Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

3 Members and 19 Guests are viewing this topic.

alecu26

dar acolo unde sunt pozele e DX sau autostrada? unde e facuta poza?
Drumurile noastre POATE;

alecu26



sectiunile din normativ. se poate cum vrea muschiul lor.
Drumurile noastre POATE;

cutter

Quote from: iuli on March 18, 2015, 02:06:42 PM
Dar cat le mai ia sa faca o data licitatie pentru tunelurile alea? Care ar mai fi procedura? Trebuie facut un SF si pentru ele? Parca vad ca termina lotul (oricat de intarziati ar fi) si aia nu se apuca de sapat un tunel.

Chiar nu inteleg lentoarea asta in MT si/sau CNADR  >:(

Nu trebuie făcut SF, trebuie dat ordin de variație către Salini pentru subsecțiunea fără tunele (6 din 9km). Apoi trebuie luat proiectul tehnic de la Salini și licitați ăia 3km. Dar CNADNR-ul nu face nimic. Doarme pe banii noștri.

Așa că răspunsul este: le ia cît vor ei.

udar

#20808

schluppi

Ecoductele (tuneluri, viaducte, variante etc. ) sunt incontestabil necesare pentru diverse animale. Dar eu cunosc bine destui oameni din Costeiu de Sus, localitate situata chiar in miezul zonei in discutie. Oameni care umbla prin paduri, care au terenuri in zona, pe care le cultiva. Nimeni de acolo nu a vazut (observat, vazut urme de) urs in viata lui.

schluppi

In filmulet am vazut doar niste ursi filmati undeva (nu recunosc locul, dar nu cred ca este intre Lugoj si Ilia) si niste primari care neaga existenta ursilor in zona (sau cel putin nu-i amintesc in enumerarile lor)

alecu26

exact. nu prea sunt ursi...dar problema e ca acolo e singura legatura intre Apuseni si Meridionali.
Drumurile noastre POATE;

NordKapp

Incredibil cum se fac știrile, chiar și la televiziunea publica. Păcătoasă goana asta după senzațional.

Ionut

Va rog frumos mutati discuta in Parcare. Deja suntem offtopic cu discutia daca exista sau nu ursi acolo.
In Parcare, va rog frumos. Restul discutiilor pe tema asta vor fi sterse de pe acest topic.

:cheers:

iulius

Quote from: alecu26 on March 18, 2015, 04:34:40 PM
dar acolo unde sunt pozele e DX sau autostrada? unde e facuta poza?

^^^
A 10 Ventimiglia-Genova ( IT) iar banda de urgenta este partiala ( aproape ca lipseste din toata lungimea ei)

Calin

#20815
^
Aceasta autostrada am "batut-o" de zeci si zeci de ori mai ales cu camionul cu ceva ani in urma.Este ,intr-adevar o portiune de autostrada intre munte si mare -cu peisaj spectaculos,dar , totodata datorita curbelor destul de stranse si uneori-a lipsei banzii de urgenta-este destul de "stresanta".Sper ca pe autostrazile Romaniei sa avem -in primul rand pentru motive de siguranta -intodeauna o banda de urgenta sau trei benzi de mers pe sens.
  Sper ca alecu26 sa nu aiba dreptate .......Cum este posibil ca cel care construieste autostrada sa poata "alege" singur marimea profilului tunelului ? In acest caz,sunt convins ca il va alege pe cel mai ingust,din motive de economie..... >:(

frunzaverde

Quote from: Calin on March 18, 2015, 10:49:13 PM
  Sper ca alecu26 sa nu aiba dreptate .......Cum este posibil ca cel care construieste autostrada sa poata "alege" singur marimea profilului tunelului ? In acest caz,sunt convins ca il va alege pe cel mai ingust,din motive de economie..... >:(

Este extrem de comun in toata Europa ca tunelele de autostrada sa nu fie prevazute cu benzi de urgenta. In principiu, cu cat e mai lung tunelul, cu atat probabilitatea ca tunelul sa fie prevazut cu banda de urgenta e mai mica (>200 m, sunt foarte putine). La fel, daca e tunel forat, e mai putin probabil sa aiba banda de urgenta ca in cazul in care e cut-and-cover.

De exemplu, in Olanda : https://goo.gl/maps/YWWhq, in Elvetia : https://goo.gl/maps/QhTNa, in Franta: https://goo.gl/maps/YaxOX. La fel si in Bulgaria: https://goo.gl/maps/kKGpD.

Un motiv e de costuri, care, la tuneluri forate, nu cresc liniar cu latimea tunelului, ci mult mai brusc, atat lungimea cat si latimea fiind factori importanti (calculul de cost e extrem de complicat la tuneluri, se folosesc metode econometrice complexe, gen retele neurale). Am vazut tabele calculate - la un moment dat, un metru adaugat in latime ajungea sa coste cat primii 8 metri (>1000 m lungime, peste 15 m latime).

Al doilea motiv e de siguranta. Tunelurile lungi sunt dotate cu dispozitive si sisteme active de siguranta (camere de supraveghere cu observatie 24h; dispozitive de marcare a benzilor deschise si inchise; galerii de evacuare etc.). La fel, tunelurile lungi sunt fara exceptie iluminate relativ slab, facandu-le locuri extrem de proaste pentru a avea grija de o problema aparuta la vehicul. In conditiile astea, lipsa benzii de urgenta indica faptul ca daca poti continua, sub orice forma (adica daca n-ai luat foc sau nu ti-a murit complet motorul), e o idee buna sa continui pana la iesirea din tunel.

Orice alta avarie care ar duce pe autostrada la oprire pe banda de urgenta (pana de cauciuc; supraincalzirea motorului; mai stiu eu ce duce la folosirea benzii de urgenta etc.), daca pot astepta inca cateva sute de metri / un km /cativa km (pana la capatul tunelului), este o idee buna sa astepte. Si daca cumva ceva se intampla in tunel care imobilizeaza o masina, fara exceptie, situatia e mult mai problematica, si va fi necesara o interventie activa (cu sau fara banda de urgenta, o masina imobilizata in tunel pune in pericol siguranta tunelului, si trebuie intervenit, de obicei prin inchiderea tubului si mutarea traficului pe celalalt tub).

Acum, problemele de mai sus nu prea se aplica la un tunel cut-and-cover de 20 m lungime, care nici macar nu necesita iluminare, asa ca acolo se poate, fara probleme, pastra banda de urgenta.

De asta exista ambele optiuni in normativ. Care se va construi pe A1? Tunel forat lung? Probabil nu va avea banda de urgenta. Tunel cut-and-cover scurt? Probabil va avea.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alecu26

plus ca peste tot inainte si dupa tunelul lung exista zone de incrucisare.

Cel mai economic e sa se faca un fel de nise din loc in loc. Si daca e foarte lung oricum se fac zone de comunicare dintr-un tunel in altul, tunel de serviciu...etc.

Ce am mai observat, daca se pricepe cineva la calcul de luminiscenta: se limiteaza in normativ luminare pe timp de noapte la 1cd/mp (1 candela/metru patrat).

Plus ca iluminatul pe timpul zilei se face intr-un mod destul de complicat....prin zone de tranzitie.

Facem o intrebare la CNADNR ce se intampla cu tunelul de la Orastie-Sibiu 4? Mie-mi explodeaza ochii de fiecare data când intru in tunel. (si asta chiar si acum când 2-3 becuri s-au ars).
Drumurile noastre POATE;

madsnowman

multumim @udar pentru filmare! pare destul de avansata treaba acolo.

igorashu

Quote from: alecu26 on March 19, 2015, 10:43:04 AMse limiteaza in normativ luminare pe timp de noapte la 1cd/mp (1 candela/metru patrat).
Eşti sigur? E o valoare extrem de mică. Până şi ecranul unui smartphone dă o lumină mai intensă.