Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Si Craiova e pe TEN-T Core doar pe CF. Pt rutier UE insista pentru varianta directa.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Grindeanu: Master Planul de Transport nu va mai fi adoptat in Parlament. De la Bruxelles ni s-a spus ca e suficient prin Hotarare de Guvern

"Master Planul de transport nu va mai fi adoptat in Parlament. Am renuntat pentru ca din discutiile la Bruxelles ni s-a spus ca e suficient prin Hotarare de Guvern", a declarat premierul Sorin Grindeanu  la Radio Romania Actualitati. Precizarile vin in contextul in care Liviu Dragnea anunta dupa alegerile din decembrie ca MasterPlanul va merge spre aprobare in Parlament, documentul fiind aprobat prin Hotarare de Guvern de catre Cabinetul Ciolos in luna septembrie.

Netrimiterea MasterPlanului de Transport in Parlament ar evita tergiversarea implementarii planului sau modificarea continutului prin diverse amendamente depuse de parlamentari.

In decembrie, imediat dupa alegerile parlamentare, liderul PSD Liviu Dragnea anunta ca pana-n luna aprilie doreste aprobarea in Parlament "a Master Planului pentru Transport".

Master Planul General de Transport (MPGT), documentul strategic pentru investitiile din domeniul transporturilor pe urmatorii 15 ani, a fost transmis aprobat de catre Guvernul condus de Dacian Ciolos in luna septembrie.

Strategia fusese demarata in 2012 si trebuia adoptata inca din 2014, dar a suferit intarzieri si modificari pe parcursul guevrnarilor PSD ce s-au succedat.

Documentul contine principalele proiecte de autostrazi, drumuri expres, investitii in cai ferate, cai navale, aeriene si puncte multimodale pe care Romania isi propune sa le implementeze.

Numai pe rutier, pana in 2020, sunt planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, insa exista fonduri disponibile doar pentru o treime din acestea.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-21648592-grindeanu-master-planul-transport-nu-mai-adoptat-parlament-bruxelles-spus-suficient-prin-hotarare-guvern.htm

Bogdan_Cluj

Concluzie:
- avem un plan (finalizat)
- este adoptat de Guvern (deci validat intern)
- UE zica ca e suficient (deci validat extern)

- putem sa ii dam bataie, right? (teoretic nu ar mai trebui sa existe tergiversari pe acest subiect)

Ionut

Stai. Ce bataie? Cu ce sa dam bataie? Sau cui? :lol:

ovicor

Tu razi, Ionut, dar unii poate chiar nu stiu. La Cluj, "sa-i dam bataie" = "sa demaram" .

Dan027

De cand cu decizia CCR nu mai e abuz in serviciu sa incalci o hotarare de guvern... deci masterplanul are o valoare orientativa momentan...
Zicea Mr. Cuc ca il trimite in parlament in perioada asta, vedem ce va fi...

GDPR

O hotarare de guvern poate fi modificata printr-o alta hotarare de guvern.

TibiV

Din pacate asta este problema...  >:(

Guvernele se pot schimba de 3 ori pe an...
MPGT ar trebui sa ramana batut in cuie macar 7 ani, pana la o noua renegogiere cu Bruxelles-ul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

Eu consider ca nu e chiar atat de simplu sa modifici...pt simplu fapt ca modificările depind ( din fericire zic eu ), de aprobarea CE ...mai mult decat modificările in funcție de toane,ale diverselor Guverne ale României.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

Am mai explicat, ar fi o mare eroare adoptarea Materplanului ca lege. De fapt nu o eroare, o aberatie. Din n motive. Cel mai important: este un document tehnic, care NU POATE fi modificat dupa bunul plac al unor oameni care nu sunt specialisti. El este rezultatul unui studiu. E ca si cum cercetatorii britanici ar confirma printr-un studiu ca penicilina combate infectiile, dar studiul merge in parlamentul britanic si acolo se voteaza ... daca ramane asa sau totusi nu combate ....

Voi intelegeti cat de mare este aberatia? Facem un studiu, stabilim in mod stiintific ce este corect, dar supunem rezultatul studiului la vot ... Mai ramane sa supunem la vot daca intr-adevar viteza = distanta / timp si restul legilor fizicii.



Cat despre pericolul de a face modificari ... o vai .. sunteti intr-o mare eroare. Prin parlament se pot face foarte repede modificari dintre cele mai inteligente. Codul fiscal se schimba de la an la an, ba avem 16% impozit pe dividende, apoi 5, apoi 0. Ba unele lucruri se schimba si de mai multe ori pe an, cum au fost recent pragurile pentru plata CAS si CASS. Si Codul fiscal este LEGE.

Ganditi-va numai la un singur aspect: GUVERNUL POATE DA ORDONANTE. Deci poate modifica oricum si orice lege. Acum MP este HG si poate fi modificata de guvern. Si daca ar fi lege DE ASEMENEA AR PUTEA FI MODIFICATA INSTANTANEU DE GUVERN. Deci la ce ar ajuta? Cu nimic, zero. Dimpotriva, ar fi o mare problema: in afara de guvern, SI parlamentul ar putea modifica ... Deci mult mai bine ca HG: parlamentul nu se poate baga, iar guvernul oricum am lua-o tot poate opera modificari.


@Dan027: hotararea CC nu schimba cu nimic lucrurile, doar pune punctul pe i pe o chestiune ce era oricum asa. HG oricum nu erau legi si nu putau obliga cetatenii. HG, chiar si dupa hotararea CC, raman in continuare obligatorii pentru functionarii publici carora li se adreseaza. CC a stabilit numai ca incalcarea HG, daca nu este si incalcare de lege, nu poate avea consecinte penale. Este si firesc asa. Hai sa luam exemplul unei firme private: seful ii da o sarcina unui angajat. Ceea ce spune acel sef este obligatoriu pentru angajat. Dar nu in sens penal. Ci doar in relatia dintre cei doi. Daca refuza sarcina, poate fi concediat. Dar nu poate sa primeasca o amenda sau sa fie pedepsit cu inchisoarea. Ar fi aberant. Exact asa trebuie musai sa fie si la stat, e imposibil sa fie altfel: functionarul public superior da un ordin, functionarul inferior TREBUIE sa-l execute. Daca nu o face, poate fi dat afara. Dar in nici un caz nu trebuie sa fie posibil sa fie pedepsit cu amenda sau inchisoare pentru nerespectarea unui ordin ierarhic. Hotararile de guvern sunt ordinele date de cel mai sus posibil in stat. Nivelul urmator este ordin de ministru, etc... Si tot pe aici se incadreaza si normele metodologice. De remarcat ca hotararea CC permite legiuitorului sa modifice legea si sa impuna amenzi sau pedepse cu inchisoare in cazuri bine definite, ea atacand formularea generala actuala. In cazul concret cu fraudarea examenului (in care au scapat niste indivizi dupa hotararea CC), codul penal poate fi completat cu un articol clar, distinct, care sa incrimineze fraudarea unui examen, punand-o pe aceeasi linie cu un furt. Dar trebuie sa precizeze clar ce este infractiune, de ex. ajutorul acordat de un supraveghetor unui concurent sau inlocuirea unei lucrari scrise cu alta sau transmiterea subiectelor catre un anumit concurent inainte de examen.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

nu contest asta...ma refer la faptul ca proiectele cu finantare europeana vor avea nevoie de girul Comisiei Europene si nu are importanta cat de repede poate face Guvernul,modificari
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dan027

#626






dumbravaandrei

Spatiu fiscal nema iar de activarea clauzei nici nu poate fi vorba acum ca aia nu o putem activa unilateral ;).
Asa ca... hamsterul a lovit ventilatorul sau cum s-o zice in alte parti...

Dan027

#628
Dupa putina cercetare am aflat ca lista de mai sus este din 13.07.2015, dar acum 2 luni nu imi amintesc sa o fi vazut pe site (ori a "reaparut" recent, ori nu am vazut-o eu pana acum).


De asemenea ar mai fi de mentionat ce zice MDRAPFE intr-un comunicat din 21.03.17
QuotePână la sfarșitul lunii aprilie, MDRAPFE va finaliza și va transmite AA pachetele de documente necesare acreditării programelor operaționale: Infrastructură Mare (POIM), Regional (POR), Capital Uman (POCU), Competitivitate (POC). Ulterior, Autoritatea de Audit va analiza documentele și va derula câte o misiune de audit la nivelul fiecărui program. Aceste acțiuni sunt necesare pentru emiterea opiniei ,,fără rezerve", condiție esențială pentru acreditarea sistemelor de management și control.
http://www.fonduri-ue.ro/presa/noutati/2186-mdrapfe-a-transmis-autoritatii-de-audit-pachetele-de-desemnare-pentru-inca-trei-programe-operationale-2014-2020

L.E: Cred ca ar trebui mutate aici ultimele postari.

NGC

Quote from: dragos76 on March 12, 2019, 11:27:00 AM
Deci ce facem cu MPGT?

Pai hai sa punem paie pe foc. :p :lol:

Quote from: Ionut on February 28, 2019, 05:27:49 AM
Quote from: NGC on February 27, 2019, 11:47:02 AM
Ultimele desene cu carioca indica o autostrada acolo care nu este facuta in PPP.
Ceea ce vor sa faca in PPP de fapt nu este marcat in desene, dar se vede unde lipsesc portiuni. ;)

https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

PDF-ul despre care se vorbeste:











Si asta avem in MPGT / Masterplan.

https://mtransporturi.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=4e84b8ff37de48c6a001c0bae9974693