Drumul Expres DEx Salonta (RO)-Méhkerék (HU)

Started by RaduG, April 04, 2023, 11:43:42 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RaduG

Prim-vicepreședintele #PSD Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, și Péter Szijjártó, ministrul Afacerilor Externe și Comerțului Exterior al Ungariei, la semnarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii Drumului Expres Salonta (RO) și Békéscsaba – Méhkerék (HU)

https://www.facebook.com/CNAIRSA/videos/456953089941525

TibiV

Hai sa avem si o transcriere a declaratiilor. Vorba volant, scripta...

https://www.stiripesurse.ro/drumul-expres-budapesta-b--k--scsaba-ajunge-la-granita-cu-romania---sorin-grindeanu-si-p--ter-szijj--rt---au-semnat-proiectul_2862985.html

QuoteDrumul expres Budapesta-Békéscsaba ajunge la granița cu România - Sorin Grindeanu și Péter Szijjártó au semnat proiectul

Ministrul de Externe al Ungariei, Péter Szijjártó, şi ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat, marţi, la Bucureşti, Acordul între Guvernul României şi Guvernul Ungariei privind stabilirea conexiunii Drumului Expres Salonta şi Békéscsaba-Méhkerék. Drumul, care face parte din proiectul Arad-Oradea, este programat a fi finalizat în România până în anul 2026, fiind implementat de consiliile judeţene Bihor şi Arad.

"Dezvoltarea colaborării între cele două ţări este imposibil de imaginat fără dezvoltarea legăturilor fizice dintre ţările noastre. În trecut am avut un obiectiv, şi anume că la fiecare cinci ani vom inaugura câte o conexiune de drum expres între cele două ţări. Am reuşit acest lucru în 2015, la fel şi în 2020. Succesul din 2025 este în etapa de pregătire, şi anume momentul în care vom conecta autostrada M3 din Ungaria cu sistemul de drum expres din jurul oraşului Satu Mare. Astăzi însă am asigurat succesul pentru anul 2030 deoarece am încheiat acordul cu privire la conexiunea numărul 4 de drum expres. Cheia acestui succes este faptul că noi, pe partea ungară, o să ducem drumul expres Budapesta-Békéscsaba până la graniţa cu România şi atunci va exista posibilitatea ca acest drum să se interconecteze cu drumurile expres din ţara dumneavoastră. Am convenit şi asupra punctului de trecere a frontierei, în Ungaria cei la Méhkerék deja se pregătesc", a declarat, la evenimentul de semnare a acordului, Péter Szijjártó.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a arătat că viitorul drum va face legătura pe o lungime de 9,8 kilometri între Salonta şi graniţă, drumul fiind parte a proiectului Arad-Oradea.

"Cum bine ştiţi, s-au descentralizat multe din proiectele de acest tip către autorităţile locale, iar acest proiect de drum expres Arad-Oradea cu varianta aceasta de trecere a graniţei se află în gestiunea autorităţilor locale: Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Judeţean Arad. Noi suntem doar pe post de a finanţa aceste proiecte, ei le implementează. În vara acestui an vom avea acordul de mediu, din informaţiile pe care le am, ceea ce e un lucru dificil cred că nu doar în România şi, pe termenele pe care colegii din Bihor şi din Arad ni le-au transmis, undeva în octombrie se va finaliza proiectul tehnic astfel încât să putem lansa în licitaţie execuţia până la sfârşitul acestui an. Iar termenul de finalizare a întregului proiect este 2026, deci mai repede decât 2030, aşa că trebuie să ne gândim şi la următorul", a afirmat Sorin Grindeanu.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Hercule

Oare exista pe undeva vreun plan cu ce vor sa faca maghiarii? Nu de alta, dar la cum s-au infipt cu M44 in Bekescsaba le-ar fi foarte greu sa o mai ia pe la sud ca sa se apropie de Gyula. Zic asta pentru ca citisem mai demult ca in prima faza ar dori sa lege Gyula la M44.

PS titlul topicului ar trebui sa fie "Drumul Expres Dex Salonta (RO)– Méhkerék (HU)- Békéscsaba"
Deșteaptă-te române!

Ionut

Așa pompos sună noul DEx, e inimaginabil că ar avea doar vreo 5 km maxim pe teritoriul RO:



Și dacă tot facem un thread dedicat pentru un DEx nou care e doar un apendice al A11/DEx11 și nici nu ar trebui să primească vreun indicativ, unde o să-l ducem peste 30 de ani? La Beiuș?



Ce ne mai plac cariocile... și non-știrile.

Dacă nici eu nu sunt pro infrastructură, nu știu cine e. Dar să aruncăm bani și promisiuni în stânga și în dreapta când mai avem vreo 1000 de km de A și DEx care ard... mi se pare nu doar o inepție, ci o destrăbălare delirantă.

Sigur, dacă HU vine cu drumul la graniță evident că e în regulă să facem drumul de legătură cu A11/DEx11. Dar de aici și până a ridica în slăvi un ciot care se înfundă în A11/DEx11, e, repet, o destrăbălare delirantă.

dumbravaandrei

Chiar si intr-un ipotetic Schengen, nu ne-ar strica cat mai multe puncte de tranzit spre HU, mai ales apropriate prin infrastructura...
Imi aduc aminte cand stateam in Munchen si trebuia sa ma intorc acasa de sarbatori, toata PL, SK, CZ, HU si RO tranzitau Austria prin exact acelasi loc... si uite asa am facut de la Salzburg pana la granita cu HU 9h30.

Dupa, m-am invatat sa vin prin Cehia....

Ionut

Nu am nimic împotriva ciotului. E în regulă, putem să-l facem. Am o problemă MARE cu folosirea politică a unui ciot de maxim 5 km în retorica "avem un nou DEx!" la care pun botul inclusiv oameni de pe forum. Pentru mine e trist, dezarmant și pervers.

Sigur, facem și Salonta-Beiuș. După ce avem gata cei aproape 1000 de km contractați și licitați și restul de 1000 km care încă nu au nici contract și nici licitație de lucrări. De fapt, să-l facă nepoții.

RaduG

https://arenaconstruct.ro/un-drum-de-50km-va-face-racordul-dx-arad-oradea-la-autostrada-maghiara-m44/

QuoteLucrările de execuție a celor 50 km de drum, o legătură suplimentară cu Ungaria, pe relația Salonta-Békéscsaba, a drumului expres Arad- Oradea, ar putea începe anul viitor. Astfel drumul expres va fi racordat la autostrada maghiară M44.

"Ne propunem ca la începutul anului viitor să organizăm procedura de licitație pentru selectarea constructorilor, proiectul urmând să fie licitat pe 3 sau 4 porțiuni. În vara anului viitor am putea începe efectiv lucrările", a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Viitorul drum racord se va desfășura:

* 7 km pe teritoriul României, de la nodul rutier dintre Salonta și Ciumeghiu și până la graniță, cu câțiva km în nordul actualului punct de trecere a frontierei de la Micherechi.

* 43 de km pe partea maghiară, de la graniță și până în nordul orașului Békéscsaba.

Tronsonul de pe partea română va fi inclus în proiectul drumului expres, iar studiile geotehnice de pe acest tronson vor fi realizate în cursul acestei luni.

Proiectul tehnic al drumului expres este realizat în proporție de peste 40% și va fi terminat până la sfârșitul acestui an.

Noua conexiune a fost convenită în reuniunea bilaterală a grupului de lucru România-Ungaria de la sfârșitul săptămânii trecute.

În două întâlniri pregătitoare, în luna martie, a fost stabilit traseul din cele două variante analizate, iar în 10 martie locul prin care se va traversa frontiera.

Noua conexiune transfrontalieră, în regim de 4 benzi, va asigura o legătură a vestului României cu țările Uniunii Europene, va prelua o parte din traficul de camioane spre vest și va contribui la dezvoltarea zonei transfrontaliere din ambele țări.

În lunile următoare se lucrează la definitivarea studiului de fezabilitate și obținerea avizelor de la autoritățile competente.

BIGRED1984

Daca tot fac ungurii 43, nu mai fac si p-aia 7 de la noi, sa nu ne mai complicam ? 
Nici nu stiu, exista posibilitatea asta intertari, sa zica ei "costa 70 mil E", transfera CNAIR banii catre ei si aia.

Ionut

Pardon. Am greșit. Nu 5 km, vor fi 7. Și îi socotim și pe ăia 43 km de la unguri.

E o minune că nu mi-a crăpat o venă în cap după 15 ani de minciuni, inepții și slalom prin tone de căcat.