News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

spy_flo

Pe M0,în Ungaria,au început lucrările la upgrade-ul intre M7 și M1

alecu26

Drumurile noastre POATE;

panda80

De la 2+2 fara banda de urgenta la 3+3 cu banda de urgenta. Cum e acum intre M5 si M7.

spy_flo

@panda80,corect,am apucat o singură poză pe neașteptate și era și aglomerat.
@alecu26,scuze, ar fi trebuit să specific dar am presupus deja știți cu toții situația actuală ;-)

MNU

Quote from: alecu26 on August 07, 2014, 11:53:24 PM
upgrade de la ce la ce?

M0 (de la M1 la M5) a fost construita din anii '90 ca semiprofil al unei autostrazi 2x3. Pe sensul construit pt 3 benzi + banda de urgenta s-au marcat 2+2 cu parapete de beton si fara banda de urgenta. Toate pasajele peste acest sector au fost construite de la inceput pentru profilul complet. Acum, cu acest upgrade se finalizeaza dublarea pe toata portiunea de la M1 la M5 si, in plus s-a facut si racordul cu portiunea de SE (constructie noua).

delacroix

#170
Bune precizari!
Dovada: Pasaj CF Torokbalint.

Archi

Frumoasa viziune a vecinilor nostri! Sper sa avem si noi inteligenta cand vom construi A0 sa previzualizam un update, daca nuvrem sa construim 3 benzi/sens de la inceput.

MNU

#172
Quote from: Archi on August 08, 2014, 07:05:34 PM
Frumoasa viziune a vecinilor nostri! ...

E la fel si pe M15 si pe bucatica de M9.

Asa ar fi trebuit realizata A6 de la noi, de acum 3-4 ani. Macar pe portiunea Lugoj-Dr.Tr.-Severin.

De asemenea, mai sunt portiuni din viitoarea retea de autostrazi unde inca nu avem trafic de autostrada dar avem mare nevoie sa scoatem traficul din localitati sau sa nu-l mai cocotam pe serpentine. Se pot face azi la semi-profil cu intersectii denivelate ca sa se poata merge constant cu 80-100km/h.

alecu26

nu e nu stiu ce viziune.

Nu exista zona mediana. Cel mai corect mod de a largi de la 2X2 la 2X3 e prin lasare zona mediana de vreo 10 metri latime (cum s-a ganditi initial A3 pana la moara vlasiei).

Momementa, toate licitatiile au ca cerinte prevederea pasajelor superioare si a podurilor de autostrada suficient de lungi/late astfel incat sa permita 3 benzi.

Partea nasoala e ca normativul romanesc spune ca a 3-a banda se face prin transformare banda de urgenta.....care nu e neaparat bine, dar paote coroborat cu subtierea benzii mediene, si eliminarea acelui drum tehonologic....iese ceva OK.

Cand intradevar se face pe un sens prima data, si la noi se cere sa se faca ca in pozele prezentate de voi...adica overpass-uri facute complet....si e ceva normal.

Oricum, eu pentru Romania nu vad nevoia de 3 benzi 20-30 de ani de acu inainte....si si atunci parerea mea personala e ca mai bine mai faci o autostrada, care are un traseu usor diferit...ca sigur nu tot traficul de pe 6 benzi merge exact din acelasi punct A in exact acelasi puntc B.

Plus ca congestionarea nu se produce neaparat pe autostrada, ci la iesirile de la noduri si preluarea debitului pe reteua de grad mai mic.
Drumurile noastre POATE;

dorum

In prima faza ai dreptate... insa vom vedea ce va fi cand va fi gata Nadlac - Constanta...  :o

dr4qul4

Cand va fi gata Nadlac-constanta + Sebes-Moldova,nu trebuie sa facem planuri pt largirea la 3X3 si trebuie sa ne gandim sa facem A6 complet.
Cand si acesta va fi gata, probabil lugoj -arad-nadlac ar necesita un upgrade dar mai bine facem traseu direct Deva-Arad si de acolo spre oradea.
Asadar maxim 3 benzi ar putea fi necesare doar pe nadlac-arad.

Asta pe langa A1, buc-Pitesti care deja ar avea nevoie de pe acum. Ieri am mers aproape numai in coloana, cu 140km\h pe toata distanta.
Sigur, A6 va prelua 1\3  din trafic, dar o autostrada completa Nadlac+Cluj pana la -Bucuresti, plus A0 + Giurgiu va dubla traficul actual.

A0 ar tb gandita pt upgrade la 3 benzi, poate chiar construita de la inceput asa. Vorbim totusi de unul din cele mai mari orase ale Europei.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

MNU

@alecu26

"nu e nu stiu ce viziune"?... pai eu zic ca e... totul a fost gandit in anii '90 ca sa fie exact ca azi. Fara reconfigurari majore, fara bani aruncati de pomana inutil. In '96 cand am circulat prima data pe acolo, traficul era lejer... ulterior traficul a cerut si celalalt sens pe care l-au si facut. Nu aveau bani sa faca ambele sensuri atunci, retine ca aveau de trecut si Dunarea. Parerea mea este ca Ungaria este chiar modelul de urmat pentru ca:
1. Au inceput de la centru cu raze si ramificatii,
2. Aproape au inchis inelul de autostrada al Budapestei iar realizarea sectoarelor s-a facut intr-o ordine de prioritati,
3. Au profitat la maxim de finantari pe rute europene,
4. Unde nu s-a putut obtine finantare s-a mers pe concesiune (M6 e administrata privat,sunt 3 tronsoane),
5. Unde traficul nu o cere, au semiprofil cu TOATE intersectiile denivelate. Au tot felul de astfel de sectoare care in viitor vor fi incorporate in viitoare autostrazi.

Mi-as dori ca la noi sa fi existat macar jumatate din viziunea ungurilor... pana una alta suntem... dar iarasi ma enervez. Ma duc sa bag o bere.

alecu26

Nadlac-Arad nu va avea niciodata nevoie de 3 benzi. traficul scade mult spre granita. O arata toate studiile.

A1...intradevar...daca tot o rade cine sa o faca din nou...ar face bine sa o faca cu 3 benzi...macar ultimii 20-30 km de unde apar spatiile de logistica.

Dar pe de alta parte si asta e valabil si pt A1 si pt Arad-Nadlac...mai bine facem A3...retineti...in Romania, mai ales ca exista tendinta de depopulare, mai ales ca, cândva va reveni transportul pe CF si mai ales ala de mare viteza...nu vom avea nevoie de 3 benzi....ma gândesc mai ales la urmatorii 20-30 de ani.

Singura fara variante de trafic, si care arata cel putin din calcule de trafic ca in maxim 5 ani ar avea nevoie de 3 benzi...ar fi centura Cta. Dar acolo, din cauza nodurilor dese oricum sunt aproape 3 benzi peste tot. Si acolo decat sa faci 3 benzi mai bine faci ceva gen Medgidia-Costinesti.
Drumurile noastre POATE;

panda80

Singurul loc unde e nevoie de 3 benzi sunt primii 40-50 din A1, plecand din Bucuresti. In rest autostrazile 2x2 vor face fata multi, multi ani de acum incolo. O autostrada 2x2 duce 60000 masini/zi si cele mai aglomerate autostrazi in afara de primii 50 km din A1 Buc-Pitesti nu sunt la nici macar 1/3 din aceste valori. Traficul a crescut foarte mult intre 2000 si 2008 dar de atunci a stagnat si nu vad de unde sa mai vina o crestere la fel de mare in viitor. Normal vor mai fi cresteri insa destul de lente. Nici la Constanta nu va fi nevoie de 3X3 deoarece bypassul nu poate fi folosit aproape deloc de localnici pentru deplasari interurbane. La Centura Bucuresti nevoia de 3X3 va fi data de apropierea de oras. Daca distanta fata de marginea orasului va fi mai mare de 10km, atunci nu va fi nevoie de 3x3 pentru foarte multi ani de acum incolo.

alecu26

Da...totul depinde de cum configuram reteaua.

Pe ultimii cativa zeci de km, mai ales din cauza dezvoltarilor urbane, mici industrii, servicii, logistica...pe A1, dar si pe A3 si A2 ar fi nevoie in viitor de 3 benzi.

Cu centura Bucuresti e o intreaga poveste....Imi amintesc un curs a unui profesor grec, care a facut studiul de trafic la centura Atenei.

A recunoscut ca a gresit, centura devenind congestionata in doar cativa ani de la deschidere, efectele ei neputand fi anticipate si prinse in simularile modelelor de trafic.

Si oricine citeste un studiu de trafic, isi va da seama ca este foarte, foarte multa filosofie acolo.
Drumurile noastre POATE;