News:

.

Main Menu

Carpatair

Started by iuli, October 12, 2013, 05:11:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli


Carpatair este cea mai mare companie aeriană regională din sud-estul Europei, cu baza în Timișoara, România.

Fondatorul liniei aeriene Carpatair este omul de afaceri Nicolae Petrov, care a pus și bazele companiei Moldavian Airlines


Carpatair a luat naștere în anul 1999 și a operat primul zbor pe 26 martie 1999 din Cluj-Napoca către Veneția, urmând ca din 2000 Hubul să fie mutat la Timișoara. Prima aeronavă a fost un Yakovlev Yak-40 închiriat de la Moldavian Airlines.

Actuala denumire a companiei a fost adoptată în decembrie 1999, când investitori elvețieni s-au alăturat proiectului. În prezent, compania este deținută în proporție de 51% de investitori români și 49% de SC Veg Invest și are peste 450 de angajați. Actualul președinte al companiei este Nicolae Petrov.

Deoarece a fost una din primele companii aeriene din Banat, s-a bucurat de un mare succes, mai ales că a beneficiat și de o concurență scăzută din partea celorlalți competitori. Astfel, pe piața română, situându-se extrem de aproape de compania națională TAROM, care are o vechime mult mai mare.

Din data de 25 octombrie 2006 Carpatair a implementat cu succes proiectul E-Ticketing, devenind astfel prima companie aeriană din România care a atins acest obiectiv. Din 2010, operatorul oferă și posibilitatea de efectuare online a procedurii de check-in și programul de fidelizare "Green Club"

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

#1
Quote from: iuli on October 12, 2013, 05:11:20 PM
Carpatair este cea mai mare companie aeriană regională din sud-estul Europei, cu baza în Timișoara, România.

S-a sfarsit cu ei in Romania: http://www.economica.net/carpatair-a-suspendat-zborurile-din-romania-pana-la-sfarsitul-lui-martie_70776.html

Au suspendat toate zborurile din TSR, CRA si BCM de pe 24 JAN. Nota - anumite zboruri sunt sterse din Amadeus complet chiar inainte de 24. Ultimul zbor CRA din Amadeus e pe 17 (desi code-share-ul cu Alitalia este inca acolo, operat de zborul 0000 al KRP - probabil au uitat sa-l stearga).

Gata cu ei.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

#2
QuoteFondatorul Carpatair, Nicolae Petrov, a refuzat să comenteze decizia luată de consiliul de administrație. Mai mult, în momentul în care a fost contactat de reporteri pentru o poziție legată de situația în care se află compania a închis telefonul brusc fără nici un fel de comentariu.

Surse din cadrul Aeroportului ,,Traian Vuia" din Timișoara susțin că de vină este numărul mic de clienți care apelau în ultima perioadă la serviciile Carpatair. Mai mult, specialiștii vorbesc și despre o proastă gestionare a companiei în condițiile în care proprietarii au mizat pe numărul mare de cetățeni italieni care circulau pe rutele Italia – România – Moldova.

Practic, spun cei care au avut contact cu Carpatair, în momentul în care criza economică și-a făcut simțită prezența, numărul de călători italieni a scăzut. Acest lucru s-a datorat și prețurilor practicate de companie, prețuri care au fost cu mult peste cele practicate de celelalte flote care operau pe aeroportul din Timișoara.

[...]

Sursa: tion

Astia in loc sa modifice preturile si sa fie compania competitiva inchid zborurile. Management de doi bani, tipic romanesc. La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

#3
Quote from: iuli on January 14, 2014, 11:54:41 AM
Astia in loc sa modifice preturile si sa fie compania competitiva inchid zborurile. Management de doi bani, tipic romanesc. La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!

Pur si simplu n-au cum sa concureze - opereaza 2xF100 cu 105 locuri si 1x733 si incearca sa concureze pe aceleasi rute cu WZZ, care zboara cu avioane mult mai moderne (si deci mai economic de operat), in configuratii mai mari. La fel, nu pot concura cu 2xw spre STR cu Lufthansa care are pana la 3xd (21xw) spre MUC (si conexiuni spre restul Germaniei). Mai ales cand ceri de doua ori mai multi bani pentru a zbura TSR-STR fata de TSR-MUC.

Mai mult, si-au desfiintat hub-ul (la care se pricepeau cat-de-cat) pentru ca s-au certat cu Aeroportul Timisoara (si acum platesc tariful din AD dupa procesul frivol). Cu 3 aeroporturi "semi-hub" (TSR, BCM, KIV) ai o gramada de zboruri de pozitionare goale, care-ti mai mananca din eficienta.

P.S. Managementul de la Carpatair e pregatit la inalta scoala sovietica Aeroflot de management aerian. Bineinteles ca au rezultate dezastruoase.

Quote from: iuli on January 14, 2014, 11:54:41 AM= La TAROM s-au bagat iarasi politicul si iarasi il ingroapa. Vai de mama noastra!

Articolul mi se pare tendentios - CA-ul de la TAROM a fost dat afara dupa ce a tinut partea lui Demetriade et. co. in scopul de a da afara managementul strain. Nu le-a reusit corporate take-over-ul (sprijinit de Fene et. co.) asa ca au zburat en-masse.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Accept explicațiile tale legate de Carpatair și bine punctate, dar de ce nu au schimbat politica companiei dacă au văzut că treaba se înpute? Trebuiau să deschidă alte rute, să schimbe flota sau să fie mai maleabili cu conducerea aeroportului Timișoara.

Faptul e consumat deja. Rămânem doar cu TAROM și falimentarul BlueAir.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Eurocopter

Adica pe termen mediu vom ramane doar cu TAROM, iar pe termen lung, naiba stie daca va mai supravietui si ea.

Blue Air nu mai are bani nici de livery, si se va curata in momentul in care intra Ryanair si Easyjet mai puternic pe OTP.

ciprebbe

Carpatair a intrat în insolvență

QuoteCarpatair, una dintre cele mai importante companii aeriene românesti, cu sediul central la Timișoara, având capital majoritar elvețian, a obținut ieri intrarea în insolvență, intenția companiei fiind de a urma un proces de reorganizare judiciară.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MHN

^^
QuoteDirectorul Aeroportului Timişoara, Dan Idolu [...] s-a referit şi la acuzaţiile de acordare a unor preţuri preferenţiale companiei Wizz Air. Potrivit acestuia, în 2008, Wizz Air plătea pentru fiecare pasager Aeroportului din Timişoara aproximativ 10 euro, în timp ce Carpatair avea un tarif pe pasager de 4,3 euro. În 2009, Wizz Air plătea 11,18 euro pe pasager, în timp ce Carpatair 3,79 euro. În 2010, Wizz Air a început să beneficieze de discounturi, ajungând să plătească 5,87 de euro pe pasager, în timp ce Carpatair plătea 3,65 euro. Începând din 2011, tarifele pentru cele două companii au început să fie similare, cu un mic avans pentru Wizz Air, ajungându-se ca în 2012 Carpatair să plătească 5,09 euro pe pasager, în timp ce Wizz Air achita 5,80 de euro.
sursa

iuli

Vesti bune !! Felicitari Carpatair
-------------------------------------------------------------
Carpatair a reînviat: Am avut profit din primul an de la intrarea în insolvenţă. Creditorii au votat planul de reorganizare
Autor: Mădălina Panaete 04.03.2016
Paula Ardelean, vicepreşedinte pe vânzări al companiei aeriene Carpatair, intrată în insolvenţă la începutul anului 2014, spune că planul de reorganizare a companiei a fost aprobat de către creditori în a doua parte a lunii februarie şi că transportatorul s­a orientat către curse charter.
,,Activitatea currentă a Carpatair arată foarte bine, societatea realizând profit chiar din primul an de reorganizare şi achitând integral toate obligaţiile curente la bugetul de stat", a declarat pentru ZF Paula
Ardelean, vicepreşedinte vânzări. Ea spune că societatea şi­a axat afacerile din 2014 pe prestarea de servicii prin curse charter la comandă şi închirierea de aeronave în sistem wet lease (închiriere cu echipaj).
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

CinX

#9
Am avut ocazia sa zbor cu un Fokker 100 de la Carpatair de la Vilnius spre Tallinn.
Zborul a fost derulat de Adria Airways, nu sunt sigur daca nu e de fapt Nordica (care foloseste licenta de la Adria)










TibiV

O veste super!
Si pozele la fel... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Gendan

Aparent, Lisabona. Am facut ochii cat cepele cand am vazut astazi livery cu munti verzi. Am zis ca poate ma insel eu, dar...




Ionut

Pai inca exista. Fac chartere... din cate stiu eu.

Ionut

Compania aeriană Carpatair, în reorganizare, şi-a majorat afacerile cu 26% în 2017

Carpatair, una dintre puţinele companii aeriene ro­mâneşti, a terminat anul 2017 cu o cifră de afaceri de 86,6 mi­lioane de lei (circa 19 mil. euro), în creştere cu 26% faţă de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Compania a intrat în insolvenţă la începutul anului 2014 şi este controlată de Nicolae Petrov şi alţi oameni de afaceri elveţieni, conform datelor de la Registrul Comerţului. În prezent, compania se află în reorganizare judiciară, având în vedere că planul de reorganizare a fost aprobat de creditori.

ZF

dumbravaandrei

Mai exista compania asta?!?  :o :o :o :o