News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

drrond7

Quote from: panda80 on July 14, 2015, 07:31:28 PM
Si in Serbia, Croatia, Franta, Spania tot la fel functioneaza sistemul de taxare, iei bilet la intrare si platesti apoi in functie de cat ai mers. Insa datorita existentei unor portiuni si fara taxe, in special la centurile de mari orase, procedura se repeta din nou la intrarea pe urmatoare sectiune taxata.

In Franta nu mai e sistemul cu monezile aruncate in "pâlnie"?  Hm! Nu stiam. Ca si de celelalte tari. E drept ca ultima data am trecut in 2012. Greseala mea, trebuia sa precizez!
Oricum ma bucur ca au schimbat sistemul, ptr. ca mi se parea greoi.
Carpe Diem!

panda80

Si eu tot ultima oara in 2012 am fost in Franta, parca sistemul cu monezi mai era insa asta tine doar de modul de plata, nu de tipul de sistem (sistem de plata inchis sau deschis). In general in Franta functioneza sistemul de tolling inchis, unde iei un tichet la intrarea pe portiunea cu plata si apoi platesti la iesire sau la sfarsitul sectiunii taxate.

cezar-mario2012

Acum doua săptămâni am venit din nordul Spaniei, dar nu pe partea cu Barcelona. Am făcut cam 3000 de km pe acolo, prețul la motorina varia foarte mult,  cel mai ieftin este la benzinariile din centrele comerciale (Carefoure...), 1.12-1.27€/l. Taxa la Spanioli pe AP8 de la granița cu Franța pana la Barcelona este cam 15 € si se plătește etapizat, odată la trecerea frontierei, după Figueres, apoi dupa Girona si la intrarea in Barcelona.  Plata se face cash sau cu cardul.

ATENTIE se mai folosește la unele benzinari denumirile următoare:gasoline-benzina și gasoleo-motorina.In general pompa de motorina este neagră. Spanioli au radare fixe pe autostrăzi presemnalizate, amenda este mare pleaca de la 150 € chia pentru 1km/h depășit.

Pakal

Mulțumesc mult de informatii. Aștept si altele dacă mai sunt... :)

cezar-mario2012

Despre parcări ar ma fi de zis. Daca sunt dungi albe este gratuit, daca sunt albastre,  este cu plata la parcometre cu monezi si poate fi limitată de la 2h in sus, tichetul se pune pe bord la vedere. Pretul depinde de zona1-2-3€/h, iar la parcările subterane plata se face la minut, pretul variaza intre 0, 021-0, 051 €/min.
Daca mai ai întrebări poți sa pui.  Eu am condus in Catalunia(de la Figueres-Girona-Barcelona-Monserrat-Salou, atât pe autostrada,  cât și pe drumul national), Majorca, Andaluzia, zona Madridului, Tara Bascilor, Navara, Cantabria,  Asturia, Galitia si Castilia & Leon. Merg cu avionul si inchiriez masina acolo.

Pakal

#425
Mulțumiri si lui Cezar-Mario  :)  A traversat cineva Italia de la Trieste la granița cu Franța ? Am auzit ca sunt mari taxele de autostradă în Italia. Mă complic dacă fac traseul ăsta pe DN urile lor ? E vreo problemă dacă dorm în mașină în parcările de lângă autostradă ? Stiu doar că în Austria și Germania dacă te prinde poliția te trimite să-ți iei cameră la hotel.
Apreciez raspunsurile voastre !

spy_flo

Pe traseul Trieste -Ventimiglia (granița cu Franța)  nu merită să te complici pe naționale eu la clasa B am plătit 55€,deci cu autoturismul ieși în 30-35€ maxim pe sens. Mai degrabă pe Franța ar merita traseul pe naționale. În plus riviera franceză e o frumusețe. Monte Carlo -Cannes -Nisa -Marseille -Aix en Provence -Narbonne-Perpignan -Jonquera (granița cu Spania) cam asta ar fi traseul pe naționale

pasadia







QuoteLatest design of Peljesac bridge was presented yesterday, with acces roads.
Two lanes, with emergency lanes, lenght 2402m, 55m hight over sea level.
Acces roads including new road on Peljesac peninsula will be also two lane road.
Bridge cost about 200 mil €, total cost with roads 380 mil €.

SURSA

Zimox

#428
Quote from: Pakal on July 15, 2015, 11:03:37 PM
Mulțumiri si lui Cezar-Mario  :)  A traversat cineva Italia de la Trieste la granița cu Franța ? Am auzit ca sunt mari taxele de autostradă în Italia. Mă complic dacă fac traseul ăsta pe DN urile lor ? E vreo problemă dacă dorm în mașină în parcările de lângă autostradă ? Stiu doar că în Austria și Germania dacă te prinde poliția te trimite să-ți iei cameră la hotel.
Apreciez raspunsurile voastre !

poti calcula aici -> http://www.autostrade.it/autostrade_en-gis/percorso.do ... tarifele pentru ITALIA, in stanga ai un meniu, scri o intrare (ex. Trieste) si iesirea ( ex: Milano) si iti spune cati KM ai de facut si cat costa (cu cat mergi mai mult cu atat platesti mai mult)

ex: http://www.autostrade.it/autostrade_en-gis/ricercaPercorso.do?tipo=P&equivalenzaClassi=A&dscDa=bologna&dtxpDa=15003&dscA=Trieste&dtxpA=3797&soloAuto=on
!

Hercule

Nu merita sa mergi pe nationale nici in Italia nici in Franta, daca ai alternativa autostrazii. E drept ca e scump (in Franta e mai scump ca in Italia) dar cel putin eviti drumurile (mai) proaste, aglomeratia, limitari de viteza, ambuteiaje, salvari, etc. Eu m-am convins pe propria piele dupa ce am socotit ca aprox 10 euro/100 km e prea scump pentru buzunarul meu si am incercat strazile nationale. Pe oriunde vei merge, drum bun sa ai!
Deșteaptă-te române!

panda80

Sie eu am incercat de multe ori sa evit taxele de autostrada si aproape de fiecare data am revenit in autostrada dupa ce am vazut cum se circula pe nationale. Mi s-a intamplat si in Italia si in Franta. Exceptie doar atunci cand in paralel cu autostrada exista drum expres pe aproximativ acelasi traseu, sau DN-ul scurteaza multi km. Exemple unde se merita pe nationale ar fi:

Italia:
- SS1 intre Pisa si Roma
- SS148-SS7 Roma-Napoli
- SS309+E45 Venezia-Ravenna-Perugia-Roma
- SGC Firenze-Pisa-Livorno
- scurtatura Mantova-Parma pe SR62+SP62R

Franta:
- A15(fara taxa)+D14+D6014 Paris-Rouen
- N4 Paris-Strasbourg
- D94+D775 Rennes-Angers


De evitat in ambele tari sunt zonele turistice de coasta, unde in sezon pe nationale este foarte greu de obtinut viteza medie mai mare de 20km/h. Aceste drumuri se merita parcurse in sezon doar punctual, pentru a admira coastape o anumita distanta (20-30 km), in nici un caz daca sunteti in tranzit, pe un drum de 2-3000km.

Pentru a reduce costurile pe directia Bucuresti-Barcelona se poate merge Bucuresti-Timisoara-Mako-Szeged-Baja-Pecs-Virovitica-Varazdin-Ptuj-A1 Slovenia-... In Ungaria si Croatia se merge pe nationale, economia este de ca. 30 euro din taxe de autostrada. Timpul suplimentar este de ca. 3-4 h.


Pakal

#431
Multe mulțumiri atât lui Hercule, Panda80 cât si celorlați care mi-au răspuns la întrebari. Chiar mă ajută foarte mult aceste informații, mai mult decât m-am așteptat și mă bucur ca mi am facut cont aici. O naveta cu bere rece de la mine pt voi  :)

P.S. Când ajung la destinație vă dau de știre pe unde am mers si ce a mai fost pe drumul ăsta lung si frumos.

pasadia



Ma chinui sa traduc, caci nu inteleg poloneza. Dar oricum, ne depasesc lejer. :(

TibiV

Mi se pare ciudat că în primul tabel, cel cu autostrăzi, nu am văzut nicăieri Warszawa...
Apare însă de câteva ori în al doilea tabel...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on July 18, 2015, 11:26:26 PM
Mi se pare ciudat că în primul tabel, cel cu autostrăzi, nu am văzut nicăieri Warszawa...
Apare însă de câteva ori în al doilea tabel...

Este absolut corect ca nu vezi Varsovia, pentru ca nici o autostrada nu ajunge la Varsovia, si, conform planurilor si filosofiei actuale nici o autostrada nu va intra in Varsovia vreodata.

Singura autostrada proiectata sa serveasca aglomeratia Varsovia este A2, care leaga estul cu vestul tarii. Dar, conform planurilor, A2 va avea, pentru totdeauna, o gaura intre Konotopa (la vest de Varsovia) si Zakret (la est de Varsovia). Gaura respectiva va fi servita de doua drumuri expres paralele, numerotate S8 si S2, constituindu-se in centura de nord, si respectiv de sud a Varsoviei.

De ce chestia asta? Trebuie inteleasa filosofia de numerotare si clasificare a drumurilor in Polonia, care difera destul de mult de standardul din alte tari (si difera extrem de mult de standardul din Romania).

In Romania, numim autostrazi, drumuri expres in functie de standardul de constructie a drumului. Exemplu: autostrada are banda de urgenta, drumul expres n-are; autostrada are benzi de accelerare/franare, drumul expres n-are.

In Polonia, diferenta principala intre autostrada si drum expres este modul de finantare a constructiei si intretinerii.

Autostrazile sunt gandite ca fiind exclusiv rutele principale de tranzit est-vest si nord-sud ale tarii. Au 3 autostrazi principale (A1,A2 si A4), plus doua racorduri scurte (25 km fiecare in plan; ambele sunt finalizate - A6 si A8) si un posibil viitor racord (A18 in numerotarea curenta, bazat pe o autostrada construita de nemti in anii '30, si care trebuie modernizata. Acum a fost declasata la drum national, din cauza ca nu a fost modernizata din anii '30, inclusiv suprafata de rulare e beton de-atunci). Astea vor fi toate, nu vor mai construi altceva. Ideea de baza, ca fiind rute de tranzit international este ca finantarea lor (constructie + intretinere) se va face din taxe de utilizare.

Adica sunt gandite sa aiba porti de taxare, cu plata (in mare parte au deja), si, in parte, au fost construite cu concesiuni/PPP-uri (mult mai putin decat a fost intentia initiala - initial ideea era sa fie 100% concesiuni, a fost <30).

Drumurile expres sunt gandite ca solelele cu trafic in principiu national, cu interes relativ redus pentru tranzitul international, si deci construite si intretinute prin bugetul public/national (sau printr-un sistem de taxa globala de utilizare, gen vinieta). Lobby-ul pana acum a evitat vinieta, insa, lipsa bugetelor de intretinere (care vor creste exponential in viitorii 2-3 ani) vor forta o asemenea solutie cat de curand. Standardul lor variaza, dar, standardul principal folosit acum este cel de autostrada. Ba mai mult, foarte multe S-uri fiind mult mai recente ca A-urile (care au ceva vechime, unele de peste 80 de ani) , standardul pe S este in general mai bun ca standardul pe A.

In concluzie, A-urile nu intra in Varsovia, pentru ca inelara Varsoviei e gandita sa fie netaxata cu porti, si deci accesibila gratis pentru varsovieni. Deci, bucata prin Varsovia este automat S (drum expres). Si va ramane S pentru totdeauna (sau cel putin pana cand vor construi o inelara secunda, externa la Varsovia, care ar putea fi A, ceea ce o sa dureze cateva decenii).

Practic polonezii i-au copiat pe francezi, dar mult mai extrem.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!