News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Aeroportul International Arad [ARW]

Started by iuli, September 16, 2013, 06:28:24 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Tu ai daca ai avea firma ai face afaceri cu statul in conditiile astea? Eu unul nu as face never ever. Adica sa vin eu cu bani de acasa si o sa imi dea statul bani la final, yeah right! O sa ii primesc, dar dupa ani si ani de lalairi. Daca as avea pile bine puse posibil sa am o garantie, dar altfel. Sa nu uitam, discutam de Romania si de finantare dupa culoare politica!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MHN

Am avut tangenta directa cu vreo doua astfel de firme.
Nu stiu pe ce conexiuni se bazau dar au facut treaba cat le-am urmarit activitatea.

In fine, nu stim toate detaliile acestei propuneri de contract, ca sa ne dam cu parerea pe ce se bazeaza ICCO.

iuli

Si eu am avut tangenta cu doua firme care mergeau ca unse daca ungeau si ele pe unde trebuia.

Dar eu am luat cazul firesc in care astepti dupa stat mult si bine banii. Daca le ceri iti zic pur si simplu ca nu au si ridica din umeri. Ce poti face statului? Sa-i furi caii de la bicicleta?
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

pasadia

Vorbim de ICCO. Nu o sa scrie insolventa pe ei ci pe furnizorii lor. Am avut si eu in mana BO emis de icco ag pe o suma de peste 20000 de euro care s-a intors cu refuz total la plata. Era si  avalizat.

iuli

Mda... era clar! La asta nu m-am gândit.

Acum vreo 2 ani am avut ceva tangenţe cu ei (comerciale) dar nu au fost probleme prea mari legate de plăți.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on June 14, 2014, 12:35:59 AM
Pareri?

Nu inteleg rostul conversiei - ARW nu are cum concura TSR-ul in vreun fel (TSR-ul are catchment area mult mai mare) pe segmentul pax decat reducand taxele si tarifele de operare mult sub cele ale TSR - ceea ce inseamna ca n-au cum sa ajunga vreodata profitabili in operare. Isi pun sperantele in pre-contractul cu Carpatair? Aia sunt in insolventa, mai au un avion, si o singura cursa din Polonia, care de-abia merge. Incearca sa intre si ei pe piata low-cost? Care e deja supra-saturata in zona de vest a tarii?

Ar fi putut baga bani in a se face competitivi pe segmentul GA (care e sub-dezvolatat in Romania, desi exista cerere din ce in ce mai mare) sau sa caute bani sa prelungeasca pista cu inca 1000m si sa intre "tare" pe Cargo (unde au o infrastructura de deservire absolut excelenta, pe care, din pacate, acum s-au gasit ca e o idee buna s-o demoleze).

Terminalul in sine arata tipic pentru un terminal LCC de 250.000 - 300.000 pax. Intamplator, compartimentalizarea e aproape identica cu cea de la VST. Mi se pare neinspirata cafeneaua land-side, cererea air-side e mult mai mare unde pasagerii sunt "captivi" si unde nu e permisa intrarea cu lichide de-afara.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

Si eu sunt complet de acord cu frunzaverde.

O pista mai lunga si o dezvoltare mai puternica pe cargo care e cam slab in partea de vest. Toate cursele de cargo merg in general pe OTP si apoi redirectionate in restul tarii. Daca s-ar mai fi facut un "hub" de cargo in vest distributia ar fi mai eficienta si mai rapida. Cu o pista mai lunga si un apron mai mare erau sanse sa il dezvolte mai bine. Poate si un parteneriat cu TSR...

Terminalul si in randare arata cam improvizat, dar mai ales cand vor reduce din costuri si nu va arata nici macar asa? Tavanul ala cu grilajul de la hala arata groaznic!!! Si da, sa pui cafeneaua afara e o prostie mare.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Eu nu inteleg de ce se bat toate CJ sa-si faca\modernizeze aeroportul.
Intre timisoara si arad faci 30 minute. Era de ajuns un nod special pt aeroportul TSR, si o linie de autobuz si un rent a car decent la aeroport.
Cum ar fi acum sa-si faca aeroport Ploiestiul si sa incerce sa concueze cu otopeniul?

Nici la brasov nu-si avea rostul. Daca se face autostrada intre comarnic-bv-sibiu, atunci nu are cum sa atraga traficul necesar.
Decat sa investeasca in modernizari mai bine cauta solutii sa scada preturile pe intern. Asta se putea face prin cresterea traficului pe un aeroport nu prin impartirea traficului.
Pana la urma alegerea unei variante de transport se reduce la timp si cost. Pe distante mai scurte de 100 km chiar nu-si au rostul 2 aeroporturi. Iar daca exista deja, trebuie facut plan comun, nu concurenta.

Dar asa se intampla cand nu ai o strategie integrata pentru transporturi.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Poti face doua aeroporturi pe o raza mai mica de 50 km dar trebuie sa ai trafic incat sa fie sustenabile si in plus trebuie sa ai un managament care sa lucreze mana in mana nu la concurenta.

Daca s-ar face un hub intern in ARW si un hub extern la TSR pentru pasageri si o impartire de curse low-cost ar merge superb. In plus ARW il faci pentru cargo si TSR pentru curse de noapte daca chiar ai atata trafic.

Un management comun al celor doua aeroporturi ar putea face asta, sa caute rute si sa atraga tot mai multe companii prin diverse oportunitati.

Daca nu se trezesc in curand s-ar putea ca SBZ sa ia malaiul si la TSR si la ARW si mai ales la CLJ si TGM. Va fi un aeroport la mijloc intre cele patru aeroporturi cu autostrazi care vor face un acces usor la el. In vreo 4-5 ani A1 si A10 vor face ca un pasager sa poata sa faca vreo 2,5 ore sau 3 ore cu masina sau cu trenul pana la SBZ pentru o cursa favorabila in Europa.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

#25
Exact la asta ma gandeam si eu.
In romania, nu exista trafic (si nici  in viitor)  nicaieri (exceptie bucuresti) pentru ca 2 aeroporturi  la distanta de 50-100 km sa fie profitabile.
Aradul ar tb sa se axeze pe cargo si eventual curse catre destinatii care sa nu fie disponibile si la timisoara.
Management comun, nu competitie. Modernizam aeroporturi care vor ramane goale
Cam asa stau lucrurile. Traficul a mai crescut, dar nu foarte mult. http://m.gandul.info/financiar/romania-are-16-aeroporturi-internationale-majoritatea-curselor-externe-sunt-spre-bucuresti-aeroportul-international-tulcea-n-are-nici-macar-curse-regulate-6215333
Si se pare ca au in plan si la deva si alba iulia!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Join! Airlines (Olanda) ar urma sa opereze, din iunie, zboruri de la Arad ne spune Sergiu Daniel Giurgiu, prezent la conferinta Consiliului Judetean. Au fost anuntate destinatiile Verona si Stuttgart plus o ruta interna. Un Embraer din cele 3 pe care le detine compania va fi bazat la Arad.

"JOIN! will be able to operate scheduled and unscheduled services on behalf of third parties, or under its own brand JOIN! Regional Airlines."

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

anacronox

am o vaga impresie ca e ex tender air/ jetran  air care opera pe Tulcea. Nu au detalii pe site, corespondenta este o casuta postala, iar la servicii spun ca au zburat prin Africa (pe unde sunt cei de la tender prospectiuni)

iuli

Da, exista astfel de suspiciuni. Au mai incercat si acea varianta ciudata si teapa cu Tulcea. Reincearca acum cu Arad.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

clau