News:

.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

#585
A3 in Germania undeva intre Würzburg si Frankfurt. Filmul arata o zona proaspat reabilitata de la 2 la 3 benzi. Reabilitarea a fost cu modificarea radicala a traseului si indulcirea majora a unor curbe, astfel incat s-a trecut de la o restrictie generala la 100km/h pe ambele sensuri plus 60km/h pentru camioane pe coborâre, la o zona fara limita de viteza. Lucrarile au durat 2-3 ani pe fiecare sector de cate 10-20 km. S-a inceput cu primele tronsoane in 2003-2004 si pana in 2020 ar trebui sa fie gata pe 3 benzi intreaga A3 Aschaffenburg si Würzburg (ca. 80 km).

In filmare vedem asa:
- 0:00 zona de santier, un sector pe care au inceput lucrarile anul acesta
- 0:22 intram in zona aproape finalizata, de fapt a intervenit o trecere pentru animale salbatice, care se vede la min. 1:00 si care nu era initial prevazuta (cunoastem :bash:); de remarcat, parapeti de beton pe ambele parti
- 2:08 incepe zona finalizata complet - se observa parapetii de beton raman doar pe centru

http://www.youtube.com/v/oqJYTnsUhLw


Alta remarca importanta: pe intreaga zona filmata sunt prevazute panouri electronice VMS numai pe sensul de urcare, adica sensu celalalt de mers. Exemplu panou VMS la minutul 2:46. Mai remarcati cadenta acestora la ca. 1 - 2 km pe sensul pe care sunt montate. Si alta data credeti-ma cand va spun ca in Romania sunt inutile. Una la mana, rolul lor principal este pentru evitarea ambuteiajelor aparute din aglomerare excesiva, ori in Romania nu prea avem asa ceva (nu discutam de ambuteiaje ca la Agigea sau Cunta, alea nu pot fi evitate), doi la mana, daca e de anuntat ceva, atunci trebuie aproape de punctul problematic, nu cu 10-20 km mai devreme. Plus ca prin lege in Germania o limitare provizorie (sau ocazionala) trebuie repetata la max. 5km, ca atare ea nici nu mai este valabila daca este impusa cu 20km in urma - psihologic 90% din soferi nu pot merge mai mult de 3-5 km incetinit fara a vedea un motiv serios al limitarii si accelereaza enervati pe autoritati sau crezand ca poate nu au vazut semnul de ridicare a restrictiei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Ce viteza or fi avut baietii aia de pe banda 3 de la 02.17 si 02.48 ?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

#587
 :D Iar la sfarsit a inceput si ploaia. Oare nu trebuia o restrictie la 80 km/h...  :lol:

@TibiV - noroc ca nu a trecut vreun 911 sau M3. Ca cei 170 km/h ai lui vancouver ar fi parut ca si cum ar fi stat pe loc.  O:-)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

vancouver

Quote from: yetiman on August 08, 2016, 12:11:12 AM
:D Iar la sfarsit a inceput si ploaia. Oare nu trebuia o restrictie la 80 km/h...  :lol:

Da, la inceput a fost ok si se putea merge tare in ciuda catorva stropi de ploaie. Dar cativa km mai incolo chiar a trebuit sa incetinesc la 80 din cauza ploii puternice cu strat de apa pe carosabil, doar zmeii mai mergeau cu 100-110. Daca vrei pun si urmatoarele 5 minute de film, acolo se vede.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Pai si de ce nu pui ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#590
Filmare 2:

http://www.youtube.com/v/geOndcptQ2A

- in prima parte ploaia nu este asa puternica si se poate merge fara probleme cu 130km/h pe asfalt normal (urmeaza mai jos si asfaltul special).
- apoi urmeaza zona cu restrictii din cauza tunelurilor de la Aschaffenburg (care au costat f. mult si au existat proteste - dar parerea mea este ca sunt f. utile; acolo autostrada trece prin oras si nu se putea face protectie fonica altfel. Acesta este singurul rol al acelor tuneluri: protectia fonica.
- la iesire ploua deja mai tare, dar este un asfalt f. bun, care absoarbe apa (rolul lui primar este de absorbi aerul rezultat la rulare, pentru a nu se produce tiuitul specific rotilor pe asfalt, deci protectie fonica. Dar prin gaurile lui se scurge si apa. Asfaltul cu "gauri" este doar stratul de uzura, urmatorul strat este impermeabil. Apa se scurge prin interiorul stratului de uzura. Costurile asfaltului acesta polimeric sunt f. mari si se foloseste numai langa localitati mari)
- apoi urmeaza o zona cu asfalt normal si apa de pe carosabil obliga pe toata lumea sa incetineasca.
- in filmarea 3 se vede cum zonele de asfalt bun alterneaza cu cele normale. Pe toate podurile nu se poate pune asfalt special, ci doar normal, cu mult bitum, ca atare apa nu are unde sa se duca si se scurge la suprafata.

Filmare 3.:
http://www.youtube.com/v/I3_naXLiOuo

Concluzii legate de ploaie:
- pentru zonele cu pericol mare de acvaplanare din Romania, strict unde au mai avut loc accidente, ar trebui luat in considerare acest asfalt polimeric "cu gauri".
- se poate merge si cu 150km/h pe ploaie usoara, chiar si cu asfalt normal, dar sunt cazuri in care trebuie incetinit si la 30-40 km/h (rafale de vant cu ploaie torentiala), ajungand pana la stat pe loc (grindina). In Germania toamna si iarna 50% din timp ploua mocaneste, usor, si se poate circula aproape normal - ar fi absurda instituirea unei limitari de viteza generala pe ploaie, si nimeni nu ar respecta-o, asa cum nimeni nu respecta nici in Romania limitarea absurda la 80km/h.
- in Franta limitarea de viteza pe ploaie este la 110 km/h, ceea ce este mai omeneste si cat de cat se respecta (+/- 20 km/h)
- si in Germania exista limitari de viteza LOCALE pe ploaie (treptat 120-100-80), locuri in care exista risc sporit de acvaplanare (de ex. pe coborari sau in unele curbe). Prin restrictia locala, soferii chiar sunt avertizati asupra pericolului local si o incetinire locala este acceptata de orice sofer; in rest soferii sunt responsabili sa aleaga viteza corecta de mers in functie de toti factorii de drum: temperatura, ploaie, ceata, ninsoare, fum, urcari, curbe, etc...


Quote from: TibiV on August 08, 2016, 01:11:21 AM
Pai si de ce nu pui ?....
Nu pun, pentru ca am filmat aproape tot drumul Bucuresti-Sibiu-Budapesta-Viena-Frankfurt - vreo 18-20 de ore de filmare. Si nu pot sa pun tot, evident...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

Sa ne mai enervam un pic.
Lucrari la autostrada A1 in Macedonia , segmentul Demir Kapija - Smokvitsa (este o bucata lipsa din legatura spre Grecia). Peste o saptamana o sa o vad si cu ochii mei.    - Preluare de pe skyscrapercity

https://youtu.be/tUFVBfSsQMg

Stefan01

Sunt superbe cadrele. Concluzia: cine doreste sa realizeze ceva pentru bunastarea natiunii, realizeaza. Bravo lor !

TibiV

Eu sunt suparat pe ei !
Unde sunt ecoductele pentru ursi, castori, lilieci, broscute, carabusi, licurici si orice altecva ?!...
La  01.15 sigur ar fi trebuit sa aiba...
Dar nu au. Este nedrept...

Asta mi se pare "concurenta neloiala" din partea lor... :)

Cred ca ar trebui sa facem schimb cu ei...
Schimb de ONG-uri "luptatoare pentru drepturile necuvantatoarelor"

(Gluma-gluma, dar imaginile arata clar ca oamenii nu se incurca  2 ani in 48 de lilieci sau in 7 castori "new entry" in peisaj... :(  )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Morosanu

Am fost în Croația săptămână trecuta în sud pana la Dubrovnik.  Au infrastructura, toate tipurile de drumuri, ca noi nici în 100 de ani nu îi ajungem. Sunt doar o mana de oameni 4.2 milioane sar au făcut miracole cu tara lor. Mai târziu o sa pun și poze ca sa vedeți diferența ca de la cer la pământ intre ei și noi.

Inviato dal mio SM-G900FD utilizzando Tapatalk

Politica distruge tot ce atinge.

dr4qul4

Am pus si eu poze de anul trecut. Degeaba au infrastructura daca nu isi permit sa circule pe ea. Iar sistemul lor de plata genereaza cozi imense vara.
Sa mergi pe DN1 al lor sa vezi aglomeratie de tiruri pe un drum mai ingust si mai virajat ca valea Prahovei.

De la granita cu sarbii, pana la Dubrovnik, cred ca te costa 30 de euro autostrada si stai si de iti vine rau la coada. Centura Zagreb e fara plata, asa ca tb sa stai la 2 bariere: una ca sa iesi in centura si a doua ca sa iesi de pe centura.

Autostrazile lor parca ar fi facute pentru turistii italieni, elvetieni si austrieci. Nu pentru croati.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Morosanu

Pai sunt făcute și pentru ei dar și pentru turiști pentru ca la câți km au dar și la populația lor ar trebui sa fie tot timpul pe drumuri ca sa le umple. Dar nu zic doar de autostrăzi ci și de drumurile pe toate coclaurile pe unde am fost nu pot sa le bag nici motiv. Drumuri ca în palma peste tot pe unde am fost. Se poate sa le intretina pentru turiști, ca au anual turiști de câteva ori populația lor. Dar le au și noi nu le avem. Și cum ziceam sunt doar o mana de oameni.

Inviato dal mio SM-G900FD utilizzando Tapatalk

Politica distruge tot ce atinge.

Horațiu 87

Azi a fost inaugurat al treilea pod peste Bosfor din Turcia + o bucata buna de autostrada. Cam asa se vede pe Google Maps  :banana: :banana:




cristi5

#598
O idee foarte interesanta, folosirea cailor ferate dezafectate pentru autobuze expres.  Succes in zona Cambridge UK.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cambridgeshire_Guided_Busway



Pe langa ca nu are trafic in jur, soferul nu trebuie nici sa tina de volan. E cea mai lunga linie de autobuze ghidate din lume. In acest caz, ghidarea e mecanica dar exista si ghidare optica sau magnetica.
https://en.wikipedia.org/wiki/Guided_bus

iuli

A1 / E75 prin Macedonia, dinspre Serbia spre Grecia. Varianta inversa (putin diferita) o voi pune mai tarziu (cateva saptamani). Autostrada e comunista, darapanata, dar se lucreaza la reabilitare, atat cat se poate repara. O portiune noua e in constructie, cu viaducte si tuneluri noi. Acelasi stadiu pare ca e de 2 ani :(

Partea 1

https://www.youtube.com/watch?v=EAA9IAuhNFg

Partea 2

https://www.youtube.com/watch?v=PqDsPBNxq2E
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog