News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Zi-mi doar atat: avem autostrada Ploiesti-Bacau? Sa pot dormi la noapte.

igorashu

Quote from: Ionut on May 29, 2015, 03:18:08 PM
Zi-mi doar atat: avem autostrada Ploiesti-Bacau? Sa pot dormi la noapte.
:o pe cine ați mituit? Nu spun DNA-ului O:-)

alecu26

DNA ul ar trebui sa se sesizeze cine a facut 3 bezni pe Buc-Moara Vlasiei si acum nu face bifurcatia pentru Buzau. (sau macar curtea de conturi). Ce naiba...de aia era gandit proiectul cu zona mediana verde de 12 metri....sa facem exitenderea când o fii nevoie.
Drumurile noastre POATE;

iulius

informatii cu privire la Master Planul de Transport, s-a aprobat ceva????
merci frumos!!

TibiV

Ce bine este sa ai un comisar la Bruxelles...
http://www.agerpres.ro/politica/2015/06/04/corina-cretu-comisia-europeana-apreciaza-progresele-inregistrate-de-romania-in-elaborarea-master-planului-de-transport-11-11-11
Quote
Bruxelles, 4 iun /Agerpres/ - Comisia Europeană apreciază progresele înregistrate de România în elaborarea Master Planului de Transport, a anunţat comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, într-o declaraţie de presă transmisă joi AGERPRES de cabinetul său.
    Corina Creţu s-a întâlnit miercuri, la Bruxelles, cu ministrul transporturilor din România, Ioan Rus, pentru a discuta ultimele aspecte referitoare la Master Planul de Transport.
     'Am avut o întâlnire foarte fructuoasă cu ministrul transporturilor Ioan Rus pe marginea Master Planului de Transport. Acesta este un document naţional strategic care stabileşte o hartă prioritară de dezvoltare a infrastructurii de transport pe termen lung, fiind o condiţionalitate ex-ante pentru finanţarea proiectelor de mare infrastructură din Fondurile Structurale şi de Investiţii Europene. Comisia Europeană apreciază progresele înregistrate de România în elaborarea Master Planului de Transport. România are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregătesc în prezent un astfel de document', a declarat comisarul european în urma discuţiilor cu ministrul Rus.
     'Mai avem câteva aspecte de discutat cu reprezentanţii Ministerului Transportului în cursul lunii iunie, însă per ansamblu suntem pe drumul cel bun. Obiectivul nostru comun, al Comisiei Europene şi al Guvernului României, este acela de a reuşi să finalizăm şi să adoptăm Programul Operaţional pentru Infrastructură Mare şi Programul Operaţional Regional până la jumătatea lunii iulie, astfel încât să se poată începe implementarea proiectelor', a mai spus comisarul european pentru politici regionale.
Sublinierile imi apartin...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nicolaem

e bine da, declaratiile sforaitoare de la noi sunt dublate acum si de la Bruxelles.
din pacate avem MP dar SF anu asta au fost licitate tot fara nici o noima, investiile sunt blocate, si incontinuare nu stie nime exact ce urmeaza sa se liciteze si cand dupa ce se termina cu A10 si Turda Mures. ne aflam in acesi situatie de acum 2 ani.

iulius

http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/857-04-06-2015

Ministrul Transporturilor,

Ioan Rus, a avut miercuri, 3.06.2015, la Bruxelles, o întâlnire cu doamna Corina Crețu, Comisar European pentru Politici
Regionale, pe tema Master Planului General de Transport. Această întâlnire a avut loc după ce, săptămâna trecută, o comisie a Ministerului Transporturilor a avut discuții tehnice legate de Master Planul General de Transport cu reprezentanți ai Comisiei Europene.

"Săptămâna trecută, colegii mei, specialiști de la minister, au discutat aici, la Bruxelles, cu specialiștii Comisiei Europene (CE) toate datele Master Planului General de Transport (MPGT). Astăzi, avem un Master Plan General de Transport, un produs creat împreună cu specialiștii CE în urma unor consultări permanente, pe tot parcursul etapelor construcției acestui plan strategic de dezvoltare a infrastructurii românești. Este important pentru România ca, după terminarea negocierilor cu CE, să treace imediat la implementarea MPGT. De asemenea, în acest moment, România intenționează să folosească pentru proiectele din MPGT atât expertiza cât și banii de la BEI și BERD în limita celor 7 miliarde euro aprobate de către guvernul român pentru dezvoltarea infrastructurii. Ideea triplei surse de finanțare pentru proiectele de infrastructură – fondurile europene, bugetul de stat și banii de la BEI și BERD – idee inspirată din celebrul plan de investiții Juncker, sunt convins că va determina un coeficient de succes mult mai mare pentru implementarea MPGT" a declarat Ioan Rus.

Ioan Rus va avea joi, 4.06.2015, o nouă întânire, cu doamna Violeta Bulc, Comisar European pentru Transporturi, în cadrul căreia vor fi abordate teme de actualitate ale politicii de transporturi de la nivelul Uniunii Europene și Master Planul General de Transport.


alecu26

#368
Pfai. ....zici ca e interviu din Scânteia.  Cred ca au pregătit întrebările și răspunsurile vreo 2 săptămâni.
Frunzaverde. ...Cum suna combinația propusa tren+autocar? mai avem asa ceva prin Europa?
Drumurile noastre POATE;

Ionut

^ Shuttle adevarat, ca la japonezi. :o
In fine, articole platite, probabil.

istvan78

Quote from: alecu26 on June 16, 2015, 11:29:48 PM
Cum suna combinația propusa tren+autocar? mai avem asa ceva prin Europa?
Combinatia nu suna rau deloc. E aparent ca nu vom putea intretine toate sectiile de CF secundare din tara. Ele au fost construite intr-o vreme cand transportul rutier cu autocarul nu era fezabil - vorbim de deceniile 5-6 ale sec. XX. Drumurile erau nemodernizate, autocarele existente erau scumpe si nefiabile, combustibilii erau scumpi.

Ce nu sunt eu convins e daca e oportun ca operatorul CF sa detina si sa opereze si autocarele. De ce nu s-ar asigura legaturile secundare cu autocarul prin concesiune?

alecu26

exact asta e ideea.

CFR va opera acele autocare cu costuri enorme....nu va avea bani de intretinere, se vor strica...se vor murdari...intr-un cuvant in maxim 1 an le vor trage pe dreapta.

Ce e asa greu de inteles ca statul e cel mai prost manager????!!!!????

Lasa-l domle pe privat sa-si optimizeze si sa-si calculeze el ce si cum. Nu sa fure motorina soferii de pe autocare si sa nu taie bilete la aia 2-3 calatori care vor fi.

Cat de bine a functionat s-a vazut in esecul legaturii Gara de nord-Otopeni. OK...a fost o prostie acea strutocamila cu transbordarea, etc....dar daca vor sa testeze un asa sisteme acolo l-as testa.

Aaa....si l-as mai testa pe legatura Targu Mures-Bucuresti. Ca in cazul Targu Mures ajungi la Sighisoara...(doar vreo 50 km pana la Tgm) si de acolo incepe un calvar in care te plimbi in jurul (de fapt te si indepartezi) Targu Mures prin Medias, Blaj, Teius, Aiud pana ajungin in Razboieni unde oricum te leaga la alt tren sau trebuie sa te dai jos oricum ca sa iei trenul Razboieni-Targu Mures. Asa ca aia 50 de km Sighisoara-Targu Mures ii parcurgi in vreo 4 ore cred.
Drumurile noastre POATE;

istvan78

#372
Banuiesc ca motivarea e ca autocarele sa se poata cumpara prin fonduri UE.

Dar parca tot mai eficient suna ca operatorii de transport existenti deja in toate regiunile tarii sa gaseasca solutiile cele mai bune tehnic pentru legaturile cerute de CFR.
De fapt nenumarate legaturi cu autocare exista deja, ceea ce lipseste e doar logistica de identificare a legaturilor cu serviciile pe CF si achizitie a biletelor centralizat.

Imi pare ca de fapt statul ar trebui sa liciteze pentru un sistem informatic care sa centralizeze serviciile de transport disponibile pe CF (operatori acreditati) si cele disponibile rutier (deasemenea operatori autorizati si care vor dori sa participe in schema), si sa rezolve logistica efectuarii rezervarilor, a emiterii de bilete si a distribuirii veniturilor. Voi-la!

sebba

parerea mea e ca cfr-ul nu poate deveni un concurent pe piata transporturilor de calatori atat timp cat pretul a doua bilete de calatorie este similar cu pretul combustibilului necesar unui autoturism ptr a parcurge aceeasi distanta

Cine pleaca singur are de ales intre a plati jumatate din pretul combustibilului masinii dar depinde de orarul trenurilor, de intarzieri, de faptul ca va trebui sa foloseasca atat la plecare cat si la sosire alte mijloace de transport... toate astea rezumate in timpi mult mai mari necesari deplasarii, plus nervii si mizeria si "taca-taca" cu 35 km/h in frig sau pe caldura torida.
Trebuie sa te arda rau ca sa alegi asemenea conditii de transport
Deja de la doua persoane... autoturismul devine clar varianta de preferat. Apar si aici probleme dar parca e altceva... pleaca omul cand vrea, pe unde vrea, nu cauta taxi-uri sa-l duca la gara, merge pe unde-i place sau pe unde poate...

Asa ca CFR Calatori ar trebui prima data sa miste trenuri cat mai multe si cu preturi cel putin la jumate fata de ce e acum si poate asa vor deveni competitivi
In conditiile in care o locomotiva trage 2 vagoane sau avem niste mizerii expirate de automotoare aduse cine stie de prin ce shrott d-afara... si avand si preturile care le au... pot ei sa roage lumea sa o duca la gara si cu elicopterul ca tot nu vor misca ceva palpabil
Sailing away! S/Y Haimana

istvan78

Nu ma pot declara deacord cu tine...

Problema nu e asta:
Quote from: sebba on June 17, 2015, 04:15:03 PM
pretul a doua bilete de calatorie este similar cu pretul combustibilului necesar unui autoturism ptr a parcurge aceeasi distanta

Ci asta:
Quote from: sebba on June 17, 2015, 04:15:03 PM
de intarzieri,  nervii si mizeria si "taca-taca" cu 35 km/h in frig sau pe caldura torida.

Ca de altfel prin tarile din vest calatorii de pe CF aleg acest mod nu pentru ca e mai ieftin (chiar nu e acolo!) ci pentru ca e mai comod (fara oboseala condusului, fara riscuri si cu posibilitatea de a face altceva pe drum - citit, lucrat, etc...) si mai rapid.