aircraft shows him screaming and weeping in joy.

Red Bull's caption read, "Dario just took the aviation game to another level with his flight through Istanbul's Çatalca Tunnels, flying for 2.6km through 2 tunnels at an average speed of 245.07 km/h and becoming a Guinness World Record-setting pilot in the process."

The stunt set other records too. It became the first flight through a tunnel; the first aeroplane flight through two tunnels; the first aeroplane to take off from a tunnel and the longest flight under a solid obstacle.

To experience the speed in the actual tunnels, Dario was permitted to drive a car through them at 270kph ahead of his attempt. Find out more facts about the project here: https://www.redbull.com/int-en/films/tunnel-pass

Traseu.
Sursa info: ndtv.com + youtube
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Acum 3 ani:

STOL Competition - World Record Shortest Landing 9 Feet 5 Inches:

QuoteThis is the STOL Short take off and landing competition held in Valdez, Alaska, which is a competition to show case, pilots & planes, flying at their peak performance.
The purpose of the contest, is to take off & land a plane, in the shortest possible distance.
In 2017, Frank Napp set a new world record, for both takeoff and landing, in a highly modified 1939 Little Piper Cub.
In 2018, of Dan Reynolds set a new world record landing in 9 Feet 5 Inches, a whole foot shorter than Frank Napp.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.
--------------------------------------------------
Un pic de istorie 1, un pic de istorie 2, un pic de istorie 3, un pic de istorie 4, un pic de istorie 5, un pic de istorie 6, un pic de istorie 7, un pic de istorie 8, un pic de istorie 9, un pic de istorie 10 (Nou)

tom_sawyer

Today, American Airlines and Boom Supersonic announced the airline's agreement to purchase up to 20 Overture aircraft, with an option for an additional 40. American has paid a non-refundable deposit on the initial 20 aircraft. Overture is expected to carry passengers at twice the speed of today's fastest commercial aircraft.

Overture is being designed to carry 65 to 80 passengers at Mach 1.7 over water — or twice the speed of today's fastest commercial aircraft — with a range of 4,250 nautical miles. Optimized for speed, safety and sustainability, Overture is also being designed to fly more than 600 routes around the world in as little as half the time. Flying from Miami to London in just under 5 hours and Los Angeles to Honolulu in 3 hours are among the many possibilities.

In July, Boom revealed the final production design of Overture, which is slated to roll out in 2025 and carry its first passengers by 2029.

aeronewsglobal.com

SB76UFO

Japan Airlines jet bursts into flames after collision with earthquake relief plane at Tokyo Haneda airport
A Japan Airlines plane carrying hundreds of passengers burst into flames on landing at Tokyo's Haneda airport on Tuesday after it collided with an aircraft involved in earthquake relief efforts.

All crew members and passengers, including eight children under the age of two, on board JAL flight 516 were safely evacuated from the passenger plane, according to the airline, but five of six people on the other plane were reported killed.

The Airbus A350-900 aircraft ignited after flying into Haneda from the northern Japanese city of Sapporo at 5:47 p.m. local time (3:47 a.m. ET).

Five crew members died on the second aircraft, thought to be a De Havilland Canada DHC-8, operated by the Japan Coast Guard (JCG), according to Japan public broadcaster NHK. It said the plane's captain was in a critical condition.

JAL is investigating the details and cause of the plane fire, a representative for the airline told CNN.

According to NHK, local fire services confirmed that 17 people on board the Japan Airlines plane were injured.

However, there is currently no further information regarding any details of injury.

More than 100 fire trucks were dispatched in response to the accident, NHK reports.

Video footage showed the passenger jet consumed by a large fireball as it moved down the runway. The plane was then seen at a standstill with people using emergency slides to flee the inferno as firefighters tried to battle the growing flames.

A JCG spokesman told CNN that its aircraft had been headed from Haneda airport to an airbase in Niigata prefecture to help with relief efforts following a 7.5-magnitude earthquake on Monday.

Japan Airlines flight 516 took off from Sapporo's New Chitose Airport in Hokkaido prefecture to Tokyo's Haneda Airport with approximately 400 passengers and crew on board, according to NHK.

The majority of departures from Haneda Airport are now canceled and it's unclear when flight services will resume, the broadcaster reports.

CNN is reaching out to officials to confirm more details.

CNN's Emiko Jozuka, Eric Cheung and Mayumi Maruyama contributed to this article

CNN
"Prostia este eternă și invincibilă"

Lau

Știe cineva daca exista posibilitatea de a face transfer pe un aeroport din Statele Unite de la un zbor ce vine din afara Statelor către un alt zbor afara din State, daca nu ai viza de State?
De ex. pentru zboruri spre Canada sau Mexic, cele mai bune oferte sunt cu escala pe vreun aeroport pe coasta estică in State.
Din ce știu eu, nu se poate, deoarece imediat după debarcare trebuie sa treci pe la Immigration.
Nu e ca in Europa, unde poți face transfer intre 2 zboruri Non-Schengen, rămânând in zona Non-Schengen...