Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 14 Guests are viewing this topic.

florin74


pasadia

Quoteconstructorul face proiectul cam cum crede el de cuviinta sa-l coste mai putin, iar beneficiarul se trezeste ca obtine pe alocuri altceva decit a cerut.

Stai putin, parca exista un proiect tehnic pe care-l depune Antreprenorul la Beneficiar, o comisie tehnica in cadrul CNADNR care aproba acel proiect, etc...
In plus chestia asta cu 3 benzi mi se pare atat de "pretentioasa" incat nici nu stiu ce sa mai comentez la adresa ei. Hai, daca era in ultimii 20-30 de kilometri inainte de Bucuresti sa spunem ca as mai intelege nevoia, dar oriunde altundeva in Romania mi se pare o "tichie de margaritar".

Ionut

Va rog continuati discutia in threadul de autostrazi.
Reveniti strict la A1.

dr4qul4

s-ar putea, ca pana terminam A1 sa avem nevoie deja de portiuni cu 3 benzi.
Este normal ca CNADNR, pe acest lot sa ceara 3 benzi. Imagineaza-ti ca va fi continuata si A6 si va aparea si o legatura cu Belgradul.
Segmentul actual Izvin-Paru poate deveni extrem de aglomerat.

tot pe A1, 3 benzi s-ar justifica pe centura Sebes (dupa terminarea A10), pe centura Sibiu (in cazul in care se face si bv-sibiu), si cel putin pentru ambele capete Buc-Pitesti (fara centura Pitesti) in cazul in care se va face si Pitesti-Craiova.
Iar daca tinem cont de relief, chiar ar fi fost o prostie sa nu ceara latime mai mare la acele pseudo-structuri. TS s-a zgarcit pentru nimic.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

christistanciu

Buna,
cand credeti ca se va deschide Șanovița - Izvin? La urcarea de la Izvin se vede asfalt spre Lugoj. Lipsesc balustradele si marcajele. Este cumva tot lotul la acest stadiu sau numai pe bucați?
Mulțumesc.
"Am toate defectele celorlalti si totusi ceea ce fac acestia mi se pare inadmisibil"

pasadia


Quest

Quote from: dr4qul4 on August 08, 2015, 06:13:06 PM
s-ar putea, ca pana terminam A1 sa avem nevoie deja de portiuni cu 3 benzi.
Este normal ca CNADNR, pe acest lot sa ceara 3 benzi. Imagineaza-ti ca va fi continuata si A6 si va aparea si o legatura cu Belgradul.
Segmentul actual Izvin-Paru poate deveni extrem de aglomerat.
(...)

Dr4qul4 nu sint prea convins ca pe Izvin-Balint/Paru vom avea nevoie de 3 benzi pe sens, chiar si daca se face A6. Pina se face A6 sirbii vor fi terminat demult autostrada catre Sofia (Nis - Pirot - Dimitrovgrad), iar ptr bulgari e destul de facil sa continue autostrada 40 km de la Kalotina si pina la Sofia. Deci nu vad trafic ptr 3 benzi pe tronson ptr ca culoarul de trafic Szeged - Sofia nu va trece prin Lugoj, ci prin Nis. De asta nici nu l-am contrazis pe Pasadia care vorbea de "tichie de margaritar" :)
Common sense will get you far !

stefanudrea

#23302
^
Si eu am zis asta si ati sarit toti pe mine!

Quote from: Ionut on August 07, 2015, 08:55:53 PM
Exclusivitate PUM/API.
Sursa secreta si super de incredere: A1 Izvin-Sanovita ia o pauza incepand de luni din "lipsa de cashflow".


Mda, din pacate. Sa vedem poate CNADNR se misca totusi.
Tocmai acum cand se constata o mare crestere de trafic pe izvin lugoj si mai apoi cu separare in functie de necesitati la lugoj pe 2 directii spre severin sau spre deva.

MNU

Voi va auziti ce spuneti? In 2015 noi nu avem nici macar un orizont de timp pentru A0 si voi planificati a treia banda pentru A1?!!... aceeasi A1 care nu se stie daca va fi terminata pana in 2025, la cum merg treburile?!!!

p.suta

Am si eu cateva poze de pe traseul A1. E prima data cand pun poze si sunt facute cu telefonul asa ca va rog nu dati cu parul.

Prima oprire la Soimus. Am vorbit cu paznicul de acolo si spunea ca doar la anul ar putea sa termine. Era parcat utilajul asta




Langa Mintia

vedere spre Soimus


Inainte de Branisca




Pasajul spre Tarnavita



Din zona dealului




In zona carierei nu am reusit sa ma opresc. Am urcat pe drumul de piatra dar nu am vazut zidul de sprijin care ar fi luat-o la vale.


Inca un pasaj inainte de ILIA pe DJ 706


Cam atat de pe lotul UMB. Nu era miscare deloc (posibil pentru ca era Duminica ) si din cate am mai auzit de la paznici ar fi ceva probleme si cu autorizatiile



p.suta

la Podul peste Mures nu m-au lasat paznicii sa fac poze (au sunat seful care a spus ca daca as fi venit luni m-ar fi lasat). Din cate am inteles au facut podul provizoriu, dar inca mai au mult de munca (erau 2 oameni care pazeau o pompa care scotea apa de la un pilon)

In departare capatul estic al podului

M-am furisat pe mal si doar atat am reusit sa pozez



La trecerea de cale ferata de langa Abucea nu am am mai oprit pentru ca nu am vazut schimbari

Spre Teiu



Vederea dupa Ohaba



Cam atat de pe lotul 3

Quest

Quote from: dr4qul4 on August 09, 2015, 09:47:15 PM
(...)
5. Nu e ok sa licitezi ceva si sa faci altceva. Alte firme care au participat la licitatie probabil au licitat un pret calculat pe baza unor podete mai late care sa permita extinderea la 3 benzi in viitor, asa cum era cerinta.

Dr4qul4 iti raspund inapoi pe A1 ptr ca subiectul nu tine de thread-ul generic de A, iar "bula" cu podetele prea inguste ptr extindere la 3 benzi pe TM-LG-2 aici s-a inceput, chiar eu, din pacate am dezvoltat-o. Intre timp am mai primit unele informatii corective:

Discrepanta de plati vs. lucrari la TS pe acest tronson nu e data de nici un fel de neconformitate de gen podete prea inguste ptr extindere A1, nici nu s-a cerut asa ceva, ci (din spusele cuiva din AM POST) de faptul ca se tot platesc cu mare intirziere facturile. Spre exemplu consultantul a emis certificate ptr lucrari facute in luna mai, dar CNADNR in august tot nu aproba la plata facturile respective.
Mai mult, din motive obscure care imi scapa, Beneficiarul are tot timpul tendinta sa aprobe la plata doar 65-75% din valoarea facturilor, desi chiar si Inginerul constata ca nu exista baza contractuala ptr o asemenea conduita. E ca si cind contesti 30% din suma Contractului ? De ce ? De ce-ai face asa ceva ? Pe ce te-ai baza legal vorbind intr-o asemenea conduita ?

Eu am observat ca TS a construit in cel putin un loc podet casetat in loc de viaductul care se astepta (vezi Valea Gacovinei), schimbare din care a rezultat desigur o economie in costuri pe care TS o face, dar daca PT i-a fost aprobat in integralitatea sa, atunci nu vad cum poti tu Beneficiar sa contesti legal suma de plata, numai ptr faptul ca ai tu un feeling ca unele lucrari l-au costat pe antreprenor mai putin decit tu Beneficiar ai estimat la momentul licitatiei cistigate de acesta, adica mult inaintea realizarii si aprobarii PT.

Concluzia mea la ora actuala este ca CNADNR nu prea intelege gradele de libertate pe care o lucrare in FIDIC galben le confera Antreprenorului.
Common sense will get you far !

p.suta

De pe Lotul 2 am doar pozele de la pasajul spre Zorani unde nu au inaintat foarte mult




Si dupa Margina unde A1 intersecteaza E673

p.suta

Lotul TS
Nodul de la Topolovat





Si Pasajul de la Recas



La cele doua structuri am vazut ca sunt foarte avansati si cred ca daca vor TS poate sa termine anul asta
Cam astea au fost pozele.
Eu am avut ceva probleme cu paznicii care nu prea au vrut sa ma lase sa fac poze.  Voi cum procedati?

horatiu.cosma

Bine ai venit pe forum, multumim mult de poze. Legat de poze, eu de fiecare data cand merg, vorbesc frumos cu paznicii sau muncitorii, le spun cine sunt si din partea cui(PUM), si ca sunt interesat sa vad cum avanseaza lucrarile. Ii rog sa ma lase sa dau o tura prin zona, le spun ca doar de la distanta, ca nu intru pe aliniament, si daca accepta, intreb daca pot face cateva poze pentru forum, sa vada colegii. Pana acum nu a dat gres aceasta tactica.