Operatorii feroviari privati din Romania

Started by vancouver, September 15, 2013, 10:11:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: alinuttt on April 01, 2015, 06:02:37 PM
Mie sincer imi pare rau ca RGT isi reincepe activitatea. Nu ofera conditii, au material ruland neingrijit, mai mereu le sunt stricate automotoarele. Mai bine ar fi facut contract cu Regionalul, TFG-ul, etc...

Dat fiind reteaua pe care o au, chiar si cu subventiile, nu prea au cum sa ofere un serviciu mai bun ca cel "ultra-basic" pe care il ofera. Reteaua preluata, in mare parte secundara sau tertiara, a fost data de CFR intr-o stare tehnica precara sau foarte precara, multe linii cu VS=40 km/h si multe restrictii, cu linii, terasamente si echipamente aflate mult dupa data de expirare, cu putini calatori potentiali etc. etc.

Asta aduce incasari putine, si necesar imens de cheltuiala in foarte multe locuri. Pe liniile cu multi calatori, RC-CF (gestionarul liniei, aceiasi firma, in practica, cu Regiotrans) a preferat sa faca mici investitii in infrastructura pentru a creste vitezele medii la cele comparabile sau superioara cu concurenta rutiera; materialul rulant a fost lasat pentru "mai incolo".

Strategia Regiotrans a fost preia tot, si incearca sa tai costuri pana cand il faci sa mearga.

Strategia TFC a fost preia sectii de trafic rezonabil, linii suburbane, cu concurenta auto slaba, eventual potential de marfa, dar prost manageriate de CFR (Bucuresti - Oltenita, Ploiesti - Maneciu/Slanic, Buzau -Nehoiasu, Galati - Barlad) ; sustine-le prin curse interurbane ieftine de trafic mare cu conditii decente la preturi mici ("regio la mers de interregio, fostul personal la mers de-accelerat" pe Bucuresti - Galati/Buzau, Cluj - Oradea). Incercarile lor cu rute de trafic mai modest sau cu concurenta mai mare (Oradea - Felix; Cluj - Tg. Mures; Iasi - Galati; Bistrita - Cluj) n-au functionat; e clar ca au nevoie de trafic mare pentru ca modelul lor de business sa mearga.

Strategia Via Terra/Regional a fost de a incerca tot felul de rute pana gasesc rute pe care scot profit. Practic au ramas la operare suburbana din doua huburi: Bistrita si Oradea. La fel, au nevoie de trafic mare ca sa "mearga"; au renuntat la rute care pentru Regiotrans, de exemplu, ar fi fost "intens traficate", gen Ilva Mica - Rodna sau Bixad - Satu Mare. Au preluat si bagat ceva bani in redeschiderea Oradea - Cheresig (pe linie cresteau pomi), dar pare-se ca principala activitate la care s-au gandit e transportul de cereale (si o eventuala reabilitare pe fonduri transfrontaliere, in colaborare cu autoritatile locale, la 80 km/h, pentru marfa si calatori locali in zona de granita imediata HU-RO).

Practic, strategia Regional/TFC nu le-ar permite sa opereze mare parte din reteaua operata cu succes de Regiotrans inainte de martie.

Chestia e ca acum e clar ca strategia asta nu mai are cum sa mearga nici la RT; nivelul de intretinere rezultat din adecvarea costurilor e sub standardul minim al AFER, si i-a costat bani, timp, si incredere in calatori. Cred ca Regiotrans va renunta la multe linii definitiv; deja o lista umbla la zvonistica. Probabil reteaua "core" cu care vor ramane va fi cea de azi + cea preluata temporar de CFR + una-doua linii care vor trece testul de profitabilitate, in functie de cate automotoare vor avea utilizabile la final. Multe linii vicinale din Banat, de exemplu, probabil si-au vazut ultimul tren in martie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

Călin Mitică încasează un milion de euro ca dividende de la Transferoviar Grup,
aproape întregul profit net al companiei


Milionarul Călin Mitică, cel care controlează compania Transferoviar Grup, unul dintre cei mai importanți operatori privați din transportul feroviar, va încasa aproape un milion de euro din activitatea acestei societăți, sub formă de dividende. Suma este echivalentă cu aproape întregul profit net înregistrat anul trecut de companie. Transferul banilor a fost decis de Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor, unde Călin Mitică deține 98,79% din acțiuni, restul de 1,21% din acțiuni aparținând lui Mădărășan Kinga, administratorul companiei.



Transferoviar Grup a fost înființat în 2003, iar în 2013 s-a înscris, în asociere cu Fondul de investiții austriac Donau Finanz, în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, dar nu a mai depus o ofertă finală. Ulterior, privatizarea a eșuat inclusiv din cauza unor dispute politice. În vara anului trecut, 11 persoane, printre care și Călin Mitică, au fost trimise în judecată de procurorii DNA, cu acuzația unor fapte de corupție. Anul trecut, conform datelor raportate Ministerului Finanțelor, operatorul feroviar a avut un profit net de 4,39 milioane de lei, la o cifră de afaceri netă de 209 milioane de lei.

Profit.ro

TibiV

Eu zic ca nu faptul ca isi ia ca dividende "aproape intreg profitul" ar fi o problema. Este legal...

Quote from: Ionut on November 13, 2016, 07:15:06 AM
Anul trecut, conform datelor raportate Ministerului Finanțelor, operatorul feroviar a avut un profit net de 4,39 milioane de lei, la o cifră de afaceri netă de 209 milioane de lei.

Profitul vine din cifra de afaceri minus cheltuielile...
Cat din cifra de afaceri reprezinta subventiile de la stat ?...
Daca subventiile alea au fost 50-100 de milioane, da, atunci este o mare problema, pentru ca inseamna ca omul baga in buzunar (macar o perte din...) subventia de la stat.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ioandorin

Haide-ți,poate mă lămurește si pe mine cineva in legaturat cu linia Sântana-Brad(si altele unde operează privații) închiriată de regiotrans:
1.odată cu ÎNCHIRIEREA ei ,au preluat inclusiv toate clădirile stații sau acestea au rămas in cadrul CFR SA prin divizia,apoi serviciul patrimoniu? 
2.pot cei de la RT să desființeze stații (de la noul mers am inteles că  HM Şiria ar fi desființată),transformâdu--se in P.O.,sau TOT  C.A. al cfr sa isi da acordul?
Mulțumesc.

vancouver

#19
Quote from: TibiV on November 13, 2016, 09:53:45 PM
Daca subventiile alea au fost 50-100 de milioane, da, atunci este o mare problema, pentru ca inseamna ca omul baga in buzunar (macar o perte din...) subventia de la stat.

Nimeni nu face afaceri fara profit. Acesta este si scopul subventiei: sa transforme o afacere altfel pe pierdere intr-una profitabila.
Deci si din acest punct de vedere este ok, atata vreme cat profitul este undeva sub 10% (si este).

Intrebarile sunt altele: Se circula in siguranta (macar la acelasi nivel cu CFR Calatori? Se utilizeaza rame de calitate acceptabila? Sunt calatorii multumiti sau in schimbul subventiei de la stat se ofera calitate ca la stat? Sunt cat de cat curate ramele? Trenurile merg punctual? Se investeste in liniile pe care le au in concesiune? Daca si la aceste puncte raspunsul este da, atunci rolul si logica subventiei au fost indeplinite. Cu aceeasi bani sigur CFR-ul de stat nu era pe plus si oferea servicii mai slabe mai ales ca numar de trenuri pe zi pe o anumita linie.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Arata bine bine de tot!




Odata cu aparitia primilor fulgi de zapada in Bucuresti Nord, am avut ocazia sa vedem pentru prima oara, noile haine de iarna ale RES 002. Traditia inceputa acum 3 ani de RES 001 e continuata in 2016 de RES 002 cu alta grafica fata de cele precedente. Programul de circulatie il aveti in a 3-a poza, la plecarea din Bucuresti Nord nu mai circula cuplate ca anul trecut, acum au trase separate, trasa pe care circula acum RES 001 cu plecare la 10:45 din Bucuresti Nord si sosire la 13:14 in Brasov e trasa pentru RES 003 in 2017.

Ca o alta noutate, din octombrie 2017, Softrans SRL va intra pe relatia Craiova-Petrosani cu 2 perechi de trenuri, cel mai probabil RES 001 va prelua aceasta sarcina iar RES 002 si RES 003 vor alerga pe Craiova-Bucuresti-Brasov/Constanta si retur.







Jurnal Feroviar

adymartianul

QuoteDupa cum anuntam inca din primavara, Astra Trans Carpatic se pregateste sa intre in serviciul comercial odata cu noul mers 2016-2017. Momentan nu cunosc detalii despre mers sau tarifare ci doar traseul folosit, M900.
Garniturile sunt 2 la numar, dupa cum vedeti si in imagine sunt formate din locomotiva EC + 6 vagoane de constructie noua. In momentul in care vor intra in circulatie si vor atinge Bucurestiul va promit si fotografii din interior.
Exista posibilitatea ca in sezonul estival trasa sa se prelungeasca pana la Constanta. Momentan sunt doar discutii, pentru inceput vor circula pe Arad-Timisoara-Craiova-Bucuresti si retur, iar cealalta pereche de trenuri pe relatia Arad-Simeria-Petrosani-Craiova-Bucuresti si retur.

Aici sunt si poze:  https://www.facebook.com/JurnalFeroviar/posts/1814974068778287

mr.L

#22
Noul operator feroviar de transport calatori ASTRA TRANS CARPATIC, isi vede in continuare de treaba, si iata ca apar deja si primele anunturi pentru angajari:

https://www.ejobs.ro/user/locuri-de-munca/insotitori-vagon-dormitcuseta/839270

Dupa cum se misca lucrurile, foarte posibil in primavara vor incepe sa opereze cele doua perechi de trenuri preconizate pe rutele Bucuresti-Craiova -Turnu Severin/Petrosani-Timisoara/Arad.

Ionut


Lvs_tm

Pacat totusi de schema de vopsire care din punctul meu de vedere este oribila.

mr.L

#25
http://www.opiniatimisoarei.ro/trenul-de-lux-care-va-pleca-de-la-timisoara-spre-doua-destinatii-arata-spectaculos-foto-si-video/05/01/2017#OptmGallery%5B586e1bd18412a%5D/8/

Vor sa extinda serviciul pana la Viena din toamna, de fapt va fi Bucuresti-Viena direct din doua trase, ca sa anuleze in caz ca nu au musterii..

Timisoara-Baia Mare nu stiu de unde le-a venit ideea, e greu cu rute de genul asta. Mai bine era Bucuresti-Viena cu prelungire Constanta/Mangalia in sezon.

Aici http://www.economica.net/astra-introduce-un-tren-de-lux-pe-ruta-bucuresti-arad-urmeaza-timisoara-baia-mare-si-timisoara-viena-foto-video_131126.html vedem si cum se lauda neamul cu cele mai moderne vagoane de pe Marte si Pluto la un loc. Sa nu uitam ca traim in tara in care un banal automotor pentru servicii regio era pana nu demult denumit TGV sau trenul S.F.

Quote from: Lvs_tm on January 05, 2017, 10:03:39 AM
Pacat totusi de schema de vopsire care din punctul meu de vedere este oribila.

Tot cu schema asta au fost si la INNOTRANS.

http://www.vestic.ro/articol_53970/(foto)-s-c--astra-vagoane-calatori-s-a--este-prezenta-din-nou-la-cel-mai-mare-targ-de-transporturi-din-lume-innotrans.html

mr.L

Vagoanele clasa sunt OK. S-au băgat pe un segment neacoperit de privati sii de mare succes in Romania datorita timpilor mari de mers.
Trenuri de noapte cu putine opriri.

Dan027

#27
Credeti ca va avea vreun impact intrarea in vigoare a gratuitatii pentru studenti la CFR in randul operatorilor feroviari privati?

PS: Brusc o sa devina mult mai rentabil sa faci o facultate, o sa fie un fel de abonament pe toate linile la CFR :lol:

Phenol

In data de 06.04.2017 a aparut pe site-ul Ministerului de Transporturi proiectul de ordin privind PMS (Pachetul minim social) pe transport feroviar public de calatori.

Aici sunt definite subventiile pentru transportatorii de calatori feroviari pentru anul in curs.

Lista se poate consulta aici.

Odata ce lista a fost publicata, in care apar noile trenuri propuse de firma Interregional Calatori, ele a inceput sa opereze pe noile sectii.

QuoteIncepand cu data de 10 aprilie 2017, Interregional Calatori opereaza pe 3 sectii noi de circulatie:


Cluj Napoca   -     Oradea     Tren Interregio
Cluj Napoca   -     Huedin     Tren Regio
Cluj Napoca   -     Campia Turzii     Tren Regio

Sursa: viaterraspedition.ro

Trenurile R 15881 si  R 15882 erau in grafic si in data de 09.04.2017, dar garnitura nu a mai plecat din Cluj.

Firma opereaza cu automotoare aduse din Germania (sigla Regio DB e inca pe automotor), insa ele nu sunt "inmatriculate" in Romania (vreo conexiune cu DB?).



(poza am luat de pe internet)

Phenol

#29
De cateva zile (7.7.2017) firma Interregional Calatori a deschis o casa de bilete si in Cluj (dupa Oradea). Asta se deschide spre peronul liniei 1.

Se pot cumpara bilete (casierita inca invata, da bilete foarte incet ea avand un aparat mobil la fel cum au controlorii din trenuri). Probabil va mai dura cateva zile pana cand termina ghiseul, astazi inca se instalau cabluri.

Vor avea nevoie si de cateva afise, trebuie sa fii foarte atent sa vezi.

LE.: