News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Blue Air

Started by iuli, October 12, 2013, 05:16:57 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horațiu 87

Blue Air își spulberă concurența la Iași. Curse spre Oradea, din decembrie

Aeroportul Iasi si Compania Blue Air anunta operarea unui nou zbor intern incepand cu data de 15 decembrie 2016.  Este vorba despre zborul Iasi-Oradea, cu escala in Bucuresti, si care va fi efectuat de patru ori pe saptamana, in fiecare zi de luni, miercuri, vineri si duminica. Decolarea din Iasi va avea loc la ora 12:30, iar aterizarea la Oradea va fi la ora 15:15.
Anuntul despre introducerea noii rute interne a fost facut astazi la Oradea, in cadrul unei Conferinte de Presa, in prezenta conducerii Consiliului Judetean Bihor si a Aeroportului Oradea, la discutii participand si conducerea Aeroportului International Iasi si a Companiei Blue Air.

Iasi - Bucuresti - Oradea este a treia cursa interna ce va deveni operabila in acest an, dupa ce pe 1 octombrie 2016 a fost lansat primul zbor ce conecteaza Iasul de Vestul tarii, prin Cluj si Timisoara, curse operate tot de compania Blue Air.

,,Colaborarea Aeroportului Iasi cu partenerul nostru Blue Air incepe sa se concretizeze in multiple optiuni de zbor pe plan intern, acest lucru insemnand o mobilitate si mai mare in regiunea noastra si, implicit, o sansa in plus pentru accelerarea dezvoltarii locale. Rezultatele sunt imbucuratoare si marturisesc ca in planul nostru de extindere privind rutele interne, dupa Cluj si Timisoara, urmatorul pas era aceasta destinatie noua. O legatura a Iasului cu inca un oras important din Vestul tarii reprezinta garantia ca lucrurile merg in directia corecta, avem o distributie a zborurilor interne foarte echilibrata in acest moment, si sunt convins ca dupa aceasta perioada de testare a gradului de incarcare, nu va trece mult pana cand vom putea opera si o cursa directa Iasi-Oradea, mai ales cele doua regiuni nu sunt legate printr-o cale rutiera adecvata. Accesabilitatea catre transportul aerian a crescut foarte mult in ultimii ani, aceasta tendinta se vede deja inclusiv pe cursele interne, lucru ce va fi confirmat de cifrele de trafic pe care le estimam pentru anul viitor pe toate rutele de la Aeroportul Iasi – 1.500.000 de pasageri", a declarat Marius BODEA, Presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi.

,,In 2016 vom avea trei baze externe si cinci baze interne, asadar dorim sa ne aplecam si asupra regiunilor, dezvoltand legaturi intre orasele importante din Romania, unde cererea este foarte mare, iar calatoria cu trenul nu mai este o optiune viabila. Daca o calatorie Iasi-Oradea, cu trenul,  dureaza si 12 ore, iata ca incepand cu luna decembrie, poti ajunge cu avionul din Iasi la Oradea in doua ore, cu escala de 55 de minute in Otopeni, fara debarcarea pasagerilor.
Introducerea recenta a rutelor Iasi-Cluj si Iasi-Timisoara sunt evenimente fericite pentru noi, sunt conexiuni care au venit cu un grad de incarcare de 100% inca de la primul zbor, de aceea credem ca noua ruta ce va lega Iasul de judetul Bihor va fi la fel de profitabila. Biletele de avion sunt disponibile incepand chiar de maine. Pretul unui bilet porneste de la 90 de RON, in acest tarif fiind incluse gratuit transportul unui bagaj de cala pana in 32 de kg, bagajul de mana, un snack si bauturi",  a declarat Tudor CONSTANTINESCU, Director Comercial Compania Blue Air.

In acest an, numarul curselor interne de la Aeroportul Iasi, cu Blue Air, va ajunge la patru (BUCURESTI CLUJ, TIMISOARA, ORADEA), urmand ca din vara lui 2017, aceeasi companie sa deserveasca si ruta Iasi-Constanta.

Pe langa zborurile interne, Blue Air opereaza curse externe, de la Iasi, spre: PARIS (Beauvais), LONDRA (Luton), ROMA (Fiumicino), BARCELONA, BRUXELLES si KOLN (Bonn), VALENCIA (Manises). In plus,  via Bucuresti, pasagerii se vor putea conecta direct la cele peste 33 de destinatii internationale operate de Blue Air.

http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/blue-air-isi-spulbera-concurenta-la-iasi-curse-spre-oradea-din-decembrie--141584.html

Ionut

Blue Air şi-a făcut bază operaţională şi la Cluj, de unde introduce zboruri spre şase destinaţii.
Compania anunţă curse regulate Cluj-Constanţa în vara anului viitor


Compania aeriană românească low-cost Blue Air a deschis a şasea sa bază operaţională, pe Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca, prin alocarea unei aeronave Boeing 737-800, cu o capacitate de 189 locuri. Din decembrie, Blue Air va conecta Clujul cu Birmingham, iar de anul viitor va avea curse directe din Cluj spre Londra, Larnaca, Nisa, Hamburg şi Constanţa. Compania mai are baze operaţionale în Bucureşti, Iaşi, Bacău, Larnaca şi Torino. Operatorul aerian va avea de anul viitor baze operaţionale şi în Constanţa, din 27 aprilie 2017, şi Liverpool, din 26 martie 2017.



"Odată cu deschiderea sezonului de vară 2017, Blue Air îşi extinde prezenţa în Transilvania prin alocarea celei de-a doua aeronave 737-800, adăugând patru noi rute cu plecare de pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj către Londra Luton (26 martie), Larnaca (9 aprilie), Nisa (10 aprilie) şi Hamburg (3 iunie). Din 15 iunie 2017, un alt zbor intern va conecta Clujul de litoralul Mării Negre, mai exact de Constanţa", arată compania, într-un comunicat.

De asemenea, începând din 16 decembrie, Blue Air va conecta Clujul cu Birmingham, al doilea oraş ca mărime din Regatul Unit. Blue Air a început să opereze pe aeroportul din Cluj-Napoca din 3 iunie 2016, cu zboruri către Bucureşti, Liverpool şi Dublin. Ulterior, din 1 octombrie,  compania a introdus un zbor triangular Cluj - Timişoara - Iaşi. "Prin alocarea unei aeronave pe Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj, Blue Air investeşte semnificativ la nivel local, toate entitaţile economice din Transilvania beneficiind de angajamentul companiei noastre. Totodata dezvoltarea bazei noastre facilitează şi crearea de noi locuri de muncă, ţinta noastră fiind ca 100% din personalul nostru de la Cluj să fie local", a declarat  directorul comercial al Blue Air, Tudor Constantinescu.

Autorităţile locale speră că noua bază operaţională a Blue Air va aduce mai mult trafic aeroportului din Cluj,  al doilea ca mărime din România după cel Otopeni.  "De asemenea, ca urmare a creşterii numărului de zboruri pe destinaţia internă, Bucureşti - Otopeni, se creează premisele dublării numărului de pasageri pe această rută, pentru anul 2017 dar şi creşterii traficului aerian pe aeroport ca urmare a deschiderii a cinci noi rute Blue Air", a declarat directorul general al aeroportului din Cluj, David Ciceo.

Blue Air estimează o creştere de 50% a traficului faţă de anul precedent, la 3,2 milioane de pasageri în 2016, nivel care ar plasa compania peste rivalul Tarom., deţinut de stat. Anul trecut, Blue Air a ajuns al treilea jucător de pe piaţa transportului aerian de pasageri în 2015, după Wizz Air şi Tarom, însă extinderea puternică din acest an şi problemele grave cu care se confruntă compania de stat ar putea plasa transportatorul privat low-cost pe poziţia a doua pe piaţă.

News.ro

Horațiu 87

Video ZF Live. Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air; Am început extinderea dinspre estul spre vestul României pentru că accesul spre oraşele din Moldova era limitat

Compania aeriană Blue Air, cu capital privat românesc, mizează în acest an pe afaceri de 300 de milioane de euro, după o creştere de peste 50% a numărului de pasageri şi extinderea reţelei de destinaţii interne şi externe.

,,Există încă oportunităţi de extindere de pe cele patru baze din România (Bucureşti, Iaşi, Bacău, Cluj), urmând ca a cincea bază să fie deschisă anul viitor. Cele mai căutate destinaţii rămân cele italiene, dar suntem surprinşi de creşterea de pe Germania şi Anglia. Spania e altă destinaţie bună, la fel şi Franţa, unde zburăm pe Paris, Nisa şi Lyon şi mai negociem un oraş pentru vara viitoare", a spus la ZF Live Gheorghe Răcaru, directorul general al Blue Air.

Anul trecut, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 900 de milioane de lei (200 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, faţă de 670 de milioane de lei în anul precedent. Blue Air are o flotă de 24 de avioane, faţă de 15 anul trecut, din care 9 aeronave în proprietate şi 2-3 în leasing financiar, restul fiind în leasing operaţional.

Strategia operatorului a vizat extinderea rutelor dinspre estul spre vestul României, în condiţiile în care accesul din oraşele din Moldova era limitat, în timp ce vestul era mai conectat cu oraşele europene. De aceeea, primele baze deschise, după cea din Bucureşti, au fost la Bacău şi Iaşi, urmate de Cluj, urmând ca anul viitor să intre în reţea şi Constanţa, legând astfel în premieră după 1990 litoralul de alte oraşe interne.

,,Din martie vom avea zboruri de la Constanţa la Timişoara, Cluj, Oradea şi Iaşi, precum şi pe extern. Vrem să stimulăm şi turismul românilor spre litoral astfel. Staţiunile de la Marea Neagră au crescut mult anul acesta, dar nu am observat o scădere a numărului de clienţi la cursele charter pe extern."

Cursele charter au generat în acest an venituri de 21 de milioane euro, faţă de 8-10 milioane euro anul trecut, dar ponderea acestora în totalul afacerilor nu este foarte mare, situându-se undeva la 7%.

Per total, numărul de pasageri transportaţi de Blue Air a crescut în acest an cu 58%, de la 2 milioane în 2015 la 2,6 milioane în primele nouă luni.  Avansul a fost susţinut atât de creşterea de pe piaţa internă, cât şi de destinaţiile externe.

Printre altele, compania a lansat în toamna trecută o cursă pe ruta Iaşi-Bucureşti, apoi una de la Bucureşti la Cluj  şi urmează una spre Oradea. ,,E primul an după 1990 când se leagă oraşele interne fără să treacă prin Bucureşti.  Avem Iaşi-Cluj-Timişoara, iar din martie o să avem şi Constanţa legată de principalele centre."

Pe plan intern, compania aeriană a pus pe hartă 16 noi rute pentru anul viitor de pe aeroporturile din România. Astfel, avioanele companiei vor decola anul viitor din Bucureşti spre Tel Aviv (ianuarie), Bordeaux (iunie anul viitor), Copenhaga (iunie). Tot anul viitor Blue Air va avea curse noi şi de pe aeroportul din Cluj-Napoca, urmând să zboare spre Londra (martie), Larnaca (aprilie), Nisa (aprilie) şi Hamburg (iunie). Blue Air îşi va consolida de anul viitor poziţia şi pe aeroportul din Constanţa, de pe care lansează zboruri spre Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara din iunie dar şi spre Paris şi Roma din aprilie.

Şi din Iaşi compania va lansa curse noi spre Berlin şi Valencia din iunie 2017,  iar din Oradea va avea curse spre Torino din martie 2017.

Potrivit lui Răcaru, pentru 2017, compania mai negociază o cursă spre zona scandinavă, din Bucureşti, şi încă o destinaţie din Franţa. De asemenea, Blue Air va lega Oradea de Torino şi din Torino de celelalte destinaţii din Italia. Practic, Torino este unul dintre hu­bu­rile majore ale companiei româneşti, cu curse spre şase capitale europene.

,,Alitalia a lăsat pieţe nedeservite după ce s-a retras de la Torino. Aşa că am profitat şi am intrat pe destinaţiile neacoperite şi am ajuns cel mai mare operator aerian de pe acest aeroport, cu 16 destinaţii acoperite. Avem entitate juridică ca sucursală, avem angajaţi locali, plătim taxe locale. Limba română a fost desemnată a doua limbă oficială din Torino, în urma unei decizii a autorităţilor locale."

Gheorghe Răcaru spune că un potenţial similar vede şi pentru Liverpool, care va deveni bază a companiei din martie anul viitor, aeroportul de acolo urmând să fie folosit ca punct de plecare pentru mai multe curse europene.

În ceea ce priveşte relaţia cu autorităţile române, directorul Blue Air spune că acestea au ignorat în ultimii ani compania, comunicarea la nivel de ministru sau minister fiind aproape inexitentă.

,,Cu excepţia celor de la Direcţia Aviaţiei Civile, care sunt specialişti, din afara politicii, nu vine nimeni la întâlniri cu noi, nu ne invită nimeni la discuţii. Sunt două luni paralele. De exemplu, la fostul ministru al Transporturilor Ioan Rus  am reuşim să ajung la audienţă la 2 ani după ce a ajuns în funcţie, ca un om de pe stradă, după ce am făcut o cerere pe mail."

Blue Air este, după cifra de afaceri a şasea cea mai mare companie antreprenorială din Bucureşti. Firma este controlată din 2013 de Teodor Cristian Rada, Marius Puiu, Tudor Constantinescu şi Luciana Păunescu, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Compania aeriană a fost înfiinţată de Nelu Iordache, antreprenor aflat în arest în prezent şi judecat pentru fapte de corupţie. Niciunul dintre cei patru acţionari ai Blue Air nu a ieşit public de la preluarea companiei, singura ,,voce" din Blue Air fiind în continuare Gheorghe Răcaru, la fel ca şi în perioada în care compania era controlată de Nelu Iordache.

http://www.zf.ro/companii/video-zf-live-gheorghe-racaru-directorul-general-al-blue-air-am-inceput-extinderea-dinspre-estul-spre-vestul-romaniei-pentru-ca-accesul-spre-orasele-din-moldova-era-limitat-15974569

Ionut

Oraşul din Europa unde limba română a devenit a doua limbă oficială

Compania aeriană Blue Air, cu capital privat românesc, mizează în acest an pe afaceri de 300 de milioane euro după o creştere de peste 50% a numărului de pasageri şi extinderea reţelei de destinaţii interne şi externe. ,,Cele mai căutate destinaţii rămân cele italiene, dar sun­tem surprinşi de creşterea de pe Germania şi Anglia", a spus la ZF Live Gheorghe Răcaru , director general al Blue Air.

Torino este unul dintre hub-urile majore ale companiei româneşti, cu curse spre şase capitale europene. ,,AlItalia a lăsat pieţe nedeservite după ce s-a retras de la Torino. Aşa că am profitat şi am intrat pe destinaţiile neacoperite şi am ajuns cel mai mare operator aerian de pe acest aeroport, cu 16 destinaţii acoperite. Avem entitate juridică ca sucursală, avem angajaţi locali, plătim taxe locale. Limba română a devenit a doua limbă oficială din Torino în urma unei decizii a autorităţilor locale".

ZF

cezar-mario2012

 Unii plecă de pe OTP, iar alții profită:


 
  ,,Suntem încântați să vă anunțăm că începând cu 1 februarie 2017 între București și Roma Fiumicino vom oferi un zbor suplimentar pe zi (pentru sezonul de iarnă 2016/2017) și două zboruri suplimentare pe zi (pentru sezonul de vară 2017).
Introducând aceste zboruri adiționale, compania noastră va opera un total de 14 zboruri săptămânale (pentru sezonul de iarnă 2016/2017) și 21 zboruri săptămânale (pentru sezonul de vară 2017). De asemenea, vom îmbunătăți serviciile pe ruta București-Fiumicino, oferind pasagerilor noștri un snack gratuit (sandwich), precum și băuturi răcoritoare/naturale, apă și cafea."

https://www.facebook.com/BlueAirSmartFlying/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Ionut

În schimb, Blue Air se apropie de liderul pieței, compania ungară Wizz Air, după ce a anunțat un ritm de creștere superior: 80%, până la 3,59 milioane de pasageri. Avansul înregistrat de Blue Air a venit în contextul creșterii flotei de avioane de la 15, în 2015, la 24 de aparate în prezent. În plus, compania a introdus zboruri noi pe 29 de rute anul trecut.

Profit.ro

Ionut

Blue Air, singura companie aeriană românească prezentă într-un top la nivel mondial

Compania aeriană Blue Air a intrat într-un top realizat la nivel mondial în funcţie de numărul de zboruri lansate în 2016. Recent, compania aeriană Ryanair a devansat Lufthansa în topul celor mai mari companii aeriene din Europa în funcţie de numărul de pasageri transportaţi. Gigantul low-cost a lansat anul trecut nu mai puţin de 200 de noi zboruri, inclusiv în România, şi se plasează astfle pe primul loc în clasamentul operatorilor aerieni, informează publicaţia specializată Anna.aero.  Pe locul doi se află EasyJet, cu 106 de noi rute, urmtă de Wizz Air, cu 100 de noi rute. Cele mai multe companii prezente în topul realizat de cei de la Anna.aero sunt low-cost, iar o parte dintre acestea au devansat companii de linie.



Este şi Cazul Blue Air, care a intrat în top, cu 32 de noi rute lansate în 2016. Blue Air a continuat să se extindă ş pe piaţa din Italia, unde oferă zboruri interne, dar şi externe. În plus, compania a anunţat suplimentarea zborurilor pe ruta Bucureşti-Roma, după locul lăsat liber de cei de la Alitalia. Astfel, de la 1 februarie, numărul de zboruri a fost suplimentat la 14/săptămână, iar din 26 martie vor fi operate 21 de zboruri săptămânale.

Economica.net

Ionut

Bucuresti – Tel Aviv cu Blue Air incepand de astazi



Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca, incepe astazi operarea rutei Bucuresti – Tel Aviv cu trei frecvente saptamanale in zilele de luni, joi si duminica. Astfel, Blue Air mareste numarul destinatiilor disponibile cu plecare de pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni), baza operationala principala a operatorului aerian. Astfel, Blue Air ajunge la 33 de destinatii deservite direct din capitala Romaniei, din totalul de 97 de rute oferite in 2017. Pasagerii Blue Air vor putea calatori in conditii optime pe ruta Bucuresti – Tel Aviv la bordul aeronavelor Boeing 737 ale companiei, beneficiind de siguranta, confort sporit si tarife incepand de la 34.95 euro (pret pe segment de zbor, taxe incluse, locuri limitate), pret ce include gratuit un bagaj de mana in limita a 10 kg. Rezervarile se pot face pe www.blueairweb.com, prin Call Center sau la agentiile partenere.

Gheorghe Răcaru, Director General Blue Air: ,,Ne bucuram enorm ca incepand de astazi oferim pasagerilor nostri posibilitatea de a calatori direct catre Tel Aviv, un oras modern, cosmopolit si vibrant, care ofera o vreme prielnica indiferent de sezon. Datorita orarului de zbor foarte potrivit, dar si a formalitatilor simple de calatorie, ruta se adreseaza atat oamenilor de afaceri, turistilor de week-end, cat si celor care merg in pelerinaj."



Aeronews.ro

Ionut

Aproape 3.6 milioane pasageri au ales Blue Air in 2016

In 2016, Blue Air a inregistrat un numar record de 3.590.129 pasageri, reprezentand o crestere de 165% in comparatie cu aceeasi perioada din 2014. Pentru 2017, compania estimeaza 4.050.000 pasageri transportati. Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca, ne prezinta cifrele operationale pentru 2016, un an extrem de important pentru dezvoltarea companiei, atat pe plan intern, cat si pe plan international. Expansiunea BMS in 2016 a inceput in 27 martie, cu lansarea a 25 rute noi pana la finalul lunii septembrie. In total au fost lansate 30 de rute noi in 2016. Dezvoltarea companiei Blue Air se reflecta si in totalul zborurilor inregistrate in 2016, avand o crestere de 168% in comparatie cu aceeasi perioada a anului 2014.

In 2016, Blue Air a investit considerabil in flota, avand in prezent 24 de aeronave, o crestere masiva avand in vedere ca acum 2 ani flota numara 11 aeronave. Pe parcursul varfului de sezon din 2016, Blue Air a operat 27 de aeronave. In 2017, flota companiei va creste pana la 30 de aeronave. In 2016 Blue Air a deschis baza de la Cluj-Napoca, ajungand astfel la 6 baze operationale: Bucuresti, Bacau, Cluj, Iasi, Larnaca, Torino. In 2017 se vor deschide bazele din Liverpool si Constanta. Din totalul de angajati, 91,6% sunt romani si 8,4% sunt straini.

Aeronews

marinul

am zburat recent cu Blue Air pe ruta Oradea-Bucuresti dus-intors, sunt chiar in regula la pret si servicii. Chiar am ramas surprins ca o companie  low cost sa te serveasca cu sandvis si apa, plus ca bagajul de cala este gratuit pt cursele interne. sper sa fie rentabil si sa mentina cursa asta cat mai multi ani

iuli

#85
Livery-ul 737-800 Blue Air (YR-BMH) pentru Liverpool



Sursa: Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Iata cele 7 rute noi pe care Blue Air le va anunta pe 8 martie!

QuoteBucuresti – Bristol

0B179 1700 OTP – 1830 BRS / luni si vineri
0B180 1915 BRS – 0035 OTP / luni si vineri

0B179 1645 OTP – 1815 BRS / miercuri
0B180 1900 BRS – 0020 OTP / miercuri

Bucuresti – Helsinki

0B181 1830 OTP – 2125 HEL / marti, duminica
0B182 2210 HEL – 0100 OTP / marti, duminica

0B181 0830 OTP – 1125 HEL / vineri
0B182 1210 HEL – 1500 OTP / vineri

Bucuresti – Oslo

0B183 1900 OTP – 2115 OSL / marti, joi
0B184 2200 OSL – 0210 OTP / marti, joi

0B183 1645 OTP – 1900 OSL / duminica
0B184 1945 OSL 0 2355 OTP  / duminica

Iasi – Glasgow

0B6841 2100 IAS – 2250 GLA / marti, sambata
0B6842 2350 GLA – 0530 IAS / marti, sambata

Iasi – Bergamo

0B6811 1030 IAS – 1200 BGY / marti, joi, sambata
0B6812 1245 BGY – 1615 IAS / marti, joi, sambata

Iasi – Florenta

0B6819 1700 IAS – 1820 FLR / marti, joi, sambata
0B6820 1900 FLR – 2215 IAS / marti, joi, sambata

Liverpool – Larnaca

0B5133 1900 LCA – 2215 LPL / marti
0B5134 2300 LPL – 0600 LCA / marti

0B5133 1930 LCA – 2245 LPL / sambata
0B5134 2330 LPL – 0630 LCA / sambata

Sursa: Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Scandinavia! Direct! Super. :)

lupu.irimie

Baieti destepti!
Peninsula Scandinavica are o comunitate romaneasca tot mai numeroasa! In Oslo, Goteborg( sub 2h de mers cu masina pana la Oslo) cat si in partea de nord a Danemarcii.
Eu cred ca le poate iesii "pasienta", si chiar cu LF mari!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

Ionut

Primul din cele doua 737-800NG ex-Pegasus Airlines a sosit pe BBU si este inmatriculat YR-BMJ (inainte TC-AAV).
7 ani vechime, primul zbor luna asta. 189 de locuri, motoare CFMI CFM56-7B26.


Aeronews








BoardingPass