Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 30 Guests are viewing this topic.

stangabriel

http://www.tion.ro/pe-lotul-2-din-autostrada-timisoara-lugoj-sunt-in-continuare-probleme/1464145

Preluare de catre presa :

Un răspuns oferit de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România unuia dintre utilizatorii forumului de discuţii peundemerg.ro arată că mai sunt numeroase probleme de rezolvat până când constructorul va putea lucra fără întrerupere pe acest tronson. Întrebaţi despre existenţa unor terenuri unde nu s-au efectuat încă exproprieri, cei de la CNADNR admit acest lucru: ,,Există exproprieri suplimentare pe acest tronson de autostradă. Până în prezent, documentaţia pentru aceste exproprieri suplimentare nu a fost finalizată. Antreprenorul are obligaţia contractuală de a întocmi documentaţiile pentru exproprierile suplimentare".

istvan78

Quote from: adiarc on October 06, 2014, 10:48:01 AM
istvan..esti optimist..
Cu siguranta e posibil.
De fapt vroiam sa-mi exprim opinia ca subiectul "debleul Aciliu" nu va fi inchis pana debeleul nu se transforma in tunel, cel putin pe o parte din lungimea lui.
Era o solutie atat de eleganta si de simpla, era de mult deschis circulatiei si era solutie definitiva.

Nu stiu care erau impedimentele procedurale, dar e foarte regretabil ca statul si Impregilo n-au reusit sa ajunga la un compromis care sa dea intiaietate solutiei (inginereste) corecte. Hartii si contracte poti invarti intr-o mie de feluri, dar legile fizicii nu le poti negocia.

teocharis

Quote from: adiarc on October 06, 2014, 10:43:11 AM
sa ne aducem aminte ca Imbecilio a cerut 80 de mil de euro in plus ,

presupun ca ai si o dovada in acest sens?
un tunel de 500 m nu poate costa 80 de milioane!

dr4qul4

Daca vrei dovada atunci pune mana si cauta in cele 1200 de pagini ale acestui topic. S-a mai spus de 100 de ori, Imbecilio a venit cu o solutie fantezista:
tunel de 498 metri si inca un viaduct pe partea cealalta.
Daca ziceau ca vor face un tunel si cereau pana in 10% in plus ii primeau asa cum s-a intamplat pe mai toate loturile.
Doar ca ei au vrut sa dea lovitura: au licitat sume infime la deblee si sume enorme la structuri in speranta ca nu vor fi obligati sa faca acel debleu si vor fi platiti regeste.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

teocharis

Quote from: dr4qul4 on October 06, 2014, 12:35:04 PM

Doar ca ei au vrut sa dea lovitura: au licitat sume infime la deblee si sume enorme la structuri in speranta ca nu vor fi obligati sa faca acel debleu si vor fi platiti regeste.

astea sunt speculatii

e caz de forta majora, CNANDR avea obligatia, in calitate de beneficiar al lucrarii, sa intre in negocieri cu Impregillo ptr acel tunel de 499.9999 m

daca Impregillo nu era dispusa/capabila sa-l construiasca trebuia re-licitat tunelul cu o alta firma.


igorashu

Quote from: iuli_reiner on October 03, 2014, 05:48:56 PM
1.Rovieneta si taxa pe autostrazi este considerata dubla taxare si UE interzice aceste practici;Romania a ales solutia rovinietei.
MT poate  alege taxarea dar trebuie anulata rovinieta. :)  A mai vrut un ministru al transportului ideea asta.
...sau poate fondurile din rovinieta trebuie directionate cu adevarat spre destinatia lor.
Corect, am uitat complet de aspectul ăsta. Mai amintea cineva și de acciza de 7 cenți care și-a dovedit inutilitatea.

Legat de vigneta, calcul simplu: veniturile din vigneta ajung doar pe la 180 milioane euro anual.
Dacă îi folosim pentru co-finanțare 15% putem atrage cel mult 1.2 miliarde. Nu știu exact cât s-ar aduce la buget din TVA și impozite din suma asta, dar bănuiesc că minim 150 milioane.
Or 150 milioane obținute într-un an + cele 180 milioane ar însemna că în anul următor putem atrage alte 2.2 miliarde. Adică în 2 ani am absorbi cam 100% din bugetul alocat.
Adică am putea construi în paralel Sibiu-Pitești și Comarnic-Brașov în 3 ani. După terminarea lor, banii din vignetă pot merge la plata Comarnic-Brașov.
Pare simplu - sigur îmi scapă ceva, dar ce? :)

Quote from: Redox on October 04, 2014, 02:34:54 AM

Cred că vor lăsa bucata asta așa cum e - pare să fie singura zonă în care n-au fost alunecări. Și straturile geologice par să fie diferite de restul dealului.

dr4qul4

tu te auzi ce spui?
CNADNR nu avea nici o obligatie si asta a fost stabilit de comisia de arbitraj.
Licitatia a fost pentru design&build. SF-ul poate ca a fost prost facut, dar pe baza aceluiasi SF altii au licitat tunel acolo si .... au pierdut.

Imbecilio daca nu termina totul exact asa cum a hotarat comisia de arbitraj va plati penalizari. Iar daca refuza sa mai lucreze vor fi dati in judecata de CNADNR si vor plati daune.

CNADNR-ul a procedat exact cum trebuie in acest caz. Pentru prima data se transmite un semnal clar: GATA cu smecheriile. Daca asta ati licitat, asta faceti.

@ignorashu, banii din rovinieta se duc indeosebi pe intretinerea retelei existente de DN-uri, nu pe investitii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

igorashu

Ți-a scăpat un 'n' :P
Banii se duc în bugetul CNADNR. E decizia lor cum îi împart.


Alor

Iar toate a aceste taxe suplimentere ( cei 7 centi, vigneta, etc..) ar fi trebuit sa reprezinte sume de bani suplimentare , adaugate unui buget rezonabil alocat de ministerul transporturilor constructiei de autostrazi.

adiarc

iata dovada...au cerut 365 mil lei , conform fostului min Sova , care la un curs de 4,4 reprezinta peste 82 mil euro.Deci sunt date concrete , nu speculatii

http://turnulsfatului.ro/25971/dan-sova:-autostrada-saliste-ndash-cunta-nu-va-fi-terminata-in-noiembrie--.html?sst=autostrada
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

Multumim pentru filmare, e clar ca nu inaugureaza anul asta Sanovita-Topolovat, dar la anul daca totul merge bine, inaugureaza tot  :D

adiarc

multumim Eurocopter...intradevar , daca pana la sf lui feb 2015 ,se rezolva toate acele probleme semnalate de cutter , si eu sunt convins ca vom putea circula pe acest tronson pana la sf lui 2015...sau chiar mai repede de sf lui 2015   :cheers:
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cutter

@eurocopter: Mulțumim! Ar fi complicat să adăugăm niște adnotări pe film: pozițiile kilometrice, eventual locația nodurilor?

@alecu26 și alții care se pricep, niște întrebări de nespecialist, nu dați cu pietre.

La categoria "probleme tehnice ce necesită rezolvare" în raportul de monitorizare pentru acest lot se menționează: Proiectarea structurilor peste autostradă astfel încît în perspectivă să poată fi constituite trei benzi de circulație pe sens.

1) A fost această cerință în caietul de sarcini al licitației?
2) Pasajele peste autostradă trebuie să aibă o singură deschidere conform normativului?
3) Ce înseamnă cerința CNADNR pentru trei benzi pe sens, să fie loc pentru trei benzi plus bandă de urgență?
4) Structurile de aici sau aici respectă această cerință?

Mai am o întrebare legată de podețele (cred că așa se numesc) pentru diversele cursuri de apă, spre exemplu aici sau aici, acestea par a fi construite la unghi mare față de cursul natural de apă.

5) Ce s-ar întîmpla în cazul unor precipitații de nivel istoric?

tonică

 :lol:
ohoo ho...deci acum e cert ca sanovita-topolovat se deschide in maxim 3 luni.
3 luni incepand fix din vara anului viitor... ;)
se asternuse nitelus de mister si aproape aproape ca nea michimaus tanjea la ceva mai mult de inevitabilii 0 km pe anul asta. Tzz, n-a fost sa fie...