News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

8 Members and 28 Guests are viewing this topic.

Pellady

#23250
In cazul in care portiune din A1 intre Margina si Grind, cea cu tunele, nu se va putea deschide iar lotul 4 va putea fi dat in folosinta, solutia pentru a nu crea o supraaglomerare pe DN68A ar fi sa nu se deschida Gurasada (Ilia) - Grind decat in acelasi timp cu Margina - Grind, precizez ca portiunea Gurasada (Ilia) - Grind face parte din lotul 3 inclusiv nodul Gurasada sau Gothatea sau Ilia, toate aceste localitati sunt foarte aproape de acest nod. Astfel tot traficul care iasa de pe A1 la Ilia se va indrepta spre granita pe DN7 spre Arad deoarece soferii nu vor dori sa se intoarca la Sacamas de unde se face bifurcatia spre Lugoj DN68A din DN7. Si suplimentar ar putea fii directionat traficul greu, adica camioanele, la iesirea de pe A1 cu indicator spre Arad Nadlac pe DN7.

v46is

Eu zic ca suntem obisnuiti cu o autostrada care se termina direct intr-un DN 1x1 ( de exemplu A1 la Sibiu in Dn 7 pe Valea Oltului ).
In plus multe masini si TIr-uri vor fi tentate de la Lugoj sa mearga pe A6-DN6 spre sud si de la Craiova spre Pitesti . Eu am folosit de foarte multe ori DN6 in detrimentul DN7 de la Arad spre sud si merita pt ca sunt putine localitati si centuri bine executate la orasele de pe traseu .

cristi5

#23252
Quote from: Pellady on August 05, 2015, 02:41:50 PM
Quote from: cristi5 on August 05, 2015, 11:42:51 AM
La Margina-Deva vorbim de un drum cu 2 serpentine si 2 treceri la nivel (sensul in care merge trenul va fi afectat de 2 ori) pe 30 km, intrari-iesiri cu sens giratoriu.
tin sa precizez ca drumul cu pricina respectiv DN68A este cuprins intre Sacamas si Margina si nu intre Margina si Deva.

Imi cer scuze, ma refeream de la Margina _spre_ Deva vreo 30 km, adica cam pana la Dobra. Pe portiunea aia sunt vreo 6 zone unde viteza poate fi  0-30 (treceri la nivel) sau 20-30 (serpentine, sensuri giratorii de la nodurile A1).

Quote from: Pellady on August 05, 2015, 02:41:50 PM
De la Deva la Sacamas este DN7 care si in momentul acesta are preluat tot traficul catre frontiera indiferent ca merg catre Lugoj sau catre Arad. Iar DN68A este de la Sacamas la Lugoj.

Corect dar problema se pune invers: poate DN68A sa preia (via A1) 80-90% din traficul Arad-Deva care acum merge pe DN7? Sau care e procentul-limita?

Quote from: v46is on August 05, 2015, 04:13:43 PM
Eu zic ca suntem obisnuiti cu o autostrada care se termina direct intr-un DN 1x1 ( de exemplu A1 la Sibiu in Dn 7 pe Valea Oltului ).

La Sibiu traficul se descarca (fara giratoriu) intr-o mica portiune comuna DN1 cu DN7, fara nici o localitate, serpentina, trecere la nivel, etc dupa care traficul se distribuie spre VO sau Brasov. Tot la la Sibiu, o parte din trafic poate sa intre in oras(!) sau sa mearga spre Copsa Mica etc. Pe DN68A va fi un singur flux semnificativ de trafic: spre celalalt capat al A1.

Pellady

#23253
Quote from: cristi5 on August 05, 2015, 05:07:32 PM

Imi cer scuze, ma refeream de la Margina _spre_ Deva vreo 30 km, adica cam pana la Dobra. Pe portiunea aia sunt vreo 6 zone unde viteza poate fi  0-30 (treceri la nivel) sau 20-30 (serpentine, sensuri giratorii de la nodurile A1).

Corect dar problema se pune invers: poate DN68A sa preia (via A1) 80-90% din traficul Arad-Deva care acum merge pe DN7? Sau care e procentul-limita?


Cristi tu nu stii cum arata drumul ala, Dobra nici nu intra in discutie, este o localitate intermediara intre Margina si Sacamas deci Dobra este localitate de tranzit. Ramificatia intre DN7 si DN68A, practic inceputul lui DN68A, se face la Sacamas. Traficul care ar veni de pe A1 nu putem stii care ar fi  vorbind de procentaj, dar sigur va fi destul de ridicat. Problema este preluarea traficului de iesire catre frontiera si care la Sacamas poate decide sa mearga in continuare pe DN7 spre Ilia Arad sau sa faca stanga catre Margina pe DN68A catre A1.

Ionut

Hai sa inchidem discutia, va rog. Deja ne lungim foarte mult si nu se mai zice nimic nou, in esenta. Intram in polemici si speculatii, asa ca nu mai are sens sa continuam. Multumesc!

Dani_el

Noutati pe lotul 2 Timisoara-Lugoj ?!

mariansb

#23256
Iar s-a restrans la o banda traficul in zona unde a tot aparut acea crapatura , precum si pe viaduct . Multumim Imbecilio si CENEDOARE , pentru cel mai prost tronson de autostrada nou deschis din Europa !
Cum ramane cu o sesizare la DNA ?  Asa s-ar putea dispune in dosarul penal o expertiza contabila si una in constructii.
poze de azi ora 17. 30







"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

GabiHd

#23257
Ca pe vremea lui Ceauşescu: lucrările de consolidare nu erau gata, dar Neaga de la CNADNR a cerut asfalt pe autostrada Oraştie -Sibiu ca să aibă Ponta ce să inaugureze în campania electorală. Documente in EXCLUSIVITATE!


http://goo.gl/3Ed2bK










Ionut

^ Va rog comentati faptele prezentate in articol, nu partile politice. Orice fel de comentarii care nu respecta regulile forumului vor fi sterse.

cosmin74

Nu au plecat încă de pe autostradă
 

Din luna iulie circulăm pe autostradă spre Vest. Şoseaua de mare viteză face deja legătura cu Occidentul, fiind asaltată de mii de autovehicule zilnic. Însă de pe şosea se vede că pe şantier încă se lucrează. Într-adevăr, în afara părţii carosabile, dar utilajele şi muncitorii sunt încă la datorie. Am contactat reprezentanţii constructorului pentru a afla ce mai este de lucru şi cât va mai fi activitate pe şantier, dacă există vreo problemă sau dacă au fost descoperite alte neajunsuri ce trebuie remediate. Din fericire, nu este vorba despre niciuna dintre variantele enumerate mai sus.

,,În prezent, lucrăm la mici completări, sunt lucrări minore. Vorbim despre lucrări desfăşurate în afara părţii carosabile. Completări la şanţuri, racordări ale acestora la bazinele de decantare, montarea unor stâlpi de iluminat", spun reprezentanţii constructorului.

,,Sunt nişte finisaje în afara părţii carosabile, în special. Singurele lucrări care se desfăşoară şi pe partea carosabilă sunt cele de montare a stâlpilor, în special în parcarea de pe autostradă", ne-au mai spus reprezentanţii constructorului. În plus, se mai montează semne de circulaţie în locuri în care au fost descoperite deficienţe, dar vorbim, în continuare, de lucrări minore.

Gata şi CIC-ul

Şi Centrul de Întreţinere şi Coordonare de la Pecica (CIC) este finalizat. Dar se pare că nu va deveni funcţional în viitorul apropiat. De ce? Se pare că, pentru moment, nu există personal necesar pentru CIC. Aici vor trebui să fie echipe de intervenţie pe autostradă, dar şi personal care să se ocupe de culegerea datelor primite de la camerele de luat vederi montate pe şosea, de la senzorii meteorologici, de la camerele speciale care verifică rovinietele sau de la cântarele de pe autostradă. Adevărul este că, potrivit surselor noastre, pe moment, nici măcar sistemul de gestionare a informaţiilor nu este complet funcţional. Odată ce toate elementele de culegere a datelor din teren vor fi calibrate, iar sistemul va deveni complet funcţional, va fi nevoie de oameni care să le prelucreze. Iar, pentru moment, nu există personal în acest sens.

Din 11 iulie

Autostrada Nădlac-Arad a fost dată circulaţiei în 11 iulie 2015, cu doi ani mai târziu decât era prevăzut iniţial. Pe ambele loturi ale şoselei au fost reziliate contractele cu primii constructori care au câştigat licitaţiile. Ulterior, licitaţiile au fost reorganizate, iar asocierea Astaldi-Max Boegl a câştigat finalizarea ambelor loturi. Şocant, dar această companie a respectat întru totul termenele de finalizare pe ambele loturi.
http://www.aradon.ro/nu-au-plecat-inca-de-pe-autostrada/1560661

cutter

#23260
(Cu precizarea că nu sunt specialist, că nu angajez opinia API, că doar încerc să înțeleg ceva din ce e publicat acolo).

Din ce văd eu, dl. Anton Chirică a dat o opinie în două vorbe în care susține că alunecările de teren erau în întregime imprevizibile cu o argumentație foarte succintă pe care dacă e să încerc să o traduc colocvial ar suna așa: "genul ăsta de argile dubioase cedează nu unde apeși pe ele tare, ci în funcție de cum circulă apa prin ele și pe de altă parte e greu să te prinzi cum circulă apa prin ele, prin urmare, n-ai cum să știi cînd și unde o să cedeze => imprevizibil".

Mie mi se pare că răspunsul o fi el valid, dar nu răspunde la întrebarea corectă. Pentru că întrebarea nu ar trebui să fie "e adevărat că argilele dubioase cu apă prin ele cedează impredictibil?" (la asta pare a răspunde), ci "știa sau putea să știe bazat pe studiile proprii Impregilo ca acolo sunt argile dubioase cu apă prin ele?".

Din ce înțeleg pe baza acestei opinii, adjudecatarul de la Cluj a decis că erau imprevizibile fenomenele. Din ce înțeleg CNADNR ar mai avea și alte expertize (îi rugăm să le publice!) care susțin contrariul și răspund mai degrabă la întrebarea care zic eu că e corectă. Și CNADNR a formulat un apel (o înștiințare de nemulțumire) care practic suspendă decizia aceasta pînă cînd: 1) se înțeleg amiabil cu Impregilo sau 2) se judecă la Curtea de Arbitraj.




cutter

Referitor la documentul-bombă din final acesta spune pe scurt așa:
- CNADNR ne-a cerut musai să deschidem la 15 noiembrie
- noi (Impregilo) le-am zis că nu se poate că trebuie să facem drenajele și celelalte lucrări întîi
- ei au insistat și și-au asumat răspunderea pentru schimbarea ordinii operațiunilor
- deci inclusiv pentru orice pagube care ar putea apărea din cauza asta

Observația cheie este că e vorba de un document emis de Salini-Impregilo care sumarizează ce spun ei că s-a discutat pe viu cu CNADNR-ul.

Părerea mea este că discuția pe viu chiar așa a fost (aici se vede ce păgubos e să se deschidă o autostradă ca să aibă Ponta înainte de alegeri ce panglică să taie). Dar mai am o mare bănuială că CNADNR nu a semnat acest memorandum (altfel Salini ar fi scurs spre presă și pagina cu semnăturile). Caz în care efectul juridic este probabil nul.


stangabriel

Cateva pareri.

Daca se stia ca e minima posibilitate de esec, stiau de argila, de ce nu si-au luat masurile de precautie fata de  structura subterana.

Toata atentia , in Mass-media mai ales este indreptata catre dealul Aciliu, momentan stabil, insa problema mare este spre Sebes.

Toate problemele de pana acum nu au avut ca si cauza lipsa drenajului. Totusi a fost seceta.  Panza fratica?  Unde? La ce adancime?  Sa nu asteptam neaparat inghetul-dezghetul, sa vedem cum se misca la o perioada lunga de ploaie in care pamantul va "mustii" de apa.

Situatia se poate agrava, nu mortal, dar necesita atentie. Vinovati sunt in ambele parti. De aici incepe politica.

GabiHd

Mai e un articol, din 22 iulie. Nu stiu daca a mai fost postat aici.

Narcis Neaga de la CNADNR, stia inca din 2011 despre dezastrul de pe autostrada Orastie-Sibiu!

http://goo.gl/OFmVkY










alecu26

acest ultim articol de pe blogul lui turcescu nu e chiar atat de exploziv pe cat s-ar vrea. Sunt nimicuri chestiile semnalate, inerente pe majoritatea santierelor mari, si mai ales inerente unui consturctor prezent la prima lucrare in Romania.

Niste temperaturi la care s-a pus asfaltul, sau ca piatra sparta nu e chiar conform stas-ului...nu astea sunt problemele acolo.
Drumurile noastre POATE;