News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Quote from: vancouver on September 28, 2016, 12:14:41 AM
Aratati-mi si mie legile MasterPlan din alte tari, ca eu nu le gasesc  :|

De exemplu:

Planul National de Constructie a Retelei Nationale de Autostrazi a Republicii Slovenia, legea 13/1996, adoptata de Adunarea Nationala (Parlamentul) Sloveniei pe 15/11/1996.

Un Act pentru Autostrazi Interstatale si de Aparare la Nivel National, legea 84-627/1956, adoptat de Congresul SUA la 29/06/1956.

Programul pentru Constructia de Drumuri 2011-2015, ordonanta guvernamentala supusa aprobarii parlamentului in Polonia (Resolution of the Council of Ministers No 10/2011 acceptata de Parlament pe 26/01/2011).

Exista multiple forme de a legifera planurile pe termen lung si a le stabiliza peste arcuri guvernamentale. Depinde foarte mult de practica legala a diverselor tari. In unele, Ungaria, Cehia, Germania, tarile Scandinave factorul stabilizator este cel birocratic-administrativ, de asta nu e nevoie de legiferare (parlamentul fiind sursa de instabilitate). In altele e fix pe dos - controlul politic de detaliu al parastatalelor de catre mediul politica face ca orice stabilitate sa functioneze doar legislatie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dr4qul4

chiar conteaza?
bine ca s-a adoptat/acceptat/terminat toata tevatura asta, ca sa poata da drumul la licitatiile pt SF-uri.

Eu unul nu cred ca exista vreo varianta in care sa nu fie aprobat in HG/OUG/lege, deoarece sigur exista o alta lege mai veche care reglementa acelasi subiect. Asadar, licitand un proiect din MP ar fi putut incalca legea veche, devenind astfel un subiect tocmai bun pentru televiziunile de scandal, ceea ce ar fi dus la blocarea imediata a proiectelor.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

mr.L

#602
Oricat am vrea noi sa credem ca e vorba doar de ceva orientativ sau neimpus, MasterPlanul este un document cerut de UE unei tari de genul Romaniei, care are intarzieri mari in accesarea fondurilor.

Vreti sa punem pe hartie cam cati kilometri de cale ferata sau autostrazi construieste o tara de doua-trei ori mai mica ca Romania ? O sa spuneti treaba cu PIB-ul, ca suntem saraci, ca n-avem bani la buget sa acoperim aia 15% plus banii de exproprieri, dar infrastructura trebuie sa fie prioritara si esentiala pentru dezvoltare, deci scuze nu avem.

In schimb vad ca avem stadion nou de 250mil Euro, la o tara cu cateva sute de km de autostrazi. Prostie, coruptie, imbecilitate, lipsa de viziune ? Toate la un loc ! Vreun spital nou ati vazut sa se contruiasca, daca nu autostrazi ?

Romania din pacate se comporta ca o regiune a UE sau o tara mica, pentru ca atat stie ea sa contruiasca la nivelul ei, atat i-a dus capul pe guvernanti, nu pentru faptul ca nu ar fi avut bani sa construiasca! In Moldova nu avem picior de autostrada, iar astia se lauda ca vom avea 1000km per total in toata tara, cand noua ne trebuie cate o mie in fiecare Tara Romaneasca ? Deci 3000km e nomal,nu o mie.

Evident ca pot interveni diverse schimbari in MP, dar nu de genul ,,hai sa facem autostrada si pe la Alexandria, ca acolo m-am nascut eu''. Schimbarile nu pot fi doar de natura politica, ci trebuie argumentate, evident ca in 30 de ani se poate intampla ceva intr-o zona sau alta, si astfel se pot modifica putin prioritatile...

Important este sa ne tinem noi de termene, si nu cred ca cei de la Bruxelles nu isi vor da acceptul sa modificam acest document daca argumentam bine.

yetiman

QuoteComunicat de presa 25.10.2016

Master Planul General de Transport - reper pentru angajamentele CNAIR  de dezvoltare a infrastructurii rutiere

Prin adoptarea sa de către Guvernul României prin HG nr. 666/2016, Master Planul General de Transport al României este documentul strategic de referinţă care defineşte nevoile de finanţare simultan cu cele de dezvoltare teritorială a infrastructurii rutiere, având ca orizont de timp anul 2030.

Master Planul General de Transport al României în forma aprobată vizează două perioade de programare consecutive 2014 – 2020 și 2020 – 2030, principalul beneficiu fiind reprezentat de stabilirea unei strategii clare de dezvoltare a infrastructurii rutiere ca rezultat a unui proces de analiză, diagnoză şi prioritizare a proiectelor parte din rețeaua TEN-T.

Un prim obiectiv stabilit în sarcina Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este acela de implementare a proiectelor prevăzute în MPGT în funcţie de programul de eşalonare a acestora.

În cadrul MPGT sunt prevăzute continuarea şi finalizarea următoarelor proiecte pe construcţia de autostrăzi până în anul 2022 (perioadă care corespunde actualului exerciţiu financiar 2014-2020):

Implementarea fazei a II-a a proiectelor fazate:

a) proiecte de autostrăzi:

            - Autostrada Lugoj - Deva (lot 2, 3, 4);
            - Autostrada Sebeş - Turda (lot 1, 2, 3, 4).

b) proiecte de modernizare/reabilitare drumuri naţionale:

            - Reabilitare DN 76 - Deva - Oradea;
            - Reabilitare DN 66 - Rovinari - Petroşani;
            - Reabilitare DN 56 - Craiova - Calafat;
            - Modernizare DN 5 - Bucureşti - Adunaţii Copăceni;
            - Reabilitare DN 6 - Alexandria - Craiova;
            - Modernizare DN 73 - Piteşti - Braşov;
            - Lărgirea la patru benzi Centura Bucureşti Sud.

c) proiecte de construcţie a variantelor de ocolire/ poduri şi pasaje, respectiv finalizarea fazei a II-a a acestora:

            - Varianta de Ocolire Suceava;
            - Varianta de Ocolire Braşov;
            - Varianta de Ocolire Tg. Jiu;
            - Varianta de Ocolire Carei;
            - Varianta de Ocolire Caracal;
            - Varianta de Ocolire Săcuieni;
            - Pasaj Ciheiului;
            - Pod pe DN 5 la Giurgiu;
            - Modernizare Centura Bucureşti (A1 - DN 7 şi DN 2 - A2);
            - Centura de sud a municipiului Bucureşti.


    Demararea proiectelor noi:

Finanţarea proiectelor de autostrazi în execuţie:

            - Autostrada Suplacu de Barcău - Borş;
            - Autostrada Câmpia Turzii - Ogra - Tg. Mureş.

Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de construcţie autostrăzi/ drumuri expres noi:

            - Autostrada Piteşti - Sibiu;
            - Drum expres Ploieşti - Buzău;
            - Drum expres Buzău - Focşani;
            - Drum expres Focşani - Bacău;
            - Drum expres Bacău - Paşcani;
            - Drum expres Legatura A3 - Aeroport Henri Coandă;
            - Autostrada Tg. Neamţ - Paşcani - Iaşi - Ungheni;
            - Autostrada Piteşti - Craiova şi Variantele de Ocolire  Slatina - Balş;
            - Autostrada Comarnic - Braşov;
            - Autostrada Sibiu - Braşov;
            - Autostrada Nădăşelu - Suplacu de Barcău.

Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de reabilitare drumuri naţionale (Eurotrans şi Transregio) noi:

Finanţarea proiectelor de construcţie variante de ocolire cuprinse în perioada 2014 - 2020:

            - Varianta de Ocolire Ştei;
            - Varianta de Ocolire Beiuş;
            - Varianta de Ocolire Aleşd;
            - Varianta de Ocolire  Tecuci;
            - Varianta de Ocolire Bacău;
            - Varianta de Ocolire Satu Mare;
            - Varianta de Ocolire Tg. Mureş;
            - Varianta de Ocolire Mihăileşti;
            - Varianta de Ocolire Râmnicu Vâlcea;
            - Varianta de Ocolire Timişoara;
            - Varianta de Ocolire Giurgiu;
            - Varianta de Ocolire Vaslui;
            - Varianta de Ocolire Sf. Gheorghe;
            - Varianta de Ocolire Bârlad;
            - Varianta de Ocolire Zalău.

Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de reabilitare/modernizare - proiecte noi:

            - A1 - Titu - Bâldana - Târgovişte - Sinaia;
            - Piteşti - Rm. Vâlcea - Racoviţă;
            - Bucureşti - Giurgiu;
            - Modernizarea infrastructurii rutiere privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în sate liniare şi puncte negre.

Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de valorificare a potenţialului turistic - proiecte noi:

            - Transfăgărăşan;
            - Alternativa Techirghiol.

Derularea fazei de pregătire şi de execuţie a proiectelor de valorificare a zonei Deltei Dunării - proiecte noi:

            - Drum expres Constanţa - Tulcea - Brăila (+Pod peste Dunăre): Faza I -  Pod peste Dunăre+reabilitare Ovidiu - Tulcea (109 km).

    Pregătirea proiectelor de construcţie autostrăzi pentru perioada de programare 2020 - 2030:

            - Autostrada Tg. Mureş - Ditrău - Tg. Neamţ;
            - Autostrada Lugoj - Craiova;
            - Autostrada Sibiu - Braşov.

"Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi, respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor. Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 - 90 % de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei" a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.

Pe pagina de Youtube a companiei, găsiţi un montaj video cu evoluţia unor proiecte pe POS-T:

https://www.youtube.com/watch?v=ciRkcjoXwFY&feature=youtu.be

                                                                                                                    CNAIR SA
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Autostrada Lugoj-Craiova? Vai e pentru prima data cand vad asa ceva. O fi vreo greseala? :)
Sper sa avem si A7, nu doar DX. Daca tot e sa vorbim corect.

yetiman

Harta interactiva MPGT - MP

Cred ca aceasta harta interactiva n-a mai fost postata. Eu acum am gasit-o pe site la CNAIR, in sectiunea Masterplan.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


mr.L

O harta ,,oficiala'' de pe care lipsesc numele localitatilor.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

a mai fost harta pusa, dar pe alt topic. Liniile sunt informative
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

stefanudrea

Quote from: Ionut on October 25, 2016, 08:13:26 PM
Autostrada Lugoj-Craiova? Vai e pentru prima data cand vad asa ceva. O fi vreo greseala? :)
Sper sa avem si A7, nu doar DX. Daca tot e sa vorbim corect.
Probabil e o greseala. Le place cum suna Craiova si nu cum suna Calafat! Sa dea cel de sus sa se tina termenele astea macar pt A6!

Trimis de pe al meu LG-D855 folosind Tapatalk


NGC

Quote from: vancouver on November 10, 2016, 01:57:33 PM
De aceea este f. bine ca MP nu este lege, ci doar HG. Printr-o alta HG se poate schimba si se poate include si A9.

Nici bine nu a fost adoptat, ca unii s-au gandit deja la schimbare. :lol:

http://www.senat.ro/PDFIntrebari/R%20la%2010%2010%20DONTU%20O%204431.pdf



Ionut

Pun in thread-ul acesta pentru ca e vorba de transportul pe Coridoarele TEN-T.




Parlamentul European va vota un raport pentru sprijinirea logisticii pe Coridoarele TEN-T



În luna ianuarie Parlamentul European va vota un raport realizat la inițiativă proprie, raport ce conține propuneri prin care multi-modalitatea să devină punctul forte al implementării rețelei de transport TEN-T. Raportul Comitetului pentru Transport și Turism (TRAN Committee) al Parlamentului European va aborda provocările întâmpinate de segmentul logisticii pe coridoarele multimodale de transport ale rețelei TEN-T. Dezbaterea raportului în plenul Parlamentului este programată pentru data de 18 ianuarie iar votul în plen va avea loc la 19 ianuarie.

Înainte de revizuirea Directivei 92/106/CE, raportul realizat la inițiativă proprie de către Comitetul pentru Transport și Turism (TRAN Committee) din cadrul Parlamentului European solicită Comisiei Europene să asigure o corectă transpunere a legislației aprobate, să promoveze realizarea multimodaliții în rețeaua TEN-T și apoi să reducă barierele tehnice, operaționale și normative care afectează logistica în Uniunea Europeană.

În timp ce integrarea și interconectarea modurilor de transport figura printre obiectivele de finanțare ale cererii de finanțare prin intermediul Mecanismului Conectarea Europei  2016 (Connecting Europe Facility), raportul solicită Comisiei să se asigure că logistica este un punct focal al investițiilor dar și să ia în considerare o anumită cerere de finanțare pentru sectorul logisticii în Mecanismului Conectarea Europei  2017. Comisia ar trebui să faciliteze, de asemenea, utilizarea de noi tehnologii în domeniul logisticii transportului de marfă și să adopte măsuri pentru a face sectorul mai atractiv pentru personalul operativ.

ClubFeroviar.ro

adiarc

Ten-T Core....prin Brasov ?....S-a schimbat ceva si eu nu stiu ? :o
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Dan027