News:

.

Main Menu

Boeing

Started by iuli, October 12, 2013, 05:32:52 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Airbus si Boeing, preturile de lista in 2017

In timp ce preturile modelelor Airbus au crescut cu 1% fata de 2016, cele ale rivalului Boeing au ramas neschimbate fata de anul trecut. Tabelul de mai jos a fost realizat de ATW Online.



Aeronews

Ionut

Boeing a obținut o comandă de avioane în valoare de
22 de miliarde de dolari din partea companiei indiene SpiceJet


Boeing a obținut o comandă de 205 de avioane din partea operatorului aerian low-cost SpiceJet, în valoare de 22 de miliarde de dolari la prețurile din listă, relatează Bloomberg. Achiziția reprezintă cel mai amplu plan de extindere al SpiceJet, care vrea să câștige cotă de piață de la liderul IndiGo, scrie News.ro. Acordul include o comandă fermă pentru 100 de aeronave 737 Max 8, care se adaugă unei comenzi anterioare pentru 55 de aparate. Compania mai are opțiunea de achiziție a altor 55 de avioane, inclusiv de dimensiuni mari. Comanda este cea mai mare plasată vreodată de un operator indian pentru avioane Boeing. SpiceJet concurează cu IndiGo, care urmează să primească de la Airbus circa 400 de avioane. IniGo controlează 42% din piața transporturilor aeriene din India.

Profit.ro

iuli

Singapore Airlines places $14 billion wide-body Boeing order

Quote[...]SIA signed a letter of intent with Boeing for 20 777-9s and 19 787-10s to tap additional passenger growth and to modernize its fleet over the next decade. Additional options for the two aircraft types could take the deal to as many as 51 aircraft.[...]
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Primul 737 MAX 9 a fost prezentat oficial



Evenimentul a avut loc la uzina Boeing din Renton – unde gama 737 MAX este produsa – in fata a mii de angajati ai companiei. Acum, 737 MAX 9 va fi supus testelor ce vizeaza sistemele de la bord, sistemul de alimentare, urmand sa fie facuta si pornirea motoarelor la sol. Ulterior, aeronava va incepe zborurile-test. Intrarea in serviciul comercial va avea loc in 2018 alaturi de Lion Air (Indonezia), clientul de lansare. In 2019, 737 MAX 9 va fi urmat de 737 MAX 7 (detalii) si 737 MAX 200, Boeing prezentand ieri si primele detalii legate de 737 MAX 10X. Modelul 737 MAX s-a vandut cel mai rapid in istoria Boeing, peste 3600 de comenzi fiind plasate pana acum din partea a 83 de clienti din intreaga lume.













Aeronews

nirolf

#65

Ionut

Avionul supersonic se întoarce. Boeing investeşte într-o aeronavă de 12 locuri, care zboară cu peste 1.600 km/h

Gigantul aerospaţial american Boeing s-a asociat cu Aerion Corp., un startup înfiinţat de miliardarul texan Robert Bass, pentru a dezvolta un avion business supersonic care să scurteze cu două ore zborul transatlantic. Boeing a anunţat că face ,,o investiţie semnificativă" în Aerion şi va sprijini etapele de proiectare şi dezvoltare, scrie Bloomberg. Astfel, Boeing ia locul altui gigant, Lockheed Martin Corp., care începuse un parteneriat cu Aerion în 2017. Cu toate că valoarea totală a investiţiei rămâne secretă, Boeing a primit două din cele cinci locuri din consiliul de administraţie al Aerion.

Finanţarea de la Boeing este o gură de oxigen pentru visul miliardarului Bass de la relua zborurile supersonice, după ce avioanele Concorde au fost retrase, în 2003, din cauza costurilor de operare foarte mari şi a limitelor de poluare fonică impuse de mai multe ţări. În octombrie, General Electric Co. anunţase că a finalizat proiectul iniţial pentru motoarele avionului AS2, care să permită aeronavei nu numai să zboare cu viteze mai mari decât viteza sunetului, ci şi să respecte limitele actuale de poluare, inclusiv fonică.

https://www.youtube.com/watch?v=6YshdfuLqHE



Adevarul

Ionut

Val de procese la Boeing: Acţionarii producătorului de aeronave dau în judecată compania şi o acuză că ,,a ales profitabilitatea în detrimentul siguranţei avioanelor"

Problemele legale ale Boeing s-au intensificat odată cu apariţia unui nou proces, ce acuză compania de fraudarea acţionarilor prin ascunderea deficienţelor aeronavelor 737 Max, înaintea a două prăbuşiri, care au determinat menţinerea la sol a avioanelor la nivel global. Potrivit plângerii, Boeing ,,a ales profitabilitatea în detrimentul siguranţei avioanelor şi al onestităţii", prin lansarea pe piaţă a modelului 737 Max, pentru a concura cu Airbus, renunţând la caracteristici ,,extra" sau ,,opţionale", care ar fi putut preveni prăbuşirile. Richard Seeks, principalul reclamant, a declarat că aceste compromisuri au început să iasă la iveală după prăbuşirea aparatului Ethiopian Airlines, care a ucis toate cele 157 de persoane aflate la bordul aeronavei, petrecută la cinci luni după prăbuşirea Lion Air, în urma căreia au murit 189 de persoane.

Seeks a adăugat că a achiziţionat 300 de acţiuni Boeing la începutul lunii martie, pe care le-a vândut în pierdere, în decursul ultimelor două săptămâni. Procesul solicită daune pentru persoanele care au investit în acţiuni Boeing în perioada 8 ianuarie - 21 martie.

Boeing se confruntă cu multe alte procese legate de cele două accidente, intentate de familiile victimelor. Compania a raportat, marţi, o scădere a comenzilor de avioane în primul trimestru, la 95, comparativ cu cele 180, înregistrate cu un an în urmă. În urma menţinerii la sol, la nivel global, a aeronavelor 737 Max, nu s-a mai înregistrat nici o comandă pentru acest model.

ZF

TibiV

Un avion Boeing 737 MAX a efectuat primul zbor comercial în Europa după o pauză de doi ani
2021-02-17

Un avion de pasageri Boeing 737 MAX, aparţinând companiei belgiene TUI fly, a efectuat miercuri primul zbor comercial în Europa, la aproape doi ani de la imobilizarea la sol a tuturor avioanelor de acest tip, ca urmare a două accidente care au provocat 346 de morţi, informează AFP.

"Primul zbor cu un avion 737 MAX a fost efectuat astăzi de la Bruxelles spre Alicante şi Malaga", informează compania TUI fly într-un mesaj publicat pe pagina sa de Internet.

Aparatul a decolat la ora 9:30 şi a aterizat două ore şi jumătate mai târziu la Malaga, potrivit site-ului flightradar24.

La finele lunii ianuarie, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) şi-a dat acordul pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou, la două luni după o decizie similară a Autorităţii Federale pentru Aviaţie din SUA (FAA). În luna decembrie 2020, o aeronavă Boeing 737 MAX aparţinând companiei braziliene Gol a efectuat primul zbor comercial al acestui tip de avion, după o pauză de 20 de luni.

Începând din luna martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Compania aeriană belgiană TUI fly a precizat că, timp de doi ani, cele patru avioane Boeing 737 MAX din flota sa care au fost staţionate pe aeroportul din Bruxelles "au fost inspectate în mod regulat şi întreţinute în fiecare săptămână" iar după eliberarea autorizaţiei de reluare a zborurilor "au fost efectuate zboruri de pregătire operaţională, fără pasageri".

Faptul că avioanele Boeing 737 MAX pot zbura din nou în Europa înseamnă că producătorul american va putea relua livrările de aparate destinate companiilor aeriene europene - şi deci să îşi îmbunătăţească rentabilitatea -, având în vedere că acestea achită o mare parte din nota de plată în momentul în care iau în posesie avioanele.

De la revenirea sa în serviciu, 67 de avioane Boeing 737 MAX au fost livrate unor companii aeriene europene, dintre care 19 exemplare pentru Norwegian Air Shuttle şi 12 pentru Turkish Airlines.

Un total de 723 de avioane Boeing 737 MAX au fost comandate de companiile aeriene europene, cei mai importanţi clienţi fiind Ryanair (210 avioane), Norwegian Air Shuttle (92 de avioane) şi Turkish Airlines (63 de avioane).

În cadrul Salonului Aeronautic Farnborough, desfăşurat în luna iulie 2018, TAROM a parafat o comandă fermă de cinci avioane Boeing 737 MAX 8, evaluate la 586 milioane de dolari, preţ de catalog.

https://www.agerpres.ro/economic-extern/2021/02/17/un-avion-boeing-737-max-a-efectuat-primul-zbor-comercial-in-europa-dupa-o-pauza-de-doi-ani--663345
Mama proștilor este mereu gravidă... :)