News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lupu.irimie

Acum am inteles declaratiile pui PSdragnea legat de achizitia de avioane :lolz:
Vre-o ruda de-a lui "musiu" Davidoiu isi face firma de leasing cu fonduri grantate de statul roman prin faimosul FSID. Care firma va achizitiona la randul ei de la producatorii de avioane cam 20-30 de bucati. Iar aceste se vor inchiria catre Tarom :rip:

Lasand gluma, viitorul Tarom brusc-subit si dintr-o data a trecut de la gri la un negru total!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1436-13022017-4

Doar partea cu TAROM-ul...
Quote
Pe agenda de lucru de azi a Ministrului Transporturilor s-a aflat, de asemenea, întâlnirea cu reprezentanții conducerii TAROM în scopul identificării de soluții rapide, în special pentru deblocarea situației la nivelul departamentului comercial al companiei. Răzvan Cuc a subliniat importanța unei politici comerciale coerente pentru beneficiarii serviciilor TAROM.

Subiectele abordate au vizat prioritățile companiei și necesitatea găsirii unor soluții pentru achiziționarea cât mai rapidă a celor două aeronave care să înlocuiască Airbusurile A310,  retrase din flotă anul trecut.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a cerut, totodată, o analiză clară pentru achiziționarea altor două aeronave de lung curier până la sfârșitul acestui an.


:o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: lupu.irimie on February 12, 2017, 01:20:54 PM
Vre-o ruda de-a lui "musiu" Davidoiu isi face firma de leasing cu fonduri grantate de statul roman prin faimosul FSID. Care firma va achizitiona la randul ei de la producatorii de avioane cam 20-30 de bucati.

Orice manevra de genul asta intra la categoria ajutor ilegal de stat, stict interzis de legislatia europeana tuturor liniilor din tari membre UE/ECAA.

Rezultatul va fi ca UE va cere Tarom sa ramburseze contravaloarea avioanelor (plus o amenda frumusica) ceea ce va duce la faliment instant. Exact ca Malev, Estonian Air si altii inainte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

lupu.irimie

@frunzaverde : ceea ce nu ai luat in calcul este ca faimosul FISD (ori cum saracia a fost numit) tocmai pentru asta a fost creat - eludarea legilor UE, "bani de buzunar pentru smecheri".  I orice caz, ceea ce am "elucubrat" era doar o gluma macabra! Viitorul ROT ( din punctul meu de vedere) a fost pecetluit. Si va avea acelasi ultim funebru drum pe care multe companii romanesti l-au urmat. A se vedea Roman SA, Tractorul , ARO, etc..

P.S. Sper ca macar de aceasta data sa ma insel, dar...
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

cezar-mario2012

 Indiferent pe cine ai pune la Tarom, nu are șanse de reușite și aici nu mă refer la politică sau neamuri. Piața este foarte acerbă, toți vor să muște din felia Tarom. Ca să mai drege busuiocul trebuie să facă cea ce au făcut toate companiile mari, adică să lanseze biletele light, iar apoi să ia niște avioane la mâna a doua, pentru a opera pe rutele rentabile, după modelul Blue Air, altă șansă nu au.

frunzaverde

#395
Quote from: lupu.irimie on February 14, 2017, 11:54:32 AM
@frunzaverde : ceea ce nu ai luat in calcul este ca faimosul FISD (ori cum saracia a fost numit) tocmai pentru asta a fost creat - eludarea legilor UE, "bani de buzunar pentru smecheri".

Manevrele astea de smecheras de periferie nu functioneaza in fata autoritatilor financiare ale UE.

Pentru ca un fond suveran de investitii sa nu fie considerat de UE ca fiind statul sub alt nume, ci o entitate separata, trebuie sa treaca un test simplu (testul MEI): decizia de investitie trebuie sa fie facuta in conditii similare cu cea facuta de investitor privat. Adica: va aduce investitia facuta de fondul privat de investitii un profit acceptabil (in conditii de risc acceptabil) pentru un investitor privat? Si este investitia facuta exclusiv bazata pe fundamente economice, si nu la comanda politica. Daca se respecta conditiile astea - atunci e ok; daca nu, atunci e ajutor de stat.

Cumpararea a 30 de avioane pentru Tarom practic la ordin politic (declarat public de un politician aflat la guvernare) nu poate trece testul MEI de mai sus din motive prea-evidente. Cumpararea si inchirierea lor sub pretul pietei, fara licitatie, va avea exact acelasi efect.

Iar in aviatia comerciala din UE, aproape orice ajutor de stat este inacceptabil. Exista cateva exceptii extrem de stricte, toate invartindu-se in jurul ajutoarelor de redresare si reconstructie, care insa, pana acum cel putin, au insemnat taieri in carne vie acolo unde au fost permise (LOT si CSA). Mai mult, UE nu a permis finantarea reinoirilor de flota in perioada ajutorului de stat acceptabil. O simpla plangere va darama sandramaua instant - UE va cere banii inapoi, declarand ajutorul de stat ilegal, rezultand in falimentul TAROM.

Poate le da smecherasilor care propun idiotenii cineva brosura asta veche de 7 ani care explica fondurile suverane de acumulare si relatia lor cu ajutoarele de stat: http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/pages/publication15064_en.pdf


Quote from: lupu.irimie on February 14, 2017, 11:54:32 AM
Viitorul ROT ( din punctul meu de vedere) a fost pecetluit. Si va avea acelasi ultim funebru drum pe care multe companii romanesti l-au urmat. A se vedea Roman SA, Tractorul , ARO, etc..

Exista inca ceva sanse de salvare, dar sunt de acord cu tine ca sunt foarte, foarte slabe. Iar inlocuirea managementului profesionist cu politruci ieftini in 2016, si apoi reinlocuirea unui interimar cu altul pe sistemul "suveica politica" probabil i-a pecetluit viitorul.

Chestia e ca Tarom in 2008-2010 nu era deloc comparabila cu Tractorul sau ARO sau Roman in 1990. ARO era o manufactura care putea produce maximum 10-15.000 de masini pe an, si alea fara sa poata garanta o calitate constanta; nu avea nici o sansa in fata modelului de fabrica integrata cu capacitate de 150-500.000 vehicule/an. Roman sau Tractorul, cu un produs expirat moral in piata de 15-25-35 de ani si fara capacitati de cercetare dezvoltare si fara bani nu puteau supravietui decat prin reconstructie completa.

Tarom in schimb avea cateva avantaje competitive in piata; nu era chiar ultima rabla: flota integral in proprietate, acceptabil de noua si platita integral, chiar daca pestrite; un sistem de rute interne banoase in regim de monopol (natural); prezenta in pietele secundare romanesti (Cluj - Timisoara - Iasi) care putea fi extinsa rapid. Nu au reusit sa foloseasca nimic din avantajele astea; ba chiar si-au batut joc de ele.

Quote from: cezar-mario2012 on February 14, 2017, 12:15:47 PM
Ca să mai drege busuiocul trebuie să facă cea ce au făcut toate companiile mari, adică să lanseze biletele light, iar apoi să ia niște avioane la mâna a doua, pentru a opera pe rutele rentabile, după modelul Blue Air, altă șansă nu au.

Nu (mai) e o solutie. Ai Wizzair si Ryanair cu o prezenta consolidata in piata (sunt practic dominanti). Astia doi (impreuna cu Norwegian in Europa, Air Asia si Tiger in Asia de Sud-Est, Jetstar in Australia etc.) au optimizat costurile de operare la maximum - avand costuri pe unitate (scaun-kilometru) mai mici decat va putea spera oricine altcineva - si Ryanair si Wizz au 3.6 eurocenti/scaun-km; Norwegian cu operare pe aeroporturi principale si internet gratis la bord are 4.3 eurocenti/scaun-km.

Vorbim de flote mari, ultra-noi (consum mic, intretinere ieftina), tinute in aer 12+ ore/zi (cu programe de intretinere garantate de producator), cu o banda rulanta de aprovizionare cu avioane noi care ea insasi produce profit (avioanele sunt cumparate la discount si vandute la mana a doua, cu profit, catre linii disperate dupa capacitate imediata inainte de primul check greu), cu programe adaptate fix fluxurilor optime de trafic. Ce dracu poate face o linie mica in fata astora? TAROM nu are vreo sansa pe segmentul ULCC. Nici Blue Air pe termen lung.

Ce ar putea face sunt sa incerce sa inteleaga piata locala mai bine decat ar putea RYR sa inteleaga, sa vanda conexiuni acceptabile via hub-uri globale din orase mici cu un partener global (KL/AF, de exemplu), sa ofere un produs competitiv pe piata interna pentru mediul biz/frequent flyer (unde poate deservi orase mari si mici deopotriva) etc.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cezar-mario2012

 1.Eu nu înțeleg cum ar putea Tarom să mai ia câteva avioane fără să intre în contradicție cu normele UE.
2. Totuși ideea cu biletele Light nu cred că este rea, Aegean, Austrian, TAP, Lufthansa... toate practică acest tip de bilet. Pare puțin dar, se pot face ceva economi. La Austrian acum câțiva ani  un bilet OTP - VIE, dus întors începea de la  89 Euro cu bagaj de cală, acum începe de la 124 euro Light, iar Tarom practică prețuri începând de la 125 euro cu bagaj de cală. Austrian oferă 5 frecvențe pe zi, iar Tarom doar două. Avantajul Austrian sunt conexiunile oferite, iar Tarom merge aproape în totalitate doar pe trafic direct OTP-VIE. Tarom mai vinde și bilete pentru Austrian, dar Austrian nu vinde bilete pentru Tarom.
3 Alianța din care face parte Tarom din care face parte (Sky Team) nu îi oferă prea multe avantaje și am impresia că nici nu au o prea mare căutare în România față de alianța Lufthansa.

  De pildă astăzi avem așa:
1. Viena: Tarom 2 zboruri; Austrian 4 zboruri;
2. Munich: Tarom 1 zbor, Lufthansa 3 zboruri;
3. Frankfurt: Tarom 2 zboruri; Lufthansa 3 zboruri;
4. Paris: Tarom 2 zboruri, Air France 2 zboruri;
5. Amsterdam: Tarom 2 zboruri; KLM 2 zboruri.

Deci Star Alliance are 10 zboruri din București către VIE/MUN/FRA, fără zborurile Tarom, iar SKY TEAM are 8 zboruri cu Tarom inclus.

Dacă mai punem și ceilalți membri ai STAR Alliance prezenți în București: Turkish(3 zboruri), LOT(3 zboruri), Aegean(1 zbor), SWISS(1 zbor), TAP (din iulie revin), nu mai avem ce să comparăm. Membri SKY TEAM prezenți la București sunt foarte slabi(prezenți): Air France(2 zboruri), KLM(2 zboruri), CSA, Aeroflot(1 zbor) și bineînțeles Tarom.
 
Marea întrebare rămâne: încotro se poate îndrepta Tarom?

Sincer eu nu cred că mai poate avea piață în viitor dacă Ryanair intră serios pe piață, iar ceilalți parteneri îi va abandona, consolidându-și ei poziția.

lupu.irimie

Interesanta analiza frunzaverde.
Crud, trist ...dar adevarat!

Multumesc!
"Only the shadows know"  - daca, si cand o sa avem infrastructura!

frunzaverde

Quote from: cezar-mario2012 on February 16, 2017, 12:18:59 PM
1.Eu nu înțeleg cum ar putea Tarom să mai ia câteva avioane fără să intre în contradicție cu normele UE.

Tarom poate sa cumpere cate avioane vrea din banii proprii. Sau se poate imprumuta la banca. Sau, teoretic cel putin, poate solicita actionarilor (99.91% din actionari sunt statul, in diverse forme), in baza unui plan clar de investitii (care sa indice profitul viitor si riscurile cumpararii de avioane) o majorare de capital social (practic Tarom n-are pe ce sa se bazeze in mod real incat sa faca un plan rezonabil si acceptabil).

In schimb guvernul nu poate cumpara avioane din banii contribuabililor pe care sa le dea gratis Tarom in proprietate (asa cum a facut din 1954 pana in 31 decembrie 2006) fara vreo conditie de profit. 

Quote from: cezar-mario2012 on February 16, 2017, 12:18:59 PM
2. Totuși ideea cu biletele Light nu cred că este rea, Aegean, Austrian, TAP, Lufthansa... toate practică acest tip de bilet. Pare puțin dar, se pot face ceva economi.

Ideea nu e (neaparat) rea pentru companii hub-spoke care isi bazeaza majoritatea profiturilor pe transferuri in hub (spoke-hub-spoke), cu o componenta importanta pe segmentul premium. Gen Lufthansa sau British Airways sau KLM. Scaunele ocupate cu bilete deep-discount (bilete basic, fara bagaj) nu le aduc profit, dar le acopera o parte din costurile fixe, facand ca biletele scumpe sa aduca mai mult profit (spre exemplu last minute-ul ARN - ZRH - BCN - FRA - ARN cumparat de mine cu 650 de euro cu o saptamana inainte ca sa ajung urgent cu munca undeva sau last minute-ul OSL - FRA - HOU - FRA - OSL cumparat de un director de productie la biz cu 6000 euro).

Asa, pot oferi bilete light (care devin "cele mai ieftine" in cautarea in GDS - o regula din ce in ce mai importanta inclusiv pentru short-haul-ul biz). Taromul, fara sa taie in carne vie, nu are cum reduce cine-stie ce preturile cu un bilet light. Taromul nu are un hub real (OTP e o gluma proasta din punctul asta de vedere) ca sa mute costurile. Trafic high-yield nici atat...

Daca ar putea sa reduca costurile incat sa poata intra in concurenta reala cu liniile low-cost, atunci e cu totul alta poveste. Dar la cum arata Taromul acum, slabe sanse; riscul e ca RO sa ofere bilete "light" similare ca nivel de deservire cu WZZ, BMS sau RYR, dar la preturi cu 25-100% mai mari.

Quote from: cezar-mario2012 on February 16, 2017, 12:18:59 PMAvantajul Austrian sunt conexiunile oferite, iar Tarom merge aproape în totalitate doar pe trafic direct OTP-VIE.

Pe langa faptul OS are hub in Viena mai au avantajul ca au frecvente mult mai bune pentru traficul biz punct-la-punct (care e foarte important) si avantajul de a fi prezent cu hub in generatorul principal de trafic cu yield ridicat (VIE). Asa ca isi pot permite sa tina pretul un pic mai sus. Tarom nu-si poate permite sa tina pretul atat de jos.

Quote from: cezar-mario2012 on February 16, 2017, 12:18:59 PM
3 Alianța din care face parte Tarom din care face parte (Sky Team) nu îi oferă prea multe avantaje și am impresia că nici nu au o prea mare căutare în România față de alianța Lufthansa.

Star Alliance (OS+LH) are o piata semnificativ mai mare ca Sky Team (Tarom et. al), si ca numar de scaune spre hub (cum foarte bine ai scos) si ca numar de posesori de carduri. Mai ales in provincie, unde daca esti zburator frecvent non-intern, ai practic de ales intre Lufthansa, Lufthansa si Tarom, n-spe ore in Otopeni si apoi eventual inca o schimbare in alta parte.

Flying Blue nu prea face mare lucru pentru clientul frecvent standard Tarom (care, in mare parte, isi face veacul pe interne si regionale). Nivelurile sunt ok (mai ok ca la Miles and More), dar award-urile sunt muuult mai scumpe (in mile) ca la Miles and More. Iti trebuie vreo 40-50 de interne ca sa zbori odata european gratis cu Tarom. Pe an. Ideal ar fi ori un boost de mile pe interne, ori un program adaptat unei linii mai mici, cu mai mult trafic intern (se pot uita la Miles+Bonus de la Aegean sau la Eurobonus de la SAS).


Quote from: cezar-mario2012 on February 16, 2017, 12:18:59 PM
Marea întrebare rămâne: încotro se poate îndrepta Tarom?
Sincer eu nu cred că mai poate avea piață în viitor dacă Ryanair intră serios pe piață, iar ceilalți parteneri îi va abandona, consolidându-și ei poziția.

"Partenerii" din SkyTeam pana acum n-au facut mare lucru oricum.

Tarom ar mai avea sanse, taind costuri rapid, consolidand rapid piata interna cu oferte adaptate mai bine nevoilor locale (piata e inca fragmentata; un zburator frecvent care face si IAS si CLJ si TSR nu are cum sa aleaga un singur  competitor) si un program de fidelizare civilizat. Apoi, sunt sigur ca zboruri din CLJ/TSR/IAS spre un hub *S pot fi profitabile.

Chestia e ca nu exista nici o strategie si nici un management... Asa ca ura si la gara...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alex8

Lufthansa nu se simte bine cu concurenta de acum din piață. WZZ și RYR au câștigat repede piața cu serviciile ieftine dar calitatea de rigoare, companiile încep ușor sa plece pt ca nu mai fac față la concurență în speță Air Berlin și Alitalia.
Pe rute interne s-a mai încercat o concurență pentru Tarom dar după câteva luni au abandonat.
Piața se dezvoltă, a crescut numărul pasagerilor an de an, ar avea loc Tarom dacă ar optimiza câteva rute și ceva costuri. E foarte bine ca a scăpat de 2 aeronave pe care pierdeau bani în orice condiții.

cezar-mario2012

  Lufthansa nu are nici o treabă cu Wizz sau Ryanair, clienții lor sunt total diferiți. Nici Tarom nu poate concura cu LH, aceștia având mult trafic de tranzit  pentru Munich și Frankfurt. Air Berlin se poate să fie afectat de RYR, dar ei au o problema mai mare, de familie, ca dealtfel și Alitalia. ETIHAD a tras linie și au ieșit pe minus, CEO a fost dat afară și au loc restructurări masive. Din punctul mei de vedere retragerea Alitali-ei de pe OTP este o greșeală, dar posibil să fie doar pentru o perioadă. Cursele lor erau pline, chiar dacă serviciile erau destul de proaste.

iuli

TAROM AirFi, disponibil din 14 martie pe A318 si 737-700

QuoteAstazi, TAROM lansează platforma de divertisment AirFi. Incepand de maine, ea va fi disponibila pe A318 si 737-700, pe zboruri interne si externe.

Despre AirFi am mai vorbit pe Aeronews anul trecut, in iunie. AirFi este o platformă de divertisment, accesibilă Wireless, prin propriile dispozitive mobile (smartphone, tablete, laptopuri) şi contine o gamă variată de opţiuni media, atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, precum: informaţii despre TAROM, ştiri, articole din presă, filme, muzică, jocuri, chat cu ceilalţi pasageri, etc. Totodată, pasagerii au posibilitatea de a îşi exprima opinia cu privire la serviciile oferite prin completarea unui formular de feedback.

Pentru a putea accesa platforma AirFi, pasagerii trebuie să aibă echipamentele setate în mod avion şi cu ajutorul oricărui browser să se conecteze la Wi-Fi. Conţinutul prezentat atât în limba română, cât şi în limba engleză este updatat la fiecare escală cu informaţii referitoare la rută, timpul de zbor şi condiţiile meteo de la destinaţie. Serviciul este accesibil începând cu data de 14 martie 2017, pe toate zborurile interne şi externe, operate cu aeronave de tip Airbus 318 şi Boeing 737-700. Practic, acest sistem va fi funcţional pe opt avioane din flota TAROM, pe cursele externe şi interne. În prezent, în Europa sunt puţine companii care pun la dispoziţie acest serviciu.

La evenimentul de lansare de astazi vor fi prezenţi Razvan Alexandru Cuc, Ministrul Transporturilor, Eugen Davidoiu, Director General TAROM, reprezentanţi AirFi România, reprezentanţi DNATA România, etc. TAROM vă invită să vă bucuraţi serviciul AirFi, disponibil gratuit la bordul aeronavelor sale.

Sursa: Aeronews
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MRS

#402
Eurowings/Germanwings foloseste sistemul Wings Entertain si e foarte ok, inclusiv calitatea/viteza internetului.


Dar nu e cumva tichie de margaritar pt ROT in conditiile actuale?


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

bridge

#403
http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1436-13022017-4

"Pe agenda de lucru de azi a Ministrului Transporturilor s-a aflat, de asemenea, întâlnirea cu reprezentanții conducerii TAROM în scopul identificării de soluții rapide, în special pentru deblocarea situației la nivelul departamentului comercial al companiei."
Adica cu: agent vanzari Alina Velicu(Giurgiu) si cu functionar administrativ Marica Razvan Alexandru(Giurgiu)din consiliul de administratie al Tarom

AFC

#404
Quote from: iuli on March 13, 2017, 10:38:42 AM
TAROM AirFi, disponibil din 14 martie pe A318 si 737-700

L-am testat astăzi. Conținut serios, viteza buna, foarte tare in concluzie. Sunt doar câteva filme dar bănuiesc ca lista va fi reactualizată.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell