News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Drumurile Europei

Started by iuli, August 27, 2013, 07:23:53 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

  Continuăm cu drumul dintre Ourense și Lugo pe drumul national N-540, distanță 95 km. Zona este deluroasă și drumul este destul de vălurit, cea ce a impus construirea pe mare majoritate a drumului a benzii pentru vehicule lente și multe din drumurile secundare cu care se intersecteaza, au intersecții denivelate. primele 7 min. sunt prin Ourense, căutam un supermaret și nu găseam loc de parcare, iar cand am găsit, nu mai aveam monezi pentru automat, așa ca am plecat mai departe către Lugo și acolo am ajunjs la Carrefour. :vroomvroom:

  https://youtube.com/v/p2ztzw6aE8I

dr4qul4

Cateva poze facute de mine saptamana trecuta.



remarcati parapetul mult mai mic decat la noi si bidoanele de semnalizare (era parapetul rupt mai in fata...NU se lucra).



si traficul...



De mentionat ca la intoarcere, cand am trecut peste "North Circular Road " venind de la Canary Warf (o intersectie prost gandita, drum cu 3 benzi pe sens intra in giratoriul prin care se face si accesul pe NCR) am vazut cel mai mare blocaj- coloana de masini pe NCR se intindea in ambele parti cat vedeai cu ochii!

Pana acum nu iesisem din Londra (de fiecare data aterizam la Heatrow) decat o singura data cu trenul pana la Thorpe Park. Nu mi se parea atat de rau traficul. Acum mi-am schimbat parerea...

Totusi, nu pot sa nu remarc, ca desi la mai toate intersectiile sunt cozi destul de mari, se misca destul de bine. La dus 52 de km intr-o ora si la intoarcere 70 de km in 1:40.

Marble Arch - London Excel.... 1 ora...20 de km. traversand tot centrul (plecari la 9 si la 18:00)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

cateva poze interesante:







(nu am rezistat tentatiei si m-am urcat in ea)
 

HOT ROD TV - avea ecran curbat si pe partea cealalta...



Si, bineinteles fetele...ma rog o parte din ele...toate romance :))


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

#528
 Continuăm periplul prin nordul Spaniei cu drumul dintre Lugo și Leon, cea mai mare parte fiind parcursă pe autostrada A6, principala autostrada ce legă Madridul de Atlantic la a Coruna, iar din Astorga către Leon mergem pe autostrada AP-71(taxa 4.75 euro).

Lugo-O Cebreiro

https://youtube.com/v/vcr5pd-Fo2k

O Cebreiro-Astorga

https://youtube.com/v/1IZqSdVGjSE

Astorga-Leon

https://youtube.com/v/uozrADzFRmg

cezar-mario2012

  Continuăm cu drumul prin nordul Spaniei cu ruta dintre Leon și Burgos, circa 180 km, mare parte pe autostradă, dar și un pic prin orașele Leon și Burgos. Autostrada este gen București-Constanța, dar mult mai îngrijită și are chiar și un mic tunel:

https://youtube.com/v/5_j36E3GpEk

alecu26

toata lumea se leaga de preturile din Romania fara a le pune in context. Ce ar spune ziaristi de scandal din Romania de urmatoarele preturi pentru By Pass Stockholm?

3.1 miliarde Euro pentru 21 km (preturi din 2009).

Sau mai concret....950 metri de autostrada acum contractati la pretul de 76 milioane de euro. Repet...fara a pune in context.
Drumurile noastre POATE;

frunzaverde

Quote from: alecu26 on March 03, 2016, 11:43:35 AM
toata lumea se leaga de preturile din Romania fara a le pune in context. Ce ar spune ziaristi de scandal din Romania de urmatoarele preturi pentru By Pass Stockholm?

Coruptie! Elefant Alb! Spaga! Mita! Spert. Comision!

Partea cu elefant alb o spun si pe-aici, doar ca proiectul e incredibil de necesar. La schimbarea de guvern, ecologistii au incercat inclusiv sa blocheze proiectul (au reusit pentru 14 zile, costul final fiind de cam 20 milioane de Euro in intarzieri si penalizari si reorganizare santier).

Problema e de topografie, Sthlm este un set de insule si insulite cu inaltimi foarte diferite, din care o parte ies din apa ca pereti (aproape) verticali facand orice constructie a naibii de dificila dpdv al cotei. Practic, si Förbifart (centura vest), si Södra länken (centura sud) si Norra Länken (centura nord) au noduri complete multi-nivel in subteran. Trompete intregi, pe 3 niveluri, sunt la -10, -17 si -28, complet invizibile ochiului. Doar in Madrid am mai vazut ceva cat-de-cat similar, dar si acolo la o scara muuult mai mica decat in Stockholm.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

Exact. Practic totul aici se desfasoara in tunel...si in tunel sub apa. Plus ca are si 6 benzi. Dar totusi...asta sa fie pretul la tunel? 1500 euro/cm de tunel pe 6 benzi. 150.000 Euro/m sau chiar 150.000.000/km.

SI NU E CONCESIUNE. Probabil in cele 3 miliarde se trec si alte costuri conexe, dar acest contract de 76 milioane/0,95 km...arata ca preturile de executie se invart cam acolo....la 150 milioane/km.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

#534
  Pentru cei interesați, info de la sursă despre ,,Via Carpatia", adică din Polonia, apărută în ediția online a ziarului www.rmi24.pl

   ,,Tomasz Poreba: Sunt fericit. Declarația comună a miniștrilor transporturilor Via Carpatia pentru construirea acestui drum a fost semnat.
 


   Astăzi (03 martie 2016) a avut loc Varșovia o conferință la care au participat miniștrii transporturilor ai țărilor prin care traseul ,,Via Carpathia". Participanții au semnat o declarație comună de intenție în vederea construirii drumului.
  ,,- Sunt foarte bucuros că această întâlnire a avut loc. Timp de mai mulți ani, am subliniat posibilitatea construiri a Via Carpathia, dar este necesar ca guvernele interesate să aibă inițiativă. Guvernul polonez a luat o astfel de inițiativă, care se reflectă în conferința de astăzi și decizia politica de construcție a acestei rute Via Carpathia . Este o schimbare bună și am vorbit despre un alt pas important construirea rutei pe toată lungimea ei - a spus Tomasz Poreba."

  La conferință au participat reprezentanți ai ministerelor de transport din țările interesate în dezvoltarea Via Carpathia, în rang de ministru sau ministru adjunct, parlamentari ai Seimului Poloniei, membrii ai Parlamentului European, directorul general pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi. Participanții  de rang înalt la conferință au înțeles necesitatea construirii Via Carpathia și doresc ca pentru aceasta să se asigure finanțare din fondurile europene pe actualul exercițiu, precum și înscriere pe rețeaua la TEN-T la următoara actualizare a rețelei. Ei au fost , de asemenea , informați cu privire la următorii pași luate de guverne și administrațiile locale. La momentul actual acțiunile lor în acest sens s-au intensificat, astfel guvernele din Ungaria, Slovacia și Polonia, au trecut prin decizii specifice la reare de loturi individuale. Astfel pe secțiunea Rzeszów-Lublin, s-a luat decizia ca lotul Rzeszów-Babica să fie construi prin POST și cu câteva zile în urmă filiala Rzeszów a Direcției Generale de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat un dialog tehnic cu privire la decizia de atribuire a contractului pentru executarea S19 DX pe secțunea Kielanówka-Brebenoc - declară europarlamentarul PiS .



  Tomasz Poreba indică faptul că este foarte important să se consolideze cooperarea dintre țările prin care Via Carpathia trece, pentru a fi în măsură să aplice cu succes pentru fonduri europene. Pe parcursul întâlnirilor recente dintre europarlamentarul Tomasz Poreba cu ministru Andrzej Adamczyk și cu comisar UE pe probleme de transport Violeta Bulc, aceștia s-au declarat favoarea acestui proiect și vor sprijini proiectul în discuțiile cu Comisia Europeană. Ministrul UE pentru Dezvoltare Regională Corina Crețu dorește transferarea rutei Via Carpatia pe lista de implementare proiectelor  și a indicat posibilitatea de a se utiliza fondurile UE, în primul rând din fondul de coeziune.

   Conferința de astăzi este o continuare a inițiativei Societății adoptată în 2006 în Lancut sub patronajul și în prezența lui Lech Kaczynski, președintele Poloniei. În timpul unei conferințe internaționale a miniștrilor  transporturilor a celor șapte țări traversate de traseu ținută la Lancut, Łańcucka a semnat declarația, care a promis, printre altele, să ia toate măsurile posibile pentru a integra cele de mai sus. traseu de-a lungul întregii lungimi (Klaipeda - Kaunas - Bialystok - Lublin - Rzeszow - Kosice - Miskolc - Debrecen - Oradea - Logoj - Calafat / Constanta - Sofia / Svilengrad - Salonic) pentru TEN-T, în cadrul revizuirii orientărilor UE cu privire la această chestiune ."

Catherine Ochman-Kaminska

  Traducerea cu ajutorul Googl Translate, iar adaptarea textului îmi aparține. Acum părerea mea, deocamdată discutăm despre o linie trasă pe hârtie. Bulgaria a venit cu un alt traseu ce avantajează Turcia, traseul     
Salonic-Sofia-Vidin-Lugoj-Oradea-Debrecen-Lublin-Klaipeda are 2243 km, durată 30h și nu este foarte avantajos, se poate merge prin Macedonia și Serbia distanța fiind 2278 km, iar durata 27h.  Varianta Istanbul-Vidin-Lugoj-Oradea-Debrecen-Lublin-Klaipeda are 2541km, durată 33h, Instanbul-Ruse-Sibiu-Sebes-Cluj-Oradea-Debrecen-Lublin-Klaipeda are 2490km și durată 24h în condițiile actuale. Dacă ar fi măcar o combinație de A și DX, acest traseu ar fi cel mai bun de a lega Asia de nordul Europei.

Textul original la acest link:

  http://rmi24.pl/2016/03/03/tomasz-poreba-jestem-szczesliwy-wspolna-deklaracja-ministrow-transportu-krajow-via-carpathia-na-rzecz-budowy-tej-drogi-podpisana/

Varianta inițială:



Varianta propusă de bulgari:


cezar-mario2012

  Cum la noi mai mult se discută decât se construiesc autostrăzi, să continuăm drumul pe autostrăzile din Nordul Spaniei, acum de la Burgos la Vitoria Gasteiz(capitala Țării Bascilor). Filmare este făcută pe autostrăzile A1 și AP1, autostrada AP1 este cu taxă, pentru 98km=12,10 euro, iar parcarea din Vitoria Gasteiz este destul de scumpă 3 euro pe oră. Autostrada trece printr-o zonă muntoasă și are trei tuneluri, iar sensurile sunt decalate pe înălțime.

https://youtube.com/v/yfTlcTN6rmA

cezar-mario2012

  Continuăm circuitul prin nordul Spaniei, acum de la Vitoria Gasteiz la Pamplona, distanță 100km, mergem pa autostrăzile A1, A10, AP15. AP 15 are 15 km pe secțiunea pe care am circulat, cost 2,15 euro. La 13:10 este stația taxare, să vă uitați cât este taxa pentru un camion :D  Traseul trece paralel cu Pirinei.

https://youtube.com/v/i1B9merHtY4

alecu26

Polonezii semneaza la greu.

Un scurt rezumat la ce a semnat firma Ferovial in ultimele luni:

Ferrovial awarded Olsztyn bypass in Poland, worth 175 million euro. In the last few months, Budimex has increased its backlog of road projects with the award of two sections of the S7 (between Nowy Dwor Gdanski and Kazimierzowo and in Ostroda), two sections of the S6 (Ploty-Kielpino and Goleniow-Nowogaid), two segments of the S17 (Garwolin-Gonczyce and Gonczyce to the Lublin-Warsaw provincial border) and the Kepno bypass, on the S11. The company has also been commissioned to build the depot for the light railway system in Olsztyn.

Ce e interesant e pretul....nimic sub 15 milioane de euro chiar si pentru S (dx urile noastre). Unde construiesc ei DX-uri....unde exista autostrazi si se vine pe un DX paralel la cativa zeci de kilometri distanta (S7) sau legaturi intre diferite DX-uri si Autostrazi. In unele zone, pe langa autostrada exista chiar 2-3 DX-uri paralele la distante mici de cativa zeci de kilometri. Si iar ce e frumos...e cum au prioritizat si construiesc intai bypassurile.

Cred ca pana in orizontul anului 2020, Polonia va avea by pass la orice orasel de peste 50.000 locuitori (adica vreo 90-100 de centuri la nivel de DX sau autostrada)....iar la numarul total de DX si A-uri....nici nu vreau sa ma gândesc.
Drumurile noastre POATE;

bogdymol

Drumul National (cu profil de drum expres) A30 la sud de Exeter, Marea Britanie, ieri:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

usiabc

Se intampla si in alte tari sa se inchida autostrazi dupa ce sunt date in folosinta:http://www.tgcom24.mediaset.it/cronaca/calabria/salerno-reggio-calabria-sequestrata-galleria-per-difetti-strutturali-erano-morti-5-giovani-in-2-incidenti_3003662-201602a.shtml
Pe scurt din articol:
Tunelul "Fremisi-San Rocco"de pe A3 inchis dupa ce tehnicienii au cercetat cauzele unui accident si au ajuns la concluzia ca sunt "grave defecte structurale ale covorului asfaltic si lipsa iluminarii si a barierelor de protectie......"