Companii aeriene europene

Started by iuli, October 12, 2013, 05:18:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Grupul Air France-KLM, peste 90 de milioane de pasageri in 2016

Cresterea fata de 2015, cand 89,8 milioane de pasageri au ales Grupul AF-KLM, este de 4%. Load factor-ul a crescut pana la 85,7%. Anul trecut, 93,4 milioane de pasageri au calatorit cu companiile Grupului Air France-KLM. Air France si HOP! s-au apropiat de 50 de milioane de pasageri: 49,7 milioane in 2016 versus 50,4 milioane in 2015 (o scadere de 1,4%). Anul trecut, 15,3 milioane de pasageri au zburat cu Air France-KLM pe rutele lung-curier si 34,3 milioane pe cele scurt-curier. KLM a depasit 30 de milioane de pasageri, cresterea fata de 2015 fiind de 6,4%. Load factor-ul a crescut cu 2,1 puncte, ajungand la 84,3%. Si Transavia (divizia low-cost) a avut un 2016 bun: 13,2 milioane de pasageri (crestere de 22,7%).

Luna decembrie a fost foarte buna pentru Grupul Air France-KLM, cu 7,2 milioane pasageri (+7,6% comparativ cu decembrie 2015). Pentru amatorii de cifre: 4 milioane de pasageri Air France + HOP! (+2,8%), 2,4 milioane pasageri KLM (+8,3%) si 0,7 milioane Transavia (+37,4%). La final, va reamintim ca primul 787-9 Dreamliner Air France decoleaza astazi spre Cairo.

Aeronews

Ionut

IAG a depășit în premieră Air France-KLM la numărul de pasageri, în 2016

IAG, proprietarul British Airways, a depășit pentru prima oară Air France-KLM în 2016 în funcție de numărul de pasageri, care a crescut cu 14%, la 100,7 milioane de persoane, relatează Reuters. Creșterea a avut loc datorită includerii pentru prima oară a datelor anuale ale companiei irlandeze Aer Lingus, cumpărată de IAG în 2015, și a creșterilor înregistrate de operatorul spaniol Iberia și divizia low-cost Vueling.

Numărul de pasageri transportați de Air France-KLM a urcat cu 4%, la 93,4 milioane, grupul fiind în urma IAG cu mai mult de 7 milioane de pasageri. În 2015, Air France-KLM a depășit IAG în funcție de numărul de pasageri cu 1,5 milioane de persoane, scrie News.ro. IAG nu a publicat date referitoare la pasagerii transportați de fiecare divizie ci doar despre trafic, la care sunt luate în calcul și distanțele. Astfel, traficul a crescut cu 2,2% în cazul British Airways, cu 5,1% la Iberia și cu 13,2% la Vueling.

Profit.ro

Ionut

Lufthansa a pierdut titlul de cel mai mare operator aerian european după numărul de pasageri.
Primul loc, preluat de un low-cost


Compania germană Lufthansa a pierdut, anul trecut, titlul de cel mai mare operator aerian european în funcție de numărul de pasageri, în favoarea operatorului low-cost irlandez Ryanair, informează Reuters. Lufthansa a anunțat, marți, că a transportat, anul trecut, 109,7 milioane de pasageri, cu aproape 2% mai mulți decât în 2015. Totuși, Ryanair a reușit, cu ajutor prețurilor mici, să atragă 117 milioane de pasageri, cu 15% mai mulți decât în 2015.

Operatorii cu discount atrag tot mai mulți pasageri, în pofida creșterii econimce moderate la nivel european și a îngrijorărilor legate de terorism. Spre exemplu, operator ungar low-cost Wizz Air a transportat 23 de milioane de pasageri, cu 19% mai mulți decât în 2015. Wizz Air este liderul pieței de transport aerian de pasageri în România. Pe plan local, compania a transportat peste 5,5 milioane de pasageri în 2016, o creștere de 23% față de anul precedent.

Profit.ro

Ionut

Austrian Airlines în 2016: 11.4 milioane de pasageri transportați



În intervalul ianuarie – decembrie 2016, Austrian Airlines raportează transportarea a 11.4 milioane pasageri. Ceea ce înseamnă o creștere de 5.1% față de anul 2015, echivalentul a plus 547 000 de pasageri. Această creștere se datorează în principal traficului de zbor extins între Austria și Germania. Cu toate că a transportat mai mulți pasageri, Austrian Airlines înregistrează un grad mediu de încărcare al aeronavelor de 76.1%, cu 1.9% mai mic față de anul precedent. Austrian Airlines a crescut numărul de locuri disponibile pe zboruri, a reușit să vândă mai mult, dar vânzările nu au fost conform așteptărilor. În 2016, Austrian Airlines a operat 136 112 zboruri, aproximativ 372 de zboruri pe zi.

O creștere semnificativă a traficului de pasageri a fost înregistrată în decembrie 2016, când Austrian Airlines a transportat aproximativ 800 000 de pasageri, cu 13.2% mai mult față de 2015. În decembrie 2016, Austrian Airlines a transportat 2000 de tone de cadouri și 246 de brazi! Nu avem informații despre veniturile înregistrate în 2016, dar nu putem spune că a fost un an strălucit pentru Austrian Airlines. Poate 2017, anul în care compania va sărbători 60 de ani, Austrian Airlines se va bucura de rezultate mult mai bune.

AirlinesTravel.ro

Ionut

In curand: Internet pe zborurile scurt-curier Lufthansa si Austrian



Lufthansa si Austrian au anuntat inceperea testelor cu 10 Airbus-uri A320 ce ofera conexiune Wi-Fi la bord, cate 5 pentru fiecare companie. In perioada testelor, pasagerii care zboara cu ele vor avea acces gratuit la Internet. In primul trimestru al acestui an, numarul avioanelor scurt-curier LH echipate cu conexiune la Internet va creste la aproximativ 20. Intreaga flota A320 Lufthansa va oferi serviciul pana la mijlocul lui 2018. Cele 31 de Airbus-uri Austrian vor fi echipate pana la sfarsitul lunii aprilie, urmand ca si Eurowings sa ofere Internet de la sfarsitul primului trimestru 2017. Pana la vara, 69 de avioane Eurowings vor oferi acest serviciu.

Revenind la Lufthansa si Austrian, lansarea comerciala va avea loc pana la sfarsitul lui martie. Ulterior, pasagerii vor putea alege 3 pachete: FlyNet Message (acces la email, WhatsApp si iMessage) pentru 3 EUR / zbor, FlyNet Surf pentru 7 EUR / zbor (+navigare pe Web) si FlyNet Stream (+streaming) pentru 12 EUR / zbor. Plata va putea fi facuta cu credit card sau prin Paypal.

Aeronews.ro

Ionut

Board-ul Alitalia a aprobat a doua faza a planului de restructurare



Cramer Ball, CEO-ul operatorului italian, a declarat: "Urmatoarele doua luni vor fi critice pentru Alitalia".
Dintre directiile acestui plan de revigorare a business-ului amintim:
– continuarea dezvoltarii retelei lung-curier
– regandirea operatiunilor scurt-curier
– reducerea costurilor si imbunatatirea productivitatii pentru a face fata rivalilor
– reevaluarea acordurilor joint-venture
– consolidarea parteneriatelor cu alte companii aeriene si stabilirea unora noi
– alocarea investitiilor recente, considerabile, in tehnologii pentru a concura, dar si a realiza venituri suplimentare
– reducerea personalului pentru a crea un un business cu "masura corecta si forma corecta"

Momentan nu au fost luate decizii legate de concedieri, insa management-ul Alitalia va incepe consultarile cu angajatii si reprezentantii sindicali. Va reamintim ca Alitalia se retrage din Romania la 1 februarie, o informatie publicata in premiera de Aeronews.ro

Aeronews.ro

lupu.irimie

#186
Astia se tot restructureaza de vre-o 15 ani. Sunt in criza financiara de cand au aparut....si tot asa. Daca dai o cautare pe airliners.net, in forumul de discutii dedicat aviatiei civile o sa ramai surprins. Si la ei, ca si la Tarom: managment politic, capuse... reteta cunoscuta cand intra politicul pe fir.
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Boost, divizia low-cost Air France, va incepe operatiunile in aceasta iarna

Zborurile vor incepe in iarna 2017, pana in 2020 Boost urmand sa fie responsabila pentru 10% din operatiunile Air France. Avioanele Boost vor fi inchiriate in regim wet-lease de la Air France dupa cum urmeaza: 18 aeronave mediu-curier pana in 2018 si 10 lung-curier pana in 2020. Operatiunile vor incepe in iarna acestui an cu 6 Airbus-uri A321-200, numarul avioanelor urmand sa creasca la 11 pana in vara lui 2018. Pana atunci in flota Boost vor intra si 3 sau 4 Airbus-uri A340-300. Primele A350-900 vor veni pana in iarna lui 2019, urmand ca pana in vara 2021 flota sa fie compusa din 6 A320, 12 A321 si 10 A350-900.

Pasagerii Boost vor trebui sa plateasca pentru mancarea si bauturile consumate la bord. Pe rutele lung-curier, Boost va zbura initial spre cateva destinatii din Asia, inlocuind astfel unele rute Air France care merg in pierdere. Comparativ cu Air France, costurile / avion vor scadea cu 15-18% in cadrul Boost gratie acordurilor revizuite cu insotitorii de bord si mai putine cheltuieli cu catering-ul.

Aeronews

lupu.irimie

Nu aveau de ales. Venea peste ei Norwegian si (doar zvonuri neconfirmate) Level - companie care face parte din grupul IAG.
Level a inceput in forta pe piata iberica si au zborurile rezervate pana aproape de iarna! Acum sa vedem cum au sa scoata caciula! Au 3 332 de la IB care au trecute la Level. Iberia urmeaza sa inceapa preluarea de A359. Insa ...da cu rest rau de tot la ce rute au vandut.
Se zvoneste ca este posibil reactivarea unor 343 ale IB care sunt stocate!
Vin vremuri interesante pe segmentul long-haul!!!!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cristi5

#190
Air Berlin intra in insolventa, se discuta preluarea "partiala" de catre Lufthansa.

http://www.ziare.com/afaceri/insolventa/air-berlin-intra-in-insolventa-dupa-ce-actionarii-arabi-si-au-retras-finantarea-1477340

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

British Airways vrea să cumpere Air Berlin

Grupul IAG, proprietarul companiei aeriene British Airways, a depus ofertă pentru a prelua o parte sau întreaga companie aeriană germană Air Berlin, aflată în insolvență, au declarat pentru Reuters surse apropiate tranzacției. Pe lista "pețitorilor" Air Berlin se mai află Lufthansa, cea mai mare companie aeriană din Germania, Condor, subdiara germană a operatorului britanic Thomas Cook, precum și companiile low-cost easyJet și Ryanair, potrivit unor surse familiare cu negocierile.

Profit.ro

Ionut

Ingramadeala pentru Air Berlin...

Lufthansa oferă 200 milioane de euro pentru Air Berlin, operatorul intrat în insolvenţă

Un preţ de 200 de milioane de euro oferit de Lufthansa pentru achiziţia activelor companiei aeriene insolvente Air Berlin, plus 100 milioane de euro pentru acoperirea costurilor operaţionale este unul corect, a declarat o sursă familiară cu situaţia citată de Reuters.

Ziarul german Bild am Sonntag a anunţat că ar putea trece trei luni între semnarea unui contract de achiziţie şi punerea în aplicare a acestuia pentru că orice acord ar avea nevoie de aprobarea autorităţilor germane şi europene pe competiţie. La sfârşitul săptămânii trecute, comitetul de creditori ai Air Berlin a anunţat că va discuta cu Lufthansa şi compania britanică easyJet ca posibili cumpărători ai activelor Air Berlin.

Sursa citată a declarat pentru Reuters că sloturile de la aeroportul din Düsseldorf se numără printre activele pe care atât Lufthansa, cât şi easyJet doresc să le achiziţioneze. Potrivit Handeslbatt, doi antreprenori care au pierdut prima rundă a bătăliei ofertelor pentru Air Berlin au declarat că vor contesta în instanţă decizia creditorilor de a favoriza Lufthansa.

ZF

TibiV

Mda...
Ce sa mai zici daca sloturile au devenit cele mai valoroase active ale lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)