[CJ] Poduri si pasaje in Cluj-Napoca

Started by ciprebbe, February 12, 2014, 04:14:16 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kumar

#45
Primăria cere teren de la Ministerul Transporturilor ca să facă un nou pod în oraș

      Mai multe suprafețe de teren din zona liniei ferate sunt cerute de Primăria Cluj de la Ministerul Transporturilor. Administrația locală a identificat trei suprafețe de teren din zona liniei ferate (Oașului-Răsăritului) peste care se suprapune proiectului noului pod peste Someș din zona gării avut în plan pentru decongestionarea traficului din oraș.
      Deocamdată Primăria Cluj nu a demarat studii pentru a vedea exact care va fi suprafața direct afectată de proiectul podului. Ca să demareze studiile, precizează instiruția, este nevoie ca terenul să fie în domeniul public al municipiului.
      Podul rutier  nou peste râul Someș din zona Răsăritului-Oașului urmează să aibă o singură deschidere în albie și o lungime de 50-70 de metri, în funcție de posibilitățile de racordare la cele două artere. El va afecta trei parcele (idendificate cu numere cadastrale) aflate în proprietatea Ministerului Transporturilor prin Regionala de Căi Ferate.
      Consilierii locali urmează să discute la ședința ordinară din 3 noiembrie un proiect de hotărâre prin care să solicite transferul respectivelor parcele în domeniul public al orașului. Abia după aceea administrația locală urmează să demareze studiile pentru construirea noului pod.



http://actualdecluj.ro/primaria-cere-teren-de-la-ministerul-transporturilor-ca-sa-faca-un-nou-pod-in-oras/

Bogdan_Cluj

Pod Somes, langa parcul Babes: (ultima postare aici)

Se pare ca picioarele podului sunt asimetrice, de modele diferite. Din cum e "zugravit" piciorul din stanga, mie imi pare ca au terminat lucrarea, desi intial am crezut ca urca cu "protectia" pana sus, sub pararela metalica.
Cel mai probabil lucrarea este finalizata de foarte mult timp, dupa cum se vede din pozele de data trecuta, erau aproape de final. Din pacate rampa de la capat nu au facut-o.












kumar

Cum va arăta podul din Mănăștur

Autorizația de construire pentru Podul N ar urma să fie aprobată joi de Consiliul Local. Costul proiectului este de 1,1 milioane de lei, cu taxa pe valoarea adăugată inclusă. Acesta urmează să sufere modificări importante: regândirea carosabilului și trotuariului, întărirea structurii și refacerea hidroizolațiilor. În plus, înfățișarea podului va fi schimbată, chiar dacă se vor menține anumite elemente din actualul look.

"S-a optat pentru utilizarea unui sistem arhitectural care să confere o imagine dinamică indiferent de punctul din care este privit. Astfel că, pentru obținerea efectului descris mai sus, s-a propus montarea unor plăci compozite cu fețe de aluminiu (oțel inoxidabil, cupru, alamă sau zinc) pe structura metalică ancorată cu elemente prefabricate din beton ale pasajului și parapet din tablă perforată", se arată în proiect.

Și iluminatul stradal va fi modernizat. Stâlpii de pe pod vor avea 6 m înălțime, iar cei de pe străzile din jur, 10 m. Noii stâlpi de iluminat au fost împărțiți astfel: Calea Florești - 15, Str. Bucium - 10, Bulevardul 1 Decembrie - 10, bretelele de urcare pe pod - 39 de stâlpi.

Pe lângă aspectul estetic, sunt și altele care vizează utilitatea podului prinse în proiectul de modernizare. Urmează să se realizeze o hidroizolaţie performantă, să se pună borduri de granit, să se refacă trotuarele şi să se aştearnă covor asfaltic proaspăt. Noutatea o reprezintă panourile fonoabsorbante, datorită cărora locuitorii din Mănăştur vor fi mai puţin afectaţi de zgomotul produs de trafic.

Pasajul va avea partea carosabilă de 18.50 m lățime, pista de bicicliști de 2 m lățime pe partea dreaptă și trotuare de 1,20 m lățime dreapta, respectiv 1 m lățime pe partea stângă. "Avem autorizația de construire, finalizăm caietul de sarcini și se lansează licitația pt execuție ", a declarat city-managerul Gheorghe Șurubaru. Durata de execuţie a lucrărilor a fost prevăzută la nouă luni, deci cel mai probabil vor fi terminate anul viitor.









http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/new-look-cum-va-arata-podul-din-manastur--171596.html

fspy87


alexV

Curios ca nu au renuntat la pasajul Marasti. Sa explic: In Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Cluj sunt studiate multiple variante de imbunatatire a traficului, a mobilitatii. Varianta desemnata castigatoare contine centura metropolitana, printre altele. NU contine pasajul marasti si nici pasajul din apropiere de calvaria (unde tocmai au amenajat un giratoriu)

Cele doua pasaje sunt mentionate in alte variate PMUD - vreo doua, variante care au pierdut la punctaj, in final. Astfel ca PMUD pe urmatorii ani nu recomanda pasajul Marasti.

Acuma, daca urmarim dezvoltarea clujului observam cat de fidel urmareste acel Plan, acea varianta castigatoare. De ex: centura metro, benzile pentru transport in comun, statiile de biciclete, si altele. Din cate am citit acolo si din informatiile din presa, pasajul Marasti e singurul obiectiv neprevazut in PMUD.

Sper sa faca totusi pasajul, sa fie bine proiectat si executia dusa pana la capat.

ciprebbe

Stai linistit, PMUD -ul s-a facut pentru ca trebuia facut. Se tie cont  de el si nu prea(are si multe aberatii in el dpdv personal).
S-au facut dezbateri pe seama lui tot asa, doar pt ca trbuia. Am participat la dezbateri dar cand vezi ideile rigide,fixiste, fanteziste ale atotstiutorilor nici nu mai avea rost sa incerci dezbaterea.
Cu mult inainte de aparitia PMUD, voci din actuala API a propus primariei 3 solutii urgente(si punctuale). Giratie Campului, pasaj giratie Marasti, pasaj regionala-Prefectura. S-a dat cu FLIT acestor solutii atunci. E bine ca dupa cativa ani cineva de acolo vine cu idei noi, eficiente si se implementeaza. Giratia Campului a aparut si e functionala, acu "coc" pasajul din Marasti si poat peste inca cativa ani apare si cel de la Prefectura.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dragos76

Plusez, și spun că o problemă mare ce trebuie rezolvată e pța Cipariu. Acolo ar cam trebui ceva denivelat.

Bogdan_Cluj

#52
Podul Garibaldi
"Primarul Clujului a anunțat că planurile de modernizare a podului Garibaldi au intrat în linie dreaptă. "Ieri (marți, n. red.) am semnat autorizația de construire. Urmează să se realizeze caietul de sarcini și să se scoată la licitație execuția", a spus Emil Boc. Podul va fi modernizat "sub trafic", întrucât închiderea sa completă pentru un an ar fi un dezastru pentru șoferii din cartierul Grigorescu.Consiliul Local a aprobat în luna decembrie indicatorii tehnico-economici pentru podul Garibaldi, reieșiți din studiul de fezabilitate. Există și o estimare de preț: 7.090.541 de lei ar urma să coste modernizarea refacerea podului care leagă zona Parcului Central de cartierul Grigorescu.

O mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale, întrucât proiectul a fost inclus în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) II. Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație. Actualul pod are numai trei benzi.

Va exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Spre comparație, la podul peste Someș de la autostradă, la Gilău, se vor folosi 64 de grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni. Experiența de la podul Traian ne spune însă că va dura, cel mai probabil un an, întrucât pe timp de iarnă lucrările se sistează."

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/podul-garibaldi-are-autorizatie-de-construire--172161.html

kumar

Un pod din Cluj se schimbă complet. Carosabil de 17 metri lăţime, piste de biciclete, panouri fonoabsorbante



Podul Locomotivei, cel care leagă Piaţa Gării de autogară, se pregăteşte de modernizare. Primăria are deja proiectul în baza căruia se vor face lucrările. Podul de 406 metri lungime va fi lărgit pe alocuri, prin realizarea unui ziduri de sprijin, se va amenaja o pistă de biciclete de doi metri lăţime, pe partea dreaptă, sensul spre Dâmbul Rotund, şi se vor aplica panouri fonoabsorbante transparente, cu dimensiuni variabile, care să dea un aspect modern structurii. La acestea se adaugă soluţii actuale de iluminat, cu tehnologie LED, şi camere video de supraveghere.

Proiectul prevede îndepărtarea completă a asfaltului, hidroizolaţiei, bordurilor existente. Se va executa o placă de suprabetonare, din beton armat cu grosimea de cel puţin 16 centimetri, peste grinzi; se va aplica pe toată lăţimea podului o hidroizolaţie performantă şi se vor monta borduri de granit.

Pasajul va avea partea carosabilă de 17 metri lăţime în aliniament, pista de biciclişti de 2 metri lăţime pe partea dreaptă şi trotuare 2x1,5 metri lăţime utilă.

Iată cum au fost concepute benzile de circulaţie:

·        pe direcţia autogară – Piaţa Gării: 3,25 metri pentru banda centrală, 3,75 pentru banda mediană şi 3 metri pentru cea laterală, la bordură, care pe rampă, la urcare, va servi pentru încadrarea maşinilor care vin de pe bretea, iar la coborâre, va servi virajului la dreapta spre strada Fericirii

·        pe direcţia Piaţa Gării – autogară vor fi două benzi, una centrală de 3,25 metri, alta marginală, de 3,75 metri; va exista un parapet de siguranţă, o pistă de biciclişti cu dublu sens, de 2 metri lăţime, şi un trotuar de cel puţin un metru lăţime.

http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/un-pod-din-cluj-se-schimba-complet-carosabil-de-17-metri-latime-piste-de-biciclete-panouri-fonoabsorbante--172352.html

Bogdan_Cluj

SF Pasaj cale ferata Taietura Turcului ... prim mai se spunea ca a fost desemnat un castigator si ca a inceput perioada de contestatii:

"În cazul Pasajului de la Tăietura Turcului avem desemnat câștigătorul, dacă nu avem contestații se va trece la realizarea studiului de fezabilitate. Acel pasaj va decongestiona traficul din zona Tăietura Turcului și zona TETAROM pentru că în acest moment sunt perioade ale zilei când coada de mașini ajunge până în Baciu", a menționat viceprimarul. (sursa)
"
Nu gasesc informatii mai noi, stie cineva detalii? Cine este si cat va dura SF-ul? Include si largire Taietura Turcului pana la Donath/Grigoresc si acolo un giratoriu mai ok? Include si largire drum spre Baciu (str. Tudor Vladimirescu)? Sau e doar strict pasajul?

rekul

S-a semnat contractul pentru executia ,,Pod Portelanului" cu SC DIFERIT SRL.

mihaihedes

#56
Mai jos este atribuirea pentru podul de pe strada Porțelanului și contestația care cred că este aceasta pentru că este singura care nu e soluționată până acum. Din pacate nu scrie denumirea contractului deci nu putem lega achiziția de contestație doar putem bănui că este aceasta.
Totuși din moment ce este număr de contract cum poate fi contestată???


mihaihedes

#57
Quote from: Bogdan_Cluj on June 22, 2018, 05:03:24 PM
I: Buna ziua, ma intereseaza in ce stadiu este podul peste Somesul Mic de pe strada Portelanului si cand se preconizarea finalizarea proiectului. Va multumesc.
R: Buna ziua, Procedura de achizitie lucrari executie Pod Portelanului a fost finalizata , din pacate a fost contestata si pentru moment nu putem sa spunem cat va dura rezolvarea acestei contestatii. o zi buna,
Când ți-ai dat răspunsul cu podul de pe Porțelanului? Vad că în data de 31 Mai 2018 au încheiat contractul cu Diferit

NGC

#58
Am mai scris referitor la tema asta. Mai nou sunt tot mai multi care cauta in SEAP / SICAP, la CNSC, TB, CAB si asa mai departe. Asta in sine nu e o problema, dar daca puneti informatii pe forum, ar fi bine daca le-ati verifica mai intai, pentru ca multi "ziaristi" preiau informatii de pe forum.

Concret, in cazul de fata contestatia COSEDIL de mai sus nu are nimic de a face cu procedura de achizitie de mai sus. Pe langa asta, nici macar nu au participat la licitatie. ;)

mihaihedes

#59
Alta în desfășurare nu am văzut. Și din moment ce au semnat contractul nu cred că mai este vre-o contestație.
Partea buna e că se poate pune link-ul direct de la procedură dacă e făcută pe SICAP. Ajungem ușor să vedem ce se întâmplă cu ea. Pe vechiul SEAP nu era posibil asta.