Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

Las' ca e amuzant ca costul unui drum facut cu auto personal e considerat a fi strict NUMAI costul carburantului. Achizitia masinii, intretinerea si asigurarea ei, astea nu sunt costuri... O:-)

istvan78

#376
Good point!  :yes:

La colegii mei din Germania am constatat ca tunci cand merg undeva impreuna cu masina, impart nu doar costul carburantului, ci calatorii platesc proprietarului masinii in mod pausal si un fel de taxa de uzura a masinii.

sebba

@pasadia, sunt si alea costuri.... dar alea sunt deja platite de cine are masina, indiferent daca merge cu trenul sau nu
raman doar a fi "recuperate" prin utilizarea masinii si netinerea ei in parcare, ptr poze

si chiar daca le punem si pe alea, cand pleci cu trenul nu ai doar costul biletului si gata

nu am zis ca iesi mai ieftin plecand SINGUR cu masina
am zis ca diferenta de pret nu se justifica, citeste putin mai atent sau poate nu m-oi fi exprimat nici eu chiar perfect...
Sailing away! S/Y Haimana

s2002

Quote from: nicolaem on June 04, 2015, 09:50:34 PM
e bine da, declaratiile sforaitoare de la noi sunt dublate acum si de la Bruxelles.
din pacate avem MP dar SF anu asta au fost licitate tot fara nici o noima, investiile sunt blocate, si incontinuare nu stie nime exact ce urmeaza sa se liciteze si cand dupa ce se termina cu A10 si Turda Mures. ne aflam in acesi situatie de acum 2 ani.
Taraganarea cu aprobarea Master planului tine de obiceiul de a ne da cu parerea. In mod normal planul se elaboreaza in principal avand la baza recensamintele de circulatie. Aceste recensaminte, prelucrarea lor si obtinerea prognozelor de trafic este stiinta, si se preda la scoala. Ele sunt corelate cu economia globala si coridoarele de transport global. A venii cu alte ,,imbunatatiri" ale diversilor baroni locali nu face decat sa puna bete in roate unei abordari cu adevarat europene.

akacrys

Cat mai dureaza pana vom avea varianta finala aprobata de CE?  ???

NGC


TibiV

Quote
Inainte de a pleca din tara i-am spus dlui ministru Rus ca, in traditia altor oameni politici cunoscuti, imi las barba si nu ma mai rad pana nu se aproba Master Planul, iata ca s-a aprobat...Ca fara Master Plan nu puteam sa avem Planul Operational.
PM Victor Ponta, 10 iulie 2015, dupa semnarea POIM


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cutter

#382
Din surse 100% sigure: MPGTul n-a fost aprobat/definitivat încă. Nu mă întrebați cum se poate așa ceva.

Săptămîna viitoare se trimite la Bruxelles forma cu ultimele observații integrate și pe la sfîrșitul lunii se speră să fie adoptat.

TibiV

#383
Probabil ca asa cum UE le da bani grecilor fara Master Plan de autesritate, asa ne da si noua POIM fara MPGT...
Acum lasand gluma de o parte, cred ca pur si simplu au facut-o la "mica intelegere" cu Cretu, ca "e de-a noastra"....

Tocmai de aia l-am si citat pe Ponta, ca el zice ca semnarea POIM e dovada ca s-a aprobat MPGT, dar MPGT e de fapt inca in suspans. Deci inca un "semi-adevar" spus in felul lui tipic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

vad ca si "prietenul" si-a intarziat placarea din minister tocmai pentru a fi el cel care semneaza. sper sa nu fie amanari prea mari.


Ionut

^ Pag. 120
Avem Ploiesti-Buzau-Bacau-Iasi autostrada?! Ce minune! Ne-au ascultat. Si Bacau-Suceava-Siret drum expres.

Sau nu citesc eu bine?

dr4qul4

In anexa eu vad ca scrie DX, constructie noua, 2X2
Si au separat drumurile.

DX5 e Buzau-Bacau,

Ploiesti-Buzau face parte din DX-ul catre Braila
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

#388
Dar de exemplu A3 intre Brasov si Targu Mures nu mai exista si se va face Sibiu - Brasov.

Atunci de ce au mai lansat in 01.07.2015 licitatia pentru "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea, Sectiunea Fagaras-Sighisoara""? :o :o :o
Pentru ce vor sa arunce valoarea estimata de 17.397.307,00 RON fara TVA?

Este deja in lucru "Revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras".

cutter

Avem așa. Autostrăzi și proiecte rutiere semnificative (proiecte noi) pînă în 2020-2022:

1. Scenariul 1 fără clauză de reformă structurală (adică derogare de deficit de la Comisie):
- autostrada Sibiu-Pitești
- CB sud - lărgire la 4 benzi
- drum expres Ploiești-Focșani-Bacău
- legătură A3 - aeroport Henri Coandă

2. Scenariul 2 cu clauză de reformă structurală:
- autostrada Sibiu - Pitești
- autostrada Tg. Neamț - Iași - Ungheni
- autostrada Comarnic - Brașov
- autostrada Sibiu - Brașov
- autostrada Suplacu de Barcău-Nădășelu (închiderea autostrăzii Cluj-Oradea-Borș)
- autostrada Pitești - Craiova
- CB sud - lărgire la 4 benzi
- drum expres Ploiești-Focșani-Bacău-Pașcani
- legătură A3 - aeroport Henri Coandă

Scenariul de departe cel mai probabil este primul pentru că activarea clauzei de reformă structurală era valabilă în condiții de prudență fiscală - odată cu măsurile de creștere a cheltuielilor și reducere a veniturilor pare extrem de improbabil că mai poate fi vorba de așa ceva.

Mai mult, scenariul 1 este și el în sine prea optimist întrucît așa cum arată MPGT-ul are un deficit de finanțare de 700 de milioane de euro
(chiar și după contribuția națională și fondurile structurale), deci trebuie scos ceva (de exemplu, drumul expres Buzău-Bacău).