News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

CNAB intenţionează să construiască un nou terminal pe Aeroportul Otopeni, în valoare de 818,5 milioane euro

QuoteCompania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) intenţionează să construiască un nou terminal pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă, în valoare de 818,5 milioane euro, care va dubla capacitatea de traficului de persoane, au anunţat, miercuri, reprezentanţi ai companiei, într-o întâlnire cu mai mulţi investitori aduşi de Fondul Proprietatea.

'Această sumă nu include şi exproprierile care trebuie făcute. Intenţionăm să începem lucrările în 2022, iar terminalul va fi gata în trei ani de la începerea acestora', au precizat reprezentanţii CNAB.

Potrivit acestora, noul terminal urmează a avea 25 de noi porţi de îmbarcare şi 56 locuri de parcare.



TibiV

56 de locuri de parcare ?...
Sper ca a fost o greseala a redactorului de la economica.net, ca altfel...  :lol:

Bine ca le-au spus "investitorilor" cate porti de imbarcare va avea terminalul.
As fi preferat sa spune unde anume vor sa il faca...

Este exact genul de non-stire care nu spune nimic nou... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Mai... Sunt probabil 56 de locuri de parcare pentru aeronave. Apron se numeste.

TibiV

 :lol: :lol: :lol:
Pai atunci sa ii spunem APRON.
Daca nu stim, sa spunem locuri de parcare pentru aeronave...
Ca latfel da buzba cocalarul cu X6 si zice ca el acolo lasa masina, ca a citit el undeva ca ala e loc de parcare... :D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Genial. La ce ne trebuie investitii in T2 si refacerea pistelor si cailor de rulare?




Statul merge după bani şi la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi cere 200 mil. lei

Ministerul Transporturilor, acţionar majoritar al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) a solicitat dividende speciale de la companie, iar AGA Aeroporturi din 13 septembrie a aprobat distribuţia către acţionari a unor dividende speciale în valoare de 200 mil. lei, potrivit unor surse din piaţă. Statul va primi 160 de mil. lei, în timp ce Fondul Proprietate, care deţine 20% din acţionariatul companiei Aeroporturi Bucureşti, va primi 40 de mil. lei. CN Aeroporturi Bucureşti a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 861 mil. de lei (191 mil. euro) şi un profit de 234 mil. lei (52 mil. euro), potrivit datelor de pe site-ul Ministrerului de Finanţe.

ZF

Ionut

Hmm. O fi ceea ce trebuie?!

Lucrări de reparații la pista nr. 1 a Aeroportului Henri Coandă

Compania Națională Aeroporturi București a început, luna aceasta, lucrările de reparații la structura rutieră a pistei de decolare/aterizare nr. 1 a Aeroportului Internațional Henri Coandă București. Pentru desfășurarea în condiţii de siguranţă şi securitate a activităţilor aeroportuare, precum şi pentru minimizarea disconfortului pasagerilor, lucrările de reparații se vor defășura în intervalul orar 16.00 – 06.00.

În fiecare noapte se finalizează 1.500 – 1.700 mp, lucrările constând în frezarea mixturilor asfaltice existente, pe o grosime de 10 cm și așternerea a două straturi noi de mixturi asfaltice. Reparațiile curente au un grad de complexitate ridicat și se desfășoară în ritm susținut până la finalizarea lucrărilor, care vor totaliza 38.000 de mp.

" Finalizarea lucrărilor permite operarea pistei nr. 1 la capacitate maximă, inclusiv în condiții de vizibilitate redusă (ceață, ninsoare abundentă) sau vreme nefavorabilă. Echipa CNAB depune toate eforturile pentru a asigura un nivel înalt de securitate și confort pentru toți pasagerii care tranzitează aeroporturile bucureștene. Dispunem de tehnica și personalul pregătit pentru operațiunile speciale pe aeroport și am luat măsurile necesare pentru pentru operarea în deplină siguranță a tuturor aeronavelor", a precizat directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mîndrescu.

În trimestrul al doilea al acestui an, pe suprafața de mișcare a aeroportului s-au efectuat lucrări constând în așternere de covor asfaltic pe căi de rulare și platforme, totalizând 22.500 mp. De asemenea, tot în acest an au fost înlocuite dale de beton la căile de rulare și platforme, pe o suprafață totală de peste 5.200 mp.

https://www.facebook.com/BucAirports/posts/1352639441524567

Ionut

^ Nu e ce trebuie, asa ca luam atitudine. A cata oara?!
Like/share pe Facebook, fara voi nu avem atata putere.




API @ Facebook

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) se laudă din nou cu reparații la pistele Aeroportului Otopeni. Ieri am fost anunțați oficial că s-au început reparațiile la suprafața pistei de decolare/aterizare nr. 1.

De fapt, aceste lucrări sunt o palidă cârpeală, un minim absolut necesar pentru menținerea pistei în funcțiune, nicidecum o reabilitare reală. Practic, operațiunile curente constau în înlocuirea stratului subțire de asfalt "de uzură" de pe o porțiune (de nici măcar un sfert) din pistă. Dar și acest asfalt de uzură este în sine o soluție ieftină și temporară adoptată acum mai bine de 15 ani pentru a proteja structura de dale de beton veche de câteva decenii, soluție aleasă pentru a sigila crăpăturile apărute în aceasta și a elimina riscul măcinării dalelor de beton.

Este o variantă de avarie, care trebuia să fie provizorie, nu permanentă. Aceste plombări și re-așterneri de asfalt închid pista 1 periodic, uneori în regim de avarie, din cauza degradărilor care apar constant la aterizari și decolări.

Mai mult, pista 2 este parțial închisă încă din 2015 din cauza unei lucrări prost făcute. Secțiunea de 2300 m rămasă deschisă este profund degradată (este poreclită "calorifer"), nepermițând operarea cu avioane mari. Starea pistei 2 a avut un rol determinant în incidentul Turkish Airways de acum câteva luni, când o aeronavă a acestei companii a ieșit de pe pistă. De altfel, recepția respectivei lucrări a fost respinsă recent, pentru A DOUA OARĂ, de Inspectoratul de Stat în Construcții - lucru de care CNAB nu spune nimic în comunicatele sale de presă!

Cerem demararea imediată a reabilitării pistelor la Otopeni și informarea corectă și completă a cetățenilor cu privire la lucrările de "mentenanță" amintite mai sus. Reabilitarea de urgență, la standarde moderne, a pistelor este necesară înainte ca operarea să devină imposibilă (un risc real) și pasagerii cu destinația București să fie nevoiți să aterizeze la Craiova, Iași, Sibiu sau Constanța.

Ionut

Fondul Proprietatea vrea IPO la Aeroporturi București

Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) are nevoie de extinderea capacității, iar un IPO (Ofertă publică inițială, n.r.) ar ajuta la acest lucru, a declarat, marți, într-o conferință de presă, Johan Meyer, Co-CEO al Franklin Templeton Investments și co-manager de Portofoliu la Fondul Proprietatea. "Presupun că mulți dintre voi, când ați călătorit, ați trecut prin aeroport și ați văzut că este o creștere a traficului. Realitatea este că terminalul își atinge rapid capacitatea proiectată. Devine o experiență mai puțin plăcută. Deci, o decizie de extindere a capacității trebuie luată mai bine mai devreme decât mai târziu. Un IPO va strânge capital și poate fi o situația ideală pentru această extindere", a spus Meyer, citat de news.ro. Reprezentanții Fondului susțin că se continuă discuțiile cu Guvernul referitoare la acest subiect, însă nu există un termen sau planuri clare în această direcție.

Fondul Proprietatea este acționar minoritar cu o deținere de 20% la companie, controlată de stat.

Profit.ro

Ionut

OFICIAL / Din iunie 2018, Air Canada Rouge va zbura din Toronto si Montreal la Bucuresti!



Ruta Montreal – Bucuresti va fi deschisa pe 7 iunie 2018 si va fi operata de doua ori / saptamana pana pe 5 octombrie. De asemenea, Air Canada Rouge va zbura intre Toronto si Bucuresti de doua ori / saptamana intre 9 iunie si 7 octombrie 2018. Biletele pot fi deja rezervate pe aircanada.com si pleaca de la 899 de dolari dus-intors. Cele doua rute vor fi operate cu Boeing-uri 767-300ER ce ofera Premium Economy si Economy.



Aeronews

Sa speram ca avem si piste!

Su27

Salut,

   Am o nelamurire legata de acest aeroport : ce anume dicteaza sensul de decolare / aterizare al avioanelor pe acest aeroport. Am decolat spre EST cu zboruri cu destinatie spre vest si am aterizat dinspre vest cu zboruri ce veneau dinspre EST. Zilele trecute am remarcat ca se decoleaza preponderent spre vest nu ca pana acum cateva saptamani cand se decola spre est. Cand vizionam case in zona Corbeanca un proprietar mi-a spus ca sunt cateva luni cand se decoleaza preponderent spre Corbeanca (vest) in rest decolarea s-ar face spre est. :hm:

Multumesc

mario antonio

Ziua buna Su27,

Directia pe care se fac aterizarile/decolarile depinde de vant, de directia si forta acestuia. Ca atare nu exista o "regula" clara legata de directia de decolare, ea este adaptata la conditiile "naturale".


Ionut

Aeroportul din Bucureşti, aproape de a egala terminalul din Budapesta ca număr de pasageri

Aeropotul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), cel mai m­are din ţară, este la un pas de a egala ca număr de pasa­geri ae­ro­portul din Buda­pesta, în con­diţiile în care diferenţa de trafic s-a redus anul trecut la circa 400.000 de oameni, arată o ana­liză a ZF făcută pe baza datelor de la Eurostat.

Trendul vine ca urmare a faptului că principalul aeroport din Bucureşti a avut anul trecut o creştere de 18% faţă de anul precedent a traficului, în timp ce aeroportul din Budapesta a consemnat un avans de doar 11%. În plus, aeroportul Otopeni a avut în ultimii ani o evoluţie mai mare decât cel din Budapesta. În 2010, cel mai mare aeroport din Ungaria avea un trafic aproape dublu faţă de aeroportul principal din Bucureşti. Aeropor­tul din Bucureşti se apropie şi de celelalte aero­por­turi din capitalele din regiune – Praga şi Varşovia, care acum au aproape cu 2 mi­lioa­ne de pasageri mai mulţi faţă de Otopeni. Iar trendul este aşteptat să continue având în vedere că aeroportul îşi va mări capacitatea.

ZF

Ionut

Două din cele 3 zboruri zilnice Turkish Airlines de pe ruta București – Istanbul vor fi servite cu Airbus A330

Din data de 29 Octombrie 2017, Turkish Airlines, companie aeriană membră a Star Alliance, introduce Airbus A330 pe încă unul din cele 3 zboruri zilnice pe care le operează pe ruta Istanbul – București – Istanbul. Airbusurile A330, seriile 200 sau 300, Turkish Airlines vor opera zilnic zborurile TK1043/1044 și TK1045/1046 pe ruta Istanbul – București și retur.

Program de operare zboruri Istanbul – București – Istanbul cu Airbus A330:
TK1043: Istanbul (IST) 08:15 – 08:35 București (OTP) // zilnic;
TK1044: București (OTP) 09:55 – 12:25 Istanbul (IST) // zilnic;
TK1045: Istanbul (IST) 19:50 – 20:05 București (OTP) // zilnic;
TK1046: București (OTP) 21:35 – 00:05(+1) Istanbul (IST) // zilnic.

Cel de-al treilea zbor zilnic al operatorului turc, TK1041/1042, către București și retur va fi operat cu aeronave Airbus A320, Airbus A321 sau Boeing 737-800.

BoardingPass.ro

Sorinus

Din ce-am vazut, mai nou TAROM foloseste si ATR-uri pe Instanbul. Deci ghici unde se duc pasagerii.

frunzaverde

Quote from: Sorinus on October 25, 2017, 11:18:29 AM
Din ce-am vazut, mai nou TAROM foloseste si ATR-uri pe Instanbul. Deci ghici unde se duc pasagerii.

E de asteptat situatia, nu e exceptionala problema. Turkish are un hub global in Istanbul, o parte importanta din pasagerii de pe A330-urile alea se duc mai departe pe reteaua imensa TK. Tarom, in alianta "gresita", fara hub la OTP si fara parteneriat cu Turkish nu poate duce decat exclusiv pasageri punct-la-punct din Otopeni la Istanbul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!