News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul Henri Coanda Bucuresti [OTP]

Started by Ionut, September 18, 2011, 02:00:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Vine pe OTP chiar acum (este în zbor) un 747 de la El Al.
Poate îl pozează cineva. :)

Ionut

Aeroporturile Henri Coandă și Aurel Vlaicu,
în top 5 european al aeroporturilor, pe creșterea traficului aerian în primul trimestru 2017


Aeroportul Internațional "Henri Coandă" București și Aeroportul Internațional București Băneasa "Aurel Vlaicu" au fost clasate de către Airports Council International – Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creștere a traficului aerian în primul trimestru al anului 2017, informează Compania Națională Aeroporturi București. Astfel, Aeroportul Henri Coandă, care a avut o creștere de 21,4% a traficului aerian, a ocupat al cincilea loc, după aeroporturile Reykjavík-Keflavik (Islanda), Kiev, Larnaca (Cipru) și Malta, la categoria aeroporturilor cu 5 – 10 milioane de pasageri pe an, scrie News.ro. Aeroportul Băneasa a înregistrat o creștere de 679% și a ocupat primul loc la categoria sub 5 milioane de pasageri pe an, fiind urmat de Nis (Serbia), Oradea, Mykonos (Grecia), Zadar (Croația).

Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat, în primele trei luni ale anului 2017, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 2,6 milioane pasageri și 28.249 mișcări de aeronave (aterizări și decolări).

Profit.ro

dr4qul4

E clar. Depasim 10 milioane doar pe OTP.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Eurocopter

Pai au fost deja peste 10 milioane in 2016. Eu ma astept sa depasim 12 milioane anul acesta.

Ionut

Au fost 11 milioane anul trecut. 11 fără puțin, 10,98 milioane sau ceva de genul.
Dacă facem 20% creștere... trecem de 13.

dr4qul4

Sa vedem de unde vor pleca charterele. Posibil sa le mute pe Baneasa. Pe la sfarsit de Iunie incepe nebunia.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

voicul

Important pentru pasageri

Având în vedere creșterea considerabilă a traficului în perioada estivală, în care sunt introduse în programul de zbor numeroase curse charter, recomandăm pasagerilor să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora zborului. Această recomandare se adresează, în special, pasagerilor care au cursa programată în intervalul orar 05:00 – 08:00.

http://www.bucharestairports.ro/cnab/ro/noutati/important-pentru-pasageri

elphax

3 trei  ore ????
Chiar nu pot sa optimizeze puțin fluxul de pasageri? Sa mai angajeze personal

Ionut

Ei zic și ei să fie asigurați. Nu îți trebuie 3 ore de fapt.

frunzaverde

Quote from: elphax on June 17, 2017, 08:56:57 PM
3 trei  ore ????

Este complet absurd pentru un aeroport cu 10 milioane de pasageri. E complet absurd chiar si pentru Heathrow, care are constrangeri imense structurale (nu au spatiu de extindere in nici o directie asa ca totul e ultra-inghesuit si compact, de la piste la terminale), daramite pentru Otopeni.

Dar la asta duce lipsa de investitii.

Quote from: elphax on June 17, 2017, 08:56:57 PM
Chiar nu pot sa optimizeze puțin fluxul de pasageri? Sa mai angajeze personal

Nu personalul e problema ci spatiul. Terminalul are o capacitate boiler-plate de 2250 pax/flux-ora la cea mai de varf ora si 6.25 milioane de pax pe an. Chiar si intr-o zi de duminica capacitatea e mult depasita - de exemplu maine (duminica), cand e o zi cu trafic redus fata de o zi de saptamana normala, intre 5:55 si 6:55 ai peste 2700 de scaune disponibile. Urmate de peste 2000 in urmatoarea ora (6:55-7:55).

Nu mai ai ce face acolo - toate optimizarile posibile au fost facute. Nu ai unde sa mai inghesui inca un cordon de securitate - si asa  nu e loc destul pentru pregatirile de securitate (scos lichide, laptopuri, curea, bani din buzunar si aranjat pe tavi) si pentru reimpachetat. Deja cozile de la securitate se lovesc de cozile la ghiseele de check-in/bag-drop.

La pasapoarte la fel, nu e loc de inca o coada sau un ghiesu nicaieri; deja cozile se intind pe scari inspre zona de drop-off cu autobuze sau in tunelul care vine de la porti.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elphax

Nu am fost de vreo 2 ani pe OTP, într-adevăr la pașapoarte era coada,  dar nu erau oameni la toate ghișeele.  Dacă în ziua de azi nu mai fac față în efectiv complet atunci e nasol pt. că spațiu nu prea mai este acolo.
Mai devreme ma gândeam ca pot sa aducă câteva zeci de persoane care sa ajute pasagerii încă de la intrare, sa ii informeze cu ce au de făcut, sa optimizeze puțin fluxul și viteza de procesare pentru ca sunt destui care nu au idee ce sa facă. De exemplu majoritatea se înghesuie la control în față în loc sa meargă în stânga în terminalul nou unde e obicei e mai gol. In special cei care zboară intern și nu mai merg la pașapoarte

frunzaverde

Quote from: elphax on June 18, 2017, 12:38:19 PM
Nu am fost de vreo 2 ani pe OTP, într-adevăr la pașapoarte era coada,  dar nu erau oameni la toate ghișeele.  Dacă în ziua de azi nu mai fac față în efectiv complet atunci e nasol pt. că spațiu nu prea mai este acolo.

Nu mai fac fata nici la plecari nici la sosiri. La plecari e mai rau; desi au mai inghesuit un ghiseu si au tot reconfigurat spatiul, zona e insuficienta. La sosiri au facut doua fluxuri separate, dar ambele sunt insuficiente pentru 10 milioane de pax. In plus, noile reglementari UE cer scanarea tuturor actelor de identitate, inclusiv a cetatenilor UE care intra/ies in UE (adica nu se mai pot doar uita si da pasaportul inapoi in o secunda).

Quote from: elphax on June 18, 2017, 12:38:19 PM
De exemplu majoritatea se înghesuie la control în față în loc sa meargă în stânga în terminalul nou unde e obicei e mai gol.

Nu mai e cazul; acum 2 ani sala noua de plecari inca nu era complet operationala. Acum e folosita de Star Alliance (Lufthansa, LOT, Austrian) de Blue Air, de Ryanair si de inca cativa. Cozile sunt cam la fel de lungi indiferent de zona; singurul avantaj al salii noi este ca acolo ghiseele de check-in sunt un pic mai departe de spatiul de control de securitate.

In martie am stat jumatate de ora la security, si nici macar nu era ora de varf. In sala noua.

Quote from: elphax on June 18, 2017, 12:38:19 PM
Mai devreme ma gândeam ca pot sa aducă câteva zeci de persoane care sa ajute pasagerii încă de la intrare, sa ii informeze cu ce au de făcut, sa optimizeze puțin fluxul și viteza de procesare pentru ca sunt destui care nu au idee ce sa facă.  In special cei care zboară intern și nu mai merg la pașapoarte

Exista angajati si exista si semne care iti spun unde sa te duci. La security (in ambele zone) e un angajat al aeroportului care verifica boarding pass-urile si te distribuie la o coada sau te trimite in cealalta sala (si daca esti ultra-intarziat te baga in fata). Dar pur si simplu nu e loc pentru control eficient.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

elphax

Înseamnă că singura soluție e sa mute "volume"  pe Băneasa...

frunzaverde

Quote from: elphax on June 18, 2017, 01:46:44 PM
Înseamnă că singura soluție e sa mute "volume"  pe Băneasa...

Nu ai ce volume sa muti pe Baneasa. Baneasa are un terminal din 1947, construit pentru 200.000 pasageri standard 1947.

Baneasa nu poate prelua mai mult de 750.000 - 1.000.000 pasageri in conditii de minima civilizatie. Cand a existat un trafic peste milion conditiile erau sub orice critica, cu cozi pana in afara aeroportului, cu intarzieri majore, cu conditii mai rele decat cele de-acum de pe Otopeni etc.. Si un milion de pasageri e fix frectie la piciorul de lemn.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

Terminalul a fost refăcut doar pe exterior și structura de rezistență. Fluxurile de pasageri nu au fost refăcute.

Pentru a realiza o mutare atunci toată structura trebuie să suporte zborurile la o companie,  iar dacă ne gândim la Blue Air, anul trecut în vară aveau 13 curse care plecau la prima oră, iar Wizz parcă 9.