Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

adiarc

Si totusi...ca sa revenim on-topic....ce mama naibii se întâmpla cu MP-ul? Cand,cum ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

GDPR

Asta vrea sa stie si Ciolos:

Cioloș, către Bușe: Aștept să veniți în Guvern cu Master Planul pentru Transporturi și reforma CNADNR

http://www.agerpres.ro/politica/2016/07/20/ciolos-catre-buse-astept-sa-veniti-in-guvern-cu-master-planul-pentru-transporturi-si-reforma-cnadnr-13-37-32

Si pana la urma ce va fi? OUG, HG? Sau poate s-o fi adoptat deja prin OM  :p

adiarc

Oare va mai fii adoptat MP-ul pana in Decembrie,sau se pasează responsabilitatea următorului Guvern ?

Nu de alta,dar de la actualul Guvern am așteptări.....mult mai mari decat in trecut
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

Quote from: adiarc on July 18, 2016, 08:58:36 PM
Si totusi...ca sa revenim on-topic....ce mama naibii se întâmpla cu MP-ul? Cand,cum ?
18 iulie-24 August....zero noutăți ... >:(
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


tom_sawyer

#545
QuoteCapital: Unde este Masterplanul? Vom avea documentul aprobat până la sfârşitul anului?

Sorin Buşe: Am vrut să văd unde este acest masterplan şi diferitele evoluţii pe care le-a avut de la documentul care a fost agreat cu Comisia Europeană şi până acum. Am readus masteplanul la agreement ul stabilit cu oficialii Comisiei Europene şi urmează să fie supus legiferării la Guvern. Este pe circuitul de avizare, a suferit mici modificări legat de partea feroviară, au fost corectate aceste modificări. Autostrăzile erau la locul lor, nu era nimic în plus sau în minus. O să aveţi surpriza foarte plăcută, în viitorul foarte apropiat să fie supus legiferării. (...). Masterplanul va fi aprobat prin lege sau prin ordonanţă de urgenţă.

+ despre Tarom si CFR Marfa: http://www.capital.ro/sorin-buse-in-2018-vom-sari-de-pragul-de-1000-km-de-autostrada-lasam-viitorului-guvern-panglici-de-taiat.html

Ionut

Digi24: MPGT intra la aprobare maine in sedinta de Guvern.

Tot Digi24 - principalele autostrazi, toate pana in 2022 gata. :lol: Hartia suporta orice - vi le pun in ordine:
1. A1 Sibiu-Pitesti (2022)
2. Comarnic-Brasov (2022)
3. Tg Neamt-Iasi (2020 parca)
4. Nadaselu-Bors (2022 parca)
5. siiiiii.... Brasov-Sibiu.

Pasadia, esti fericit cred ca acum. Ai autostrada. :king:

TibiV

Quote
Bucureşti, 13 sep /Agerpres/ - Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, actul aflându-se în prezent pe circuitul de avizare interministerială, după care va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor (MT), remis marţi AGERPRES, adoptarea MPGT devine esenţială pentru accesarea fondurilor structurale şi asigurarea continuităţii finanţării din partea Uniunii Europene.

Necesitatea elaborării Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care să se analizeze situaţia existentă şi să se stabilească nevoile de dezvoltare şi de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructură de transport la nivel naţional, se impune ca o condiţionalitate ex-ante a finanţărilor din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM).

"Asigurarea respectării la termen a prevederilor şi angajamentelor statului român referitoare la îndeplinirea condiţionalităţilor ex-ante în raporturile cu Comisia Europeană presupune garantarea unui cadru normativ predictibil şi coerent care să creeze condiţiile pentru îndeplinirea angajamentelor sus menţionate", se menţionează în comunicat.

Astfel, se oferă continuitate actului de administrare a fondurilor europene în domeniul infrastructurii de transport.

Acest document strategic are ca instrument de decizie Modelul Naţional de Transport care utilizează date de natură economică, demografică şi de transport pe baza căruia se determină prognozele de trafic pentru toate modurile de transport la nivelul unui proiect de infrastructură oferind date pentru fundamentarea analizei cost-beneficiu în vederea prioritizării proiectelor.

Pe lângă proiectele de construire şi modernizare a infrastructurii, în Master Planul General de Transport sunt prevăzute şi proiecte de îmbunătăţire a serviciilor pentru toate modurile de transport: achiziţionarea de material rulant nou pentru calea ferată, achiziţionarea navelor de dragaj sau intervenţie în sectorul naval, a echipamentului de siguranţă şi securitate în domeniul aerian, dar şi a echipamentelor IPS pe sectorul rutier.

Documentul prevede anul 2022 ca termen de finalizare a autostrăzii Sibiu - Piteşti, în lungime de 116,60 kilometri, valoarea estimată a acesteia ridicându-se la 1,674 miliarde euro. Tot în anul 2022 este preconizată finalizarea autostrăzii Comarnic - Braşov, de 58 de kilometri, cu o valoarea estimată de circa 998 milioane de euro.

Cu doi ani mai devreme, în 2020, trebuie dată în folosinţă autostrada Tg. Neamţ - Iaşi - Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri şi o valoare estimată de circa 1,130 milioane de euro, iar anul viitor ar trebui să se deschidă traficului autostrada Suplacu de Barcău - Borş (+ Oradea), cu o lungime de 74,5 kilometri şi o valoare estimată de 304,43 milioane de euro.

Documentul mai prevede şi construcţia de drumuri expres, termenul cel mai apropiat fiind cel extinderii la patru benzi a Centurii Sud Bucureşti, respectiv 2018.
......


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

pasadia

#549
Quote from: Ionut on September 13, 2016, 04:07:12 PM
5. siiiiii.... Brasov-Sibiu.

Pasadia, esti fericit cred ca acum. Ai autostrada. :king:

Nope, absolut deloc. Pentru ca nu cred ca se vor petrece toate acele lucruri, pentru ca in continuare autostrada este privita ca panaceu universal si nu proiecte mai mici dar mai multe pentru rezolvarea punctelor negre din mai multe locuri, pentru ca ma indoiesc ca vor fi bani indifferent de cat de pesimista e variant pesimista.

SI hai sa zicem ca accept ca imi fac griji degeaba  - vor fi bani, va fi expertiza, va lucre toata lumea cu spor, se vor realiza toate cele 5. Asa ca intreb hatru: Bucuresti-ul tot cu rahatul ala de centura ramane?

LE: Vad pe FB postarea lui Catalin, cea in care subliniaza si el acelasi lucru -

Quote"O actualizare a Master Plan-ului cu o strategie de construcție mai rapidă a proiectelor mici/medii cu impact mare, de pe coridoarele europene.
- proiectele grandioase de trecere a munților (Sibiu-Pitești, Tg. Mureș-Iași) sunt de durată, pregătirea va dura mult, construcția va dura cel puțin 4 ani
- între timp, putem cîștiga foarte mult cu ideea construirii de bucăți de autostradă care reprezintă variante ocolitoare ale orașelor cu noduri la capete, spre exemplu centura Balș-Slatina
- ne putem gîndi și la alte proiecte cu impact mare cum ar fi: Centura Iași + Iași-Ungheni + pod peste Prut, legătura Aeroport Henri Coandă-autostrada A3 și altele
- toate aceste proiecte de dimensiuni mici și medii se pot pregăti mai rapid (un studiu + proiect poate fi făcut în 8-12 luni de o firmă serioasă cu capacitate)
- și se pot construi mai rapid (1 an de zile în anumite cazuri)
- cu impact foarte mare!
- aceste proiecte merg în paralel cu pregătirea celor mari și cu pregătirea restului coridoarelor"

Ce sa zic? Ca mi-ar place ca macar, noi cei de aici, sa intelegem ca e mai important sa militam pentru aceste proiecte mici? Sa mai spun si ca in acelasi ton e si dorinta mea, aceea de a pune DRDP-urile sa concureze intre ele pentru finantarea si constructia unor asemenea proiecte, luand astfel decizia de la CNADNR si ducand-o in teritoriu, acolo unde se stie mai bine care sunt problemele punctuale. Ma rog, am vazut ca nici acea discutie nu a ajuns nicaieri, in afara de north si de frunzaverde neexistand alte luari de pozitie pertinente.

vancouver

#550
Termenele sunt absurde. Asta face ca orice persoana sa ia in derâdere tot Master-Planul. Pacat, pentru ca totusi este o treaba destul de serioasa. Ne place sa ne scaldam in derizoriu.

Lucrurile stau cam asa: o autostrada normala dureaza 10 ani. Rotund. Din momentul apasarii butonului start si pana la ultima rigola finalizata. Cei 10 ani se compun din (mergem pe FIDIC rosu):
- 1-2 ani pregatirea documentatiei de licitare SF + proiect si licitatia propriu zisa + contestatii
- 2 ani intocmirea SF si proiectului
- 1-2 ani avizare proiect si obtinere AM + AC
- 1 an licitatie constructie si contestatii
- 2-3 ani constructia
---------------------------
TOTAL ca. 10 ani.

Daca este la munte mai punem inca +5 ani pentru tunele.
Daca este vorba de o autostrada lunga, pe tronsoane multe mai punem +5 ani pentru ca unele firme mai dau faliment.
Daca exista vointa speciala si atentie speciala timpii mai pot fi injumatati (dar cresc unele costuri), la fel daca proiectul este extrem de simplu (doar la campie, fara structuri mari).

Hai sa le luam la rand:
- Sibiu-Pitesti: 15 ani, fiind la munte, vointa maxima: 15/2=7,5 ani. Ne aflam in anul 2, deci supa schema de mai sus ar mai fi 5,5 ani. Eu zic ca e realist. 2015 - 2023. Eu asa as fi scris.
- Comarnic-Brasov, idem ca sus, doar ca ne aflam in anul zero, deci 2017-2025.
- Tg. Neamt-Iasi-Ungheni: 2018-2028. Motiv: in 2017 nu se va face nimic, ne vom concentra pe licitatii pe Sibiu-Pitesti si Ploiesti-Bacau-Pascani, si daca tot am zis mai sus, si pe Comarnic-Brasov. Deci Tg. Neamt-Iasi-Ungheni sigur nu se poate pregati nimic in 2017.
- Nadaselu-Suplacu de Barcau. Datorita tunelului Meses putem pleca direct de la 12 ani, doar ca sa zicem ca deja este in proiectare, anul 2. As zice 2014-2026.
- Suplacu de Barcau-Bors. Aici inceputul e gresit. Se lucreaza acolo din 2007 la proiect. Deci 2007-2017.
- Sibiu - Brasov. 2017 exclus sa se inceapa ceva nici macar pregatire. 2018-2028.
- Craiova - Pitesti. 2017-2027
- inel Bucuresti. 2018-2028.
- Tg. Mures-Tg. Neamt. E imposibil pana in 2020 sa se inceapa. Din orice unghi am privi. E si exorbitant de scump si tehnic dificil. 2020-2035.
- Ploiesti - Comarnic: 2021-2026
- Brasov - Bacau: ilogic sa se inceapa inainte de finalizarea Tg. Mures - Tg. Neamt si observarea in ce masura este necesar. As zice 2040-2055.

Si asa mai departe si la DX.

PS. Daca ii spui lui pasadia ca in 2026 ar avea autostrada completa pana la Bucuresti si in 2028 pana la Sibiu, atunci mai vii de acasa si poate te crede. Cel putin crede ca este realizabil. Dar in 2020 Sibiu - Brasov, asta e fantezie pura.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Si nu e normal atunci sa imi doresc centura Fagaras si Codlea pana in 2019 si bucata dintre ele pentru 2030?

Tocmai pentru ca stiu ca nu sunt bani si dureaza peea mult un proiect mare, prefer bucatile mici cu adevarat necesare acum si restul poate veni mult mai tarziu...

dr4qul4

ba e perfect normal. Tocmai de aceasta termenul de incepere trebuie sa fie 2016 (sau chiar 2015) si doar cel de finalizare trebuie sa fie mai indepartat.
Dar probabil pe hartie da rau de tot sa termini o autostrada in 10-12-15 ani....


La DX am observat ca vor face exact asa. Cel putin cu podul de la Braila, care are un alt termen fata de restul DX-ului pana la Constanta. Acum sper ca podul va fi primul facut si nu DX-ul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

__dir

QuoteSa mai spun si ca in acelasi ton e si dorinta mea, aceea de a pune DRDP-urile sa concureze intre ele pentru finantarea si constructia unor asemenea proiecte, luand astfel decizia de la CNADNR si ducand-o in teritoriu, acolo unde se stie mai bine care sunt problemele punctuale.

Pana la urma in CNADNR e problema, nu acel MP de transport care va fi marit cu diverse articole dupa alegeri.

pasadia

Quote from: dr4qul4 on September 14, 2016, 09:55:33 AM
Tocmai de aceasta termenul de incepere trebuie sa fie 2016 (sau chiar 2015) si doar cel de finalizare trebuie sa fie mai indepartat.

Dar pentru a exista termene de finalizare diferite ar trebui sa NU mai gandim in proiecte de zeci sau sute de kilometri ci in proiecte mai mici. Eu am mai zis ca nu imi doresc neaparat CoBra ci doar centura pentru Busteni, Comarnic si eventual Sinaia. La fel si Brasov - Sibiu, o pot imparti lejer in cateva proiecte importante si cateva ce se mai pot amana.

Dar sa indraznesc sa spun ceva contra Tg. Mures - Iasi? Sa ma apuc sa sparg proiectul ala in bucati si sa spun ca unele dintre ele nici nu ar trebui licitate inainte de 2030? Aoleu, ma veti repudia imediat in cazul asta.