Author Topic: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac  (Read 9749513 times)

3 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Calin

  • Officer
  • ***
  • Posts: 111
  • Karma: +58/-45
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20835 on: March 18, 2015, 10:49:13 PM »
^
 Aceasta autostrada am "batut-o" de zeci si zeci de ori mai ales cu camionul cu ceva ani in urma.Este ,intr-adevar o portiune de autostrada intre munte si mare -cu peisaj spectaculos,dar , totodata datorita curbelor destul de stranse si uneori-a lipsei banzii de urgenta-este destul de "stresanta".Sper ca pe autostrazile Romaniei sa avem -in primul rand pentru motive de siguranta -intodeauna o banda de urgenta sau trei benzi de mers pe sens.
  Sper ca alecu26 sa nu aiba dreptate .......Cum este posibil ca cel care construieste autostrada sa poata "alege" singur marimea profilului tunelului ? In acest caz,sunt convins ca il va alege pe cel mai ingust,din motive de economie..... >:(
« Last Edit: March 19, 2015, 06:57:37 AM by Ionut »

frunzaverde

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.509
  • Karma: +1542/-182
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20836 on: March 19, 2015, 01:15:49 AM »
  Sper ca alecu26 sa nu aiba dreptate .......Cum este posibil ca cel care construieste autostrada sa poata "alege" singur marimea profilului tunelului ? In acest caz,sunt convins ca il va alege pe cel mai ingust,din motive de economie..... >:(

Este extrem de comun in toata Europa ca tunelele de autostrada sa nu fie prevazute cu benzi de urgenta. In principiu, cu cat e mai lung tunelul, cu atat probabilitatea ca tunelul sa fie prevazut cu banda de urgenta e mai mica (>200 m, sunt foarte putine). La fel, daca e tunel forat, e mai putin probabil sa aiba banda de urgenta ca in cazul in care e cut-and-cover.

De exemplu, in Olanda : https://goo.gl/maps/YWWhq, in Elvetia : https://goo.gl/maps/QhTNa, in Franta: https://goo.gl/maps/YaxOX. La fel si in Bulgaria: https://goo.gl/maps/kKGpD.

Un motiv e de costuri, care, la tuneluri forate, nu cresc liniar cu latimea tunelului, ci mult mai brusc, atat lungimea cat si latimea fiind factori importanti (calculul de cost e extrem de complicat la tuneluri, se folosesc metode econometrice complexe, gen retele neurale). Am vazut tabele calculate - la un moment dat, un metru adaugat in latime ajungea sa coste cat primii 8 metri (>1000 m lungime, peste 15 m latime).

Al doilea motiv e de siguranta. Tunelurile lungi sunt dotate cu dispozitive si sisteme active de siguranta (camere de supraveghere cu observatie 24h; dispozitive de marcare a benzilor deschise si inchise; galerii de evacuare etc.). La fel, tunelurile lungi sunt fara exceptie iluminate relativ slab, facandu-le locuri extrem de proaste pentru a avea grija de o problema aparuta la vehicul. In conditiile astea, lipsa benzii de urgenta indica faptul ca daca poti continua, sub orice forma (adica daca n-ai luat foc sau nu ti-a murit complet motorul), e o idee buna sa continui pana la iesirea din tunel.

Orice alta avarie care ar duce pe autostrada la oprire pe banda de urgenta (pana de cauciuc; supraincalzirea motorului; mai stiu eu ce duce la folosirea benzii de urgenta etc.), daca pot astepta inca cateva sute de metri / un km /cativa km (pana la capatul tunelului), este o idee buna sa astepte. Si daca cumva ceva se intampla in tunel care imobilizeaza o masina, fara exceptie, situatia e mult mai problematica, si va fi necesara o interventie activa (cu sau fara banda de urgenta, o masina imobilizata in tunel pune in pericol siguranta tunelului, si trebuie intervenit, de obicei prin inchiderea tubului si mutarea traficului pe celalalt tub).

Acum, problemele de mai sus nu prea se aplica la un tunel cut-and-cover de 20 m lungime, care nici macar nu necesita iluminare, asa ca acolo se poate, fara probleme, pastra banda de urgenta.

De asta exista ambele optiuni in normativ. Care se va construi pe A1? Tunel forat lung? Probabil nu va avea banda de urgenta. Tunel cut-and-cover scurt? Probabil va avea.

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20837 on: March 19, 2015, 10:43:04 AM »
plus ca peste tot inainte si dupa tunelul lung exista zone de incrucisare.

Cel mai economic e sa se faca un fel de nise din loc in loc. Si daca e foarte lung oricum se fac zone de comunicare dintr-un tunel in altul, tunel de serviciu...etc.

Ce am mai observat, daca se pricepe cineva la calcul de luminiscenta: se limiteaza in normativ luminare pe timp de noapte la 1cd/mp (1 candela/metru patrat).

Plus ca iluminatul pe timpul zilei se face intr-un mod destul de complicat....prin zone de tranzitie.

Facem o intrebare la CNADNR ce se intampla cu tunelul de la Orastie-Sibiu 4? Mie-mi explodeaza ochii de fiecare data când intru in tunel. (si asta chiar si acum când 2-3 becuri s-au ars).

madsnowman

  • Junior
  • **
  • Posts: 65
  • Karma: +59/-4
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20838 on: March 19, 2015, 11:13:26 AM »
multumim @udar pentru filmare! pare destul de avansata treaba acolo.

igorashu

  • Hero
  • *
  • Posts: 530
  • Karma: +97/-43
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20839 on: March 19, 2015, 11:44:44 AM »
se limiteaza in normativ luminare pe timp de noapte la 1cd/mp (1 candela/metru patrat).
Eşti sigur? E o valoare extrem de mică. Până şi ecranul unui smartphone dă o lumină mai intensă.

Eurocopter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.309
  • Karma: +909/-13
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20840 on: March 19, 2015, 11:52:11 AM »
<a href="http://www.youtube.com/v/sLU_iglJ4E8" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/sLU_iglJ4E8</a>

Enjoy!  :)

M-Power

  • Junior
  • **
  • Posts: 60
  • Karma: +31/-10
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20841 on: March 19, 2015, 11:54:35 AM »
@eurocopter....   :cheers: !!!

Eurocopter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.309
  • Karma: +909/-13
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20842 on: March 19, 2015, 11:56:27 AM »
<a href="http://www.youtube.com/v/bX4DNfxuBxg" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/bX4DNfxuBxg</a>

This one, enjoy as much as you can!  :lol:


Eurocopter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.309
  • Karma: +909/-13
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20843 on: March 19, 2015, 11:59:38 AM »
<a href="http://www.youtube.com/v/aviQ9kVzoi0" target="_blank" class="new_win">http://www.youtube.com/v/aviQ9kVzoi0</a>

Enjoy!  :)

igorashu

  • Hero
  • *
  • Posts: 530
  • Karma: +97/-43
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20844 on: March 19, 2015, 12:18:12 PM »
Bon, e momentul să umblu la saltea/puşculiţă :lol: Mulţumim, Eurocopter!

carutasul

  • Hero
  • *
  • Posts: 681
  • Karma: +220/-47
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20845 on: March 19, 2015, 12:55:25 PM »
Eurocopter vestitorul primaverii! :)

anacronox

  • Count
  • Ambassador
  • *
  • Posts: 479
  • Karma: +126/-11
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20846 on: March 19, 2015, 01:26:26 PM »
ce avem aici?



seamana cu prefabricatele pentru un tunel. ceva asemanator era la in zona Cunta


dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.334
  • Karma: +2470/-1097
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20847 on: March 19, 2015, 01:30:06 PM »
eu zic ca acel drum va trece pe sub autostrada.
Doar ca nu vor folosi prefabricate patrate (cum e la Izvin) ci vor folosi semicirculare. Exact ca la CF cunta, numai ca de dimensiuni mult mai mici.
Nu ii putem spune tunel.

UMB sta destul de bine, chiar daca au zone neatacate, pot termina vara viitoare.  in schimb loturile 2-3...cred ca le vedem la sfarsit de 2017 gata. La cum arata lucrurile, cred ca tunelele forate se vor realiza mai repede.


TS sta foarte bine si pana la sfarsitul anului avem tot lotul gata.
« Last Edit: March 19, 2015, 01:33:55 PM by dr4qul4 »
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 4.241
  • Karma: +6891/-337
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20848 on: March 19, 2015, 01:45:03 PM »
multumim eurocopter si sponsorului pentru filmulete si dedicare ...mam bucurat de dimineata cu surpriza ce miati facuto ....multumesc mult  :)

delacroix

  • Knight
  • Hero
  • *
  • Posts: 613
  • Karma: +508/-121
Re: Autostrada A1 Bucuresti-Nadlac
« Reply #20849 on: March 19, 2015, 01:45:54 PM »
Am tot sperat ca vor face pod cu arc metalic si o singura deschidere peste Mures. In final va fi ca la Deva(Simeria).
 Am revenit cu picioarele pe pamant si sper sa termine lot3 si Dumbrava-Margina in 2016. Restul cand vor vrea ursii lor. Pfui. MUSCHII.