Master Plan General de Transport (MPGT) in Romania

Started by Ionut, September 14, 2013, 08:35:27 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Quote from: caf on October 04, 2014, 06:02:06 PM

Sunt convins ca rusinea asta de desen nu va trece de JASPERS, dar cat timp vom pierde cu incercarea asta jalnica de a finanta ambitii personale ?


Exista vreo posibilitate ca JASPERS sa aibe vreun drept de vot/veto? Poate cumva blocat masterplanul acesta chiar daca trece de dezbatere publica? Ca sa fim sinceri, cu dezbatere sau fara dezbatere publica nu e nimeni obligat sa ia in seama ce spune lumea si sa treaca ce lege sau proiect doresc.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

teocharis

Jaspers nu are drept de veto dar emite aviz negativ/pozitiv , ceea ce , de facto, e echivalent cu un veto pe decizia de finantare a Comisiei.

iuli

Deci tot politica conteaza...  :( Daca guvernantii ii imbrobodesc pe aia de la Bruxelles...  :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

teocharis

nu stiu de unde ai inteles asta: un aviz tehnic negativ inseamna, ptr birocratii din Comisie,  ca proiectul e ingropat.

iuli

Scuze, nu era ce am inteles, era doar o rabufnire personala. In plus, si acolo tot oameni sunt, tot politicieni, tot interse proprii, mai degraba la asta m-am referit.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

panda_no 5


stangabriel

#141
http://www.ampost.ro/comunicate/am-post-publica-master-planul-general-de-transport-pentru-consultare-publica

Prima dezbatere publică cu privire la acesta vizează domeniul de transport rutier și va avea loc la sediul Ministerului Transporturilor (B-dul Dinicu Golescu nr.38, sector 1, București) în data de 7 octombrie 2014.

Persoanele interesate să participe sunt rugate să se înscrie la adresa de e-mail postransport@mt.ro, până la data de 6 octombrie 2014, ora 16:00.

Accesul participanților la ședința publică va fi permis pe la intrarea principală a MT, începând cu ora 9:30.

Pentru celelalte domenii de transport, dezbaterile publice vor fi organizate, după cum urmează:
-   9 octombrie: feroviar;
-   13 octombrie: naval;
-   15 octombrie: aerian și intermodal.

AM POST apreciază aportul tuturor celor interesați, care prin transmiterea de sugestii, propuneri și observații vor contribui la definitivarea acestui document de importanță strategică pentru dezvoltarea infrastructurii de transport a României.

Persoane de contact:
Anca Enăchescu - AM POST, fax: 021 319 61 78, e-mail: postransport@mt.ro;

L.E.    În perioada 1 - 30 octombrie 2014 pot fi transmise observații și sugestii pe adresa de e-mail postransport@mt.ro, în atenția doamnei Anca Enăchescu.

alexV

Salut,

Referitor la DX in favoarea autostrazii, unul din argumentele forte e reprezentat de costul de 70% din valoarea unei autostrazi. Rog pe cineva mai adaptat la birocratie sa faca o lista cu ultimele segmente de autostrada contractate, cu suma estimata, suma ofertei castigatoare, si procentul. Ar putea fi un contraargument pt masterplan. Ma refer la A10 lot1-4, Lugoj - Deva 2,3,4, Timisoare-Lugoj 2, Arad-Nadlac lot 1 si din A3 daca e ceva.

Mersi anticipat.

alexV

Doresc sa imi exprim punctul de vedere in favoarea autostrazilor, impotriva DX, si totodata pentru A1 fara intrerupere.

Cum a spus vancouver si inca cineva pe threadul A3, criteriul principal e siguranta: autostrada o ofera, DX prea putin. Lipsa benzii de urgenta inseamna ca orice pana/accident inseamna restrictia la 1 banda pe sens. In aceste conditii, viteza max nu poate fi 130 ci mai putin. Siguranta pe care o confera o autostrada, la drum lung/de tranzit, lipseste atat pentru autoturisme care nu mai circula cu 139, cat si pentru camioane ca nu mai pot merge pe banda 1 cu pilot automat. Si daca sunteti de acord, masinile in pana pe drumurile principale sunt dese.

Argumentul doi: costul. Un fost ministru al transporturilor, PSD, declara ca occidentalii, de ar putea-o lua de la inceputuri, regreta DX-urile fiindca sunt mai ineficiente si costa la fel. De aceea am cerut in postarea de mai sus valoarea ultimele contracte semnate de noi, pentru autostrazi.

Transportatorii aleg drumurile de tranzit in functie de siguranta, iar GPS-urile celor cu autoturisme tot autostrazile le aleg (fastest). Pentru Amsterdam-Constanta de exemplu se va alege autostrada continua. Masterplan-ul stiintific e dirijat politic catre PPP Bucuresti-Brasov. Harta de mai jos e din masterplan. Cel mai necesar drum e totodata finantabil de UE. Nu se vrea, din pacate, iar eu cred ca e gresit.



Multumesc.
ps: sunt din Cluj, nici din Brasov si nici din Sibiu. Sa nu se creada ca sunt subiectiv.

nicolaem

mica observatie legat de (lispsa) strategiei in ultimele guverne.

Legatura NV tarii( CJ -Oradea in special ), - SE(Bucuresti, Constanta) se impartea relativ egal pe 2 trasee:  cel pe VO si cel pe VP, categoric concurente indiferent cat de mult incearca altii sa nege acest lucru.
Distanta Cluj Bucuresti pe DNuri este 450 km indiferent de traseu.

Cronologie dupa 2000:

-gandim pentru aceasta ruta A3, perfect binevenita => VO s-ar elibera indirect de o parte din trafic deci am fluidiza traficul pe ambele treceri de munti.
-intram in UE coridorul 4 devine prioritar, primim bani cu A1 terminat rezolvam total problema VO dar inca VP ar ramane aglomerat
-reusim sa finantam nou aparuta A10 din fonduri UE, si aducem prin aceasta tot traficul inspre VO, de unde logic va curge pe VO. Indirect traficul pe VP va scadea.

ce face guvernul acutual cand are de ales intre 2 variante bunicele???
Alege sa faca jumate din varianta 1 si jumate din varianta 2 obligandu-ne in teorie sa mergem intr-un zigzag absurd ( spuneti-i cum vresti dar pt mine legatura CLuj - Sebes- Sibiu- Brasov- Bucuresti e un zigzag absurd fara finantare )

De ce sa faci A10 daca nu vrei sa faci VO?
De ce sa faci VP daca nu vrei sa continui Brasov - Tg Mures ?
pai daca alegi autostrada pe VP atunci termina A3. daca alegi VO atunci termina A1
Ce e asa de greu de inteles?

Vom avea peste 10 ani o multime de cioturi de autostrazi in jurul unor judete cu politicieni influenti doar pentru a le arata ei localnicilor ca "fac treaba". Lideri care oricum nu is curiosi de autostrazi pentru ca ei merg cu girofaru in coloana oficiala si viseaza sa ajunga in parlament sau guv unde au abonamente la Tarom.

alecu26

Quote from: alexV on October 04, 2014, 10:55:54 PM
Salut,

Referitor la DX in favoarea autostrazii, unul din argumentele forte e reprezentat de costul de 70% din valoarea unei autostrazi. Rog pe cineva mai adaptat la birocratie sa faca o lista cu ultimele segmente de autostrada contractate, cu suma estimata, suma ofertei castigatoare, si procentul. Ar putea fi un contraargument pt masterplan. Ma refer la A10 lot1-4, Lugoj - Deva 2,3,4, Timisoare-Lugoj 2, Arad-Nadlac lot 1 si din A3 daca e ceva.

Mersi anticipat.

s-a mai facut calculul. E cam falsa faza cu 70%. Nu e valabila nici macar in zona de campie. Iar daca vrei DX upgraadabil la autostrada...nici pe atat. Si...cum am mai zis....chair daca un DX e 70% din autostrada...dar invers calcul e mai avantajos. Pentru mine aceste diferente nu se justifica....atunci mai bine facem jumătate de autostrada. Mult mai bine adaptabile la traficul real...si chiar prezinta avanataje privind investitia initiala. Sau...OK...sa facem DX-uri dar sa facem multe investitii in zonele de intrare si penetrare in orasele mari din diferetne de bani.
Drumurile noastre POATE;

myid

Pt cei care mergeti maine la dezbaterea publica, mai jos cateva informatii care va pot fi utile , toate extrase din legea 52/2003 :

Articole si paragrafe din lege care ne interesteaza pe noi :
•   Capitolul I . Art. 8. –
Persoana care prezidează şedinţa publică oferă invitaţilor şi persoanelor care participă din proprie iniţiativă posibilitatea de a se exprima cu privire la problemele aflate pe ordinea de zi
•   Capitolul I. Art. 3
- g) minută - documentul scris în care se consemnează în rezumat punctele de vedere exprimate de participanţi la o şedinţă, precum şi rezultatul dezbaterilor;
•   Capitolul I . Art 6
Aliniat 4.1  Propunerile, sugestiile sau opiniile cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice se vor consemna într-un registru, menţionându-se data primirii, persoana şi datele de contact de la care s-a primit propunerea, opinia sau recomandarea.
Aliniat 4.2  Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice vor specifica articolul sau articolele din proiectul de act normativ la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului."
Aliniat 7.1 Dezbaterile publice se vor desfăşura după următoarele reguli:
a) autoritatea publică responsabilă, prin persoana desemnată conform alin. (5), va organiza întâlnirea, va publica pe site-ul propriu şi va afişa la sediul propriu, alături de documentele menţionate la alin. (2), şi modalitatea de colectare a recomandărilor, modalitatea de înscriere şi luare a cuvântului, timpul alocat luării cuvântului şi orice alte detalii de desfăşurare a dezbaterii publice prin care se asigură dreptul la libera exprimare al oricărui cetăţean interesat;
b) dezbaterea publică se va încheia în momentul în care toţi solicitanţii înscrişi la cuvânt şi-au exprimat recomandările cu referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuţie;
c) la dezbaterea publică vor participa obligatoriu iniţiatorul şi/sau iniţiatorii proiectului de act normativ din cadrul instituţiei sau autorităţii publice locale, experţii şi/sau specialiştii care au participat la elaborarea notei de fundamentare, a expunerii de motive, a referatului de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus, a studiului de impact şi/sau de fezabilitate, după caz, şi a proiectului de act normativ;
d) în termen de 10 zile calendaristice de la încheierea dezbaterii publice se asigură accesul public, pe site-ul şi la sediul autorităţii publice responsabile, la următoarele documente: minuta dezbaterii publice, recomandările scrise colectate, versiunile îmbunătăţite ale proiectului de act normativ în diverse etape ale elaborării, rapoartele de avizare, precum şi versiunea finală adoptată a actului normativ.


Bafta multa maine . Suntem alaturi de voi  !


laszlo.robert

Sunt de acord cu Dx pe Sibiu - Pitesti dar sa se inceapa cel tirziu la sfirsitul lui 2015 ,altfel nu se va termina nici in 2020,
Traseul nu este o jucarie,iar acum avem mereu intirzieri pe zonele de cimpie si deal,nu cred ca acolo va functiona totul "ca la carte"
40000 de vechicule pe zi,capacitate maxima pentru Dx este relativa,cit % sunt camioane ,deal ,munte etc.
Apoi in a doua faza transformarea in autostrada

dr4qul4

Nu incepe nimic in 2015. ei inca nu au dat drumul la SF-uri.
Mai realist ar fi sa inceapa la sfarsit de 2015 licitatia pentru SIbiu-Pitesti, ia santierul efectiv la inceput de primavara  2017.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024