News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merlin__wizard

Foarte frumos. Ma bucur ca se investeste in siguranta pasagerilor

ion59

Multumim pentru reportaj. Din pacate, un lucru banal pentru alte companii a ajuns sa fie un eveniment pentru TAROM.
Sa speram ca se va banaliza si pentru compania noastra nationala.
Succes pe mai departe!


dr4qul4

Un avion nou nu este un lucru banal.
Costa mai mult decat un lot de autostrada.
Singura chestie e ca acum il inchiriem doar.

Dar nu am inventat noi aceasta "receptie". Se practica mai peste tot, atunci cand un nou model intra in flota. De obicei doar la primul. La noi va fi si pentru al 2lea care pb va fi si ultimul.
Sunteti prea carcotasi. Nimic nu va convine. Pt TAROM acest eveniment a fost mega publicitate gratis. Ajunge in toata presa si romanii se vor inghesui sa ia bilete, poate merg cu avionul "nou".
Vor afla mai tarziu ca vechitura de A310 era mult mai confortabil :))
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Eurocopter

Sunt de acord. Desi evenimentul a fost deturnat de pesedisti, s-a facut o imensa publicitate gratuita. Asta se traduce fara doar si poate in mii de bilete vandute si intr-un plus de imagine nesperat pentru companie.

Cu toate ca au configuratie LCC, puse cu cap la munca pot face bani. Ce vad in planificare pana acum imi place, vor avea un grad bun spre foarte bun de utilizare (inclusiv curse de noapte).

Sper doar sa se continue si sa nu se opreasca aici. Cu 2 flori nu se face primavara si e multa treaba de facut pana ca flota sa ajunga la normalitatea unei companii respectabile din anul 2017.

Sent from my F5321 using Tapatalk

TibiV

La eveniment Davidoiu, directorul Tarom, a spus ca va fi reconfigurat si ca va fi instalat si clasa business...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

A spus si o data? sau o ia in calcul dupa ce trec primii 10 ani si e gata "inchirierea"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Asa va ramane. Nu mai schimba nimic la el acum. Daca vroiau, venea direct asa.
Evenimentul a fost deturnat, dar prezenta PM asigura o expunere mediatica mult mai mare oricarui eveniment.
Chiar si controversele legate de deturnare sunt tot publicitate. Chiar una care va avea ecouri cel putin pana la sfarsitul lunii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Ce i-ar impiedica sa il reconfigureze ?

frunzaverde ne-a explicat ca (in manualul avionului parca...) scrie ca poate fi reconfigurat in 5 ore.

Vor ramane cu vreo 20 de scaune de rezerva... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

cum ce? Biletele pe care le pot vinde in plus.
Iar daca ii pun si business, nu sunt 18 locuri sunt vreo 30 in plus.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

#519
 Dacă scoate doar un rând pot face 8 locuri pentru business, nici nu cred că sunt nevoie de mai mult. În această configurație pierd doar 10 locuri. Pe cam toate zborurile efectuate nu erau mai mult de 5-6 clienți la business, în cel mai fericit caz. Aici includ Austria, Alitalia, Aegean, Lufthansa și Tarom-ul. Scaunele de la Aegean puteau fi folosite și pentru business, dar și pentru economi. Locurile din mijloc aveau masă integrată în ele.

Presupun că aceasta este configurația,acesta este un TUIfly Boeing 737-800 (73H)cu 189 locuri, Pitch 30, Width 18:




TibiV

Boeing zice ca livreaza aeronava in doua variante:
1. Full-economy, 189 de locuri
2. Standard, cu business class, 162 de locuri

Evident ca operatorul poate face si alte combinatii "intermdiare".

Doar ca zona de "cattering" nu stiu cum o poti up-grada de la 189 (mananca si bea doar cine vrea sa si plateasca) la 162 (gustare/cafea/suc pentru toata lumea)...
Ionut stie mai multe detalii despre cum vor flamanzi pasagerii in varianta "189"... :D

Dar poate au adus "elementele suplimentare" pentru upgrade-ul "bucatariei" in cala avionului...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

ar fi culmea sa avem business class si in rest low cost ultradens.
iar la business ai nevoie de 1 insotitor in plus si spatiu extra pt mancare, bautura, shoping, paturi, perne si alte detalii. Business nu inseamna doar scaun mai bun.
Mai avem si bagajele. Tarom ofera gratis atat bagaj de cala cat si bagaj de mana. 189 de pasageri au cam multe bagaje, mai ales cand sunt gratis.
Si mai e un detaliu. Iti raman doar toaletele din spate. Iar 18 pasageri in plus (3 randuri pe care tb sa le scoti daca vrei sa stea comod si cei din spate, pt varianta standard), sunt cam multi.
Configuratia finala depinde de rutele pe care va zbura.
Daca va fi alocat pe rute mai lungi (Dubai, Londra, Madrid), atunci vor merge pe configuratie standard (162). Pur si simplu nu poti tine oamenii 3-4 ore fara mancare sau fara toaleta.
Daca va zbura Viena-Roma-Berlin, atunci pot sa mearga si pe 189.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Bingo !

Prima ruta anuntata este Madrid... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#523
Quote from: dr4qul4 on May 24, 2017, 10:41:49 PM
iar la business ai nevoie de 1 insotitor in plus;  si spatiu extra pt mancare, bautura, shoping, paturi, perne si alte detalii. Business nu inseamna doar scaun mai bun.

Nu e nevoie sa oferi clasa business, mai ales ca toata oferta ta e short-haul. Poti oferi o clasa "PLUS" pe modelul oferit de SAS sau de BA short-haul, in care oferi un pic de spatiu suplimentar, mancare calda, facilitati mai bune de bagaje, o bautura de bun-venit si puncte mai multe pentru 10-20% mai mult pret. Asta elimina problema toaletelor si a serviciilor costisitoare (si problema locurilor J care nu se vand oricum).

Problema mea principala e situatia cu 189 de locuri. Spatiul de picioare si confortul scaunului sunt acum sub nivelul oricarui competitor european pe short-haul, si sunt la nivelul ULCC-urilor gen Pegasus, Ryanair sau Easyjet. Vorbim de 29" spatiu de picioare fata de 30"-32" la competitori. Pentru intern e ok daca pot mentine preturile si costurile la nivel de ULCC.

Dar pentru zboruri externe e foarte riscant, mai ales pentru publicul high-yield; oferta pur si simplu e la un punct unde nivelul de preturi e altul. Si faptul ca iti dau mancare calda sau bagaj (cand nici macar nu te-astepti la serviciile astea) e compensatie insuficienta fata de confortul foarte slab al scaunului oferit.

Cat despre spectacolul de azi, e circ ieftin demn de Africa Centrala. State ca Etiopia sau Kenya (in care au companii serioase) nu s-ar fi coborit vreodata atat de jos. Punct. Dar mai grav e ca nu cred ca o sa vedem asa ceva in locuri ca Uganda sau Cambodia... Vorbim de inchirierea in dry lease a unui avion 737. Un rahat de operatiune curenta, de care se fac zeci in fiecare saptamana. Intamplator Blue Air a facut exact acelasi lucru (tot Pegasus a fost furnizorul aeronavelor) acum cateva saptamani si nimeni nu a miscat un ochi dincolo de cativa pasionati.

Sa trimiti avioane de vanatoare sa-l escorteze e undeva la limita grotescului si sfideaza orice forma de bun-simt si de respect pentru decenta si pentru platitorii de taxe (care au platit zborul inutil al RoAF, care de altfel nu au bani sa-si faca planul de instructie complet cerut de standardele NATO). E vorba de o lipsa a masurii demna de lumea a cinspea. E ca si cum ai inaugura un veceu public, din ala albastru portabil cu sobor de preoti, cu primarul, trei deputati si un secretar de stat. Si apoi tai panglica si fiecare il poate folosi in regim de "onoare"... E ca si cum ti-ai inaugura Loganul luat in leasing cu o petrecere cu 50 de invitati... Si totul pe bani publici.

Reclama aia n-a fost gratuita. Orele de zbor la F16 sunt foarte scumpe, si vin din buzunarul meu si al vostru, din taxele platite statului. Si in loc sa fie folosite la antrenamentul pilotilor (care e problematic in Romania din lipsa de fonduri) e aruncat pe un display ordinar in favoarea (dubioasa) a unei companii in mediu concurential. Care nu ajuta cu nimic semnificativ un pilot de F16, si aduce beneficii cel mult marginale TAROM. Alte companii de ce nu primesc tratament de onoare cand bazeaza un avion nou pe OTP?

Daca venea un 737 MAX sau un 350, cu Tarom unul din primii operatori globali mai intelegeam - era o noutate completa oferita. Sau daca Tarom era bazat intr-un aeroport foarte dificil gen PBH sau LCY unde operatiunile sunt atat de dificile sau speciale incat selectia unui avion nou chiar sa insemne ceva atat pentru operator cat si pentru producator. Dar vorbim de 737-uri. Toyota Corolla-ul aviatiei. Tarom opereaza NG-uri din 2001.

Si nici macar nu e prima oara cand modelul in sine (738) opereaza in culorile Tarom - dry lease-ul ultra-pagubos cu Air Berlin si-l mai aminteste lumea?. Macar atunci nu au trimis un nenorocit de avion de vanatoare sa faca tam-tam degeaba in piata publica...

Apropo, cat e rata la leasing? Si de ce s-a optat pentru avioane noi in conditiile in care nu exista o strategie definitiva de reinnoire de flota - caz in care un 738 de 4-10 ani vechime ar fi fost la punctul de pret optim?

Daca chiar doreau sa faca ceva, ceva demn si respectabil pentru o companie precum Tarom ar fi adus avionul in liniste, l-ar fi tras la o poarta ordinara din OTP. Tarom ar fi invitat un cerc restrans de jurnalisti si bloggeri de aviatie in lounge (sau in alt spatiu de protocol), ca oricum astia sunt vreo 15 in toata tara, si ar fi prezentat un prim draft al strategiei de "turn-around" a companiei - macar viziunea de flota si de rute. Apoi ar fi deschis o sticla de sampanie si taiat un tort, invitat cei prezenti sa faca poze, si gata.

Apoi, la 13:30, acelasi avion ar fi fost imbarcat cu pasagerii primei curse operationale (eventual serviti cu tort si sampanie la poarta) si gata. 738-ul Tarom ar fi fost inaugurat...

In schimb am facut rahatul bici de paranghelie, dar avionul sta fara motiv la sol absolut degeaba pana la o data necunoscuta. Pe banii TAROM (ca rata la leasing se plateste).

Quote from: dr4qul4 on May 24, 2017, 07:33:16 PM
Un avion nou nu este un lucru banal.
Dar nu am inventat noi aceasta "receptie". Se practica mai peste tot, atunci cand un nou model intra in flota. De obicei doar la primul. La noi va fi si pentru al 2lea care pb va fi si ultimul.

Un dry lease este unul din cele mai banale lucruri din aviatie comerciala. Blue Air a facut ceva similar acum cateva saptamani, cu acelasi model de avion, intamplator cu fix aceiasi origine si fix aceleasi scaune oribile. Pentru alea a trimis cineva F16-le? 737-le e o martoaga de munca. Faptul ca s-au inchiriat doua martoage nici macar nu merita semnalat dincolo de eventual mica comunitate de pasionati si aero-geeks.

Uita-te la ce a facut LOT cand a primit primul 787. In proprietate. Cand 787-le era un model nou pe piata globala, cu LOT primul operator european si cu un avion vandut de Boeing ca "viitorul acum". Nu cu o vaca de muls din care altii comanda cu sutele. O conferinta de presa scurta. Un filmulet aniversar. Un low pass si o invitatie la bord. Nu F16-uri. Nu alte magarii. O ceremonie discreta. Din nou, primul operator european. Premiera in tot spatiul UE.

Si uita-te cand a primit primul 738. O scurta declaratie de presa (comunicat) discutand importanta reinnoirii flotei si faptul ca e primul Boeing achizitionat dupa 20 de ani. Un post pe Facebook cu un slideshow cu cinci poze. Un post pe Twitter. Atat.

Si ca sa vezi penibilul in care ne scufundam tot mai adanc - Tarom a operat in trecut 3x738 luate tot in dry lease (cu mult tam-tam din cauza pretului ridicol de mare). Macar atunci nu s-au scufundat in ridicol - ceremonia de lansare fiind discreta si absolut rezonabila.

Quote from: dr4qul4 on May 24, 2017, 07:33:16 PM
Sunteti prea carcotasi. Nimic nu va convine.

Recunosc, aproape nimic din ce se intampla in infrastructura din Romania nu-mi convine. Pentru ca aproape totul este un dezastru. Un dezastru inimaginabil inclusiv in tari ca Serbia, Belarus sau Ungaria. Un dezastru mult peste Bulgaria. In unele cazuri, mai ales raportat la banii disponibili si la PIB, un dezastru aproape de "worst case scenario".

Quote from: dr4qul4 on May 24, 2017, 07:33:16 PM
Pt TAROM acest eveniment a fost mega publicitate gratis.

O ora de zbor cu F16-le costa 22.514 $ conform GAO (curtea de conturi americana) in 2013. 50+ de mii de euro din buzunarul meu si al tau pentru o manevra care nu ajuta pilotul de vanatoare cu nimic nu inseamna "gratis".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

grig

#524
Quote from: teoneo on May 24, 2017, 05:30:38 PM
Ionut, te-am vazut, scurt, intr-o filmare de la eveniment. Asa ca am cautat si pe API. Multumim pentru poze.
Cei de la Aeronews te-au surprins cateva cadre la minutul 2:32 (sau -0:36 inainte de terminarea filmarii):

https://www.facebook.com/Aeronews.ro/videos/1353515454724551/

obiectiv identificat, multumim pt cooperare