Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

HARTA trenurilor private din România. Cum au reuşit competitorii CFR să facă profit.: http://www.gandul.info/financiar/harta-trenurilor-private-din-romania-cum-au-reusit-competitorii-cfr-sa-faca-profit-11294264


(click pe imagine pentru full size).


Articolul se refera numai la operatorii de calatori. Cand vobeste de CFR, in principiu e vorba de CFR Calatori. Locomotiva din poza nu are legatura cu subiectul. :o

QuoteRegiotrans

Grupul de firme Regiotrans Braşov a devenit, în doar 8 ani, cel mai important operator privat din domeniul transportului feroviar de călători din România, deţinând la ora actuală aproape 15% din piaţă. Grupul a fost infiinţat de inginerii Costel Comăna, ost şef de divizie în Regionala Braşov, şi Iorgu Ganea, specialist în domeniul întreţinerii şi reparaţiei materialului rulant de cale ferată. În 2002, au înfiinţat SC RCCF Trans SRL, prima firmă privată românească de transport feroviar de persoane, iar în septembrie 2004, cu 14 angajaţi şi trei automotoare second-hand achiziţionate din Franţa, firma a concesionat linia Braşov – Zărneşti, de 27 de kilometri, abandonată ca nerentabilă de CFR Călători şi care urma să fie închisă. După o jumătate de an, în februarie 2005, cei doi întreprinzători au înfiinţat SC Regiotrans SRL, care a preluat activitatea de transport propriu-zisă pe ruta Braşov – Zărneşti, RCCF Trans rămânând să se ocupe exclusiv de gestionarea infrastructurii feroviare şi a materialului rulant. La scurt timp, Regiotrans a concesionat a doua linie ajunsă în pragul desfiinţării, Braşov – Întorsura Buzăului, de 37 km lungime.

În anii următori, preluarea rutelor abandonate de CFR Călători şi ameninţate cu lichidarea a continuat, în paralel cu achiziţia de automotoare, tot din Franţa, şi cu creşterea constantă a numărului de angajaţi. Totodată, au fost înfiinţate încă trei noi firme - SC CDC Infra SRL pentru mentenanţa căii ferate, SC Spiact SA pentru cea a sistemelor de semnalizare şi SC Kron Triem SRL pentru întreţinerea şi repararea parcului de material rulant – iar în 2010 a fost achiziţionată SC Marub SA Braşov, firmă specializată în repararea şi modernizarea mijloacelor de transport pe calea ferată, dar ajunsă în faliment .

La ora actuală, grupul de firme Regiotrans Braşov are peste 3.000 de angajaţi şi operează pe peste 40 de linii feroviare, totalizând 2005 km,  luate în concesiune, în peste 20 de judeţe, pe care 100 de automotoare efectuează zilnic peste 400 de curse, parcurgând aproape 27.000 de kilometri pe zi. În proporţie de 97%, cursele Regiotrans sunt curse locale, de 30 – 100 de kilometri, restul de 3% - circa 20 de curse pe zi – fiind curse pe rute lungi, gen Braşov – Iaşi, Braşov – Timişoara, Braşov – Craiova, Braşov – Bucureşti – Constanţa, sau Braşov – Piteşti, efectuate pe liniile rămase în "parohia" CFR Călători, care are şi ea propriile trenuri pe aceste rute.



Tranferoviar

Operatorul privat Transferoviar Grup (TFG), controlat de omul de afaceri Călin Mitică, a demarat activitatea de transport călători în 2010 când a preluat secţiile Berca-Nehoiaşu şi Oradea-Băile Felix. În cei şase ani de la înfiinţare, compania şi-a dublat cifra de afaceri, a înregistrat profit în fiecare an, iar numărul de angajaţi s-a triplat, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice (491 angajati in 2012) (MFP).

Linkuri:
Regiotrans - http://www.regiotrans.ro/
Transferoviar - http://www.transferoviarcalatori.ro/
Regional - http://www.viaterraspedition.ro/

http://www.transferoviar.ro/ - site-ul grupului Transferoviar, care se ocupa si de transportul de marfa.
http://tren.transira.ro/ - mersul trenurilor TUTUROR operatorilor privati din România
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

iuli

CFR va închiria 300 de kilometri de cale ferată, pe rute considerate nerentabile

QuoteCFR se pregătește să scape de încă 300 de kilometri de cale ferată pe care circulă cele mai neprofitabile trenuri din România. Liniile fac legătura între marile orașe, iar sindicatele se tem acum că mulți angajați vor rămâne acum fără loc de muncă.

Pe lista magistralelor neprofitabile care vor fi închiriate pentru următorii cinci ani se află linii precum Timișoara - Lugoj, Reșița - Caransebeș, Oravița - Anina, Ploieşti - Târgovişte și Câmpia Turzii - Turda.

Toate trenurile care circulau pe aceste linii aveau în medie cam zece călători, arată un studiu al CFR. Liniile își vor găsi un nou utilizator în urma unor licitații, iar firmele care câștigă acest drept sunt obligate să preia și angajații care deserveau trenurile de pe aceste rute.

Sindicaliștii se tem însă că mulţi dintre angajați ar putea fi trecuți în șomaj tehnic. În plus, închirierea rutelor nu va face altceva decât să distrugă infrastructura, pentru că operatorii privați nu investesc niciun leu în modernizarea liniilor, ci sunt interesați doar de profit.

sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

ashbird

Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

anacronox

o stire interesanta in presa din strainatate:

New Belgium-Romania Train
http://www.worldcargonews.com/htm/w20140923.096689.htm

Pan-European logistics specialists P&O Ferrymasters and Transmec Group have joined forces to launch an intermodal Belgium-Romania service with three departures per week each way by dedicated train

The first train is due to deparet Zeebrugge on September 26, with scheduled arrival in Curtici on September 28. The first Curtici departure is slated for October 1, arriving Zeebrugge on October 3. 


igorashu

Ce înseamnă să stai prea mult pe forum... în loc de "radLer" (din reclamă) am citit "radier" :lol:

frunzaverde

AFER a retras certificatul de siguranta (partea B) pentru Regiotrans dupa un control in care a observat defectiuni cu potential de a afecta siguranta la 29 din vehicule (>10% din flota). Prin urmare, Regiotrans nu mai are drept de operare incepand de maine, 17 MAR, toate trenurile Regiotrans, pe toate rutele, fiind anulate.

Regiotrans va trebui sa remedieze neregulile, sa plateasca eventuala amenda, sa se supuna unei inspectii noi (cu costurile de rigoare); chestiile astea vor costa multi bani si mult timp. In conditiile in care managementul lor are probleme cu legea si CEO-ul s-a sinucis intr-un avion spre Costa Rica din cauza asta, mi-e greu sa-i vad revenindu-si. Mai ales ca vor avea de dat subventii inapoi + penalitati destul de serioase.

Ramane de vazut daca cineva va opera temporar rutele abandonate de Regiotrans (orase destul de mari, precum Zimnicea si Turnu Magurele nu mai vor avea transport feroviar de maine; la fel, practic toata reteaua vicinala banateana va fi fara trafic).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Xenos


Nu mi se pare totusi normal ca incetarea unei astfel de activitati elementare, vitale chiar pentru foarte multe comunitati si pentru foarte multi oameni sa fie sistata de pe azi pe maine. Corect era un fel de preaviz, o semnalare a neregulilor si, eventual, o retragere a licentei intr-un termen dat, pentru ca rutele sa poata fi preluate de alti operatori feroviari, daca RT nu-si rezolva problemele.
Desigur, RT merge cu niste tigai, niste trenuri antice si, inteleg, prost intretinute, dar ei au preluat o intreaga retea regionala care acum ramane descoperita de pe azi pe maine, ceea ce mi se pare inadmisibil.

alecu26

pai pana acum erau acoperite prin spagi aceste nereguli...si oamenii erau platiti sa inchida ochii.

Acum daca robinetul s-a inchis, ca sa-si apere fundul, cum e si normal au inchis sandramaua.

Sunt doua motive MARI SI LATE pentru asta:
1. Se puteau intampla tragedii.

2. Infrastructura liniillor (shina de fier efectiva) este distrusa intr-un mod accelerat, daca bandajele sau cum se numesc ale rotilor trenurilor respective sunt dezechilibrate, uzate, etc. Acestea inseamna cheltuieli enorme pentru CFR Infrastructura. (nu sunt specialist in chestiile astea, asa ca descriu mai greu ce se intampla). Poate frunzaverde sau Baiazid ne-ar ajuta mai mult.

Pentru oricare din motivele mai de sus, si eu as opri imediat circulatia. Dar, aici trebuiau sa existe niste garantii bancare, niste depozite colaterale, asigurari...etc. Din acei bani, CFR trebuia sa bage autobuse de a doua zi.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: alecu26 on March 17, 2015, 09:08:07 AM
pai pana acum erau acoperite prin spagi aceste nereguli...si oamenii erau platiti sa inchida ochii.

"Radio sant" transmite ca la verificari, din cam 40 de vehicule verificate, 29 aveau "bube" grave. Asta inseamna ori ca la celelalte controale se umbla cu sacosa cu bani (sunt aproape complet sigur ca asta e varianta corecta), ori ca la controlul asta s-a vrut distrugerea Regiotrans, asa ca s-a facut exces de zel. In ambele cazuri, cred ca DNA are ceva treaba pe la AFER si OIFR.

Nu stiu mai multe, sunt extrem de secretomani pana iese raportul. Ca vehiculele Regiotrans aveau probleme e clar - tot echipamentul este foarte vechi, rame RIB, RIO si automotoare Caravelle, productie franceza din anii '60 - '70. Si sunt profund uzate fizic, multe din ele circuland decenii pe calea ferata franceza, in principal in regimurile cele mai solicitante (trenuri de naveta).

La fel, se stie ca intretinerea, mai ales in ultimii 3-4 ani, au avut mari probleme, de la plangeri comune, gen lipsa de caldura in tren si banchete cu musamale taiate sau cu prinderi lipse pana la chestii mai dure, gen incendii, osii rupte, rugina pana la un punct in care structura era afectata etc. etc. De locomotivele lor "dansatoare" si automotoarele "clatinatoare" se stie de cand le-au importat.

Totusi, mi se pare ca in conditiile in care retragi autorizatia de operare esti dator, tu, AFER, sa anunti EXACT de ce ai facut asta, si cum s-a ajuns la asta.

Adica, cel putin:
1. care au fost cauzele (ce problema sistematica de siguranta exista la RT)
2. care au fost masurile luate pana acum pentru a se repara problema sistemica, si care au fost sanctiunile SAU
    daca nu a fot identificata problema, de ce nu a fost identificata (fals/ascunzis din partea RT; incompetenta/coruptie din partea personalului AFER; lipsa de procedura/procedura gresita de control)
3. ce riscuri exista la nivel sistemic (toti operatorii) si cum vor fi manageriate in viitor.

Quote from: alecu26 on March 17, 2015, 09:08:07 AM
Infrastructura liniillor (shina de fier efectiva) este distrusa intr-un mod accelerat, daca bandajele sau cum se numesc ale rotilor trenurilor respective sunt dezechilibrate, uzate, etc. Acestea inseamna cheltuieli enorme pentru CFR Infrastructura. (nu sunt specialist in chestiile astea, asa ca descriu mai greu ce se intampla). Poate frunzaverde sau Baiazid ne-ar ajuta mai mult.

Ma indoiesc ca au circulat cu bandaje uzate (roti patrate). Mare parte din infrastructura pe care opereaza Regiotrans este infrastructura proprie, neintraoperabila inchiriata/concesionata. Adica, gestionarul principal de infrastructura este tot Regiotrans (ma rog, RC-CF/RailForce). Intamplator, CFR Calatori pare ca va intra pe cateva sectii Regiotrans cu titlu temporar - ei vor plati TUI catre Regiotrans!

Nu s-ar impusca in picior circuland cu bandaje praf pe sine pe care tot ei trebuie sa le intretina - nu de alta, dar un bandaj nou e muuuult mai ieftin ca un cupon nou. Si cum mare parte din infrastructura inchiriata de la CFR e foarte proasta (si aproape de sfarsitul vietii), trebuie sa aiba grija cat mai multa de ea, pentru ca oricum vor trebui sa bage muuuulti bani in ea, si nu vor sa bage inca si mai multi.

Quote from: alecu26 on March 17, 2015, 09:08:07 AM
Pentru oricare din motivele mai de sus, si eu as opri imediat circulatia. Dar, aici trebuiau sa existe niste garantii bancare, niste depozite colaterale, asigurari...etc.

Regiotrans este in continuare sub obligativitatea de a oferi servicii de transport. Nu le interzice nimeni sa subcontracteze serviciul la CFR Calatori, TFC, sau oricui altcuiva cu autorizatiile corespunzatoare (de exemplu, cred ca MAV are documente AFER de operare).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Ce am zis eu sunt plangeri de la sefi de sctie de pe magistrale principale....care se plang cat de repede li sa defectat shina de cand cu astia. Pai intradevar DNA tre sa aiba treaba dar si parchetul general tre sa fie pe acolo acum. Si anaf si altii. Nu lea facut nimeni plangere penala pt intreruperea asa a serviciului? Sa se autosesizeze. Ce naiba...pt asta am votat in noiembrie. Punt si de la capat. Si c8neva sa modifice sistemul de plata TUI  facut sa falimenteze CFR si sa bage bani la operatori privati.
Drumurile noastre POATE;

MNU

Recunosc ca nu sunt specialist dar as spune ca traficul de marfa cu vagoane neconforme distruge mai repede sina. Poate ca plangerile de care pomenesti la astia se refera, mai ales daca e vorba de magistrale principale. Ma indoiesc ca niste DMU (la privati cele mai multe sunt de genul asta) ajung sa distruga sina in asa hal.

frunzaverde

#12
Incepand de azi, prin acord intre CFR Calatori, RC-CF si Regiotrans, CFR Calatori intra pe anumite sectii Regiotrans, platind TUI la RC-CF. CFR Calatori opereaza mult mai putine trase, si numai pe anumite destinatii (in principiu liniile cu cea mai mare cerere de pe reteaua Regiotrans).

Asta e ce se opereaza incepand de azi, si frecventele noi, comparat cu frecventele vechi:

Bv - Zarnesti  : 14/zi -> 4/zi
Bv - Intorsura :  4/zi -> 2/zi
Iasi - Harlau :  6/zi -> 3/zi
Iasi - Dorohoi:  6/zi -> 1/zi
Timisoara - Jimbolia: 8/zi -> 2/zi*
Alexandria - Zimnicea: 6/zi -> 3/zi
Caracal - Corabia: 6/zi -> 2/zi
Ploiesti Sud - Urziceni: 7/zi -> 2/zi
Pitesti - Campulung: 4/zi -> 2/zi
Pitesti - Curtea de Arges: 5/zi -> 2/zi

* CFR opereaza pana la Jimbolia. Jimbolia - Lovrin anulat.

Raman anulate celelalte trenuri, in principiu toata reteaua banateana, mare parte din reteaua lor de la Iasi (inclusiv Iasi - Tg. Neamt si Iasi - Falticeni), cat si trenurile lor de lunga distanta (Brasov - Arad - Timisoara; Brasov - Ploiesti - Iasi si Brasov - Bucuresti - Craiova).

Quote from: alecu26 on March 18, 2015, 05:35:56 AMSi cineva sa modifice sistemul de plata TUI  facut sa falimenteze CFR si sa bage bani la operatori privati.

Perfect adevarat... (desi, drept vorbind, l-au modificat de doua ori din 2006 pana acum, si situatia curenta e mult mai buna decat era odinioara). O problema cu TUI-ul e ca a fost dimensionat pentru traficul de la inceputul anilor '90. Odata cu mutarea a mare parte din traficul de calatori pe sosele (oamenii si-au luat masini; a aparut concurenta de la transportatori auto de persoane etc.) si a unei parti importante din marfa pe sosele (restrictiile de transport comuniste au disparut inca din 1990, dar a durat pana si-au luat oamenii camioane, facut flote, si pana ce soselele au ajuns la un standard rezonabil), sumele pe care le-asteptau sa intre din TUI nu s-au atins niciodata, ajungandu-se la un constant deficit de finantare.

Mai e si problema cu sistemul de subventii - se dau subventii peste subventii pentru transport de pasageri (care fac ca, in anumite conditii, sa fie profitabil sa cari aer pe o linie secundara; nu cred ca pe Carpinis - Ionel erau vreodata mai mult de 2-3 pasageri, si aia pasionati CF; trenul pe-acolo merge cu viteze de bicicleta), si FOARTE putine alocari bugetare pentru infrastructura de transport. Asta face sa avem:

- vagoane relativ moderne, cu aer conditionat etc. (flota CFR Calatori este peste cea a MAV, ca sa nu vorbim de BDZ sau de grecii de la OSE) care circula pe sine vai-mama-lor
- vagoane relativ moderne trase la gard in loc sa fie reparate (pe principiul "las' ca luam altele")
- trenuri private (care pot fi carute, ca cele RT, sau trenuri relativ moderne si civilizate, ca la TFG) care, in multe cazuri cara aer in mod profitabil. Nu zic ca nu sunt o gramada de rute pe care si RT si TFG au gramada de pasageri (gen Bv - Zarnesti sau Arad - Nadlac), mult mai multi decat au avut CFR-ul cand opera, dar sunt si o gramada de rute care n-au vreo justificare economica pentru mai mult de 1 tpz, daca si ala.

Din nou, au mai schimbat sistemul de subventii in ultimii ani, e ceva mai echitabil (ducand la inchiderea pentru calatori a celor mai goale sectii, gen Ilva Mica - Rodna), dar in continuare mai e muuuult pana departe.

Si, bineinteles, subfinantarea generala a intregului sector. Dar la fel e si la rutier, si la aerian (la naval nu stiu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

frunzaverde

Regiotrans a primit licenta pentru o parte din retea, asa ca se intoarce pe o parte din rute, pe restul pe masura ce restul materialului rulant va fi omologat.

Din zvonistica, isi cauta partener cu finante mai serioase pentru preluare.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Mie sincer imi pare rau ca RGT isi reincepe activitatea. Nu ofera conditii, au material ruland neingrijit, mai mereu le sunt stricate automotoarele. Mai bine ar fi facut contract cu Regionalul, TFG-ul, etc...