News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Aeroporturi Bucureşti a realizat un profit brut cu 34% mai mare la nouă luni, în timp ce veniturile au urcat cu 20%

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care gestionează cele două aeroporturi ale Capitalei, a înregistrat, în primele nouă luni ale acestui an, venituri totale de 808,62 milioane lei, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.  "Acest rezultat s-a datorat în primul rând veniturilor din exploatare obţinute în urma creşterii traficului aerian de pasageri, dar şi a acţiunilor de optimizare a activităţii aeroportuare întreprinse începând cu al doilea trimestru al acestui an: fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri şi plecări; optimizarea controlului de securitate al pasagerilor şi bagajelor de mână; extinderea la două benzi a fluxului auto de ieşire din aeroport", a anunţat luni CNAB într-un comunicat.

De asemenea, CNAB a înregistat  în perioada ianuarie - septembrie un profit brut de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de cel aferent aceleiaşi perioade din 2016.

News.ro

Ionut

Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), cel mai mare aeroport din ţară şi principala poartă aeriană a României, a ajuns la un trafic de de 9,7 milioane de pasageri în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut. Evoluţia traficului a fost susţinută de dezvoltarea companiilor aeriene low-cost, care au pus noi destinaţii pe harta zborurilor şi au crescut frecvenţa de operare pe rutele existente. Aeroportul din Otopeni rămâne principala bază a companiilor aeriene low-cost, care au legat Capitala de tot mai multe destinaţii externe, dar şi interne.

ZF

Ionut

Sper sa nu fie fake news, au mai facut in trecut baietii de la BP asa ceva, cu intentie sau fara.




flydubai intenționează să zboare cu Boeing 737 MAX 8 la București din Decembrie



București ar putea fi prima destinație către care operatorul flydubai va zbura cu noul Boeing 737 MAX 8. În acest moment compania a recepționat primele 3 aeronave MAX din cele 75 comandate. Potrivit informațiilor pe care le avem, primul Boeing 737 MAX care va ateriza la București va fi în livery-ul companiei hibrid flydubai și se va întâmpla în 14 Decembrie. Intenția companiei aeriene de a opera zborurile de pe ruta București – Dubai cu B737 MAX 8 a fost exprimată și în discuțiile lor cu agențiile de turism, iar compania de handling Globe Ground ar fi fost deja informată despre această modificare, cu mențiunea că există posibilitatea să apară modificări în privința datei cu care vor introduce pe această rută B737 MAX 8. De asemenea, operatorul din Orient ia în calcul introducerea celui de-al doilea zbor zilnic către capitala noastră.

BoardingPass.ro

Ionut

^ Se confirma.

Jeyhun Afandi, SVP Commercial #flydubai: "Nu stiu daca primul #MAX8 va ajunge la Bucuresti pana la sfarsitul anului. Cel mai probabil, vom zbura cu el spre OTP din ianuarie, lucru valabil si pentru Praga. Alte rute deschise spre Romania? IASI Airport si Aeroportul International Timisoara vor fi prioritare pentru noi in 2018, cu siguranta!

737 MAX va fi introdus initial pe cele mai lungi rute din reteaua noastra si pe zborurile de noapte pentru ca pasagerii sa se odihneasca pe deplin in noul Business Class cu paturi complet plate. Bangkok va fi prima destinatie pentru A6-MAX, din 15 noiembrie. Primele doua MAX-uri vor zbura spre BKK. Pana la sfarsitul anului vom avea 4 in serviciul comercial si 6 receptionate."

Aeronews

Ionut

Primul Boeing 737 MAX flydubai ajunge la Bucuresti pe 5 ianuarie 2018



Dupa Kuwait si Bangkok, primele rute pe care a inceput sa zboare cu 737 MAX 8, flydubai a incarcat in sistem si alte destinatii. Bucurestiul se afla printre ele. flydubai va incepe sa zboare spre Bucuresti cu 737 MAX 8 (are 3 in flota si va avea 6 pana la sfarsitul anului) pe 5 ianuarie 2018, zborurile FZ797 / FZ798. Din 10 ianuarie, 737 MAX va veni la OTP in unele zile si pe al doilea zbor – asa cum stiti, din 15 decembrie 2017 flydubai va zbura de doua ori / zi la Bucuresti.

Prin introducerea noului Business Class (10 locuri, layout 2-2, 1-1, 2-2), flydubai devine primul operator din lume ce ofera paturi complet plate la Business pe Boeing 737. De asemenea, scaunele RECARO regasite in noua cabina Economy sunt intalnite mai mult pe avioanele widebody, ce opereaza zboruri lung-curier, decat pe narrowbody.



Aeronews

Ionut

Air Transat: zboruri intre Canada si Bucuresti anuntate in curand?



Pe 13 noiembrie, Air Transat a prezentat noul livery si, potrivit unor surse, ar urma sa anunte in curand zboruri intre Canada si Bucuresti. Potrivit acelorasi surse, prima ruta ar urma sa fie Toronto – Bucuresti. Daca anuntul oficial va fi facut, ramane de vazut cand vor incepe aceste zboruri: mai devreme sau mai tarziu decat Air Canada Rouge? Asa cum stiti de pe Aeronews.ro, care a publicat informatia la cateva minute dupa emiterea comunicatului de presa, Air Canada Rouge va zbura spre Bucuresti din Montreal si Toronto incepand din 7 si 9 iunie 2018.

Fondata in decembrie 1986, compania Air Transat are sediul la Montreal si 3000 de angajati, alte baze importante fiind Toronto si Vancouver. Flota este compusa din 35 de avioane: 7 Airbus-uri A310, 17 A330 (versiunile -200 si -300) si 11 Boeing-uri 737. In fiecare an, aproape 4,5 milioane de pasageri calatoresc cu Air Transat spre 60 de destinatii din 26 de tari. In 2017, Air Transat a fost desemnata de Skytrax, pentru al 6-lea an consecutiv, "Best leisure airline in North America", ocupand locul secund la categoria "Leisure airline" la nivel mondial. In Europa, Air Transat ofera zboruri catre 30 de destinatii, inclusiv Budapesta si Praga.



Aeronews.ro

Ionut

Jin Air: zboruri directe intre Romania si Coreea de Sud din 2020



Choi Jung-ho, CEO-ul operatorului low-cost Jin Air (Seul, Coreea de Sud), a anuntat astazi ca vrea sa inceapa, din 2020, zborurile directe spre Bucuresti si Belgrad.

Pana atunci, Jin Air – companie fondata in 2008 si detinuta in intregime de Korean Air – va deschide in 2019 rutele Seul-Budapesta si Seul-Zagreb. Pentru inceperea acestor 4 zboruri spre Europa Centrala si de Est, Jin Air vrea sa-si dubleze numarul Boeing-urilor 777 detinute. Acum are patru 777-200ER si inca 20 de Boeing-uri 737-800. Boeing-urile 777 ofera 393 de locuri: 48 in Premium Economy (layout 3-4-3) si 345 in Economy (layout 3-4-3-). In prezent, singura ruta lung-curier a companiei este Seul Incheon – Honolulu. Jin Air mai zboara cu 777 si catre Fukuoka, Taipei si insula Cheju (de pe aeroportul Seul Gimpo). via Bud Flyer si Pasazer.




Aeronews

Sorinus

Ciudat, este cerere ptr asa ceva? Inteleg Canada si SUA la long-haul, poate chiar China, dar cat coreeni sunt in Ro, sau invers?

Ionut

Aeroportul Bucureşti - Otopeni va avea sistem de supraveghere cu recunoaştere facială
şi recunoaşterea automată a numerelor de înmatriculare


Sistemul de supraveghere video al Aeroportului Internaţional Henri Coandă va fi dotat cu tehnologii de recunoaştere facială, recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare şi centru de date video. Termenul de realizare a lucrărilor este de doi ani de la atribuirea contractului. Compania Aeroporturi Bucureşti, aflată în portofoliul Ministerului Transporturilor, a lansat o licitaţie pentru modernizarea, retehnologizarea şi extinderea sistemului de televiziune cu circuit închis al Aeroportului Henri Coandă Otopeni. Lucrările ar urma să coste până la 8,86 milioane de euro şi vor fi finanţate de operatorul aeroportuar din surse proprii. Compania aşteaptă oferte până la 10 ianuarie, iar recepţia lucrărilor ar trebui să aibă loc în maximum doi ani. Perioada de garanţie va fi de doi ani.

Economica.net

Ionut

Aeroportul Henri Coandă, în topul european al traficului aerian de pasageri

Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti a fost clasat de către Airports Council International – Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în primele zece luni ale anului 2017, confom clasamentului publicat joi, 7 decembrie. Astfel, la categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creştere de 16,7% a traficului aerian, a ocupat al cincilea loc.

"Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti s-a înscris pe un trend de creştere consistentă, surclasând aeroporturi precum: Lisabona, Berlin, Bruxelles, Atena, Milano, Praga sau Budapesta. Pentru atingerea  potenţialului maxim de creştere, am impus ca priorităţi eficientizarea activităţii, reconfigurarea investiţiilor şi deblocarea rapidă a strategiei de dezvoltare a aeroportului, cu o continuă preocupare pentru siguranţă şi securitate. Am reuşit, în timp record, să optimizăm serviciile oferite pasagerilor şi să extindem capacităţile de procesare, astfel încât tranzitarea Aeroportului Henri Coandă să fie cât mai rapidă şi mai confortabilă", a precizat directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Bogdan Mîndrescu.

Capital

Ionut

Cârpelile pistelor mai tin un pic.




Compania Națională Aeroporturi București a primit miercuri, 20 decembrie 2017, confirmarea că respectă standardele europene de siguranță în domeniul aviației, fiind autorizată să opereze Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București Băneasa Aurel Vlaicu, în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene: Regulamentul Comisiei Europene nr. 139/2014 privind stabilirea cerințelor tehnice și procedurilor administrative referitoare la aerodromuri și Regulamentul Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene nr. 216/2008 privind normele comune în domeniul aviației civile.

"Certificarea europeană fără restricții de operare reprezintă confirmarea eforturilor pe care echipa CNAB le-a depus în acest an pentru a asigura în permanență un nivel înalt de siguranță, securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează Aeroportul Henri Coandă. Pentru obținerea acestei certificări, am impus ca priorități eficientizarea procedurilor operaționale, redimensionarea investițiilor în infrastructura aeroportuară și realizarea urgentă a lucrărilor de reparații la piste, platforme și căi de rulare, cu preocupare majoră pentru menținerea celor mai stricte standarde de siguranță a operațiunilor aeriene pe aeroporturile din București", a precizat Bogdan Mîndrescu, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București.

CNAB

Ionut

Pistele şi platformele de îmbarcare-debarcare ale Aeroportului Otopeni,
evaluate la 61 milioane lei


Cele două piste de decolare-aterizare, precum şi terenurile aferente platformei de îmbarcare – debarcare ale Aeroportului International Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare aeroport din România, au fost evaluate la 61,3 milioane lei, potrivit unui proiect de Hotărâre publicat în dezbatere de Ministerului Transporturilor, sub autoritatea căruia se află Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, care administrează aeroportul.

Potrivit legii, activele fixe corporale se reevaluează cel putin odată la trei ani. "Astfel, valoarea de inventar a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului, rezultată în urma reevaluări la 31.12.2016, este de 61.376.253 lei", se menţionează în document. Terenurile respective nu sunt supuse cererilor de retrocedare, nu sunt grevare de sarcini şi nu fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată, subliniază autorii documentului.

News.ro

Ionut

O tona de profit, dar degeaba, pistele sunt tot rupte si peticite pana la epuizare. Ce sa mai vorbim de T2...

Aeroporturi Bucureşti şi-a crescut veniturile în acest an cu 8%,
la circa 1 miliard de lei, iar profitul a sporit cu 45%


Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează aeroporturile Henri Coandă şi Aurel Vlaicu din Capitală, a realizat în acest an venituri totale de 1,08 miliarde lei, în urcare cu 8,3% faţă de anul trecut, pe fondul creşterii traficului aerian de pasageri şi eficientizării activităţii aeroportuare, în timp ce profitul brut a avansat cu 45%, la 389,7 milioane lei, a anunţat compania duminică.

News.ro

Ionut

VIDEO / flydubai, primul operator care zboara cu Boeing 737 MAX la Bucuresti



Astazi, primul 737 MAX 8 flydubai (A6-MAX) din cele 6 receptionate in 2017 a venit la Bucuresti pentru prima data, zborul FZ797. Nu puteam rata momentul, asa ca am fost la OTP si am filmat prima aterizare a unui 737 MAX in Romania.

Aeronews

Balto

Cele două aeroporturi ale Capitalei au înregistrat anul trecut un trafic record de 12,84 milioane pasageri, cu aproape 17% în creștere

Compania Națională Aeroporturi București, care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, a înregistrat anul trecut un număr record de pasageri, de 12,84 milioane, cu 16,8% mai mult decât în 2016, depășind media europeană, a informat compania.
De altfel, dezvoltarea traficului aerian de pasageri s-a manifestat și printr-o creștere a mișcărilor de aeronave, astfel că pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București și pe Aeroportul Internațional București Băneasa-Aurel Vlaicu s-au înregistrat anul trecut 130.000 de aterizări și decolări, cu 7,7 %  mai mult față de anul precedent.

Profit.ro
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)