News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


ghrt

După ce a început să zboare Blue Air ATR-ul Tarom (de Iaşi) a fost sub 50% de fiecare dată când am mers cu ei. La cum lucrează nu au nici o şansă în faţa concurenţei, deşi, cât mai au avioanele, sunt o vacă de muls.
Cont (aproape) inactiv.

Ionut

^

Compania TAROM vă informează că a fost nevoită să suspende operarea pe unele rute externe cu plecare din Iaşi ca urmare a limitărilor impuse de indisponibilităţi din parcul de aeronave.

Acest lucru a survenit din cauza faptului că două aeronave A310 au fost retrase din flota TAROM in octombrie 2016 ca urmare a deciziei conducerii companiei de la acel moment. Demersurile ulterioare de inlocuire a acestora nu au putut fi finalizate la timp pentru operarea programului de vară 2017, program care avea în vedere initial şi operarea integrală a rutelor externe de la Iaşi.

TAROM respectă reglementările internaţionale cu privire la tratamentul pasagerilor în oricare din condiţiile în cauză. Pasagerii pot contacta în primul rând agentul emitent al biletului de călătorie, dar şi orice agenţie TAROM. Compania TAROM vă asigură că depune toate eforturile pentru reluarea operării curselor externe de la Iaşi în cel mai scurt timp în condiţiile de maximă siguranţă, făcând eforturi deosebite pentru reîntregirea şi reînnoirea flotei de aeronave.

Aeronews

lupu.irimie

#408
Se stia de retragerea celor 2 A310 din luna iulie de cand se luase decizia in boardul director. In ianuarie, aveau pe masa ofertele de la varii lesori conform cererii de oferta facuta de Tarom! Domnule Cuc(u), pate ne explicati si noua de ce nu sa luat in analiza nici o oferta primita, iar pe deasupra sa prelungit termenul de depunere a ofertelor pana la... sfantul asteapta!
Sunt intrebari tampite, la care nu o sa primim raspuns prea curand! Stiu asta!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

raulbogdan23

QuoteTAROM, cu prețuri începând de la 39 Euro pentru rute interne şi de la 79 euro pentru rute internaţionale.

http://aeronews.ro/promotie-tarom-bilete-dus-intors-de-la-39-eur-si-de-la-79-eur/

iuli

TAROM ia avioane cu chirie, din vară

QuoteÎn criză de avioane de luni de zile, TAROM va închiria, din vară, două aeronave. Compania, care a fost nevoită să renunţe la mai multe curse tocmai pentru că nu deţine suficiente aparate de zbor, are pe de altă parte ambiţii mari. Vrea să achiziţioneze alte două aeronave, capabile să treacă Oceanul. TAROM a renunţat la cursele transatlantice acum 14 ani.

Flota companiei aviatice se va înnoi la vară cu două aeronave. Închiriate.

,,S-au purtat discuţii cu două companii, cu doi actori mari de pe piaţa aeronavelor, urmând ca în cursul acestei săptămâni să finalizăm discuţiile şi cu cel de-al treilea. Spre finalul lunii aprilie vom avea rezultatul", a spus ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

TAROM zboară în prezent cu 21 de avioane cumpărate în perioada 1993 - 2009: 9 ATR-uri, 4 Airbus şi 8 Boeing. Asta, după ce în toamna anului trecut a tras pe linie moartă două aeronave achiziţionate la începutul anilor 90, prea vechi să mai fie folosite. Cum n-au putut fi înlocuite rapid, compania s-a văzut nevoită să-şi reducă numărul de zboruri.

Până în acest an, TAROM opera o cursă internă spre Bucureşti şi şapte curse externe spre Germania, Spania şi Italia. Lucrurile, însă, se vor schimba odată cu introducerea orarului de vară când doar trei destinaţii externe vor fi deservite de compania de stat, respectiv: Tel Aviv, Torino şi Londra.

,,În urmă cu aproximativ două săptămâni, compania TAROM a anunţat că va retrage definitiv de la baza din Iaşi patru rute externe. Este vorba despre Madrid, München, Roma şi Bologna", a declarat purtătoarea de cuvânt al Aeroportului Internațional din Iași, Elena Troia.

Cursele la care renunţă compania de stat sunt preluate de operatorii low cost. De la Iaşi spre Munchen vor zbura de la jumătatea lunii iunie aeronavele Blue Air. Conducerea aeroportului poartă deja discuţii cu o altă companie aeriană care să preia zborurile spre Madrid.

Însă, TAROM pare că a pierdut deja războiul cu operatorii low-cost. Circa 2,4 milioane de călători au zburat anul trecut cu avioanele TAROM, cu doar 0,6% mai mulţi decât în 2015. Compania aeriană ocupă locul 3 în clasamentul operatorilor din ţara noastră, după Wizz Air şi Blue Air, care au reuşit să vândă anul trecut peste 5 respectiv 4 milioane de bilete.

O parte din eşecul TAROM se trage şi din politica de preţuri, lucru pe care ministrul Transporturilor îl pune în cârca foştilor şefi ai companiei.

,,Vreau să văd o adaptabilitate a preţurilor biletelor mult mai bună. Am avut un director comercial care cred că s-a calificat la locul de muncă. Nu cred că a ştiut foarte multe", a spus Răzvan Cuc.

Ministrul Transporturilor i-a cerut şefului TAROM să înceapă procedurile şi pentru achiziţia a încă două aeronave, care să poată zbura spre SUA şi China.

,,E în discuţii cu un aeroport din SUA unde am reuşit să identificăm un slot şi în acest sens vom acţiona pentru deschiderea rutelor de lung-curier. Dar suntem condiţionaţi de aeronave", a precizat ministrul.

Din 2008, compania a înregistrat pierderi fără întrerupere. După primele şase luni ale anului trecut, gaura din bugetul companiei era de 29 de milioane de lei.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

bridge

#pefuris

,,Compania Tarom a anulat zbo­rul extern Cluj - Viena - Cluj, ce bene­ficia de o frecvenţă de 5 zbo­ruri pe săp­tămână, de luni până vineri, în­ce­pând cu programul de vara 2017 (26.03 - 28.10.2017). De asemenea, com­pania Tarom a redus frecvenţele de operare şi pe ruta internă Cluj - Bucureşti - Cluj, cu un număr de 5 zbo­ruri / săptămână, în zilele de luni-vi­neri, începând cu programul de vară 2017 (26.03 - 28.10.2017)", a spus pentru ZF Sorin Costaş

http://www.zf.ro/companii/dezastru-tarom-a-renuntat-pe-furis-la-cel-putin-zece-zboruri-interne-16215094

neobluenet

Zborul de Viena era extraordinar de scump, in jur de 400 Eu dus-intors. Era si un code-share cu Austrian care de fapt genera "grosul", daca putem numi asa cei cativa pasageri din ATR-42. O singura data am zburat cu ei si avionul nu era plin, desi era luni dimineata. Mergeam la Frankfurt si Lufthansa care decolase cu o ora si ceva inainte era mai scumpa cu vreo 1000 de Euro in acea perioada. La Viena, am ajuns cu jumatate de ora mai tarziu, ca avionul a venit in Cluj mai tarziu de la Bucuresti (e un W intre OTP, CLJ si VIE). Am ratat conexiunea pentru ca in Austria a trebuit sa trec prin security check, ca nu suntem in Schengen (la MUC nu trebuie). Apoi am asteptat inca 20 de minute microbuzul care m-a dus la terminalul potrivit, am discutat cu cei de la Austrian / Lufthansa si am mai stat o ora si jumatate pentru urmatorul zbor. In situatia mea mai era un tip care zbura in Mexic, din Frankfurt, care si-a pierdut conexiunea si probabil a mai stat inca 24 de ore acolo. Per total a fost o experienta nasoala in care Tarom poarta vina.

Legat de reducerea frecventei cred ca e un mix intre destinatiile noi si zborurile WizzAir si BlueAir catre OTP. Destinatiile noi au facut traficul de conexiune nerentabil, iar zborurile interne au luat si din pasagerii Taromului, nu doar cei care preferau autocarul sau trenul.

bogdymol

Arata foarte retro acest Boeing 707 ce a facut parte din flota Tarom, in reprize, intre 1974 si 1998:


sursa: facebook.com/tarom.ro
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

TibiV

Asta-i "prezidentialul"....

Din cate imi amintesc, a mai avut doi "fratiori", YR- ABB si YR-ABC (cargo).
Habar nu am care a fost soarta lor...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#415
ABD a fost prezidentialul original:



Accident la aterizare in ianuarie 1991 - w/o.

Dupa care YR-ABB (inainte era convertibil intre avion prezidential si avion civil Tarom) a devenit prezidentialul:



ABB a fost retras in 2010 si vandut in 2012 (era ultimul 707 operat in Europa) la Omega Air care opereaza un serviciu comercial de alimentare in zbor a avioanelor militare NATO pentru conversie in cisterna aeriana. Se asteptau la un contract cu USAF, care nu s-a intampat, asa ca a ramas parcat aici : https://goo.gl/maps/n7wRb2twvsP2. Vecinul lui de suferinta e rau descompletat, asa ca nu cred ca o sa mai zboare vreodata.

YR-ABA si YR-ABC au fost toata cariera lor civile. ABC a devenit 9G-IRL care s-a prabusit la Entebbe in 2003. ABA inca exista sub numele de TT-DAX: https://goo.gl/maps/R6oGBA9cZiK2. Nu a mai zburat de prin 2012-2013, ultima oara a fost mutat un kilometru pana in pozitia actuala prin 2014-15.

Au mai existat si doua cargouri, YR-ABN si YR-ABM, cumparate mana a doua la mijlocul anilor '70 de la Pan Am. Ambele erau inchiriate catre Air Afrique cand au avut accidente (ambele la aterizare) care le-au pus cap la cariera - ABM in '93 la Abidjan, ABN in '95 la N'djamena. Ambele fara victime.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

#416
 :-[

Eu am fost pe aeroport o data cand cobora Ceasca' din avion... (profesional, ca nu eram de la "ochi albastri... :D )
Si tineam minte ca era ABA... (aparea si in toate pozele "de prezentare" ale TAROM...)
Dar, recunosc, este posibil sa ma fi lasat memoria...
Sunt peste 35 de ani de atunci... ;)

Nici An-24 nu mai stiu cum "le chema" pe fiecare, desi au trecut "prin mana mea" de cel putin 2-3 ori...
La fel si An-26 ale armatei...
Varsta... :(

(Cand eram "ucenic", in ultimul an de liceu, "m-au inghesuit mesterii" in chesoanele de carburant ale ultimului IL-18 intrat in RK la Romaero... Eram slabut si aveam loc... )
Il-18, desi teoretic "civil", avea sistemul ala "bullet proof" cu "camasa de caucuiuc" la rezervoarele de carburant... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Pentru pasionatii de aviatie nu e o stire, insa pentru restul, da. :)
TAROM va primi doua aeronave 737-800NG noi.

Noi.

ion59

În sfârșit, se mișcă ceva!

elphax

Suna fain "va primi", parca ar fi ajutoare pentru sinistrați.
Aștept o comunicare oficiala,  "am cumpărat ..."  "am plătit atât...",  "vom ziua cu ele pe rutele..."